Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 5 van de 41 EersteEerste ... 3456715 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 403

Onderwerp: Auto huren (2004 t/m 2007)

  1. Top | #41
    Vaste Bezoeker Tosca's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Breda
    Berichten
    98

    Standaard

    ik ben het inderdaad eens met GeertK .

    Ook wij boeken in Nederland bij onze reis een auto (goedkoopste klasse) en upgraden ter plaatse onze auto naar een paar klasses duurder. Dit is echt goedkoper dan gelijk bij je reisbureau een duurdere klasse boeken.

    2 jaar geleden hadden wij ook een goedkope klasse auto geboekt en werden we bij Hertz in Orlando er zelfs op gewezen om een upgrade te nemen. Want ja, je gaat in Florida niet met een type Opel Corsa rijden natuurlijk. Wij hebben destijds gekozen voor een Ford Mustang !!! Super (maar alleen als je met zijn 2-en bent en veel bagage is ook niet handig ) Dit jaar upgraden we onze auto naar een SUV (grote bak dus !) :lol:

  2. Top | #42

    Standaard

    Ik heb geinformeerd bij Brooks reisbureau (= ook Hotelplan) en kreeg een goede aanbieding, alleen werd het autoverhuurbedrijf niet vermeldt, bij navraag blijkt dat zij zaken doen met SunnyCars, die daar terplaatse, vlgs Brooks weer contacten hebben met Hertz, Alamo enz., en van deze bedrijven ook inhuren. Iemand ook ervaring met SunnyCars?
    (heb hun website gevonden, maar de prijs die Brooks biedt is beter)
    Carin

  3. Top | #43
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Autohuur: vooraf boeken of ter plaatse?

    Hallo
    Uit je vraag meen ik op te maken dat je de eerste keer naar Florida gaat. Zeker als je de eerste keer gaat, wil ik je het volgende adviseren:
    Boek in Nederland via de site van een verhuurmij direct.(www.alamo.nl, www.hertz.nl, o.i.d.)
    Neem het Gold tarief(of hoe het bij het betrokken verhuurmij mag heten) als je met meerdere chauffeurs wilt rijden, anders kan je 1 tarief lager nemen. In dit tarief is alles begrepen, zelfs een tank benzine, maar vooral ben je goed verzekerd.
    Onderschat het risico van slecht verzekerd zijn in de VS niet.

    Als je direct boekt zal je waarschijnlijk niet altijd het goedkoopste uit zijn, maar dikwijls heb je geen reserveringskosten of een gratis upgrade. Zie de aanbiedingen op de sites.

    Als je een disussie wilt lezen hierover en hoe voorkomen werd dat iemand met een duistere boeking duur uit was moet je eens kijken op het Orlando Forum.

    Goede reis
    Knaapje
    Laatst gewijzigd door Michael66; 05-04-09 om 17:57.

  4. Top | #44

    Standaard budget

    mijn ervaring en van andere die regelmatig naar florida vliegen is dat je al vast telefonisch reserveert en dan altijd op het vliegveld ophalen scheelt je 200 dollar dan wanneer je gewoon in de stad ophaalt.
    bij orlando airport heb je verschillende autoverhuurbedrijven waaronder budget.
    we hebben van alles uit gezocht en budget was bij verre het goedkoopste.
    we hadden een ford crown victoria lx nou die was groot genoeg we waren voor 18 dagen 1082.00 kwijt.
    en als je daar huurt scheelt wel in euros.
    we haalden daar 500 dollar van de bank en hier in nederland werd er maar 391 euro van onze rekening afgehaald dus nu met de euro zo hoog en de dollar zo laag lijkt mij het verstandigste dat je een auto in amerika huurt.

  5. Top | #45
    Vaste Bezoeker Karin71's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Zandvoort
    Berichten
    70

    Standaard

    Wij hebben voor een verblijf in april en mei een auto gehuurd via Exitreizen.nl :arrow: Goedkoop en snel geregeld!
    Karin en Wander (35 en 38 jaar) uit Zandvoort 8)
    Florida-1995-2005-2007

  6. Top | #46

    Standaard Auto huren

    Vorig jaar hadden wij een Buick Rendezvous met 4 wheel drive, die ons uitstekend beviel en gehuurd bij Hertz.
    Wij hadden eigenlijk een cat b gehuurd maar met bij betaling van 110 dollar kregen wij een auto van het categorie 4wdrive.

    gr, geertk
    Laatst gewijzigd door Michael66; 01-04-09 om 14:36.

  7. Top | #47
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Berichten
    89

    Standaard Autohuur: bijkomende kosten vliegveld

    We hebben bij Dollar (via Exit, tip van één van jullie) een auto gehuurd die we ophalen op Miami Int. Airport. Nu schrijft Exit dit erbij:

    Indien u de huurauto ophaalt op de luchthaven wordt er mogelijk een Customer Facility Charge in rekening gebracht. Deze bedraagt circa $ 3,- tot $ 6,- per dag.

    Komt jullie dat bekend voor? Rekenen ze die toeslag inderdaad?

    Bedankt!

    Maartje

  8. Top | #48
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.531

    Standaard

    Ja helaas. Deze toeslag wordt berekend. Zo was het in ieder geval vorig jaar. Het valt me van exit tegen dat ze deze toeslag nog niet in hun prijs hebben verrekend. Wil je van deze toeslag af dan moet je je auto ophalen op een van de verhuurstations in de stad. Wel van te voren aangeven bij Exit.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  9. Top | #49
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard

    Ik heb het in november j.l. ook betaald bij Alamo en het was bij alle maatschappijen, het is een soort veiligheidsbelasting van overheidswege.(RCF charge) Het was toen alleen bij Las Vegas en Miami een toeslag van toepassing. Stond overigens in de voorwaarden genoemd. Als je niet te lang gaat (niet te veel huurdagen) is het denk ik niet de moeite om rompslomp overhoop te halen door je auto ergens anders te gaan halen.
    Het was $ 3,25 op MCO per dag.

    Goede reis
    Knaapje

    Zal niet in hun tarieven zitten, omdat het een tijdelijke overheidstoeslag is voor slechts een paar luchthavens. Toen alleen voor MCO en Las Vegas.

    Groeten
    Knaapje
    Laatst gewijzigd door Michael66; 05-04-09 om 17:58. Reden: samengevoegd

  10. Top | #50

    Standaard Auto huren

    Wij gaan deze juli naar florida en bij de reis zit een auto inbegrepen. Nu kan ik kiezen tussen een all inclusive verzekering á 140,00 euro per week of een CDW (collision damage waiver)

    Aangezien jullie over het algemeen overal een antwoord hebben dacht ik misschien weten jullie dit ook!! Mijn voorkeur gaat uit naar de all inclusive maar je hoort ook vaak dat je snel oververzekerd bent..dus wat zouden jullie doen??



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •