Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 34

Onderwerp: Vliegticketverzekering

  1. Top | #1
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Berichten
    55

    Standaard Vliegticketverzekering

    We hebben geboekt! We zijn helemaal blij, want het gaat nu dus echt gebeuren! Wij gaan naar Florida...! Gisteren hebben we via USA Fun Vacation geboekt. Bevestiging en vluchtschema hebben we binnen, aanbetaling is gedaan, dus het staat nu echt helemaal vast. Alleen.... ik twijfel toch nog ergens over. En weet eigenlijk niet eens of ik het nog aan zou kunnen passen, maar het gaat over het volgende.

    Cor, van USA FV, vertelde ons, op mijn vraag om een vliegticketverzekering, dat het niet zinvol is om zo'n verzekering af te sluiten, omdat er toch nog wel wat haken en ogen aan zitten. Zijn verhaal klonk heel aannemelijk, dus we hebben het niet gedaan. Maar ik zit toch heel erg te twijfelen. Zeker nadat ik vanochtend in de krant een stukje las over dat er zware tijden aankomen voor de Amerikaanse luchtvaartmaatschapijen en dat er misschien wel failisementen zullen vallen.

    Mijn vraag: heeft het echt niet zo veel zin een vliegticketverzekering? En als het wel zin heeft, kan ik die nu alsnog afsluiten? Een annuleringsverzekering moet je binnen een week afsluiten, geldt dit misschien voor de vliegticketverzekering ook?Ik heb wel op internet gezocht om op beide vragen antwoord te krijgen, maar ik kom er niet helemaal uit.

    Ik hoop dat iemand mij hier antwoord op kan geven.

    Groeten, Claudia
    Laatst gewijzigd door Njit; 26-03-08 om 22:24. Reden: standaard lettertype gemaakt

  2. Top | #2
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Vliegticketverzekering

    Vliegticketverzekering zorgt ervoor dat je je ticketprijs terugkrijgt als de maatschappij bijv. failliet gaat. Wat de termijn voor afsluiten is ... geen idee. Ik neem die paar dollar per ticket voor lief.

    Annulleringsverzekering is handig als je wilt verzekert zijn van een terugbetaling van je vakantiekosten als je je vakantie af moet blazen vanwege onvoorziene omstandigheden in je gezin of familie (en nog wat andere, afhankelijk van de verzekeraar). En daarvoor gelden ook per verzekeraar verschillende acceptatiecriteria m.b.t. de termijn na boeken.

    Of ht zinvol is ... tja, da's nou echt zo'n persoonlijke keuze. Ik neem het er meestal wel bij, heb niet zo'n zin om daar veel tijd aan te besteden. Kan me wel voorstellen dat anderen dat wel doen. Mijn laatste tripje was nl. zo cheap mogelijk, en ik heb toen dit soort "toeters en bellen" volledig achterwege gelaten.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  3. Top | #3
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Vliegticketverzekering

    Met wie vlieg je? Volgens mij boekt USAFV meestal bij United. Dat is de 2e grootste vliegmaatschappij van de wereld, die zal toch niet zo snel failliet gaan? Dan valt er een heel groot gat.

  4. Top | #4
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Vliegticketverzekering

    En wie had verwacht dat ABN AMRO ineens een overnameprooi zou worden ...

    Je weet het nooit, en soms ben je erg gelukkig als je je ervoor hebt verzekerd. Ieder zijn keuze, ieder zijn ding.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  5. Top | #5
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Vliegticketverzekering

    Ja maar zijn al die mensen van de ABN Amro hun spaargeld dan kwijt?
    Wat kost zo'n vliegticketverzekering? Ik heb er eigenlijk nog nooit van gehoord
    Ik neem aan dat als United failliet gaat, iemand wel de boel opkoopt.. of zullen ze al die vliegtuigen op de schroothoop gooien? :P

    Is er trouwens een link naar het artikel van de Amerikaanse vliegtuigmaatschappijen in zwaar weer?

  6. Top | #6
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Vliegticketverzekering

    Kost rond de 3-4-5 euro per ticket.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  7. Top | #7
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Vliegticketverzekering

    Oh dat valt mee, dat is er nog wel bij te betalen als het veel gezeur kan voorkomen.
    Misschien dat ik het bij de volgende reis erbij gooi... ik zie wel

    Wordt voor mij dus ook 2x Florida dit jaar

  8. Top | #8
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Berichten
    55

    Standaard Re: Vliegticketverzekering

    Bedankt voor jullie snelle reacties! Een annuleringsverzekering hebben we wel, hoor! Die is al afgesloten. Een paar euro per ticket is natuurlijk niks. Maar ik begrijp hier ook uit, dat niet iedereen standaard zo'n verzekering afsluit. Het is natuurlijk waar dat een maatschappij als UA zo groot is, dat de kans op zich al heel klein is. Overname zit er dan wel in natuurlijk.

    Uuuh, een linkje naar het artikel. Geen idee. Het stond vandaag in de Telegraaf bij het financiele gedeelte.

    Ik ga morgen nog wel even rondbellen. Bedankt voor de reacties!

    Groeten, Claudia

  9. Top | #9

    Standaard Re: Vliegticketverzekering

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael66 Bekijk Berichten
    En wie had verwacht dat ABN AMRO ineens een overnameprooi zou worden ...

    Je weet het nooit, en soms ben je erg gelukkig als je je ervoor hebt verzekerd. Ieder zijn keuze, ieder zijn ding.
    De overname van ABNAMRO heeft niets met een failissement te maken waarvoor je je met een vliegticketverzekering verzekerd. Dus dit is een slecht voorbeeld.

  10. Top | #10
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Berichten
    374

    Standaard Re: Vliegticketverzekering

    Het ligt er aan wat je geboekt hebt.
    Alleen een ticket? => de SGR is niet van toepassing.
    Pakketreis? => De organisator en SGR(aangesloten?) zorgen voor de afhandeling.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •