Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

Onderwerp: Even voorstellen: claire cluistra

  1. Top | #1

    Standaard Even voorstellen: claire cluistra

    Van 10 t/m 29 juli gaan we met onze 3 zonen (14/16/18 jaar) naar florida,
    aankomst en vertrek Orlando. We willen de pretparken aandoen maar weten niet hoelang. Een villa in kissimee huren lijkt ons wel wat maar hoe weet je in welke villa je komt of maakt dat niet zoveel uit?
    We willen ook naar miami een aantal dagen, Key West, de Everglades en dan via de westkust weer terug. Heeft het zin om bv in Fort Myers een villa te huren en dan dagjes overal naartoe gaan of zijn er andere plaatsen die veel leuker zijn. Willen graag wat zien maar ook aan het strand liggen.
    Wat zou het beste reisschema zijn?

  2. Top | #2
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Even voorstellen: claire cluistra

    Als je vantevoren precies wilt weten in welke villa je terecht gaat komen kun je het beste rechtstreeks bij de eigenaar boeken, bijv. via www.vrbo.com Daar kun je precies zien wat elke villa voor bijzonderheden heeft en waar hij staat.

    Voor mijzelf maakt het niet zoveel uit welke villa ik krijg, als ik maar in een bepaalde wijk zit. Ik boek al enkele jaren bij American Vacations en geef aan welke wijk ik wil. Pas een paar weken voor vertrek ontvang ik dan de reisbescheiden met het exacte adres. Works for me. Bij andere reisorganisaties krijg je vaak pas ter plaatse een huis toegewezen, weet je dus niet in welke wijk. Het kan dan gebeuren dat je wat verder weg in bijv. Davenport komt te zitten. Sommigen vinden het daar heerlijk, anderen absoluut niet.
    Als je een reisorganisatie op het oog hebt kun je de gang van zaken bij hun gewoon even opvragen.

    Wat je reisschema betreft: daar kan ik geen zinnig woord over zeggen. Het hangt volledig af van jullie interesses. Volg het stappenplan!

    Stap 1: Je kunt het beste eerst wat rondspitten op het forum (of in bijv. een Capitool reisgids) wat er allemaal te doen is en dan kijken wat je daar leuk van vindt. Voor verschillende uitjes in de buurt van Tampa kun je hier eens kijken. Voor pretparken en overige bezienswaardigheden hier. Onder Florida Algemeen staan ook nog vele leuke plaatsen om te bezoeken. En stranden.
    Stap 2: Zodra je weet wat je wilt gaan doen kun je de afstanden bepalen m.b.v. een routeplanner en kijken of je dat vanuit één plaats kunt / wilt doen. Vergis je niet in de afstanden! Van bijv. Ft. Myers naar Tampa is een behoorlijk tijdje rijden, zeker als je 's avonds weer terug moet.
    Stap 3: Zet je reisschema op het forum (met de redenering erachter) en vraag om input. Die geven we je graag.

    Villa's aan de golfkust zijn wat winder in aantal en daardoor hoger in prijs dan in Orlando. Je droomvilla op loopafstand van het strand zal lastig worden, maar wie weet vind je hem wel.

    Succes!

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  3. Top | #3

    Standaard Re: Even voorstellen: claire cluistra

    Michael,
    waar zou je ons adviseren in Kissimee een villa uit te zoeken?
    Claire

  4. Top | #4
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Even voorstellen: claire cluistra

    Ik zit het liefst centraal aan de US192 (Vine St.) in de buurt van de Walmart. Ligt heerlijk centraal, aan de drukke, gezellige 192 (vele restaurantjes, winkels etc). Ik heb even een kaartje gemaakt:


    http://maps.google.nl/maps?f=d&hl=nl...4&ie=UTF8&z=11

    Om je een beeld te geven heb ik er wat punten ingezet voor je coördinatie:
    A = SeaWorld
    B = Universal
    C = Florida Mall
    D = Gatorland
    E = de buurt waar ik wil zitten
    F = Disney's Magic Kingdom
    G = de 27 (Davenport) waar ik niet wil zitten

    Communities (wijken) in de buurt van de Walmart:
    Lake Berkley
    Indian Point
    Creekside
    Country Creek
    Eagle Pointe
    Chatham Park
    Cumbrian Lakes (nieuw, iets verder weg)

    Op deze website zie je de meeste wijken aan de 192. Als je op de straat (2e kolom) klikt zie je onderaan welke communities er verder in de buurt zijn.

    Let op: De 192 is heel erg lang en heeft vele stoplichten. Van de ene kant naar de andere kost je een behoorlijke tijd! Routeplanners geven aan dat je van de Walmart naar de 27 in 23 minuten rijdt, maar dat ga je met al die stoplichten echt niet halen. Reken op het dubbele! Maar is ook wel leuk rijden tussen al die shops door. Er is zoveel te zien en te doen.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 24-03-08 om 22:40.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  5. Top | #5

    Standaard Re: Even voorstellen: claire cluistra

    jij zit het liefst in de great harbour lane. hoe vind ik nu de huizen in die straat of moet ik door het hele bestand gaan?

  6. Top | #6
    Florida Groupie petrajessy's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Locatie
    Velserbroek
    Berichten
    315

    Standaard Re: Even voorstellen: claire cluistra

    Ik wou ook de pretparken aandoen en een weekje lekker naar het strand en heb via veel zoeken op internet deze twee villa's gevonden.
    Ligging is op het zuiden, allebei heel gunstig gelegen en ook qua prijs heel goed:
    De eerste ligt 15 min. van de disney parken, de tweede dicht bij prachtige witte stranden en leuke havenplaatsjes. We gaan met een boot op zoek naar dolfijnen en zwemmen met manatees.
    http://www.florida-holiday.info/
    http://www.sunsetdreamvilla.com/

  7. Top | #7

    Standaard Re: Even voorstellen: claire cluistra

    petrajessy,

    Helaas is de eerste villa al geboekt in juli, jammer.
    Heb je andere suggesties?

  8. Top | #8
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Even voorstellen: claire cluistra

    Kijk eens op www.vrbo.com en type daar in de zoekfunctie de naam van de door jou gewenste wijk(en) in. Zeker weten dat je een heleboel villa's vindt.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  9. Top | #9

    Standaard Re: Even voorstellen: claire cluistra

    Michael,

    wat me opvalt is dat ik bv in Lake Berkley best leuke huizen zie maar dan zijn ze verhuurd tot en met maart en verder dit jaar helemaal niet. Is er dan iets mee of zo of ben ik nog te vroeg met boeken voor juli?
    de meeste huizen lijken op elkaar dus maakt het volgens mij niet zoveel uit of moet ik
    ervan uitgaan dat als ze regelmatig verhuurd zijn dat dat de betere huizen zijn?

  10. Top | #10

    Standaard Re: Even voorstellen: claire cluistra

    Hallo Claire,
    wij gaan met onze kinderen (11, 14,16) in de meivakantie. We hebben bij TravelHome in Nederland een camper gehuurd. Een eerdere vakantie in amerika bleek dat met 5 personen een hotelkamer huren wel eens lastig is. Een camper is ons toen prima bevallen. Je kunt goed parkeren bij de verschillende parken, winkels en atractieparken. Misschien een optie?



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •