Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 33

Onderwerp: Auto huren: Cabrio (convertible)

  1. Top | #21

    Standaard Re: Cabrio huren

    Ik heb voor over 2 maanden een Sebring Convertible gehuurd. Die heeft een elektrisch bediend dak: mocht het te heet/koud/nat enz. zijn, dan kan het dak heel snel en eenvoudig dicht. Kofferruimte valt hartstikke mee, zeker als het dak dicht is. Het lijkt ons geweldig om een beetje te cruisen, straks....

  2. Top | #22
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: Autohuur: Cabrio (convertible)

    Ik heb 4 keer rondgereisd met een cabrio. De eerste keer met mijn zusje in een kleine 2-seater in Florida. Daarna in een Sebring aan de westkant van de VS en toen nog 2 keer rondgetrokken in een Sebring door Florida. GEWELDIG!!! Het kabaal en de wind vallen reuze mee. Je hebt minder last van de wind met het dak af dan wanneer je met de ramen open rijdt. We waren telkens met 2-3 personen. Namen nooit koffers mee maar reistassen (1 per persoon) omdat je daar makkelijker mee kunt duwen/schuiven dan met koffers.
    Ik zou het zeker doen!!! En... geniet ervan, het is zo'n lekker gevoel!

  3. Top | #23

    Standaard Cabrio huren

    Hoi,

    Volgend jaar april/mei gaan wij naar Florida op vakantie.
    Nu zouden wij heel erg graag een cabrio willen huren, alleen horen we verschillende verhalen.
    De 1 zegt dat je heel vermoeid aankomt op je bestemming vanwege de wind die je constant in je gezicht hebt. En de ander zegt dat je het beter niet kan doen ivm de ruimte voor je koffers. En dan je anders steeds je dak dicht moet doen als je ergens gaat stoppen als je op doorreis bent.
    Wie heeft ervaring met het huren van een cabrio en hoe is dat bevallen?

    Ik hoor het graag!
    Bedankt alvast!

    Gr.,
    Melissa
    Laatst gewijzigd door Njit; 19-08-12 om 21:11. Reden: samengevoegd met bestaand onderwerp

  4. Top | #24
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: Autohuur: Cabrio (convertible)

    De wind in je gezicht: valt reuze mee. Als je in een "dichte" auto met je ramen open rijdt heb je meer last van de wind.
    Vermoeidheid: niks van gemerkt terwijl ik, in het ZW van de VS toch heel wat afstanden heb afgelegd.
    Dak telkens dicht doen: deden wij niet altijd. Zeker niet als we ergens stopten om te eten. Trouwens, het is op een knopje duwen en het gaat helemaal vanzelf en het dak is in enkele seconden dicht (of open).
    Bagage: 2 grote reistassen gingen er met gemak in. Geen hardschalen koffers meenemen! Met tassen kun je makkelijker schuiven.
    Ook toen ik nog in NL woonde reed ik een cabrio. In 1 woord: heerlijk!!!
    Ik zeg: DOEN!!!
    Laatst gewijzigd door trails; 20-08-12 om 11:58.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  5. Top | #25
    Florida Groupie utah's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Vlaamse Ardennen
    Berichten
    528

    Standaard Re: Autohuur: Cabrio (convertible)

    Cabrio rijden is juist reuze ontspannend! Wat te kil? Dan kunnen bij dak open de ramen omhoog. Nog killer? Zet dan de zetelverwarming aan. En wind? Niet te veel last van als je een windnet hebt zitten.

    We rijden hier met onze cabrio zelfs open bij temperaturen tegen de 0°. Zetelverwarming en nekverwarming op en cruisen maar.

  6. Top | #26
    Newbie
    Ingeschreven
    Feb 2015
    Locatie
    Veldhoven
    Berichten
    8

    Standaard Re: Autohuur: Cabrio (convertible)

    Wij willen graag ook een cabrio huren Mustang of Sebring , wij zijn met 2 volwassenen en 1 kind (9jaar) hebben 2 hard koffers bij en een tas. Wij blijven op een plaats Orlando en ebruiken de aurto aleen om naar de parken te gaan en te touren.
    Is deze hiervoor dan geschikt?

  7. Top | #27
    Florida Groupie 2theUSA's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2010
    Locatie
    't Gooi
    Berichten
    334

    Standaard Re: Autohuur: Cabrio (convertible)

    Onze ervaring is dat er slechts een grotere koffer (70x27x51 cm) met de handbagage past in de bagageruimte van de Ford Mustang, onze tweede koffer moesten wij vervoeren op de achterbank. Dit komt mede door de beperkte toegang tot de bagageruimte.
    Het is een heerlijke auto om open in te rijden maar hou rekening met de zonnekracht! Of het achterin aangenaam vertoeven is ivm wind en ruimte betwijfel ik.

  8. Top | #28
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: Autohuur: Cabrio (convertible)

    Wij namen altijd reistassen mee als we een cabrio hadden gehuurd. Daar kun je altijd een beetje mee duwen. Er konden er 2 (grote) in. Maar jullie schrijven dat je niet gaat rondtrekken met de cabrio. Dan is het geen probleem. Op de achterbank was het best wel eens lekker vertoeven in de wind. Zoals hierboven ook staat: doe iets op je hoofd en smeer armen, nek en gezicht goed in.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  9. Top | #29
    Vaste Bezoeker oma van tijn's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Locatie
    nijmegen
    Berichten
    96

    Standaard Re: Autohuur: Cabrio (convertible)

    Cabrio super leuk maar wil je er rekening mee houden dat de zon ongenadig kan schijnen en dan is een cabrio niet de auto die je wenst... heel vak toch de kap op gezet en de airco aan. Veel vakantie plezier

  10. Top | #30
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2008
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    89

    Standaard Re: Autohuur: Cabrio (convertible)

    Ik heb in 2003 ook met een Chrysler Sebring gereden. Zoals anderen al eerder gezegd hebben, heb ik vaker met de kap dicht als open gereden.
    Vorig jaar hadden we een full-size auto gehuurd (Ford Fusion). Dit type auto is ons erg goed bevallen (vooral de laadruimte).



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •