Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 15 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 148

Onderwerp: Controle bij de douane

  1. Top | #11
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    spijkenisse
    Berichten
    27

    Standaard Welke vragen bij de douane

    Ik heb al veel gehoord over de douane in amerika, dat je geen grapjes mag maken ed. Maar welke vragen hebben jullie van de douane gekregen toen je amerika binnen wilde? Dit ook even om de engelse antwoorden te oefenen.

  2. Top | #12
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: welke vragen bij de douane

    Cynny, even ter verduidelijking:
    Als je Amerika binnenkomt, wordt je ondervraagt door iemand van de immigrations, en niet door de douane.
    De immigrations officer bepaalt of je wel of niet het land inmag, maar het valt best mee hoor. Als je het groene formulier goed hebt ingevuld, zonder doorhalingen en ook de achterkant, zal ie hoogstens vragen wat je komt doen (plezier, vakantie).
    De douane komt pas later, maar stelt tegenwoordig niet zoveel meer voor. Je bagage wordt al vooraf zogoed gecontroleerd, dat je toch niks kunt smokkelen.
    Eric

  3. Top | #13
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    spijkenisse
    Berichten
    27

    Standaard

    mijn engels is gewoon gebrekkig en ik ben erg bang dat ik een verkeerd antwoord geef of de vragen niet begrijp en idd ik bedoelde immigrations sorry

  4. Top | #14
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Maak je daar nou geen zorgen over, ze krijgen zat mensen die geen woord over de grens spreken, en die worden ook niet allemaal terug gestuurd.
    Trouwens, als er echt problemen zijn, vragen ze f iemand anders uit de rij om te helpen, of er wordt een Nederlandstalige beambte bijgehaald.
    Dan is het wel even wachten, maar die hebben ze echt.
    Ik heb ze vaak genoeg horen omroepen voor bijvoorbeeld een chineestalige officer !!
    Dus maak je niet ongerust, doe niet zenuwachtig, en blijf gewoon beleefd en vriendelijk.
    Eric

  5. Top | #15
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard

    Gebrekkig engels maakt het ook vaak makkelijker, raar maar waar.

    De meeste vragen kreeg ik in de tijd dat ik iedere 3mnd naar NL moest om dan na een paar dagen weer terug te gaan.
    Ik had wel twee paspoorten dus leek het er op dat ik drie maanden weg was geweest uit de states, maar als je om de drie mnd komt gaan ze toch wel wat meer vragen stellen en dan krijg je vragen zoals hoeveel geld heb je voor deze reis bij je, ik zei altijd maar dat ik alles op credit card deed, nooit problemen gehad.
    Ik heb zelfs mijn hond overgevlogen in de tijd dat ik nog op het visa waiver reisde, dat hielp mij ook behoorlijk, ik vroeg aan de imigratie waar ik mijn hond kon vinden, hij zegt daar waar de koffers komen, stempels en doorlopen. Geen enkele vraag.

    Misschien moet je dus je hond meenemen. (geintje)

  6. Top | #16
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard

    Precies mensen: relax, maak je geen zorgen, maar vul de formulieren wel goed in.

    Deep down inside zijn de immigration officers best geschikte mensen. Als je begint met 'Hi, how are you?' breekt dat alvast een beetje het ijs en is je entree in Florida al leuk begonnen.
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.

  7. Top | #17

    Standaard

    De een z'n ervaring, is de ander niet...

    Ik ben apart genomen en volledig geïnterviewd: wat kom je doen, hoe kom je aan je geld, hoeveel geld heb je, hebben je ouders je studie betaalt, kom je hier werken?

    Maar waarschijnlijk kwam dat doordat ik er voor 2 maanden in mijn eentje heen ging.

    En dat groene papiertje stelt niks voor... ik heb gewoon mijn broodjes mee kunnen nemen... moest wel mijn appels in leveren trouwens :-)

  8. Top | #18

    Standaard

    Maar ik mocht trouwens zonder problemen verder hoor... ik was ook de enige die eruit werd gepikt, dus de kans op vragen is niet zo groot! Alleen het groene papiertje alles met NEE beantwoorden!

  9. Top | #19
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michelj
    De een z'n ervaring, is de ander niet...

    Ik ben apart genomen en volledig geïnterviewd: wat kom je doen, hoe kom je aan je geld, hoeveel geld heb je, hebben je ouders je studie betaalt, kom je hier werken?

    Maar waarschijnlijk kwam dat doordat ik er voor 2 maanden in mijn eentje heen ging.

    En dat groene papiertje stelt niks voor... ik heb gewoon mijn broodjes mee kunnen nemen... moest wel mijn appels in leveren trouwens :-)
    Gelukkig hebben ze je "te pakken" genomen met je appels.

    Je kunt er lacherig om doen, maar de problemen die de citrusindustrie in Florida door dit soort "grapjes" krijgt zijn niet zo leuk. De maatregelen die bij de grens worden getroffen zijn niet voor niets!!

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  10. Top | #20
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    De Amerikanen proberen besmettelijke fruit en groente bacterieën buiten de deur te houden. Vandaar dat je geen bederfelijke waar mag meenemen het land in.
    Vroeger (en misschien op sommige plekken nog wel) werd je auto zelfs bij het inrijden van sommige staten gecontroleerd, mocht je ook geen fruit van de ene staat de andere staat invoeren !!
    Vandaar ook dat de controle op dieren zo streng is.
    Eric



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •