Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 41 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 403

Onderwerp: Auto huren (2004 t/m 2007)

  1. Top | #1

    Standaard Auto huren (2004 t/m 2007)

    Moderator Michael66:
    Dit topic gaat over alle mogelijke vragen die bij iemand op kunnen komen wat betreft "auto huren". Vaak met bijbehorende antwoorden, ervaringen en suggesties.
    Veel leesplezier.

    Per begin april 2009 bleek dit topic zo groot te worden dat het handiger werd om e.e.a. op te splitsn op basis van datum van plaatsing van de berichten. In dit topic staan de berichten die van 2004 t/m 2007 zijn geplaatst. De berichten van daarna vind je hier (2008) en hier (2009 e.v.). Als het noodzakelijk wordt om in de toekomst weer nieuwe onderwerpen aan te maken / af te splitsen dan kun je de links in die onderwerpen "volgen".


    Heeft er iemand een tip voor waar ik het beste (Nederlander, dus lees: goedkoop) mijn auto kan huren?
    En wat doen jullie allemaal met verzekeringen bij de huur?

    Dank!

    D.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 03-04-09 om 23:43.

  2. Top | #2
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    Deurne
    Berichten
    51

    Standaard Autohuur

    Het goedkoopste kun je een auto huren bij Alamo. Wij hebben Alamo al verschillende keren vergleken met andere verhuurders, maar ze blijven het goedkoopste. Wij nemen bij Alamo het gold pakket, daar zitten alle verzekeringen in die je nodig hebt. Je kunt je auto het beste in Nederland alvast boeken, in de US kennen ze geen gold pakket en ben je veel duurder uit. Wel thuis even kijken wat een upgrade van je auto kost, als ze in de US dan een upgrade aanbieden kun je verglijken of het echt wel interesant is.

  3. Top | #3
    Florida Groupie Natasja L.'s Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Momenteel woonachtig in Great Falls, VA, USA.
    Berichten
    320

    Standaard

    Wij boeken meestal bij Alamo. Wel bij een reisorganisatie in Nederland. Wat ik meestal doe is reisgidsen halen, en dan vergelijken. Veel reisorganisaties zoals Traveltrend of Special Traffic hebben, als je in een bepaalde periode boekt, een upgrade naar een hogere klasse auto. Wij hebben in mei dit jaar bv. een auto geboekt bij Traveltrend. We betaalde voor een Intermediate en kregen een upgrade naar een Fullsize. Je kan ook een Intermediate nemen en dan betaal je een Compactklasse. Zeer de moeite waard om hier even tijd voor te nemen en de organisaties met elkaar te vergelijken. De prijzen die je terplaatse moet betalen voor een upgrade liggen veel hoger als in Nederland net als het huren van een auto. In Florida proberen ze je meestal wel een cabrio aan te smeren of auto's waar ze op dat moment veel van hebben staan. We nemen ook altijd het Goldpakket.

  4. Top | #4
    Stamgast
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    131

    Standaard

    Qua prijs ligt Alamo inderdaad goed. Ik heb regelmatig ook een auto bij Hertz gehuurd en qua service zijn ze bijna allemaal wel gelijk.

    Kijk inderdaad goed naar de verzekeringen zodat je daar niet de boot mee ingaat. Zoals eerder geschreven kun je beter hier in Nederland boeken dan ter plaatse. Ik heb het zelf ook een keertje meegemaakt dat ik ter plaatse even iets ging huren en dat bijna het hele park leeg was......sta je dan met al je koffers.

    Succes

  5. Top | #5
    Newbie
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Berichten
    4

    Standaard

    Ik heb ook de auto gehuurd bij Alamo. Daar zaten extra bestuurders bij in. Vaak moet je (veel) bij betalen voor een extra bestuurder...
    Verder zaten bijna alle verzekeringen er bij in, en we kregen een tank benzine gratis :wink:

  6. Top | #6
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard

    Ik heb inmiddels 4 keer bij Alamo gehuurd en laatste keer bij Dollar. Die is hier niet zo bekend, maar in USA erg groot. Ik heb eigenlijk weinig problemen gekend bij Alamo, alleen kreeg ik steeds Japanse auto's mee. Daarnaast gingen wij de laatste keer 4 weken, en toen heb ik alle aanbieders naast elkaar gezet.

    Voor mij was toen Dollar (verreweg) het goedkoopste :lol: . Totaal was het ongeveer 800 euro, terwijl Alamo en anderen rond de 1.000 euro zaten (ik weet het niet meer precies, maar het scheelde wel 200 euro). In Nederland werkt dollar via een tussenpersoon, ik heb geboekt via www.holidaycars.nl, maar het schijnt dat D-reizen hier ook mee werkt. Het mooie was dat ik nog om extra korting vroeg, omdat ik voor 4 weken boekte, en zij waren de enige die hieraan mee werkten (Alamo bv niet).

    De ervaring was goed, het was ook niet zo druk als bij Alamo (als een Nederlands vliegtuig leegstroomt, gaat 80% naar Alamo ...) ! Dus, neem deze mee in je vergelijking ! En, een prachtige Amerikaanse Chevy !
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  7. Top | #7
    Stamgast
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    131

    Standaard

    Het klinkt misschien stom maar het is idd heel vaak zo dat je Japanse auto's krijgt terwijl je in Amerika bent.......ik heb voor december (ga maar 4 dagen) een heerlijke Lincoln Towncar gereserveerd. Daar kan geen Japanner tegenop!

  8. Top | #8
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard

    Inderdaad, en ik heb dat heel vaak gehoord bij Alamo, al staan daar ook wel veel Chevy's. Bij Dollar schijnen ze alleen maar Amerikaanse auto's te hebben. En ik wil natuurlijk een echte Amerikaan, als ik in Amerika ben !
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  9. Top | #9
    Regelmatige Bezoeker Wiepster's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Brevard County
    Berichten
    19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Natasja L.
    In Florida proberen ze je meestal wel een cabrio aan te smeren of auto's waar ze op dat moment veel van hebben staan. We nemen ook altijd het Goldpakket.
    Als ze je wat aan smeren zijn er vaak niet genoeg auto's in de klasse die je geboekt hebt.... :wink: gewoon je poot stijf houden en dan krijg je vaak gratis je upgrade of die cabrio.....waar niet zoveel in kan..ervaringsdeskundige..kreeg de eerste keer mijn koffer niet uit de achterbak... :wink: :?

    Ik reis dit keer met Delta, om alle drukte voor te zijn..als je met Martinair vliegt dan wordt je extra gecontroleerd op Orlando( Nederland is het land vd pillen :cry: ), vertrek je vaak wat later in de middag, dus ook late aankomst. Met Delta oid vertrek je vroeg, heb dat douane gedoe in een andere stad en kom dan lekker fris in Florida aan....tegen een uur of 6 en dan lekker de auto halen en naar je bestemming in alle rust rijden....

  10. Top | #10
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard

    Wij hebben er al vele gehad, Hertz, Dollar, Avis, National, maar meestal Alamo. Makkelijk vanwege het Goldpakket. En sinds 2 jaar kun je in Orlando zelf je auto (meestal SUV, de PCHoofttrekker) uitzoeken. Het klopt wel dat er veel Toyota's, Nissan's e.d. staan, zeker bij de compact en economy klasse, maar gewoon vragen om een USA car, er staan er altijd wel wat in de wasplaats.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •