Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 37 van de 45 EersteEerste ... 273536373839 ... LaatsteLaatste
Resultaten 361 tot 370 van de 442

Onderwerp: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

  1. Top | #361
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    476

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dirkmuis Bekijk Berichten
    Daarom heb ik ook iets IN DOLLARS betaald bij de buitenlandse webwinkel Aliexpress

    Maargoed deze discussie gaat zo wel zn doel voorbij, het viel mij gewoon op.

  2. Top | #362
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Berichten
    97

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Aliexpres belast jou waarschijnlijk in Euro's en niet in dollar.

  3. Top | #363
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    476

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Nee, want op mijn CC statement staat het bedrag in dollars vermeld (of dat moet er voor de lol bij staan)

  4. Top | #364
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Berichten
    97

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Bijzonder, bij mijn aliexpres betalingen niet. Daar staat alleen Euro's.
    Maar goed nutteloze discussie. De banken publiceren de kosten zelf. Om nu jouw ene Aliexpres factuurtje te gaan onderwerpen aan een test lijkt me zonde van dit topic. Aliexpres zit niet in Nederland, niet in Amerika maar elders dus geen idee hoe het dan werkt. En het bedrag is ook verwaarloosbaar.

  5. Top | #365
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Berichten
    97

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Op mijn CC staat trouwens Aliexpres GBR. London dus.
    Vermoedelijk heb je dan:
    Dollar => GBR
    Euro => GBR

    Of ets dergelijks.
    En dit zal er ook wel mee te maken hebben.
    AliExpress Local Currency Payment

    AliExpress Local Currency Payment is a service which allows you to pay for items using your own local currency. You no longer need to wait for the credit card bill statements to tell you what you really paid.

    At present the AliExpress Local Currency Payment currently supports these currencies:

    • Pound Sterling (GBP)
    • Russian Ruble (RUB)
    • Euro (EUR)

    We currently only accept Visa, MasterCard and Maestro card for the above supported currencies. Please note that more currencies will be supported in the near future.

    When you are on the payment page you can choose to pay using USD or you can pay using your own local currency. The total cost of your order will automatically appear in the currency that you have selected. If you want to return your items or claim a refund, then your refunded money will reflect the exchange rate at the time of purchase.

    The applicable exchange rate used by Aliexpress Local Currency Payment is already inclusive of all fees, some card issuers might still charge you a cross border transaction fee, please check with your card issuers for more information.
    Ontopic maar weer dan?

  6. Top | #366
    Florida Groupie utah's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Vlaamse Ardennen
    Berichten
    528

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Wisselkoers gaat tegenwoordig heel snel op en neer. Ben je voordeliger af om je grote aankopen met een CC (Visa Gold ) te betalen? En enkel het hoogstnodige cash te laten wisselen?

  7. Top | #367
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2018
    Berichten
    61

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Ik weet wel dat je bij www.pottchange.com in Amsterdam een betere koers krijgt dan bij de gwk
    Voor 600 dollar scheelt dat ongeveer 35 euro dat je goedkoper uit bent bij pottchange.

  8. Top | #368
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door utah Bekijk Berichten
    Wisselkoers gaat tegenwoordig heel snel op en neer. Ben je voordeliger af om je grote aankopen met een CC (Visa Gold ) te betalen? En enkel het hoogstnodige cash te laten wisselen?
    De credit cards rekenen volgens mij de hoogste opslag, dus grote bedragen kosten je dan ook meer geld, lijkt me ? Vroeger wel eens uitgezocht, laatste tijd niet meer echt bijgehouden. Maar credit cards hebben een opslag op de wisselkoers (vaak tussen de 1% - 2%) en daarnaast soms nog een vast bedrag als opslag. Is per credit card verschillend. Als je met je pinpas betaalt (noemen ze Debit Card in de USA) heb je een relatief lagere opslag, ligt ook weer aan je bank, maar vaak tussen de 0,5% en 1,0%. Dus een groter bedrag zal via je pinpas goedkoopste zijn, vermoed ik zomaar. Dit zou je bij je bank kunnen navragen, en bij je credit card; wat is de opslag op de koers, en wat zijn eventuele vaste kosten.

    Als je cash wilt opnemen (en dus betalen), is normaal gesproken het beste (goedkoopste) om bij een supermarkt (Walmart doet $ 100, Publix $ 50 volgens mij) een cash back te vragen als je met je Nederlandse pinpas betaalt. Je betaalt dan enkel de opslag op de koers (die hierboven genoemde 0,5% - 1,0%), en geen vaste kosten. Als je cash geld gaat pinnen, met je pinpas, betaal je die opslag op de koerst, plus vaak een vast bedrag (bv $3 of $5).

    Credit card bedrijven moeten ergens aan verdienen; die brengen geld in rekening bij de winkelier, en rekenen een mooie opslag aan de consument.

    Nogmaals, je zou alle credit cards en banken moeten nagaan om precieze kosten boven water te halen, maar dit was altijd in zijn algemeen de uitkomst. Ik weet dat er wel credit cards zijn (vaak van banken, zoals ABN en Rabo) die zeggen hele lage opslag te hebben momenteel. Dat zou zomaar kunnen. Dus even goed uitzoeken, als je het zeker wilt weten. En als jij een Macbook van $ 1.500 koopt, dan is 1% opslag verschil op de koers dus EUR 15. Overigens is het ook zo dat bij sommige credit cards iets wat je met credit card aankoopt, gelijk verzekerd is. Niets is voor niets in dit wereldje, dus dat daar de opslag ietsje hoger is, zou mij niet verbazen.

    Succes !
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  9. Top | #369
    Stamgast Mave's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Locatie
    Houten
    Berichten
    170

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Wij nemen van de week niet zo veel cash geld mee. Ik dacht dat altijd het voordeliger was om in winkels, restaurants etc. met creditcard te betalen en dat je het beste geld kunt pinnen met je pinpas.

  10. Top | #370
    Florida Groupie utah's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Vlaamse Ardennen
    Berichten
    528

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Het overgrote deel gaat dus in cash mee. Een minderheid via CC of pin.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •