Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 45 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 442

Onderwerp: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Berichten
    22

    Standaard Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Waar kan ik het beste mijn euro's inwisselen voor dollars? Is er een bank die erg goedkoop is of juist heel duur? Wie heeft tips?

  2. Top | #2
    Stamgast petra's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Driebergen
    Berichten
    219

    Standaard

    wij doen het altijd bij het postkantoor, volgens mij is het daar, of bij het geldwisselkantoor, het goedkoopst, de banken heffen vast bepaalde extra kosten.

  3. Top | #3
    Vaste Bezoeker Karin71's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Zandvoort
    Berichten
    70

    Standaard

    Ik neem aan dat je gewoon overal kan pinnen toch? Mijn inziens is dat toch altijd het goedkoopste en veiligste.. Wij nemen 100 dollar mee voor 1e dag en verder alleen CC en andere passen.
    Karin en Wander (35 en 38 jaar) uit Zandvoort 8)
    Florida-1995-2005-2007

  4. Top | #4
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Berichten
    37

    Standaard

    Pinnen uit de 'muur' kan wel ja, al is het vaak een heel ingewikkeld menu, en kost wel extra. :wink: . Pinnen in winkels kennen ze daar niet/nauwelijks, alleen in hele 'grote' winkels kun je soms pinnen, alles gaat daar per credit card. Wat je wel zou kunnen doen is als je een winkel hebt gevonden die pinnen accepteerd, vragen of je éxtra' geld erbij mag pinnen, dit kost niets extra op je rekening .
    Laatst gewijzigd door Michael66; 12-01-09 om 13:38. Reden: full quote eruit

  5. Top | #5
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Valt allemaal wel mee hoor. Bij de WalMart en bv. Publix kun je gewoon met je pinpas betalen, en nog cash extra pinnen ook !1 Dit is in ieder geval een goedkope manier.
    Verder sterft het van de banken waar je cash uit de muur kan pinnen, alleen ff opletten , bij sommige banken komen er kosten bij.
    Ik neem nooit meer dan wat dollars voor de eerste dag mee, of pin meteen op de luchthaven als ik aankom.
    Overigens kun je tegenwoordig zelfs op Schiphol Dollars pinnen maar ik weet niet of daar extra kosten aan zijn verbonden.
    Prettige vakantie, Eric

  6. Top | #6
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Berichten
    151

    Standaard

    Wij pinnen bij The Bank of America, volgens mij 1 van de goedkoopste en je krijgt dan een soort middenkoers berekend. Geld uit machines halen in Malls en bij attracties e.d. kost altijd extra. Maar inderdaad, geld pinnen is ook volgens mij goedkoper en safer dan dollaris in Nederlnad wisselen en meenemen

  7. Top | #7
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Pinnen in één van de "losstaande" machine (ATM's) in winkels kost vaak $ 1,50 of zo. Staat ook op de machine als dat zo is. Niet pinnen daar, gewoon even verder kijken, er zijn genoeg andere automaten. Bij de automaten bij Publix en Walmart heb ik nog nooit kosten moeten betalen. Of bij een automaat bij een bank, ook nooit kosten.

    Bij de meeste banken krijg je voor het pinnen in het buitenland ook geen eenmalige kosten, gewoon alleen de omrekening tegen een koers die altijd beter is dan die bij het hier in Nederland aankopen van dollars.

    Overigens zijn er al een heleboel banken / filialen hier in Nederland die geen buitenlands geld meer hebben, in plaats daarvan kun je dan via de website bestellen of wordt je (met een kleine korting) verwezen naar GWK/Travelex.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  8. Top | #8
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Ik geloof dat al die banken hun buitenlandse geld de deur uit doen. Slechte service. En dan zeggen ze dat je op Schiphol kunt wisselen, maar toen ik daar vorig jaar wat dollartjes wou wisselen stond er een rij van hiet tot st. juttemus!1
    Zelfs de grote bankfilialen van de ABN-Amro hebben geen dollars meer op voorraad, tenzij je mazzel hebt, en ze net wat binnen hebben.
    Eric

  9. Top | #9
    Stamgast
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    131

    Standaard

    Als ik echt dollars wil hebben via mijn bank moet ik ze gewoon bestellen (10 dagen voor vertrek). Daar heb ik dus geen zin meer in.

    Ik pin tegenwoordig gewoon in het buitenland. Op schiphol heb ik nog geen dollars gepind maar ben het ook niet van plan. De kosten zullen ongetwijfeld niet opwegen tegen de baten.

    In het buitenland en zeker Amerika, kun je overal pinnen en overal je creditcard gebruiken (bij wijze van spreken, zelfs voor een kopje koffie). Desalniettemin is het handig om wat dollars bij je te hebben.

    Spaar gewoon wat dollars op.....de meesten op dit forum zijn toch vaak in Amerika.
    Florida: juli 2001, augustus 2003, juli 2004, december 2004 en februari 2005. Nou maar weer alvast gaan plannen voor november 2005......

  10. Top | #10
    Vaste Bezoeker Karin71's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Zandvoort
    Berichten
    70

    Standaard

    Nou ik kijk wel ff of ik wat dollars kan scoren op schiphol. Heb ook geen zin om ze te bestellen bij de bank. En anders heb ik inderdaad altijd nog plastic geld, haha. Ik ga inderdaad eens proberen bij de Publix of Walmart of ik extra kan pinnen. Elders op het forum gelezen over lekker stokbrood bij de Publix, lijkt erg aantrekkelijk!
    Nog 7 nachtjes slapen.. :roll:
    Karin en Wander (35 en 38 jaar) uit Zandvoort 8)
    Florida-1995-2005-2007



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •