Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 7 van de 64 EersteEerste ... 567891757 ... LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 70 van de 639

Onderwerp: Vliegen met British Airways (BA)

  1. Top | #61
    Vaste Bezoeker patgooss's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    104

    Standaard Re: Vliegen met British Airways

    Da's lekker! Als dit pp is dan gaat het ons in april nog een paar extra centen kosten! We gaan met z'n zessen. Geef die centen liever uit aan Disney. Dacht dat die ticketprijs van 550 pp al genoeg was.


  2. Top | #62
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Vliegen met British Airways

    Overigens is het iets genuanceerder. 24 uur van te voren is het nog steeds gratis. Als je eerder wilt inboeken moet je daarvoor betalen.

    British Airways sets seat charges
    British Airways said seat charges will give customers "more control"

    British Airways passengers will have to pay to choose their seats before they travel from October, the airline says.
    The charges will affect those seeking to ensure they sit together on a flight and people with a preference for window, aisle or emergency exit seats.
    Prices range from £10 per person for European economy flights, to £60 for long haul trips in business class.
    Consumer group Which? said it was "disappointing to see British Airways jumping on the bandwagon".
    BA said it would "give customers more control over their seating options". The new charges will come into force on 7 October.
    'Extra charges'
    The airline currently allows passengers to reserve seats in the 24 hours prior to departure. The new charge - aimed at passengers wanting to reserve seats earlier than this - will be £20 on long-haul economy or short flights in business class, while a seat in an emergency exit row will cost £50.
    This can be booked between 10 and four days before take-off.
    A BA spokeswoman said: "Customers frequently request specific seats, but in the past we've only been able to confirm them 24 hours in advance or on the day.
    "We know people want to secure them in advance and have real control over their flying experience. This will allow them to do that."
    Rochelle Turner, head of research at Which? Holiday, said travellers had become used to budget airlines charging them for a service that used to be included in the "headline price".
    "We know from our members that people really don't like these extra charges - they'd much rather see a headline price that includes everything," she said.
    "BA is still giving some people the chance to reserve their seat for free in the 24 hours before departure, but if you aren't quick enough off the mark, you could find yourself sitting on the other side of the plane from your family or partner.
    "It's no way to start a holiday."
    The move comes as the airline attempts to bolster its balance sheet after a £401m loss in the last financial year.
    And it follows BA's decision to cut luggage allowances and abolish free meals on short flights.
    Laatst gewijzigd door Njit; 28-09-09 om 09:42.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  3. Top | #63
    Vaste Bezoeker patgooss's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    104

    Standaard Re: Vliegen met British Airways

    Het risico van wachten tot 24 uur van te voren is dan natuurlijk wel dat verschillende stoelen vol zijn. Op deze manier spelen ze handig in op de grotere groepen die bij elkaar willen zitten.


  4. Top | #64
    Stamgast Flufjuh's Avatar
    Ingeschreven
    May 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    220

    Standaard Re: Vliegen met British Airways

    Ik vind het echt niet erg om te betalen voor extra service, maar ik heb het idee dat het nu wel een beetje erg ver wordt doorgetrokken allemaal....... (En dan bedoel ik niet door het toilet. )

  5. Top | #65
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Vliegen met British Airways

    Mijn eigen ervaring van afgelopen week is dat als je exact 24 uur voor je vlucht je stoelen uitzoekt dat er niet veel stoelen al eerder geboekt zijn. Ik had bijna het hele vliegtuig als keuze om te gaan zitten.

    Slechts enkele stoelen vooraan tegen de tussenschotten waren gereserveerd, daar bleken tijdens de vlucht mensen te zitten met baby's aangezien die dan meer ruimte hadden.

    Denk wel even aan eigen drinken voor tijdens de vlucht, naar mijn idee werd er net even te weinig drinken geserveerd waardoor je toch geregeld met een droge keel zat.


  6. Top | #66
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Vliegen met British Airways

    Je kan bij de pantry gewoon vragen om wat drinken hoor:

    In-flight meals

    As a full service airline, we offer you either a hot meal or a light snack on board, depending on where you’re flying, in which class and the time of day. Complimentary drinks are available throughout your flight.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  7. Top | #67
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Vliegen met British Airways

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Njit Bekijk Berichten
    Je kan bij de pantry gewoon vragen om wat drinken hoor:
    Ja, we hebben ook tussendoor om drinken gevraagd maar dat doe je ook niet continu. Je voelt je dan toch enigszins bezwaard om het meerdere keer te vragen. En veel mensen durven het gewoon ook niet te vragen.

    Vroeger namen we het altijd al mee maar tegenwoordig moet je het na de douane kopen. Vorig jaar met Delta hadden we er ook geen behoefte aan en dit jaar hebben we het niet voor de zekerheid meegenomen, volgende keer dus maar weer wel.


  8. Top | #68
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Vliegen met British Airways

    Nou, BA is het toch niet echt.

    Op de terug vlucht naar Nederland wordt er na het eten de trays met de restanten bij meerdere rijen gewoon niet opgehaald. Meerdere keren loopt er iemand van het cabine personeel langs maar blijkbaar viel het ze niet op totdat ik maar eens vroeg hoelang ik nog met die tray moest blijven zitten.

    Een beetje geirriteerd pakte ze eerst de trays van de omliggende passagiers om die van mij als laatste mee te nemen.

    Vervolgens begon de ellende met het inboard tv systeem, mijn scherm restartte zich om de 45 minuten spontaan en zo kon ik elke keer de film opnieuw opzoeken en doorspoelen tot aan het punt waar ik was gebleven met kijken. Het scherm van mijn zoon begaf het na 2 uur vliegen en kon niet herstart worden.

    Vervolgens mocht mijn zoon, 4 jaar, niet naar het toilet vanwege turbulentie terwijl hij toch echt nodig moest. Uiteindelijk heeft hij het op kunnen houden tot hij wel mocht maar ik wilde al bijna opstaan om toch echt met hem naar het toilet te gaan. Ik snap dat ze volwassen vragen het even op te houden maar kids hebben daar over het algemeen toch veel meer moeite mee.

    Vervolgens werden de lichten gedoofd zodat de mensen die wilde slapen konden gaan slapen, echter bij ons wilde 1 van de plaatsgebonden lichtjes niet uit, ook hier was niets aan te doen dus hebben we de hele vlucht ons eigen nachtlampje aan gehad, grr, waardoor slapen toch wel lastig was.

    Na het eten werd er overigens geen drinken meer aangeboden door BA tot een uurtje of 4 na het eten. Op dat moment liepen ze met dienbladen door de gangpaden waarbij ze voor het gemak ons gangpad compleet 'vergaten' en dus niet van drinken voorzagen. Gelukkig had ik de wijsheid van de heenweg omgezet in het halen van wat flesjes voor onderweg en hadden wij dus wel eigen drinken ter beschikking.

    Al met al hebben we besloten hiervoor een klacht in te dienen bij BA en staat BA samen met MArtinair onderaan ons lijstje om mee te vliegen.

    En last but not least zijn ze ook nog eens 1 bagage item kwijtgeraakt welke 1,5 dag na aankomst nog steeds niet getraceerd of aangekomen is, vriendelijk werd ons nog vermeld dat de bagage normaal gesproken binnen 48 uur terecht en/of bezorgd is. Dus ik ben bang dat ook wij de reisverzekering kunnen gaan aanspreken voor de missende spullen, gelukkig dat het op de terug reis was en niet op de heenreis.


  9. Top | #69
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Berichten
    153

    Standaard Re: Vliegen met British Airways

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door verwijderd Bekijk Berichten
    Nou, BA is het toch niet echt.
    Vervolgens begon de ellende met het inboard tv systeem, mijn scherm restartte zich om de 45 minuten spontaan en zo kon ik elke keer de film opnieuw opzoeken en doorspoelen tot aan het punt waar ik was gebleven met kijken.
    Dit probleem hadden wij in december ook toen we met BA vlogen. Een van onze schermpjes deed het helemaal niet. Voor de stewardes was het geen verrassing want het gebeurde zo vaak. Wij moesten maar gaan klagen door een brief te sturen, want dan werden ze wellicht eindelijk eens voorgoed gerepareerd. Dat vonden wij niet echt ons probleem om eerlijk te zijn - we wilden nu film kijken en niet pas als het gerepareerd is! Ze hadden nog wel mobiele entertainment systeempjes, maar die waren natuurlijk al allemaal vergeven.

  10. Top | #70
    Regelmatige Bezoeker Chris71's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    34

    Standaard Re: Vliegen met British Airways

    Onze ervaring met BA was prima, zijn afgelopen aug/sep met ze naar Los Angeles gevlogen maar alle vluchten keurig op tijd, bediening niets op aan te merken, personal schermjes ook niets op aan te merken. Terug op Schiphol 1 koffer niet aangekomen, volgende dag 14.00 uur werd deze keurig thuis bezorgd. Ja zo kan het ook gaan



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •