Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 50 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 498

Onderwerp: Electronica kopen in Florida

  1. Top | #1

    Standaard Electronica kopen in Florida

    Ik ga over enkele weken naar Florida en het is zeer verleidelijk, gezien de prijs en de dollarkoers om daar een digitale SLR te kopen.
    Voor de nieuwe aankoop denk ik aan een Pentax ist DS of een nieuwe Canon Rebel XT (350D in Europa).
    Wie heeft een camera gekocht in America, en heeft ook ervaring met de afhandeling in Nederland van de (wereldwijde) garantie?

  2. Top | #2
    Webmaster Daniel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    883

    Standaard Re: kopen van digitale camera in america

    Tja, de prijs is uiteraard erg interessant. Maar ik heb gehoord... dat Canon (specifiek) hier nog wel eens moeilijk over wil doen... Bel Canon NL even voor de zekerheid alvorens je tot aankoop overgaat. Laat je even weten hoe of wat?

    Daniel

  3. Top | #3

    Standaard

    Ik heb gehoord van iemand dat zijn defecte zoomlens, gekocht in Amerika, door Canon kosteloos gerepareerd werd.
    Die persoon had een USA Warranty Card en aankoopbewijs meegestuurd.

    Ik heb de sites bekeken voor de garantievoorwaarden.

    Quote vanaf de Canon site:

    "Standaard EWS (European Warranty System) garantie

    Canon en de EWS leden staan garant voor een goede werking van de hardware van dit product gedurende de garantietermijn. Indien zich tijdens de garantietermijn een defect aan de hardware mocht voordoen (als gevolg van fabricage- of materiaalfouten), zal deze kosteloos worden gerepareerd in één van de erkende Canon Servicecentra in de landen die lid zijn van de EWS.

    Lijst van EWS leden

    Canon België
    Canon Denemarken
    Canon Duitsland
    Canon Spanje
    Canon Frankrijk
    Canon Griekenland
    Canon Ierland
    Canon IJsland
    Canon Italië
    Canon Liechtenstein
    Canon Luxemburg
    Canon Nederland
    Canon Noorwegen
    Canon Oostenrijk
    Canon Portugal
    Canon Zwitserland
    Canon Finland
    Canon Zweden
    Canon Engeland

    Canon Europese Garantie

    De Canon Europese Garantie geeft de oorsponkelijke koper van een Canon product bij normaal gebruik een vol jaar garantie tegen productie- en materiaalfouten. De garantieperiode gaat in vanaf de datum van aankoop. Eventuele werkzaamheden die onder de garantie vallen, zullen gratis worden uitgevoerd, met uitzondering van verzekerings- en handlingkosten, transportkosten en incidentele kosten. De garantie is alleen van toepassing indien aan de onderstaande voorwaarden wordt voldaan:

    Uw factuur of aankoopbon met alle verkoopspecificaties en deze volledig ingevulde garantiekaart dienen te worden overhandigd wanneer aanspraak op garantie wordt gemaakt.
    De garantiewerkzaamheden dienen te worden uitgevoerd bij een van de dealers die zijn aangesloten bij het Canon Europa Garantiesysteem.
    De garantie is niet geldig indien het defect is
    veroorzaakt door een schok of val, misbruik, zand, stof, vuil, vocht of corrosie, lekkende batterijen, verkeerde behandeling, reparaties door onbevoegden of defecten veroorzaakt door het niet opvolgen van de onderhouds- en veiligheidsvoorschriften zoals vermeld in de gebruikershandleiding.
    De bij de producten geleverde verbruiksmaterialen, zoals batterijen of films, vallen niet onder deze garantie.
    De hierin uitdrukkelijk verstrekte garantie is de enige garantie die verstrekt wordt met betrekking tot het product en geen andere garantie, uitdrukkelijk of impliciet, is van toepassing. Canon accepteert geen aansprakelijkheid anders dan specifiek in deze garantie is aangegeven.
    Opmerking:

    Wanneer u het product voor garantie retourneert, verpak het dan zeer zorgvuldig, verzeker het, zorg dat u de factuur of aankoopbon en garantiekaart bijsluit en geef enkele instrukties voor de reparatie.
    Wilt u belangrijke opnamen maken of heeft u het product gedurende een langere periode niet gebruikt, raadpleeg dan de beschrijving van de functies in de gebruikershandleiding voordat u het product gaat gebruiken.
    Als een garantiekaart is zoekgeraakt, kan deze niet opnieuw worden verstrekt.
    Deze garantiekaart is een aanvulling of en geen uitsluiting van de u wettelijk toekomende rechten."


    Dat de camera ook in een van genoemde landen gekocht moet zijn om aanspraak te kunnen maken op de garantie staat niet vermeld.

    Quote vanaf de Pentax site:

    "Reparatie onder garantie

    Reparatie onder garantie met ingevuld Pentax Benelux of Internationaal garantiebewijs en aankoopbon gedurende 12 maanden na aankoop.
    Op meegeleverde accessoires wordt 6 maanden garantie gegeven (geen coulance regeling van toepassing)."


    Pentax geeft dus wel garantie mits je een internationaal garantiebewijs hebt.
    Dat moet ik er dan dus wel even erbij regelen.

    Toch ga ik morgen nog even zelf contact hierover opnemen met Canon en Pentax.

    Op een ander (foto)forum opperde iemand dat je toch wel moet kunnen aantonen dat de camera niet in Amerika is gekocht om te voorkomen dat je alsnog BTW moet betalen.

    Misschien kan iemand nog iets zeggen over de controle terug op Schiphol?
    Hoe streng is men hierin, en hoe groot is de kans dat mijn camera eruit wordt gehaald bij de controle?
    Wordt zowiezo alles gecotroleerd?
    Dit is mijn eerste keer naar Amerika, ik heb hier nog helemaal geen idee van.

    Bedankt alvast! 8)

  4. Top | #4
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard

    Ga er maar van uit, dat als je op Schiphol wordt aangehouden (en je hebt aan waarde meer bij je dan je belastingvrij mag invoeren) men 100% zeker weet dat je camera niet in Ned. gekocht is. Bonnetjes, garantiebewijs, lader, type aanduiding,uitvoering van de camera, gebruiksaanwijzing, verpakking alles kan je "verraden".
    Kijk je wel eens naar het TV programma over Schiphol?
    Je moet dan alsnog de invoerrechten, BTW en boete betalen over de totale waarde van wat je gekocht hebt, dus niet alleen de camera.
    Als ze je niet aanhouden heb je geluk, maar als je op korte termijn weer via Schiphol op reis gaat blijf je risico lopen, dat ze je alsnog pakken.

    Groeten
    Knaapje.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 03-03-09 om 19:03. Reden: full quote eruit

  5. Top | #5
    Stamgast sleepwalker's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Geldrop
    Berichten
    148

    Standaard

    Zorg er voor dat je je bonnen en garantiekaart op stuurt naar nederland. in een brief De verpakking in Amerika laten en het als een gewoon toestel in je handbagage meenemen. Als je ook nog wat oude foto's op de geheugenkaart van je nieuwe toestel propt (van tevoren in Nederland genomen) dan geloven ze echt wel dat je het toestel al in bezit had voor je op vakantie ging......... :twisted:
    Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker
    :twisted:
    en mocht je toch BTW moeten betalen, dan heb je je toestel nog steeds goedkoper dan hier in Nederland

  6. Top | #6
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard

    halloHet is elke keer hetzelfde iedereen denkt het wiel uit te vinden en denkt dat ze bij de douane gek zijn. De douane weet ook wel dat toeristen die uit de USA terug komen veel merkkleding en eventueel fototoestellen en dergelijke mee terug nemen. Aan de maatgeving en de type en serie nummers is te zien waar sommige artikelen vandaan komt. Normaliter zijn de mensen bij de douane niet streng. Als de hele familie echter met grote nieuwe fototoestellen loopt, worden er wel vragen gesteld. Normaal is er niets aan de hand. Wel zul je elke keer dat je terugkomt in Nederland hetzelfde probleem hebben. Aan het serie nummer is namelijk te zien of het toestel wel of niet is ingevoerd in Nederland. Verder nog even de volgende vragen.
    Is het koppen van een fototoestel nou wel echt zo goedkoop?
    Is de aanschaf van een extra laad apparaat voor europa inbegrepen?
    Wil je wel de div. risico’s nemen voor een klein beetje geld? (douane, garantie, nieuw laadapparaat)
    Harm

  7. Top | #7
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard

    Hallo,
    Ik denk, dat niet de hele familie hiermee hoeft te lopen. Als je 1 camera hebt die boven de vrijstelling uitkomt loop je al risico.
    Bovendien wordt vaak vergeten dat bij de gepubliceerde prijzen zo'n 10% sales tax komt, die je als je hem "gesmokkeld"
    meeneemt niet terugkrijgt.
    Verder kan ik me alleen maar bij je aansluiten. Als je bijv. in de TV programma's over Schiphol ziet hoe goed de douane op de hoogte is, en niet te vergeten hoe handig internet voor ze is, dan kan je het als ze eenmaal het toestel in handen hebben wel vergeten.

    Groeten
    Knaapje
    Laatst gewijzigd door Michael66; 03-03-09 om 19:01. Reden: full quote eruit

  8. Top | #8
    Stamgast sleepwalker's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Geldrop
    Berichten
    148

    Standaard

    denk je nou werkelijk dat de douane voor een fototoestel moeilijk doet? Als je voor de hele straat meeneemt misschien. Die lui hebben wel wat beters te doen. Die hebben geen tijd om serienummers te gaan controleren. Kleren moet je gewoon eerst wassen en de labels verwijderen.
    Als jij normaal doet doen zij dat ook!
    Laat je niet bang maken door programma's als Schiphol. Daar laten ze drie zaken zien uit die week. Er reizen maandelijk tussen de twee en drie miljoen mensen via schiphol.

  9. Top | #9
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard

    Soms, als je pech hebt, doet de douane echt wel moeilijk over 1 fototoestel, en dat kan ik uit ervaring zeggen. Is al weer wat jaren terug maar wij moesten echt wel invoerrechten betalen over de toen nog analoge Canon spiegelreflex. Heel nonchalant in en wat oudere tas over de schouder gehangen, maar er toch uitgepikt. De camera bleek niet voor te komen in de lijsten van wat er n Nederland verkocht werdt en dat werd dus kassa. Belasting betalen aan de hand van een vergelijkbaar model, ik dacht iets van 200 gulden, maar gelukkg geen boete. Had ik hem nog wel goedkoop, maar toch jammer. Het valt me trouwens wel op dat rechtstreekse Floridavluchten strenger gecontoleerd worden. Wij vliegen al weer een paar jaren niet meer rechtstreeks en de controle lijkt dan minder.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  10. Top | #10
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard

    Als ze het zien JA.
    Misschien kan je je voordat je dit soort antwoorden geeft even in de materie verdiepen.
    Deze camera's kosten in Nederland rond de €1000 zonder toebehoren.
    Bovendien geeft hij zelf al aan dat de ene camera in de US onder een andere typeaanduiding wordt geleverd dan in Europa. Je mag per persoon voor €175 van buiten de EEG vrij invoeren als reiziger. DAt is dan inclusief eventuele andere aankoipen zoals T-shirts, schoenen etc.

    Maar ja gezien jou reactie zal je je wel in staat achten aan de douane uit te leggen, dat je het op een Super liquidatie sale voor 3 keer niks gekocht hebt of dat je het van een oude tante in de US geerfd, die toevallig net nadat ze het nieuw gekocht had tijdens je vakantie daar is overleden.

    Deze lui hebben niets beters te doen, het is hun werk en als ze constateren, dat je de wet overtreedt pakken ze je.

    Groeten
    Knaapje
    Laatst gewijzigd door Michael66; 03-03-09 om 19:02. Reden: full quote eruit



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •