Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 6 van de 15 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Resultaten 51 tot 60 van de 148

Onderwerp: Controle bij de douane

  1. Top | #51
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard Re: "gesnapt" bij de douane

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arie Bekijk Berichten
    Mijn advies...probeer een vlucht te nemen die 's morgens vroeg aankomt.
    Zo rond de klok van 7 dan ben je zelf helemaal verreisd en de ochtendploeg lijkt wel niet op gang te willen komen.
    Staan ze er toch, weinig oogcontact maken, rustig schuifelend richting "niks aan te geven" en bij het bijna voorbij lopen nog even goededag zeggen.
    Geen goeimoggel die kennen ze al een tijdje:neutral:
    Ik denk dat dit niet zo heel veel uitmaakt. Ik arriveer altijd met een vroege vlucht, heb zo'n beetje alles al geprobeerd, maar ik wordt er nog steeds met enige regelmaat uitgehaald of aangesproken. Waarschijnlijk voldoe ik aan een bepaald profiel of gedraag ik me op een manier die de douanebeambten activeert.
    Daarnaast is de douane ook niet gek. Ik weet niet of je de reality soap over Schiphol (of was het nou Martinair?) nog kunt herinneren, maar hiervan staat Dick Mol mij nog steeds bij. Vooral de wijze waarop hij door alle truc en smoezen heen wist te prikken was niet alleen leuk om te zien maar ook erg leerzaam. Maar goed, met mijn aanhoudingsratio heeft het niet zoveel zin om erg veel mee te nemen. Gelukkig zit ik voor mijn werk regelmatig in het buitenland, dus ik heb meer mogelijkheden dan de gemiddelde persoon om spullen mee te nemen. Daarnaast wordt het bedrag dat je belastingvrij mag invoeren vanaf 1 december verhoogt tot €430. Dan is mijn probleem natuurlijk helemaal opgelost.

  2. Top | #52
    Florida Groupie Yvet's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    622

    Standaard Re: "gesnapt" bij de douane

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pimpit Bekijk Berichten
    Risiko lopen ! Waarom??
    6 Spijkerbroeken kopen en dan met het zweet in je naad door de douane, zo da's weer mooi 50 euro in de pocket KAN HET NEDERLANDSER.
    Kijk voor die €50 zou ik het ook niet doen nee.
    Maar gelukkig is het niet €50 wat je bespaard, het is minimaal €50 per spijkerbroek dat je bespaard.
    Dus een totale besparing op die 6 broeken is dan minimaal €300 en een beetje zweet heb ik daar dan wel weer voor over.

    Nederlandser????? Of hollandser??????????
    Nee gewoonweg stom als je dit soort besparingen niet even meepakt......

    December 2012 met 8-daagse Disney Fantasy Cruise.
    Mei 2013 met 15-daagse Trans Atlantische Disney Magic cruise


  3. Top | #53
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    24

    Standaard Re: "gesnapt" bij de douane

    Vertel mij nou eens wat je in de USA kunt kopen wat je HIER NIET via het INTERNET in de USA kunt kopen. ( Legale dingen dan, of lopen jullie met een M16 door de douane hier met een dobbertje eraan vast en dan beweren dat het een nieuwe hengel is)

    Je gaat toch geen 6 spijkerbroeken kopen, volgend jaar ben je 5 kilo zwaarder en dan zit je met 5 te kleine broeken hahahaha.

    Alles is te koop via het Net met dezelfde kortingen, beetje Googelen, credit card en je hebt alles in twee weken thuis.

    He wat hoor ik, volgens mij komen ze me helikopter brengen ;-)

    Laterrrrrrrrr

  4. Top | #54
    Florida Groupie Yvet's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    622

    Standaard Re: "gesnapt" bij de douane

    Pimpit,

    De lijst met dingen die ik niet via het net kan kopen is zó lang dat ik een verkorte versie hier weer zal geven om je alvast een idee te geven:

    * Alle kleding uit de oulet winkels, tja de 1 vindt het niks en ik koop bij Nike mijn hele jaargarderobe.
    * Alle kleding van S&B die hebben namelijk geen online verkoop gedeelte, de verkoop verloopt geheel via de winkels.
    * De Disney (WDW) merchandise, soms via internet verkrijgbaar maar veel en vaak niet.
    * Niet alle deparment stores en/of supermarkten shippen hun spullen internationall.

    Daarnaast heeft Sylly wel het meest belangrijkste punt: Ik wil het wel passen.
    Tuurlijk als je een broek koopt van merk x type x en maat x dan kun je de volgende keer het zo weer aanschaffen (en dus ook via het net) maar vaak is type x veranderd of is type x er niet enz enz en dan wordt de maat ineens ff iets anders of zit het helemaal niet (dat is pas geld over de balk smijten).

    December 2012 met 8-daagse Disney Fantasy Cruise.
    Mei 2013 met 15-daagse Trans Atlantische Disney Magic cruise


  5. Top | #55
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: "gesnapt" bij de douane

    Yvet, dat geldt voor een heleboel andere dingen net zo. Ik heb Pimpit net via een PB uitgedaagd om het stansapparaat dat ik voor Chantal bij JoAnn's heb gekocht voor $45 ergens op het net te vinden voor die prijs, inclusief verzending en invoer. In NL kost dat apparaat €90-100, dus zo'n $150. Ruim $100 vind ikzelf wel een aardig verschil.

    Het is allemaal wel leuke sfeermakerij, maar nu waarmaken!

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  6. Top | #56
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    24

    Standaard Re: "gesnapt" bij de douane

    Als ik al Nike zou willen hebben, koop ik rechtstreeks bij Nike in Hilversum voor de collectie uitkomt en met korting. Meestal geef ik die kaarten aan mijn neefjes want die vinden het "cool" om daar te struinen.

    Ik begrijp zowieso al niet dat een Europeaan in de USA kleding koopt elke Amerikaan met een beetje smaak (die zijn echter schaars), koopt Europese kleding hahahha.

    Mijn vakanties zien er duidelijk anders uit dan die van jullie.
    Kijk als je er toch bent is het meepakken maar ik zou nooit voor 2 tientjes gaan omrijden en helemaal al niet tijdens mijn vakantie.

    Als ik wat nodig heb, bel ik gewoon naar Amerika, leg uit wat ik hebben wil, spreek een manier van betalen af en 14 dagen later is het hier.
    Heb je daar wel eens aan gedacht ??

    Gewoon bellen en vragen.

  7. Top | #57
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: "gesnapt" bij de douane

    Ik wacht nog op je antwoord op mijn "uitdaging". Want daarvoor heb ik naar verschillende leveranciers in de VS gebeld, en gaven aan óf niet naar NL te verschepen, óf zo'n $50 aan verzendkosten te moeten rekenen.

    Ben dus nog erg benieuwd of jij je bewering kunt waarmaken dat alles via internet tegen dezelfde prijs is te bestellen. Hoor graag van je, want een aantal vriendinnen van mijn vrouw willen het ook graag kopen voor $45.

    Dit is trouwens het betreffende apparaat.


    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  8. Top | #58
    Florida Groupie Yvet's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    622

    Standaard Re: "gesnapt" bij de douane

    aha...........

    Luister, je hoeft van mij geen spullen daar te kopen, wat jij wilt en hoe jij het wilt.

    Maar ik wil dat wel en velen met mij.
    Maar laat ons in onze waarde..........

    Als ik zo hoor hoe jij het doet en op welke manier, prima je bent er duidelijk tevreden over.
    Mijn inziens is het niet de meest slimme, goedkope en handige manier maar o.k. dat kan en jij doet het op jouw manier, ik en vele met mij op de onze.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pimpit Bekijk Berichten
    Als ik al Nike zou willen hebben, koop ik rechtstreeks bij Nike in Hilversum voor de collectie uitkomt en met korting. Meestal geef ik die kaarten aan mijn neefjes want die vinden het "cool" om daar te struinen.
    Hmmm, de eerste keer dat jij lange mouw shirts kan kopen bij Nike in Hilversum voor €3,20 dan mag je mij bellen.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pimpit Bekijk Berichten
    Ik begrijp zowieso al niet dat een Europeaan in de USA kleding koopt elke Amerikaan met een beetje smaak (die zijn echter schaars), koopt Europese kleding hahahha.
    hahahahaha
    Bedankt voor het compliment. :-k


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pimpit Bekijk Berichten
    Mijn vakanties zien er duidelijk anders uit dan die van jullie.
    Kijk daar heb je duidelijk gelijk in.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pimpit Bekijk Berichten
    Kijk als je er toch bent is het meepakken maar ik zou nooit voor 2 tientjes gaan omrijden en helemaal al niet tijdens mijn vakantie.
    Jij niet, een ander mss wel. Jij gaat graag naar Miami een ander minder of helemaal niet.
    Ik heb trouwens nooit gezegd dat ik ervoor omrij.....
    Vaak wordt het namelijk gewoon in de planning meegenomen.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pimpit Bekijk Berichten
    Als ik wat nodig heb, bel ik gewoon naar Amerika, leg uit wat ik hebben wil, spreek een manier van betalen af en 14 dagen later is het hier.
    Heb je daar wel eens aan gedacht ??
    Gewoon bellen en vragen.
    Ja dat is een optie.
    Ik ga gewoon naar Amerika toe om het te regelen dat is ook een mogelijkheid.

    December 2012 met 8-daagse Disney Fantasy Cruise.
    Mei 2013 met 15-daagse Trans Atlantische Disney Magic cruise


  9. Top | #59
    Florida Fanaat Syllvia's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    974

    Standaard Re: "gesnapt" bij de douane

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pimpit Bekijk Berichten
    Je gaat toch geen 6 spijkerbroeken kopen, volgend jaar ben je 5 kilo zwaarder en dan zit je met 5 te kleine broeken hahahaha.
    Haha, ja zo is dat!
    Voor mij een reden om weer ff te lijnen, anders pas ik niet in de kleding die ik vorig jaar heb gekocht voor aankomende zomer.
    Dus een leuke stok achter de deur om niet al te dik te worden, dat komt er ook nog bij
    Florida: 2004, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012, 2016, 2018, 2019.
    2011 Las Vegas en Hawaii - 2014 Zuidwesten US - 2019 Zuidwesten US + Florida

  10. Top | #60
    Florida Groupie Yvet's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    622

    Standaard Re: "gesnapt" bij de douane

    Ja, hier heb ik dus zelf absoluut geen last van, ik ben geweldig constant in mijn gewicht.
    Ik pas mijn kleding van jaren geleden nog, vaak is dat outdated zodat ik jieuwe kleding koop.
    Maar ik hoef nooit kleding aan te schaffen omdat ik eruit gegroeid ben of juist extra kleding over heb omdat ik afgevallen ben......
    Laatst gewijzigd door Michael66; 23-04-08 om 16:34. Reden: full quote eruit

    December 2012 met 8-daagse Disney Fantasy Cruise.
    Mei 2013 met 15-daagse Trans Atlantische Disney Magic cruise




Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •