Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 33

Onderwerp: Auto huren: Cabrio (convertible)

  1. Top | #11
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Cabrio...

    Hoeveel personen zijn "wij" ?

    Met 2 personen gaat het goed. 1 koffer en 1 a 2 tassen passen wel in de kofferbak. Je kunt altijd 1 koffer op de achterbank kwijt als die niet gebruikt wordt.

    Wat betreft de cabrio zelf: Ik denk dat 90% van de cabrio's die je in Florida tegenkomt huurauto's voor toeristen zijn. Heeft inderdaad met hitte en comfort te maken. Als je bij een stoplicht staat of zo is het gelijk bloedheet en op de grote wegen, in tunnels ( open) en bij regen (gesloten) een herrie van je welste. Om wat te toeren leuk maar om grote afstanden af te leggen erg vermoeiend.
    Voor een keer moet je het doen.

    Goede reis
    Knaapje
    Laatst gewijzigd door Michael66; 01-04-09 om 19:11. Reden: full quote eruit

  2. Top | #12
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    752

    Standaard

    Ik rijd zelf in een Megane Cabrio, dus ik ken het cabrio-rijden een beetje. Als het boven de 28 graden is dan laat je je kap liever dicht. Tussen de 15 en 25 graden is het eigenlijk ideaal.

    Volgens mij is het overigens verboden om koffers op de achterbank te vervoeren.

  3. Top | #13
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Nee hoor, je mag rustig koffers op de achterbank vervoeren, alleen zijn ze bij diefstal niet verzekerd. Dus even opletten bij rustpauzes op lange afstanden, en de auto in het zicht zetten.
    Overigens sluit ik me volledig bij vorige sprekers aan, als je een cabrio huurt, doe je dat om het eens gedaan te hebben, na de eerste keer bedenk je je wel twee keer voor je het weer doet, een dichte auto is veel comfortabeler.
    Eric

  4. Top | #14
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    189

    Standaard

    Een koffer in de koffer-ruimte en een op de achterbank, moet kunnen...

  5. Top | #15
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    20

    Standaard

    Ik ben ook van plan om volgend jaar een cabrio te huren bij mijn rondreis door florida maar heb ook nog een vraagje.

    Wordt er eigenlijk een windscherm meegeleverd bij de auto?
    Wan dan kan je misschien je bagage op de achterbank eronder 'verstoppen'.

  6. Top | #16
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard

    Ik heb zelf ooit een Chrysler convertible gehuurd.
    Daar zet er geen bij. Bij mijn weten heb ik ze ook nooit gezien. Ik kan me ook voorstellen, dat de verhuurmijnen niet op dit soort losse items zitten te wachten.

    Groeten
    Knaapje.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 01-04-09 om 19:11. Reden: full quote eruit

  7. Top | #17
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Ik heb, vooral in het begin, regelmatig en cabrio gehuurd, en er zat nooit een afdekzeil bij.
    Ik zou daar dus maar niet op rekenen.
    Eric

  8. Top | #18
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Ik zou het gewoon doen, zo'n cabrio huren als je tenminste met maximaal 2 personen bent. Veel kleren en zo heb je toch niet nodig, overal zijn wasmachines beschikbaar. Wel rekening houden met je aankoopjes daar: dat wat je vanuit Nederland meeneemt is wel het maximale dat je kwijt kunt in zo'n auto. Dus geen grote voornemens - zoals de meeste mensen op dit form - om vooral ook veel leuke en goedkope kleding en andere dingen mee terug te nemen, tenzij je al die aankopen op de laatste dag wilt doen. Wat overigens kan, gewoon ook nog even langs de WalMart om een extra koffer te kopen en dan de rest inslaaan vlak voordat je vertrekt.

    Veel plezier!!

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  9. Top | #19

    Standaard Cabrio huren

    Ik heb natuurlijk gekeken wat op het forum staat geschreven over het rijden met een cabrio. Het lijkt me toch echt te gek om met de wind in je haren door Florida te crossen. Er zijn mensen die commentaar geven dat het zo veel herrie maakt en dat je verbrand in zo'n ding. Das in Nederland natuurlijk ook zo (als de zon schijnt). Zijn er ook mensen met positieve ervaringen? En is het echt zo dat het gevaarlijker is omdat je zo duidelijk als toerist wordt herkend?

  10. Top | #20
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Cabrio huren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rokohe Bekijk Berichten
    Het lijkt me toch echt te gek om met de wind in je haren door Florida te crossen.
    Nou, wat houd je dan eigenlijk nog tegen? Doe wat je 't liefste doet, dan is het altijd goed! Je hebt de voor- en nadelen bijna allemaal benoemd, een nadeel van de cabrio is en blijft de beperkte bagageruimte. Maar als je daar mee kunt leven, zou ik het wel weten......:-\"





Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •