Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 33

Onderwerp: Auto huren: Cabrio (convertible)

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Berichten
    21

    Standaard Auto huren: Cabrio (convertible)

    hallo, ik heb eindelijk de hele vakantie geboekt maar blijkt nu dat het me niet meer lukt een convertible te huren, allen volzet, weten jullie waar ik dit nog kan proberen? ik heb deze nodig voor 1 week afhalen fort lauderdale en retour orlando, eventueel enkele dagen langer huren en dan ophalen miami en retour orlando.
    wie weet waar ik best terecht kan
    groetjes

  2. Top | #2
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: convertable wagen huren

    Je kan het beste gewoon ter plaatse kijken of ze nog een convertible hebben, meestal hebben ze er wel een paar staan, en dan is het gewoon wie het eerst komt , wie het eerst maalt.
    En anders mag je bij de meeste autoverhuurbedrijven binnen drie dagen de auto omruilen voor een ander exemplaar.
    Persoonlijk vind ik echter een convertible niet eens (meer) zo fijn, je rijd helemaal niet zo vaak met open dak, te heet / te lawaaierig / en je hebt in Florida nou eenmaal bijna altijd van die onverwachte hevige buien.
    Verder heb je heeeeeel weinig bagageruimte,
    Geef mij maar een lekkere grote MPV, veel stoerder. !!
    Laatst gewijzigd door Michael66; 01-04-09 om 19:08. Reden: full quote eruit

  3. Top | #3
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: convertible wagen huren

    Ik weet niet waarom je perse een convertible wil en ieder zijn smaak. Mijn ervaring is echter ook dat hij in de praktijk tegenvalt. Ik heb er een keer een als free-upgrade gehad in Arizona. Wat hier al genoemd werd: lawaaierig, weinig bagageruimte en heet in de zon en bij een plensbui niet fijn. Vooral op de highways met vrachtverkeer (rechts inhalend) en in tunnels schrik je je af en toe rot.
    Ik zou er geen groot punt van maken en een andere fijne auto accepteren. Wat denk je bijv. van een echt grote superluxe?

    Fijne vakantie
    Knaapje
    Laatst gewijzigd door Michael66; 01-04-09 om 19:09. Reden: full quote eruit

  4. Top | #4
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard

    Het is de meeste mensen vast wel opgevallen dat er (buiten Miami Beach) in Florida verdomd weinig convertibles rondrijden. Als je ze al ziet zijn het meestal witte of rode Sebrings en dus toeristen. De locals kijken wel uit ! De redenen hiervoor zijn allemaal al genoemd, hitte, lawaai, regen en bagageruimte. En inbraakgevoelig ook nog.
    Daarom vindt je ons altijd in een SUV. Je hebt overzicht en uitzicht doordat je hoog zit en een zee van bagageruimte. SUV RULES ! :wink:
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  5. Top | #5
    Florida Groupie Natasja L.'s Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Momenteel woonachtig in Great Falls, VA, USA.
    Berichten
    320

    Standaard

    Meestal kan je ter plaatse gebruiken maken van hun "geweldige aanbieding" om een convertible te huren. Je hoeft dan maar "een beetje" bij te leggen en je hebt er één. Ik zie die mensen altijd heel erg blij naar buiten komen en naar hun convertible lopen. Dan gaat het dak open en zijn ze nog steeds blij, totdat de koffers er in moeten. Je ziet ze passen en meten maar helaas, dan maar rechtop op de achterbank. Dat hadden ze vooraf er niet bij verteld.......

    ps. neem een hoge factor zonnebrand creme mee, want een open dak, zon en wind is geen goede combinatie, we hebben al velen verbrand zien aan komen rijden bij het hotel.

  6. Top | #6
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Berichten
    151

    Standaard

    Waarom denk je dat iedere local daar met donkere ramen en de airco op Full rijdt? Het is daar subtropisch dus je brandt gewoon weg als je met open dak rijdt. Maar ja, ook voor mij geldt: SUV rules! Veilig, V8, Vermogen, Fun, Ruimte, Rust en een supergeluid uit de stereo en vaak voor hetzelfde geld als die convertibles

  7. Top | #7
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Nou Nolleke, hebben we je weten te overtuigen?
    Maar als je je zinnen hebt gezet op een cabrio, en je bent maar met zijn tweeen, moet je het gewoon doen, maar je kunt nu een goede afweging maken van de paar voordelen en de vele nadelen.
    Maar het blijft natuurlijk persoonlijk, en eerlijk gezegd heb ik ook een paar x een cabrio gehuurd......
    Eric

  8. Top | #8

    Standaard Kofferruimte in een cabrio?

    Wij gaan eindnovember 12 dagen naar Florida. Mijn grote wens is om dit met een convertible te doen. Maar ja, in zo'n cabrio kun je nu eenmaal minder koffers kwijt. Heeft iemand hier ervaring mee? Is het niet zo datje ook nog een koffer op de achter bank kunet zetten en 1 in de kofferbak??

    Graar een reactie!

    Groet
    Ruud

  9. Top | #9
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Berichten
    102

    Standaard

    Bij de huurmaatschapijen staat meestal duidelijk aangegeven hoeveel koffers er in een auto passen.
    Bij alamo bv twee kleine koffers.

  10. Top | #10
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Berichten
    21

    Standaard

    wij hebben een cabrio gehuurd in juli.
    200% meegevallen. inderdaad zoals me hier op het forum al werd verteld weinig kofferruimte, maar ik had maar 1 koffer mee dus dat probleem opgelost. je kan trouwens makkelijk nog een koffer kwijt op de achterbank als je geen kids mee hebt natuurlijk.
    wij hebben er in elk geval zalige momenten mee beleeft.
    het is inderdaad zo dat je er overdag weinig aan hebt want dan is het te warm om het dak open te zetten, maar wij waren elke ochtend om 7u al weg en dan was het heerlijk. ook na 6u s avonds, heerlijk. ja ik krijg er nog steeds niet genoeg van. de brug over naar fort meyers en dan over het eiland touren met de wind in je haren, sanibel en captiva, heerlijke route. als je niet meer dan 2 koffers hebt die steeds in en uit de wagen moeten, gewoon doen zou ik zeggen



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •