Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Onderwerp: boekentips

  1. Top | #1
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard boekentips

    is het een idee om een rubriek met boekentips toe te voegen?
    Ik heb al wel een paar hele leuke boekentips.
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.

  2. Top | #2
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: boekentips

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ekkie50
    is het een idee om een rubriek met boekentips toe te voegen?
    Ik heb al wel een paar hele leuke boekentips.
    Ik zou zeggen barst los.. Kan Daniel er later wel iets moois van maken
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  3. Top | #3
    Stamgast petra's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Driebergen
    Berichten
    219

    Standaard

    Njit, jij bent toch ook een boekengek?? 'K heb net de nieuwe van David Baldacci uit, verry spannend.....
    Ben je al eens naar www.boekenfestijn.com geweest, helemaal te gek, heeeeel veel boeken z.g.a.n. voor een heeeeel klein prijsje, zeker de moeite waard. In September weer in Utrecht, verder weet ik de agenda niet.

  4. Top | #4
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard

    Ik ben net begonnen in een Ludlum "De Tristan Strategie"ook wel aardig..
    Harm

  5. Top | #5
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door petra
    Njit, jij bent toch ook een boekengek?? 'K heb net de nieuwe van David Baldacci uit, verry spannend.....
    Laatste wat ik gelezen heb is 'Het Bernini Mysterie'



    Ik heb sinds kort weer een pas voor de bibliotheek. Voordat we op vakantie gaan maar wat boeken inslaan voor in de koffer. Ik kocht meestal boeken maar de kast werd te vol en ik las ze meestal binnen 2 dagen uit (20 euro per boek..da's 10 euro per dag).

    Baldacci heb ik ook een aantal van in de kast..
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  6. Top | #6
    Stamgast petra's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Driebergen
    Berichten
    219

    Standaard

    Mmmm, wat vond je ervan? Ik heb al maanden de Da Vinci Code op de tafel liggen, maar ik kom er niet in. Ten eerste omdat het zo geprezen wordt en iedereen heeft het al gelezen en je wordt overspoelt door al die 'mysteries'en 'codes'.....het gaat me dan tegenstaan...'k heb nu een lekker flut boekje liggen, daarna een Tess Gerritsen, (bloedstollend). De bieb hier heeft niet zo'n uitgebreidde collectie Engels, en wat ze hebben, heb ik al gelezen, tenminste degene die ik wilde lezen, dus toen er weer een boekenfestijn was in Nieuwegein heb ik daar even ingeslagen, en de kast bij mij is ook aardig vol :lol: Ken je ook Greg Iles, ook errug spannend...enzo kunnen we wel even doorgaan toch?

  7. Top | #7
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Njit
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door petra
    Njit, jij bent toch ook een boekengek?? 'K heb net de nieuwe van David Baldacci uit, verry spannend.....
    Laatste wat ik gelezen heb is 'Het Bernini Mysterie'



    Ik heb sinds kort weer een pas voor de bibliotheek. Voordat we op vakantie gaan maar wat boeken inslaan voor in de koffer. Ik kocht meestal boeken maar de kast werd te vol en ik las ze meestal binnen 2 dagen uit (20 euro per boek..da's 10 euro per dag).

    Baldacci heb ik ook een aantal van in de kast..
    Koop ook die andere twee van dan Brown maar, want ze zijn mistens even spannend als het Bernini mystery. Een goede raad: Begin niet aan de Da Vinci Code in de avond, of je mist gegarandeerd je nachtrust, want je leest het boek in een ruk uit. (Ik tenminste).

  8. Top | #8
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eric
    Koop ook die andere twee van dan Brown maar, want ze zijn mistens even spannend als het Bernini mystery. Een goede raad: Begin niet aan de Da Vinci Code in de avond, of je mist gegarandeerd je nachtrust, want je leest het boek in een ruk uit. (Ik tenminste).
    Da Vinci Code had ik hiervoor gelezen
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  9. Top | #9
    Webmaster Daniel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    883

    Standaard

    Ik vond Da Vinci Code erg goed. Vorig jaar 3 boeken van Dan Brown in één vakantie uitgelezen. 3 down, 1 to go: Digital Fortress... Ik lees ze allemaal in het Engels; dan gaat er iig niets verloren bij de vertaling! :mrgreen:

  10. Top | #10
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard

    ik bedoelde eigenlijk: reisboeken over onze meest geliefde vakantiebestemming Florida.

    Een aantal jaren geleden kocht ik bij Waldenbooks in de Florida Mall een alleraardigst boekje boordevol met dagtrips. Het heet "150 Day Trips - Metro Orlando:
    De auteur is Joan Lundquist Scalpone.
    Ik heb al heel veel plezier aan dit boekje beleefd. (Het is een paperback van 64 blz., met ISBN nummer 0-929198-07-7)
    Het is onderverdeeld in diverse categorien waarin steeds zo'n gemiddeld 10 tips staan.
    Een kleine greep uit de categorien (geen e met trema, want die gaf mij problemen :? ):
    - beaches 'n' swimming holes
    - botanical gardens
    - cities Florida style
    - classic churches
    - fishing
    - flea markets
    - ghost town - fort - islands

    Dit boekje maakt deel uit van een reeks van 19 dagtrip boekjes van dezelfde schrijfster.
    Deel 5 gaat over metro Orlando
    Deel 1 over southwest Florida
    Deel 2 over Northeast Florida
    Enz.
    Als jullie de volledige lijst willen hoor ik het wel.

    De boekjes zijn niet erg duur, zo'n 8 a 9 dollar, maar vrij slecht verkrijgbaar. Sinds de aankoop van het eerste boek heb ik nog verder gekeken bij diverse boekhandels naar de andere uitgaven, maar zonder resultaat. Mogelijk is dit boekje razend populair, wat ik wel kan begrijpen.
    Op amazon.com kwam ik er gisteren echter een aantal tegen, soms voor spotprijzen als $0.94 (als je dat nog een prijs kan noemen; de verzendkosten zijn het 5-voudige!)

    hopelijk hebben jullie hier iets aan. Als er vragen zijn dan hoor ik het wel.
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •