Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 42

Onderwerp: Muntgeld

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Berichten
    17

    Standaard munten

    Hallo,

    wij zijn afgelopen zomer naar florida geweest en hebben een hele gave vakantie gehad.
    Nu spaar ik buitenlandse munten en kwam erachter dat elke staat in de USA een eigen quarter heeft uitgebracht.
    ik heb er in onze vakantie een aantal al kunnen verkrijgen, maar dus niet allemaal.

    Wie gaat er nog heen en zou voor mij willen kijken of hij/zij nog wat ontbrekende munten kan vinden.

    ik kan een lijstje mailen met de munten die ik nog moet

    Ik hoop dat 1 of meerdere Florida gangers mij kunnen helpen

    Arjan

  2. Top | #2
    Regelmatige Bezoeker Marcel's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    21

    Standaard

    Ik heb nog wel een paar dubbele over en aangezien ik binnenkort op reis ga zal ik er nog wel een paar tegenkomen.

    Let wel dat er van elke staat 2 munten zijn.
    Ze worden uitgegeven door de Denver en Philadelphia mint
    en hebben respectievelijk een P of D op de kop van de munt.
    Je kunt ze ook bestellen bij de US mint als je gave exemplaren wilt hebben.

    http://catalog.usmint.gov/webapp/wcs...atalogId=10001

  3. Top | #3
    Stamgast petra's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Driebergen
    Berichten
    219

    Standaard

    Hoi Arjan,

    Net eens even mijn 'amerika' wallet leeggemaakt en ik heb een quater uit Ohio en eentje uit Maryland, de anderen zijn 'gewoon' met 'in god we trust' en de eagle. Ik wist helemaal niet dat er zoveel verschillende waren!! Weer wat geleerd.
    Zal ik je ze sturen? Heb je een adres?

  4. Top | #4

  5. Top | #5
    Newbie
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5

    Standaard waar haal ik munten vandaan?

    hallo,
    wij gaan 8 juni eindelijk vliegen naar miami
    nou lees ik vaak op dit forum dat het makkelijk is als je daar aankomt en je huurauto opgehaald hebt,je alvast wat muntgeld voor de tol bij je hebt.
    nou heb ik er weinig ervaring mee maar volgens mij kan ik hier alleen euro`s naar dollar briefjes wissellen...
    dus hoe kom ik aan muntgeld?

  6. Top | #6
    Florida Groupie marisca's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    634

    Standaard

    Mischien kun je het wisselen op het vliegveld van miami?
    Gr marisca.
    Getrouwd in orlando 16 mei 1996, Rondreis 3 weken. 1997: 4 weken Californie en Lasvegas. 1998 Ny/LasVegas.Florida 00,03,04,05,06,07 LV en 07 Orlando en bahama's http://ris32.hyves.net/

  7. Top | #7
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Meteen na aankomst even een krantje kopen en als wisselgeld wat quarters extra vragen. Is nooit een probleem.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  8. Top | #8
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Muntjes zijn altijd makkelijk, maar als je dollars haalt, neem dan ook een stapeltje ones (één dollar biljetten).
    Je zult merken dat je die echt heel vaak nodig hebt, bv. een blikje drinken op de luchtahaven van aankomst uit de automaat $ 1,00, toll op weg naar Miami Beach: idem.
    Overigens is bij (bijna) iedere tolpoort (op sommige kleine afritten na) de mogelijkheid om aan een live persoon te betalen, maar zorg dan ook dat je 5 of 10 dollar biljetten hebt, ze zijn niet blij als je 1 moet betalen en met een 50 komt aanzetten.
    Eric

  9. Top | #9

    Standaard Muntgeld

    Hallo allemaal,

    Ik ben 15 jaar geleden voor het laatst naar Amerika geweest. Nu ga ik binnenkort (eindelijk) weer eens en nu vind ik nog een zakje met "oud" muntgeld. Is dat nog steeds geldig of sta ik voor joker als ik daar mee wil betalen ? Betreft: quarter dollar, oudste uit 1966- one dime: oudste uit 1966- five cents: oudste uit 1963- one cent; oudste uit 1966.
    Het gaat niet om veel geld , maar wel prettig om te weten.
    Bedankt.

  10. Top | #10
    Seca
    Guest

    Standaard Re: Muntgeld nog geldig?

    Volgens mij is er niet veel veranderd aan de dollar en is alles gewoon nog geldig. Ik hou altijd dollars, ook munt geld, over en gebruik ze de volgende keer. heb nog nooit voor joker gestaan.... Hopelijk kan je hier ies mee.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •