Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 22 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 217

Onderwerp: Bagage: Open of op slot

  1. Top | #21
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Wat jij voorstelt kost extra tijd = geld. Van tevoren wordt ruimschoots voldoende aangekondigd dat er kofferchecks plaatsvinden en waaraan je koffersloten moeten voldoen willen ze hem zonder beschadigingen open kunnen maken. Als je toch andere sloten wilt gebruiken ben ik van mening dat het gebruiken van woorden als "a-sociaal" en "eigendom slopen" niet gepast is. Pas je aan aan de eisen van het vliegen tegenwoordig, of vlieg niet. De wereld draait niet alleen voor jou!!

    Mijn mening.

    NB: Ik heb vorig jaar bij de WalMart neon-fel-gekleurde tie-wraps gekocht ($1,99). Daarmee maak ik m'n koffers dicht. Als er een check heeft plaatsgevonden of de koffers anderszins zijn geopend zie ik dat meteen, want hersluiten met een zelfde kleur tie-wrap .... dat zie ik niet zo snel gebeuren.



    Trouwens ook in NL verkrijgbaar, maar wel een stuk duurder (€7,00):
    http://www.graficall.nl/Product~id~2...0pcs-Geel.aspx
    Laatst gewijzigd door Michael66; 02-04-09 om 23:17. Reden: samengevoegd

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  2. Top | #22

    Standaard

    Voor de koffers had ik ergen afschuwelijk gekleurde kofferriemen gekocht.
    Hele felle regenboogkeuren. Was wel makkelijk want tussen al de andere donkere koffersop de transpoertbanden vielen ze gelijk op.
    Ook hadden we twee make up koffers bij ons en daarvan had ik de ritsen met een tiewrap dicht gemaakt.
    Ook nog een optie is om de koffers te laten sealen op schiphol.
    Kost 7 euro? per koffer en van onze reisverzekering had ik bonnen om dit gratis te laten doen.

  3. Top | #23
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2006
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    25

    Standaard koffers opslot

    Wij zijn in 2003 voor de laatste keer geweest onze groep(5 pers) had 8 koffers op de terug reis. Allemaal opslot, ondanks dat er stond aangegeven bij het inchecken dat ze niet opslot mochten, nou dat hebben we geweten 4 van de 8 zijn geopend door de duane/beveiliging, van 2 koffers mooi het hang en sluit werk incl ritsen kapot!!!

    Er zat wel netjes een briefje in onze koffers dat ze waren geopend voor veiligheids controle, dat vind ik wel perfect, je weet tenminste wat er is gebeurt.

    Tip doe 1 of 2 koffer riemen om je koffer blijft ie toch mooi dicht zitten

    Groetjes Lies

  4. Top | #24
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    189

    Standaard

    Hallo allemaal,

    Zoals iedereen inmiddels al wel weet is het zo dat je je koffers ook op de heenreis open moet laten. Wij vonden dat eigenlijk best een onprettig idee ook omdat onze koffers cijfersloten bevatten en dus bij het gooien open kunnen springen. Via de website van TSA kun je wel kofferbanden vinden die door hun te openen zijn maar dan nog is er het gevoel dat iemand er iets in kan stoppen.

    Je kunt natuurlijk ook je koffer toch op slot doen maar na een telefoontje van ons naar onze verzekeringsmaatschappij blijkt dan dat je de kosten dan niet vergoed krijgt omdat er juist is aangegeven dat de koffer open moet blijven ter controle. Ook vertelde zij ons dat als je de koffer open laat je er geen waardevolle spullen in moet doen. Kleine voorwerpen met weinig waarde worden bij diefstal vergoed.

    Daarna toch nog niet van de onzekerheid af en met Martinair gebeld omdat na het inchecken de koffers vrij onbeheerd beneden staan voor transport. Zij vertelden ons dat de koffer dus echt open moet (op eigen risico, maar dan kan ie worden opengebroken worden) maar dat je de mogelijkheid hebt om de koffer op Schiphol te laten sealen (7 euro per koffer hoe groot of klein, dat maakt niet uit). In America zullen ze als ze je koffer willen controleren dan deze er wel afhalen. Je weet dan wel bij aankomst of er aan je koffer is gezeten.

    Wij hebben nu besloten om er sowiezo een kofferband omheen te doen en toch op de heenreis de koffers te sealen.

    Ik hoop hier meerdere ongeruste forummers mee te hebben geholpen.

    Gwenda

    Ps Nog 20 dagen te gaan.

  5. Top | #25

    Standaard

    Tijdens een reis van 5 weken door Amerika, met diverse vlucht onderweg, werd mijn koffer waar ik bijstond door een scan gehaald. Elke keer moest ie open...bleek dat en Friends spel de boosdoener was haha Deze toen ik daar achter was maar in de handbagage meegenomen.

    Maar goed, toen werden alle koffers van internationale reizigers dus wel apart genomen en als het open moest dan stond je er bij om het slot open te maken. Dat systeem is inderdaad tijdrovend, maar ik vind niet dat we in een samenleving leven waar je douanebeambten en andere medewerkers achter de schermen kunt vertrouwen dat er niets ingestopt wordt.

    Het zal een kofferriem moeten worden, want het risico dat deze dure koffer kapot gemaakt wordt is iets te groot. Trouwens, als je je koffer laat sealen...gaat ie dan tegenwoordig door een scan heen van de TSA ofzo? De laatste keer naar LA in 2004 had ik dit namelijk voor het eerst gedaan en toen werd ik er op LAX meteen uitgehaald om hem open te maken. Zegt die vrouw 'ja er staat security op, vandaar' dus ik uitgelegd dat dat op de security slaat dat je koffer niet open kan gaan enz...dat dat op Schiphol gedaan is en ik daarvoor betaald heb. 'Sorry miss...I didn't know that'

    Bij Dreizen hebben ze het ook 3 keer gezegd met boeken. En bij inchecken vragen ze er als het goed is ook nog eens na. (naast het vragenrondje of je zelf je koffer hebt ingepakt enz)

    Gr Chantal
    Laatst gewijzigd door Michael66; 02-04-09 om 23:23. Reden: samengevoegd

  6. Top | #26
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard

    Maar als de sealing eraf is weet je nog steeds niet WIE het eraf heb gehaald...
    Dus doe nu alleen een gecertificeerde kofferband en houd die 7 euro lekker in je zak... zonde van het geld...
    of (goedkoper) indien je gewoon een spanband bij bijv. Halffords koopt en de sluiting helemaal omwind met een stuk tape.. met daarop je handtekening heb je hetzelfde resultaat...
    Laatst gewijzigd door Michael66; 30-03-08 om 21:25. Reden: full quote eruit
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  7. Top | #27
    Stamgast christophe's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2005
    Locatie
    Bilzen
    Berichten
    193

    Standaard

    wij hebben het opgelost door rond de koffers kofferbanden te spannen zodat ze niet kunnen open springen. En de ritsen hebben we afgesloten met plastieken sluitstrips. Die kunnen ze altijd open snijden als ze willen.

  8. Top | #28

    Standaard

    De reden dat ik hem altijd op slot doe is niet omdat ik bang ben dat iemand er wat instopt of dat er iets uit word gehaald.Maar ik ben gewoon bang dat als ik mijn koffer niet op slot doe dat ie open kan springen .Wie weet hoe er gesmeten wrd met die koffers.En als ie dan op slot zit zit ie toch wat steviger dicht.
    Orlando: 2007,2008,2009,2010. Florida: 2000,2002, 2004,2005,2012,2013 Zuid-west: 2001,2006,2011 Noord-oost: 2003. Las Vegas: 2003/2004.
    2014.1 o.a. NY+Wash D.C. http://usa2014deel1.blogspot.nl/
    2014.2 o.a. NY,Boston,Niagara,Toronto. http://usa2014deel2.blogspot.nl/
    2015 Orlando http://orlandolente2015.blogspot.nl/

  9. Top | #29
    Stamgast deh78's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    178

    Standaard

    Voor nog geen € 10 tot € 15 euro heb je een tsa proof slot
    Kun je toch je koffer op slot doen en hij kan gecrontoleerd worden

    Beetje veilig gevoel dat dan andere niet zo snel in koffer komen



    Dennis

  10. Top | #30
    Florida Groupie marisca's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    634

    Standaard

    Die passen niet op zo'n harde vliegtuig koffer met code! :evil:
    daar kan alleen zo'n band om, Maar die koffer van ons springt niet zo snel open omdat hij ook aan de zijkanten goed dicht klikt.
    En voor de rest dan maar hopen dat niet iemand je koffer gebruikt voor andere doeleinden :?: :?

    Gr marisca
    Getrouwd in orlando 16 mei 1996, Rondreis 3 weken. 1997: 4 weken Californie en Lasvegas. 1998 Ny/LasVegas.Florida 00,03,04,05,06,07 LV en 07 Orlando en bahama's http://ris32.hyves.net/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •