Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 4 van de 64 EersteEerste ... 234561454 ... LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 639

Onderwerp: Vliegen met British Airways (BA)

  1. Top | #31
    Stamgast Micktomar's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Locatie
    Almere
    Berichten
    178

    Standaard Re: Vliegen met British Airways

    Ik had gelezen op hun site dat je max. 24 uur van te voren kan inchecken, welke vliegtijd moet ik dan aanhouden, gewoon die van vertrek vanaf Schiphol, of die van vertrek vanaf Gatwick...we hebben nl zo'n 2,5 uur overstap tijd op Gatwick

  2. Top | #32
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Vliegen met British Airways

    Iemand ervaring met hoe streng ze zijn bij BA wat betreft de handbagage?
    Op de site staat het volgende:

    One standard-sized bag
    and
    One laptop-sized bag, handbag or briefcase


    We nemen naast de koffers (ruimbagage) waarschijnlijk het volgende mee:
    - 1 trolley
    - laptop-tas
    - fototas
    - rugzakje
    - handtas

    Zouden dus meer items pp zijn als toegestaan is. Maar de laatste 3 items zijn bij elkaar minder groot dan een extra trolley.

    Bij FinnAir (waar we ook mee vliegen) worden kleine zaken buiten de toegestane items gerekend:

    In addition to the allowances listed below, passengers may in all classes carry onboard a small handbag, a small camera or binoculars, baby food, reading material, an overcoat and, if required, a cane or mobility aid, such as elbow crutches.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  3. Top | #33
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Vliegen met British Airways

    Fototas met Spiegelreflex-camera met twee lenzen en externe flitser. En de (kleine) rugzak bevat wat te lezen en wat te snacken. Drinken mag je idd niet meenemen (of je moet het op de luchthaven kopen).
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  4. Top | #34
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard Re: Vliegen met British Airways

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Njit Bekijk Berichten
    Iemand ervaring met hoe streng ze zijn bij BA wat betreft de handbagage?
    In de UK mag je maximaal één stuk cabin luggage mee aan boord nemen. Normaal gesproken neem ik altijd één klein formaat trolley en mijn laptoptas mee het vliegtuig in. In de UK kom ik alleen door de controle heen als ik mijn laptoptas in de trolley stop. Na de security check haal ik vervolgens mijn laptoptas weer uit mijn trolley. Nog nooit een opmerking gehad dat ik met twee stuks bagage aan boord ga. Het is dus vooral de security er een probleem van maakt.

  5. Top | #35
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Vliegen met British Airways

    Is dat een regel die buiten BA afgesproken is? Want hier kom ik op twee stuks: http://www.britishairways.com/travel...n/public/en_us

    Op de site van LHR staat het volgende:

    Hand baggage restrictions

    If your airline allows it, you may take more than one item of hand baggage through security control.

    Cabin baggage must be no larger than:

    56cm (22in) tall
    45cm (17.7in) wide
    25cm (10in) deep.

    However, please check with your airline – some operate further limits on the number and size of bags.
    All items carried will be X-ray screened.

    • Laptop computers and large electrical items must be removed from baggage and placed in the trays with other belongings.
    • Put all small items like keys, coins, mobile phones into your coat or hand baggage and place these in a tray.
    • Place your hand baggage in the tray.
    • If you have liquids in containers of 100ml or less, put them into a clear resealable bag and place them alongside other items in your tray.
    • Pushchairs and walking aids will be X-ray screened.
    • Wheelchairs will be thoroughly searched.

    To save time, we advise you to place only valuables and items you need for the flight into your hand baggage.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  6. Top | #36
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard Re: Vliegen met British Airways

    Geen idee, maar tot op heden loop ik op LHR altijd tegen dit probleem aan. Dit is voor mij ook één van de redenen om LHR zoveel mogelijk te mijden.
    Ik vlieg voornamelijk met United en de KLM. Beide maatschappijen staan toe dat je meer dan één stuks bagage mee het vliegtuig in neemt. Toch moet ik elke keer weer de eerder beschreven verdwijntruc uithalen. Ik heb echter wel een printje gemaakt van het LHR citaat. Eens kijken of het me de eerstvolgende keer wel lukt om twee stuks bagage mee te nemen.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 02-04-09 om 05:29. Reden: full quote eruit

  7. Top | #37
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard Re: Vliegen met British Airways

    Even ter aanvulling op mijn eerdere bericht. Ik heb net contact gehad met United en zij bevestigen het LHR citaat. Ik heb nu zowel het LHR als het United citaat, waarin wordt aangegeven dat ik meer dan één stuks handbagage mag meenemen, uitgedraaid. Eens kijken of het me nu wel lukt. United gaf ook aan dat de door mij beschreven regel wel van toepassing is geweest, maar schijnbaar inmiddels is opgeheven voor een aantal Britse luchthavens waaronder LHR. Op zich vreemd want mijn laatste ervaring dateert van februari jl.
    Laatst gewijzigd door Guus; 13-03-09 om 09:34.

  8. Top | #38
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2009
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    74

    Standaard Bagage

    Een kort vraagje: klopt het dat je bij BA voor een vlucht naar de US 3 koffers mee mag nemen? We zijn met 2 volwassenen.

  9. Top | #39
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Bagage

    Ligt eraan welke klasse je vliegt:

    Adults and children (aged 12 years and over) FIRST and Club World: Three standard-sized bags
    World Traveller Plus and World Traveller: Two standard-sized bags
    Ik ga er maar van uit dat je gewoon Economy vliegt. Dan mag je twee koffers mee.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  10. Top | #40
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2009
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    74

    Standaard Re: Vliegen met British Airways

    Nou, ik ben er ondertussen achter dat je per persoon twee koffers mee mag nemen...!!! Ik dacht dat we samen twee koffers mee mochten nemen...!! Dus als ik het goed heb begrepen mogen we met onze handbagage dus ook een trolley en laptoptas meenemen per persoon.... ik dacht dat ook voor twee personen samen was... weer een meevaller dus...!! Wat betreft het reserveren van de stoelen: dat kan echt pas 24 uur voor vertrek he? Niet eerder?!



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •