Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 10 van de 15 EersteEerste ... 89101112 ... LaatsteLaatste
Resultaten 91 tot 100 van de 148

Onderwerp: Controle bij de douane

  1. Top | #91
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2007
    Berichten
    114

    Standaard Re: "gesnapt" bij de douane

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ferno Bekijk Berichten

    Anyway,

    Iemand ervaring met de Duitse groene jongens (volgens mij is juist de politie groen in Duitsland:-&) ?

    Sinds vanmorgen wel. We zijn (helaas) weer thuis en zijn in Frankfurt door de douane gegaan. Er is met een scheef oog naar onze paspoorten gekeken en we zijn vervolgens onze koffers op gaan halen en door de "nothing to declare" poort gelopen, we hebben daar geen douanier gezien. En da's maar goed ook
    Laatst gewijzigd door rolthof; 11-05-08 om 22:48.
    Mvg,
    Roy.


  2. Top | #92
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Berichten
    74

    Standaard Re: "gesnapt" bij de douane

    laatste twee vanaf dusseldorf vertrokken en ook aan gekomen, geen probleem. Als ze er al staan, staan ze meestal met de handen in de zakken.
    Maar het is toch elke keer weer spannend.

  3. Top | #93
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Berichten
    89

    Standaard Re: "gesnapt" bij de douane

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rolthof Bekijk Berichten
    Sinds vanmorgen wel. We zijn (helaas) weer thuis en zijn in Frankfurt door de douane gegaan. Er is met een scheef oog naar onze paspoorten gekeken en we zijn vervolgens onze koffers op gaan halen en door de "nothing to declare" poort gelopen, we hebben daar geen douanier gezien. En da's maar goed ook

    Hoi,

    Wij zijn ondertussen ook terug en ook wij moesten alleen door de paspoort controle.

    De koffers zijn gelijk naar Schiphol doorgestuurd en daar stond niemand bij de Douane.
    Had ik dus maar wel de macbook AIR meegenomen (hier 1799 euro daar 1700 USD).

    Twee koffers vol mooie amerikaanse merk kleding en 6 paar Nikes is ook niet slecht.
    We zijn wel met zijn 4en.
    Laatst gewijzigd door Ferno; 16-05-08 om 23:37.

  4. Top | #94
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Berichten
    77

    Standaard Re: Douane Duitsland / invoer

    Ik weet niet of het antwoord nog nodig is, we zijn alweer een tijdje terug uit Florida.
    We zijn de avond voor ons vertrek met de auto naar Dusseldorf gereden, daar hebben we in een hotel geslapen: Holiday Inn Düsseldorf Airport-Ratingen.
    Dit kostte 110 euro voor 1 overnachting met 4 personen en onze auto mocht 2 weken lang daar staan.
    We werden 's ochtends met een busje naar het vliegveld gebracht en toen we terug kwamen werden we ook weer netjes teruggebracht. Het ging perfect!
    Op het vliegveld zelf vonden wij alles veel rustiger gaan. Bij terugkomst met de douane geen last gehad. Ze stonden wel om mensen te controleren, maar lieten de meeste mensen gewoon doorlopen.
    Bij het inchecken in Florida (we vlogen met Air Berlin) was het soepeler dan vorig jaar met Martinair. Bij Martinair lette ze erg op het gewicht van de koffers. De koffers werden per stuk gewogen en mochten dan ook niet meer dan 23 kilo wegen. Als 1 koffer 27 kilo woog, maar een andere koffer 18, moest je toch nog bijbetalen....
    Bij Air Berlin werd het totaal gewicht van alle koffers opgeteld en werd er naar het totaal gekeken.

  5. Top | #95
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    40

    Standaard Re: Douane Duitsland / invoer

    Wij zijn ook vanaf dusseldorf naar Miami gevlogen en hebben dezelfde ervaringen als nancy1. Douane is net zo streng/niet streng als op Schiphol.
    Bij ons werd door Air Berlin wel op het gewicht van de koffer per stuk gelet, er werd niet opgeteld en gedeeld door totaal. Maar dat ligt misschien net aan de persoon die je treft aan de balie.
    Wij hebben trouwens voor de reis in het Relexa Dusseldorf geslapen, die kostte 79,- voor een 4pk incl 3 weken parkeergarage in het hotel. Wel moesten we de terugweg zelf de taxi betalen, ong 11 euro.

  6. Top | #96
    Florida Groupie AlexFL's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Locatie
    NL
    Berichten
    355

    Standaard Re: Douane Duitsland / invoer

    Eergister weer via Düsseldorf binnengekomen en het kriebelde toch wel toen ik de douaniers zag staan, had een nieuwe laptop, iphone en massas kleren in m'n koffers en liep via de normale exit naar buiten, oud oma'tje voor me werd eruitgepikt hehe.

  7. Top | #97
    Vaste Bezoeker maanbo's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Berichten
    79

    Standaard Re: "Gesnapt" bij de douane

    Ik heb ook een vraagje misschien een domme maar oke beter een domme vraag dan geen .......toch?


    Ik lees op de douane site het volgende:


    Reist u Nederland in vanuit een niet-EU-land (een land dat geen lid is van de Europese Unie)? Dan mag u de volgende goederen meenemen zonder belastingen te betalen:
    • uw gebruikelijke normale reizigersbagage
    • een beperkte hoeveelheid alcoholhoudende drank en sigaretten (bijvoorbeeld 1 liter gedistilleerde drank en 200 sigaretten)
    • andere goederen met een waarde van maximaal € 430
    begrijp ik het dan goed dat wanneer ik bijvoorbeeld voor mezelf wat kleding koop t.w.v zeg 300 dollar en daarbij b.v een Ipod Touch van 250 dollar ik de grens van de douane niet overschrijt?


    en dan nog een vraag ik betaal daar alles in dollars en zodra ik door de douane gaat gaan de euro's tellen maar moet ik dan wat ik invoer omrekenen in euro's of moet ik de NL prijzen aanhouden en vandaar uit die 430 euro gaan rekenen wat ik in mag voeren?


    Hopenlijk heb ik mezelf een beetje duidelijk gemaakt wist even niet hoe het makkelijker te omschrijven

  8. Top | #98
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: "Gesnapt" bij de douane

    Het gaat om de prijzen die jij betaald hebt, niet wat het hier waard is, want hier is alles bijna 2x zo duur. Jij kan je bonnetjes laten zien.... op dit moment zou je idd voor rond de 550 dollar aankopen kunnen doen zonder problemen.

  9. Top | #99
    Florida Groupie AlexFL's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Locatie
    NL
    Berichten
    355

    Standaard Re: "Gesnapt" bij de douane

    Als je van de kleertjes de tags af haalt en ze een keer wast kun je 2 ipod touch meenemen ;-)

    Maarja zoals je het zegt is het goed. je moet gewoon dollarkoers pakken van vandaag of morgen en dat omzetten naar euro's..

  10. Top | #100

    Standaard Re: "Gesnapt" bij de douane

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JKG Bekijk Berichten
    Het gaat om de prijzen die jij betaald hebt, niet wat het hier waard is, want hier is alles bijna 2x zo duur. Jij kan je bonnetjes laten zien.... op dit moment zou je idd voor rond de 550 dollar aankopen kunnen doen zonder problemen.
    Ik heb het altijd anders begrepen het gaat volgens mij om de waarde in het economisch verkeer van Nederland.
    Laatst gewijzigd door Renske1978; 18-01-09 om 11:16.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •