Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 10 van de 17 EersteEerste ... 89101112 ... LaatsteLaatste
Resultaten 91 tot 100 van de 164

Onderwerp: (Speed) Boot huren

  1. Top | #91
    Vaste Bezoeker desteijntjes's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Bollenstreek
    Berichten
    94

    Standaard Re: (Speed) Boot huren

    HAHAHAHAHA ........Tja wij huren natuurlijk niet bij een kwakzalver als Frenchy, maar bij een geronomeerd bedrijf in de buurt van Rotonda. Die konden de salarisverhoging van de Dolfijnen wel betalen:-\":-\":-\"

    Duurt even voor ik reageeerde, maar beter laat dan nooit toch????
    Laatst gewijzigd door Michael66; 18-04-10 om 15:24. Reden: full quote eruit

  2. Top | #92
    Florida Groupie Sunshine State's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    586

    Standaard Re: (Speed) Boot huren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desteijntjes Bekijk Berichten
    wij huren natuurlijk niet bij een kwakzalver als Frenchy, maar bij een geronomeerd bedrijf in de buurt van Rotonda.
    Ik leer het ook nooit, boek altijd bij de verkeerde.:lol:
    Florida Vacation Oktober 2022 http://www.oldersom.nl


  3. Top | #93
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Berichten
    50

    Standaard Re: (Speed) Boot huren

    Hallo
    Wij hebben een boot gehuurd bij onze villa in cape coral. Wij betalen een borg van 1000 dollar. Als we dus schade maken, krijgen we deze borg niet terug. Dit is ook niet terug te krijgen via je reisverzekering, Wij gaan dus heel voorzichtig zijn. Wij krijgen bij aankomst een instructie van iemand.
    Wij doen dit voor `t eerst, dus we zullen gaan zien hoe het gaat.
    Groetjes Irene

  4. Top | #94
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard Re: (Speed) Boot huren

    Ik zou me ook goed aan de snelheden daar houden. Borden "no wake" (geen golfslag veroorzaken) zie je bijvoorbeeld regelmatig waar huizen langs de waterkant staan. Er is ook daar waterpolitie.
    Laatst gewijzigd door ekkie50; 23-04-10 om 09:02.
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.

  5. Top | #95
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: (Speed) Boot huren

    En dolfijnen van rechts EN links hebben voorrang.

    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  6. Top | #96
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard Re: (Speed) Boot huren

    Zouden die dolfijnen dat zelf ook weten?
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.

  7. Top | #97
    Newbie
    Ingeschreven
    Apr 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    13

    Standaard Re: (Speed) Boot huren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ekkie50 Bekijk Berichten
    Zouden die dolfijnen dat zelf ook weten?
    Denk het wel, NJIT spreekt toch dolfijns? :lol:

  8. Top | #98
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Berichten
    50

    Standaard Re: (Speed) Boot huren

    Wij zijn net terug uit Cape Coral en hadden daar een mooie villa met een boot [ong 6 meter] gehuurd. Wij hadden geen ervaring met varen. Mijn man en zwager hebben een instructie van 3 uur gehad. We mochten deze man ook bellen als we problemen hadden, wat we gelukkig niet hebben gehad. [dus wij moesten wel onze telefoon meenemen] Wij zijn die week diverse malen gaan varen. Er was navigatie aan boord. Ook waren er waterkaarten waarop de vaarroutes zijn aangegeven. Wij zijn op mooie plekjes geweest. Tot ong Captiva toe. Maar dan ben je vanaf Cape Coral toch wel heen en weer een paar uur bezig. Ook zijn er af en toe best ondiepe stukken waar je goed uit moet kijken dat je niet vastloopt. We hadden ook een "tow"verzekering [slepen], maar die hebben we gelukkig niet nodig gehad. [er was een dieptemeter aan boord] Ook hebben we hengels gehuurd en gevist. Veel gevangen, maar pas op want veel vissen hebben stekels die je erg kunnen prikken. Ook het aanleggen is best lastig, maar gelukkig is alles goed gegaan. We zijn wel voorzichtig en verantwoordelijk geweest. Onderweg veel dolfijnen gezien, pelicanen ed. Na afloop wel steeds de boot schoonmaken, zout eraf spoelen ed. Afdekdoek er weer over heen. [Als je dus weg gaat met de boot, ben er wel een paar uur zoet mee] Ander nadeel dat de benzine voor de boot best duur is. Wij hebben voor 3 dagen ong 200 dollar gebruikt. Maar al met al toch zeker de moeite waard.

  9. Top | #99
    Vaste Bezoeker desteijntjes's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Bollenstreek
    Berichten
    94

    Standaard Re: (Speed) Boot huren

    Wij hebben uiteindelijk een boot gehuurd met captain omdat we het leuk vonden, juist die bijzonder plekjes te zien waar we dolphins konden spotten, manatees konden bekijken en allerlei andere diersoorten.
    We hebben ons prima vermaakt (een verhuurbedrijf vlakbij Rotonda in de haven, maar er zijn er meerdere)

    Dit is ons prima bevallen. Je kunt uiteraard ook zelf een boot huren. Onze captain vertelde dat je echt elke maat boot kunt huren die je wilt (hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan). Maar je hebt nergens een vaarbewijs voor nodig, je mag echt met alles (hoe groot en hoe klein dan ook) mee varen.
    er lagen echt van die grote boten en wij zo voor de gein, die ook??? Ja zelfs die. Dat is dus echt voor de liefhebber.

    Ook kinderen mogen een stukje varen. Daarvoor hoeven ze geen 16 of ouder te zijn. Onze kids hebben dus ook heerlijk aan het stuur gezeten en even vol gas (uiteraard op een plek waar het mocht).

    Mocht je vast komen te zitten dan zijn er speciale bedrijven die je weer uit de .... trekken. Kost natuurlijk een paar centen. Dit gebeurt trouwens regelmatig want onze captain had dat eigenlijk als hoofdtaak (hij viel in voor een ander). hij had het maar druk met alle toeristen die vast komen te zitten met hun bootje.

    Dus laat je wel van tevoren even goed inlichten. Maar het is absoluut de moeite waard (zelfs met captain, dus ook zeker zelf een boot huren).

  10. Top | #100
    Florida Groupie Sunshine State's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    586

    Standaard Re: (Speed) Boot huren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desteijntjes Bekijk Berichten
    Wij hebben uiteindelijk een boot gehuurd met captain omdat we het leuk vonden, juist die bijzonder plekjes te zien waar we dolphins konden spotten, manatees konden bekijken en allerlei andere diersoorten.

    Maar het is absoluut de moeite waard (zelfs met captain, dus ook zeker zelf een boot huren).
    Is ook een leuk idee, met je eigen captain, gelukkig neem ik een captain mee van 18 jaar :-D. Kan ik waar het kan...... rustig foto's nemen en genieten ...

    En waar het niet kan, neem ik het roer weer in handen:???:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desteijntjes Bekijk Berichten
    HAHAHAHAHA ........Tja wij huren natuurlijk niet bij een kwakzalver als Frenchy, maar bij een geronomeerd bedrijf in de buurt van Rotonda. Die konden de salarisverhoging van de Dolfijnen wel betalen:-\":-\":-\"
    Ik hoop maar dat Frenchy, nu wel voor de dolfijnen betaald.:mrgreen:
    Even serieus ...die olie vlek wordt wellicht een groter probleem voor ons eind Juli ... in St Pete Beach :???:
    Laatst gewijzigd door Sunshine State; 20-05-10 om 19:17.
    Florida Vacation Oktober 2022 http://www.oldersom.nl




Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •