Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 29 van de 45 EersteEerste ... 19272829303139 ... LaatsteLaatste
Resultaten 281 tot 290 van de 442

Onderwerp: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

  1. Top | #281
    Stamgast sleepwalker's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Geldrop
    Berichten
    148

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Ik heb, op het moment dat mijn vakantie geboekt werd besloten (en de Euro $ 1,37 stond) dat ik niet het risico wilde nemen op een koersdaling. Ik heb toen een put optie gekocht op de euro. Ik heb hiermee het recht gekocht om in maart mijn euro's te verkopen voor $ 1,30. met de kosten voor de put optie eraf weet ik daarom zeker dat ik niet minder dan $ 1,28 per dollar krijg.
    Mocht de euro niet verder zakken dan heb ik een leuke vakantie met een leuke wisselkoers. Zakt hij wel verder, dan levert deze verzekering mij zoveel op dat ik nog steeds een leuke vakantie heb zonder me druk te maken over de slechtere wisselkoers.

    Mooiste zou zijn als ie nu inzakt, ik cash, en vervolgens voordat we weg zijn weer omhoog krabbelt....

    Het kost wat, maar dat kost elke verzekering....oh ja, en je hebt natuurlijk wel een beleggersrekening nodig.

  2. Top | #282
    Stamgast sleepwalker's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Geldrop
    Berichten
    148

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    ja kan het natuurlijk nooit 100% zeker zeggen maar sinds de euro is dit al zo vaak gebeurd dat je er bijna van uit kan gaan dat het niet al te lang gaat duren voordat de euro weer omhoog gaat.
    De euro gaat 100% weer omhoog. De vraag is: wanneer en hoe ver omhoog.
    USA heeft zo veel schulden dat als Europa het ook maar weer een klein beetje op de rit heef we weer kunnen gaan genieten van een sterke euro.
    Het verhaal gaat wel wat verder dan dat. Europa heeft ook veel schulden. Het gaat om het draaiend krijgen en houden van de economie, en daar zijn de Amerikanen mede dankzij hun federale systeem veel beter in.
    Onze economie wordt verstikt door het gebrek aan mogelijkheden van de ECB en niet ver genoeg gaande maatregelen vanuit landen die nog NOOIT hun zaken op orde hebben gehad (Griekenland, Italië, Spanje, Portugal) en liever teren op de rest van Europa. Voorlopig zullen wij Europeanen de zaken niet op de rit hebben.
    Kun je het je voorstellen dat er geen geld meer is in Griekenland om ambtenaren te betalen of uitkeringen te betalen? Dat kunnen wij onze mede Europeanen toch niet aandoen?
    In de USA kan dat gewoon.Californië hangt al jaren aan de afgrond. De andere staten laten het gewoon afweten en richten zich, zelf ten koste van CA op hun eigen economie.

    Eerst zelf zaakjes op orde, dan anderen helpen. Klinkt goed.

    Althans, dat is mijn mening.

  3. Top | #283
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2011
    Berichten
    31

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Als we bij een winkel bijv. Walmart e.d. zijn kunnen we dan ook geld bijpinnen? Moet dit met je gewone bankpas of kan dit ook met een CreditCard? Komen hier dan extra kosten bij?
    Wat zijn de kosten als je geld opneemt in Miami Airport bij een pinautomaat met een ING pas?

  4. Top | #284
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Tijdelijk niet in: Kissimmee / Orlando
    Berichten
    1.273

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Is dat nu Debit of Credit met een gewone bankpas ?
    Founder of 2 Florida/Orlando forums

    Karakter zonder kennis heeft vaker succes dan kennis zonder karakter!
    Florida: 2002,2003,2004,2005,2006,2007,2009(2x),2010,2011(2 x), 2012(2x),2013(2x),2014(2x),2015(2x),2016,2017(2x), 2018,2019(2x),2023

  5. Top | #285
    Florida Groupie hrjhaan's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2010
    Locatie
    Veendam
    Berichten
    412

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Gewone bankpas is Debit.
    Creditcard is Credit.

  6. Top | #286
    Florida Groupie rolandino's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    536

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    @Ritchie: Debit = je normale pin pas.

    @ Floridatoerist Pinnen bij een ATM kost bijna altijd geld, dit doe je met je debit pas. Voor het gebruik van de automaat betaal je vaak een vast bedrag, dit dient op de automaat te staan (vaak enkele dollars, soms wel met uitschieters, zowel omlaag als omhoog). Daarnaast rekent ING nog 2 euro per opname, en een koersopslag van 1%: http://www.ing.nl/particulier/klante...uri=tcm:7-6540 uitzonderingen kun je lezen op de ING site.

    Bij de Walmart kun je (op enkele locaties na, zie dit topic) bij pinnen met je debit pas (cashback), dit kun je aangeven op de automaat bij het betalen van je normale boodschappen.
    NY Mei 2009
    FL April/Mei 2011, Maart 2012, reisverslag

  7. Top | #287
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2011
    Berichten
    31

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Zijn er kosten aan verbonden als je met je debit kaart betaald bij Walmart?

  8. Top | #288
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door floridatoerist Bekijk Berichten
    Zijn er kosten aan verbonden als je met je debit kaart betaalt bij Walmart?
    Leve de man van de ING die dat allemaal zo overzichtelijk op hun site heeft gezet!

    De ING geeft aan dat ze 1 % van het betaalde bedrag in rekening brengen.
    Betalen met uw Betaalpas vreemde valuta1,0% over het betaalde bedrag* Deze 'koersopslag' wordt direct verwerkt in het transactiebedrag.



  9. Top | #289
    Florida Groupie hrjhaan's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2010
    Locatie
    Veendam
    Berichten
    412

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Vandaag dollars gewisseld in Amsterdam. Bij Western Union op het Damrak de beste koers. 0,8085 betaald voor een dollar. Koers dus van 1,2366. Vorig jaar in oktober ook dollars gekocht met een koers van 1,33. Een heel verschil dus.

  10. Top | #290
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Berichten
    51

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Al jaren de meeste Dollars voor je euries :

    http://www.lorentzchange.com

    Zitten op 3 locaties in Amsterdam



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •