Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 4 van de 14 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 134

Onderwerp: Haaien en kwallen in Florida

  1. Top | #31

    Standaard

    in dit artikel worden de omstandigheden wat meer uitgelegd... het blijft vreselijk natuurlijk, maar het wordt een beetje gerelativeerd

    http://news.nationalgeographic.com/n...arkattack.html

  2. Top | #32
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Berichten
    89

    Standaard

    Ja in dit artikeltje wordt de kansberekening weer ff op de juiste wijze toegepast, maar helaas werkt dat in de beleving van mensen vaak anders, zoals daar ook staat. Ik wil er nog steeds wel zwemmen, maar kijk op mijn manier wel een beetje om me heen....

    Bai,

    Maartje

  3. Top | #33
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    16

    Standaard

    - uit de Telegraaf van vandaag:

    Buitenland

    vr 1 jul 2005, 21:19
    Derde aanval haai in Florida binnen een week
    MIAMI - Een 19-jarige Oostenrijker is vrijdag in de Amerikaanse staat Florida door een haai in zijn enkel gebeten. Dat maakte de plaatselijke politie bekend. Het was de derde aanval van een haai in minder dan een week.

    Het incident gebeurde bij Boca Grande in het zuidwesten van Florida. Vorige week zaterdag overleefde een 14-jarig meisje een aanval van een haai niet. Twee dagen later was het opnieuw raak. Een 16-jarige jongen verloor toen een been.



    Nou het gaat lekker , ben ik blij dat ik net (heelhuids) weer terug ben.......

    Suc6 voor iedereen die nog gaat !!!

  4. Top | #34
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Locatie
    IJmuiden
    Berichten
    86

    Standaard

    nou lekker inderdaad!

    Weet iemand hier veel van haaien eigenlijk? Wanneer ze sneller aanvallen enzo? Ik weet alleen dat ze bij zonsondergang graag voederen, en ik dacht altijd te weten dat ze op zich mensenschuw zijn... Maar is dat zo? Weet iemand meer?

  5. Top | #35

    Standaard

    Aii, ik ga woensdag op vakantie, dan wel niet naar florida maar naar cancun.. maar dat ligt toch er dicht bij elkaar.. moet ik me zorgen gaan maken dat er richting caribische zee, nou ook haaien zijn... of is het specifiek in florida..some help! ops:

  6. Top | #36
    Regelmatige Bezoeker Marcel's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    21

    Standaard

    Ik geloof dat daar nog meer haaien zijn. Maar geen paniek hoor, het is waarschijnlijker dat je door bliksem getroffen wordt dan dat je door een haai wordt gebeten.

    Ik ga bijna elk jaar naar Naples en aangezien vissen een van mijn hobbies is zit ik vaak in het water te waden.
    Langs het strand heb ik al verscheidene keren blacktip sharks gezien.
    Ze zwommen tot nu toe altijd langs me heen.
    Als ze een tikje groot waren ging ik wel een paar stappen richting strand, uit respect natuurlijk

    Als haaien aan het jagen zijn komen ze wel dichtbij, ik heb al gezien dat ze aasvissen te grazen namen vlak bij het strand.
    Dus als er grote scholen aasvissen in de buurt zijn er niet tussen in gaan staan.
    Heb ze trouwens niet vaak zien jagen, het is veel waarschijnlijker dat je dolfijnen tegenkomt.



    Jagende dolfijn (holle rugvin)

    Vooral tegen schemering heb ik flinke haaien in het ondiepe water gezien bij de Naples pier.
    Ik zou als het donker wordt het water in ieder geval mijden net als riviermondingen en troebel water.
    In Florida zouden de meeste beten door blacktips komen terwijl de meeste dodelijke ongevallen door bullsharks veroorzaakt zouden worden.
    De laatste soort staat erom bekend om riviermondingen in te zwemmen en kan ver in het binnenland (zoetwater) gevonden worden.

    Een beetje voorzichtigheid en gezond verstand kan geen kwaad maar om nou meteen niet meer te gaan zwemmen is overdreven.
    Ik maak me altijd meer zorgen om ingegraven stekelroggen want die een veel reeler gevaar.

    Hier nog een interessante link, The international shark attack file.
    Kan je alles nalezen over dit onderwerp.

    http://www.flmnh.ufl.edu/fish/sharks/isaf/graphs.htm

  7. Top | #37
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Berichten
    89

    Standaard

    Gisteren een interessant programma gezien op Animal Planet, over waar en waarom haaien mensen aanvallen, en de uiteindelijke conclusie is dat men het nog helemaal niet weet allemaal! Als je met vakantie gaat kun je je het beste aan de wet van de kansberekening vasthouden: met het oversteken van een drukke straat loop je bijv. meer risico dat je het niet overleeft dan wanneer je in een oceaan zwemt waar haaien leven. Prettige vakantie dus!

    Bai,

    Maartje

  8. Top | #38
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Berichten
    107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marcel
    Maar geen paniek hoor, het is waarschijnlijker dat je door bliksem getroffen wordt dan dat je door een haai wordt gebeten.
    Deze theorie heb ik al vaak gehoord als geruststelling ivm zwemmen waar haaien leven, maar ik vind het eigenlijk een beetje "misbruik maken van statistiek".
    Natuurlijk is de kans voor een willekeurige persoon op de wereld veel groter om neergebliksemd te worden dan door een haai gebeten te worden, niet iedereen gaat immers naar Florida. Maar op het moment dat je voet zet in de zee in Florida, wordt je kans natuurlijk duizenden malen hoger.
    Wat ik me afvraag: op het moment dat je in Florida in de zee aan het zwemmen bent, is het dan waarschijnlijker dat je door de bliksem wordt getroffen of dat je door een haai wordt gebeten? Ik denk misschien toch het laatste ...

  9. Top | #39
    Regelmatige Bezoeker Marcel's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    21

    Standaard

    Tja, ik denk toch dat het waarschijnlijker is dat je door de bliksem getroffen wordt. Tot die conclusie kom ik weer door wederom een andere statistiek:

    Welcome to Florida and welcome to the lightning capital of the United States.

    Aangezien in Florida heel veel mensen in zee zwemmen is de kans dat iemand van die mensenmassa in aanraking komt met een haai natuurlijk vele malen groter dan op plaatsen waar minder mensen voorkomen of het klimaat voor zwemmen minder geschikt is.
    Haaien kun je bijna overal vinden, ook de potentieel gevaarlijke. Of overal goede statistieken worden bijgehouden is de vraag.

    Er is wel een 100% bescherming tegen haaien mogelijk, gewoon geen stap in het water zetten

  10. Top | #40
    Vaste Bezoeker Wicked Florida's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Delfzijl
    Berichten
    73

    Standaard Giga-haai (video)

    Vissers in Florida hebben een gigantische hamerhaai gevonden. Lokale televisiestations melden dat er een wereldrecord is gebroken. Het kostte de vissers vijf uur om het gigantische beest te vangen, nadat hij de boot eerst 19 kilometer voort had getrokken. De hamerhaai is vier en een halve meter lang en 600 kilo zwaar.


    http://www.zoomin.tv/videoplayer/ind...lity=2&pid=nu#



    Brrrrrrrrrrr :roll:



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •