Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 54

Onderwerp: Vliegen van/naar/via Miami (FL)

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Aalst, België
    Berichten
    43

    Standaard Vliegen van/naar/via Miami (FL)

    Deze zomer gaan ik en mijn vriend naar Florida. We willen aankomen in Miami, langs de golfkust rijden, paar dagen Orlando, Cocao beach e.d. en terug vertrekken in Miami (zie ook verder mijn reisschema: http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=5570&page=2)

    Mijn vriend heeft echter een énorme schrik om onze bagage te verliezen bij de vluchten.
    Daarom wilde hij liefst een rechtstreekse vlucht nemen (wat bijna onmogelijk is, en waarschijnlijk ook heel veel geld zou kosten).
    Hij zou echter meer gerust zijn als we tijdens de tussenstop zelf onze bagage kunnen uitchecken en terug inchecken (i.p.v. dat deze rechtstreeks wordt doorgelabeld naar de eindbestemming).
    Na wat rondgelezen te hebben op dit forum dacht ik dat we automatisch bij het binnenkomen van Amerika eerst onze bagage moesten ophalen en terug inchecken bij een eerste tussenstop.
    Na vraag bij het reisbureau bleek dat dit afhangt van maatschappij tot maatschappij en dat bij sommigen de bagage wel wordt doorgelabeld naar de eindbestemming.
    Hebben jullie soms tips van vliegmaatschappijen waar je de bagage eerst moet uitchecken en dan terug moet inchecken bij een tussenstop (terugvlucht maakt ons minder uit, dan is de reis immers al achter de rug)
    Het reisbureau was nogal fan van tussenstops in Philadelphia en eerder tegen tussenstoppen in New York en Londen omdat daar het meest stakingen zijn.

  2. Top | #2
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Vluchten naar Miami

    Bij je eerste stop op Amerikaans grondgebied moet je door de douane (customs) en immigration en zal je zelf je bagage moeten tonen.
    Dus doorgelabeld of niet je moet zelf je bagage oppikken en meenemen.
    Als je nog doorvliegt moet je ze na de controle meestal weer op een band of kar zetten om ze naar de eindbestemming te krijgen, is je eerste stop tevens je eindbestemming dan kan je doorlopen naar de uitgang.

    Je moet trouwens altijd zorgen, dat je je benodigdheden voor de eerste nacht en dag in je handbagage hebt. Medicijnen zelfs voor langer.

    Goede reis
    Knaapje
    Laatst gewijzigd door Michael66; 08-03-08 om 14:12.

  3. Top | #3
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard Re: Vluchten naar Miami

    De bagage wordt altijd doorgelabeld tot aan de eindbestemming. Ik heb het nog nooit anders meegemaakt. Zelfs indien je op de heenreis met verschillende maatschappijen vliegt. Het ophalen van je koffers bij aankomst op de eerste luchthavens in de VS staat los van doorlabelen of luchtvaartmaatschappij. Je moet namelijk altijd met je bagage door de douane. Ik begrijp dat je vriend een beetje benauwd is om zijn bagage kwijt te raken. Dat had ik vroeger ook. Inmiddels is het me dit al diverse keren overkomen en ik moet zeggen dat ik tot op heden mijn koffer altijd weer binnen 24 uur terug had. Het is dan wel even 24 uur behelpen, maar ik heb inmiddels altijd een survivalkit bij om deze periode te overbruggen. Mocht dat niet zo zijn, dan kun je altijd bij de balie een toilettasje met de hoogst noodzakelijke toiletartikelen ophalen. Het wordt echter wel lastig indien je de dag na aankomst op de bonnefooi gaat rondtrekken. Je moet namelijk wel een adres hebben waarop ze de koffers kunnen bezorgen. Waarschijnlijk zit er dan niets anders op dan te wachten tot de koffers zijn afgeleverd. Tot slot nog iets over Londen Heathrow. Indien mogelijk zou ik deze luchthaven links laten liggen. Heathrow is berucht om zijn vertragingen. Tot op heden heb ik op iedere vlucht die via Londen ging mijn aansluitende vlucht gemist.
    Laatst gewijzigd door Guus; 08-03-08 om 16:02.

  4. Top | #4
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2007
    Berichten
    18

    Standaard Re: Vluchten naar Miami

    Met LTU kan je rechtstreeks naar Florida en je moet al zéééer veel pech hebben om je bagage niet meer terug te zien. Het percentage bagage dat niet teruggevonden wordt is te verwaarlozen. En zoals hierboven reeds vermeld, de meeste verloren bagage wordt binnen de 24 uur teruggevonden.
    Je kan ook een bagageverzekering afsluiten.

  5. Top | #5
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Aalst, België
    Berichten
    43

    Standaard Re: Vluchten naar Miami

    Bedankt voor de info!!!
    Via de FAQ heb ik begrepen dat je toch zowieso je bagage (even) in handen krijgt als je eerste overstap in Amerika (dus van Europa naar Amerika) is? (douane,...) Maar op de terugweg niet omdat je dat al hebt gedaan in Miami en dus niet nog eens in Amerika hoeft te doen?
    Dat kan mijn vriend toch een beetje geruststellen, dan is de bagage toch al tot in Amerika geraakt, dan nog tot in Miami!

  6. Top | #6
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard Re: Vluchten naar Miami

    Beter is om zonder bagage te reizen en alles daar te kopen. Met de huidige dollarkoers is dat heel goed te doen.

    Hoef je ook geen angst te hebben dat de bagage verloren gaat.

    Even zonder gekheid. Zoals hierboven al gezegd is het percentage koffers dat nooit meer terechtkomt te verwaarlozen.

    Ga heel veel genieten van de mooie reis die je gaat maken.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  7. Top | #7
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Locatie
    Omgeving Alkmaar
    Berichten
    165

    Standaard Re: Vluchten naar Miami

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cindyke Bekijk Berichten
    Mijn vriend heeft echter een énorme schrik om onze bagage te verliezen bij de vluchten.
    Daarom wilde hij liefst een rechtstreekse vlucht nemen (wat bijna onmogelijk is, en waarschijnlijk ook heel veel geld zou kosten).
    Hij zou echter meer gerust zijn als we tijdens de tussenstop zelf onze bagage kunnen uitchecken en terug inchecken (i.p.v. dat deze rechtstreeks wordt doorgelabeld naar de eindbestemming).
    .
    Mijn tip is om de kleding te verdelen over jullie koffers. Mocht er een koffer niet op de bestemming aankomen (hopelijk gebeurt dit niet) dan heb je toch nog wat kleding bij de hand. Daarnaast is het ook handig om kleding voor de 1e nacht in de handbagage te doen.

    Heel veel plezier op vakantie:razz:
    Susie one
    Laatst gewijzigd door Susie One; 09-03-08 om 15:40. Reden: type fout

  8. Top | #8
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Vluchten naar Miami

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Susie One Bekijk Berichten
    Mijn tip is om jullie kleding te verdelen over jullie koffers. Mocht er een koffer niet op de bestemming aankomen (hopelijk gebeurt dit niet) dan heb je toch nog wat kleding bij de hand.
    Goeie tip! Kan eker helpen.

    Tenzij alle vier(!!) koffers niet aankomen. Dat is ons gebeurd afgelopen zomer. Ik had nog een extra T-shirt in de handbagage en voor onze zoon uiteraard ook een extra setje, maar voor mijn eegaatje was er geen schoon kledingstuk meer aanwezig, en dat na een lange, vermoeiende, zweterige dag. Dan ben je blij dat Walmart 24u per dag opn is ...

    Ach, er kan altijd van alles gebeuren met je bagage, maar mijn motto blijkt altijd te werken:

    Zolang ik mijn paspoort, rijbewijs en creditcard heb kan mij niets gebeuren.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  9. Top | #9
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard Re: Vluchten naar Miami

    En daar ben ik het helemaal mee eens. Meer heb je echt niet nodig.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  10. Top | #10
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Aalst, België
    Berichten
    43

    Standaard Re: Vluchten naar Miami

    Bedankt voor de info!
    Het wordt een vlucht met US airways, met overstap in Philadelphia en dan richting Miami.
    We vertrekken op 12 augustus en keren terug op 27 augustus.We gaan morgen of dinsdag boeken.
    De kostprijs was iets meer dan 1500 euro voor 2 personen.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •