Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 15 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 143

Onderwerp: Vliegen van/naar/via Orlando (Sanford)

  1. Top | #1
    Vaste Bezoeker Leentje's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Westerlo - België
    Berichten
    59

    Standaard Vliegen van/naar/via Orlando (Sanford)

    Ik wil in augustus met m´n 2 kids naar Orlando. Tot nu toe heb ik altijd op MCO gevlogen oftewel met tussenstop oftewel rechtstreeks met Martinair, maar nu kun je blijkbaar ook rechtstreeks vanuit Brussel naar Orlando vliegen met Jetair, op Sanford Intl Airport echter. De prijs komt ongeveer op hetzelfde neer, maar ik sta een beetje voor een dilemma.

    - Je spaart uiteraard een aantal uren uit omdat er geen overstap mee gemoeid is. Maar kan je ginder ook makkelijk een auto huren? Op de site van de luchthaven wordt aangegeven dat er een aantal verhuurkantoren zijn (Avis, ...) maar als ik op de site van deze kantoren ga kijken, kan ik daar Sanford niet ingeven als luchthaven??
    - Hoe lang duurt de rit van Sanford naar WDW? Ik veronderstel iets van een uurtje?
    - Bijkomend dilemma is dat ik in principe geen auto nodig heb, aangezien ik van MCO gebruik kan maken van de Magical Express en ter plekke van het Disney vervoer. Het komt er dus eigenlijk op neer of de kost van het huren van een auto opweegt tov het tijdsverlies. De niet-rechtstreekse vluchten die nog beschikbaar zijn houden telkens verschillende uren wachttijd in.

    Hmmm... nog es over slapen... iemand raad?

  2. Top | #2
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard Re: Ervaringen met luchthaven Sanford? (rechtstreekse vlucht vanuit Brussel met Jetai

    Sanford is een internationale luchthaven waar alle faciliteiten aanwezig zijn. Vanuit de UK wordt er erg veel gevlogen naar deze luchthaven.

    De luchthaven ligt op zo'n 20 mile ten noorden van Orlando. Binnen een uur ben je wel in WDW (buiten de spits)

    Een taxi of airport shuttle is altijd goedkoper dan het huren van een auto voor 2 weken. Voor 1 week zal waarschijnlijk het huren van een auto goedkoper zijn. Het hangt dus af van hoelang je gaat.

    Persoonlijk vind ik een auto erg makkelijk want als je iets wilt gaan bekijken buiten WDW ben je aangegewezen op het openbaar vervoer. Om met het openbaar vervoer te reizen ben je erg veel tijd kwijt. Buiten WDW is nog zo veel meer te zien in de omgeving van Orlando.

    De code voor Sanford airport is SFB

    Succes met het overdenken van de dilemma's
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  3. Top | #3
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Ervaringen met luchthaven Sanford? (rechtstreekse vlucht vanuit Brussel met Jetai

    Je hebt het telkens als je het over een overstap hebt over "tijdverlies" en "wachttijd". Dat is echter niet altijd het geval.

    Als je "met overstap" reist, gebruik je de tijd tussen de vluchten in om de POE-formaliteiten af te handelen, oftewel Immigrations en Agriculture. Daar zijn de wachttijden meestal erg lang, dus van "wachttijd" kun je daarna eigenlijk nauwelijks meer spreken. Als je dan uiteindelijk in Orlando aankomt kun je direct door naar de koffers en op naar je bestemming. En als je een auto hebt gehuurd sta je bij de verhuurbalie ook veel minder lang in de rij.

    Als je rechtstreeks vliegt ben je wel iets sneller op het vliegveld in Orlando, maar dan moet je de POE-formaliteiten nog doen (lange rij), op MCO 2x de kofferband doen (1x op de terminal en 1x in het hoofdgebouw) en dan in de lange wachtrij voor de autohuur (als je een auto hebt gehuurd). Of dat nou echt sneller is?

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  4. Top | #4
    Vaste Bezoeker Norbert's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Westland
    Berichten
    62

    Standaard Re: Ervaringen met luchthaven Sanford? (rechtstreekse vlucht vanuit Brussel met Jetai

    Toen ik eind mei 2007 met Martinair rechtstreeks naar Miami vloog, ging alles, eenmaal aangekomen ongelooflijk snel. 35/40 min. immigration, koffers stonden al naast de band, naar buiten, dollar-rent-a-car busje stond al klaar en vertrok direkt (met ons erin) 15 min. naar dollar office, 1 klant voor ons, 10 minuten later in de auto op weg naar hotel. Heeft bij elkaar, vanaf uitstappen vliegtuig tot in de huurauto zitten iets langer dan een uur geduurd. Ik heb altijd het idee gehad dat we "iets" hebben overgeslagen ofzo...Dit heeft er echter wel voor gezorgd dat het mijn voorkeur geniet in de toekomst een rechtstreekse vlucht te nemen.
    Life Is A Beach!
    Florida, California, Utah, Nevada, Arizona

  5. Top | #5
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    327

    Standaard AANKOMST SANFORD Intl. Airport + autohuur

    Zijn er mensen die al ervaring hebben met aankomst en vertrek op Sanford Intl. Airport.
    Verder ben ik benieuwd naar ervaringen over het afhalen/huren van een auto bij Alamo of Dollar op Sanford Intl. Airport. Kun je hier ook zelf je auto uitzoeken? Zo ja, is er een beetje keuze?
    Laatst gewijzigd door pzomerdijk; 28-01-11 om 19:24.

  6. Top | #6
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: AANKOMST SANFORD Intl. Airport + autohuur

    Hoor je bijna nooit, dat mensen op Sandford landen. Bepaalde reden voor?
    Over het huren van een auto:

    ALAMO OPENS LARGEST RENTAL FACILITY IN SANFORD, ORLANDO

    Customers can select the vehicle of their Choice

    In a major development for leisure travellers to the US, Alamo Rent A Car has opened a new state of the art car rental facility at Sanford International Airport, Orlando. The new development also means that Alamo is the only rental operation that gives travellers the choice of which car they want to drive from the car-lot through Alamo's Choice product.

    Travellers arriving at Sanford airport will now proceed directly down a covered walkway and will be greeted by staff at the 16 Alamo counters. Their reservation will be swiftly processed and they will then be free to select the car of their choice from those available in the group booked. The Choice product not only allows customers to choose any vehicle in their group, but also reduces processing time so travellers can start enjoying their holiday as soon as possible.

    All the vehicles will be kept in pristine condition by an on-site state of the art maintenance facility, which will clean and service the cars.

    Manny Fontenla-Novoa, UK Chief Executive at Thomas Cook comments, "Orlando is such a popular destination and our customers will really benefit from the improved facility. Customers will also love the fact they can choose the car in the group they have booked. This also gives our agents a great selling angle to ensure they can maximise rental bookings to this destination."

    Sally Hinds, Marketing Director of Alamo Rent A Car comments, "This is an exciting development for Alamo and holidaymakers visiting Florida. We can now offer more cars, more choice and even more convenience to our customers; taking the hassle out of car rental."

    "Our Choice product sets Alamo apart from the competition and is a huge benefit for UK customers as they are typically in their cars for 14 days. We also provide greeters in the car park to assist customers and offer handy driving advice before they set off. This is a key location for Alamo and this development reflects our commitment to the needs or the UK marketplace and of our customers, ensuring they enjoy a quality rental experience from rental to return."
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  7. Top | #7
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: AANKOMST SANFORD Intl. Airport + autohuur

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Njit Bekijk Berichten
    Hoor je bijna nooit, dat mensen op Sandford landen. Bepaalde reden voor?
    Waarschijnlijk vanwege de nieuwe Arkefly rechtstreekse vluchten.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  8. Top | #8
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    327

    Standaard Re: AANKOMST SANFORD Intl. Airport + autohuur

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ta2 Gerrit Bekijk Berichten
    Waarschijnlijk vanwege de nieuwe Arkefly rechtstreekse vluchten.

    Klopt inderdaad, Arkefly....

  9. Top | #9
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    327

    Standaard Re: Vliegtickets 2011: Hoogseizoen (juli/aug.)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door corrus Bekijk Berichten
    Maar wél iets minder keuze bij de Car-Rentals
    Ik heb laatst ergens gelezen dat Alamo juist een grote vestiging had geopend in Sanford. Weet niet of dat bij het vliegveld is.
    Overigens, de afgelopen jaren gehuurd bij Alamo MCO, midsize, maar dan was de keuze vaak ook niet erg royaal m.u.v. de Kia Rondo en een enkele Toyota RAV.
    Zijn de Car-Rentels wel op het vliegveld of moet je ergens heen ,,shuttle-en''.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 02-02-11 om 17:02.

  10. Top | #10
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Vliegtickets 2011: Hoogseizoen (juli/aug.)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pzomerdijk Bekijk Berichten
    Ik heb laatst ergens gelezen dat Alamo juist een grote vestiging had geopend in Sanford.
    Dat heb ik dan even gemist :-?
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •