Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 14 van de 64 EersteEerste ... 4121314151624 ... LaatsteLaatste
Resultaten 131 tot 140 van de 639

Onderwerp: Vliegen met British Airways (BA)

  1. Top | #131
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: Vliegen met British Airways

    Sowieso moet je alle belangrijke papieren, waardedokumenten (zoals tickets) en medicijnen altijd in je handbagage meenemen.

    Ik heb alleen maar goede ervaringen met BA: goede service en vriendelijk personeel.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  2. Top | #132
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Vliegen met British Airways

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door elpedro Bekijk Berichten
    Ik vertrouw er op dat BA netjes wacht als er al vertraging mag zijn vanaf schiphol aangezien we bij dezelfde maatschappij blijven.
    Dan ben je wel erg goed van vertrouwen, maar ik zou er niet te veel op rekenen.
    Dat heeft niets met de netheid van BA te maken, maar meer met timeslots.
    Als het om een half vliegtuig passagiers gaat, maak je nog kans, maar anders.......

    Maar zoals je al zei; daar moet je je nu nog niet druk over maken. Je komt er wel en je bagage ook, en zelfs is dat in het ergste geval een dag later; het wordt altijd keurig nabezorgd.

    Wij nemen ook altid alle relevante papperassen en spullen mee in de handbagage (vouchers, itinerarys sleutelcodes, maar ook huis- en autosleutels) en hebben dan altijd een extra kopie van de papieren in de koffers zitten.

    Ook een kopie van onze paspoorten reist altijd mee, dit na een tip op een ander forum van een echtpaar dat de paspoorten kwijtgeraakt was en zo op de ambassade wat sneller door de procedures gegaan was.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  3. Top | #133
    Vaste Bezoeker elpedro's Avatar
    Ingeschreven
    May 2010
    Berichten
    55

    Standaard Re: Vliegen met British Airways

    Met betrekking tot de dreigende staking van BA op de site van BA gelezen:


    Last updated: 18:00, Thursday 14 April 2011 (UK time)

    British Airways and Unite, the cabin crew trade union, have had exploratory talks over the last few weeks and Unite has agreed to halt any move towards industrial action while talks continue.
    All our flights continue to operate as normal and any changes to bookings are subject to the original fare rules.

    Daar lijken we dus mooi onderuit te komen...

  4. Top | #134
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Berichten
    27

    Standaard Re: Vliegen met British Airways

    Hoi Elpedro,

    Mag ik vragen waarom je blij bent dat je niet via Heatrow vliegt?
    Is het daar zo erg?

    Wij moeten nl van AMS naar Heatrow naar Miami in juli.
    Met 3 uur overstap in Heatrow.

    Groetjes

  5. Top | #135
    Vaste Bezoeker elpedro's Avatar
    Ingeschreven
    May 2010
    Berichten
    55

    Standaard Re: Vliegen met British Airways

    De reden ligt hem vooral in het volgende:
    - wij hebben maar 1 uur overstaptijd en met zo'n mega airport als Heathrow had ik de overstap zeker niet gehaald, jullie hebben 3 uur dus dat lijkt me in jullie geval geen probleem
    - Van de ene terminal naar de andere bij Heatrow lijkt wel een wereldreis, Gatwick is kleinschaliger, dar houd ik persoonlijk meer van
    - daarnaast hoor en lees ik (vooral op dit forum) dat er vaak bagage verloren gaat bij Heatrow, heb daar zelf geen ervaring mee
    - de dreigende staking zou vooral op vluchten via Heatrow betrekking hebben

    Laat je echter niet beïnvloeden door mijn gevoelstoestand m.b.t. Heatrow, uiteindelijk komen we beiden toch wel op de plaats van bestemming :wink:
    Laatst gewijzigd door Ta2 Gerrit; 15-04-11 om 17:10. Reden: fqe

  6. Top | #136
    Newbie
    Ingeschreven
    May 2011
    Berichten
    3

    Standaard Re: Vliegen met British Airways

    Hallo,
    Ik heb ook een paar vraagjes waar jullie hopelijk antwoord op hebben!
    Ik vlieg namelijk deze zomer ook naar Florida met BA, maar mijn vraag is of je zelf ook eten mee aan boort mag nemen, zoals brood en verpakte koekjes?
    En heb je je eigen schermpje in het vliegtuig? Dan zeker wel Engels gesproken?
    En mijn laatste vraagje is: als je plekken in het vliegtuig reserveert kost het geld toch? Ik geloof 25 pp maar als je gewoon 24 uur van te voren online incheckt heb je dan bij BA nog wel grote kans dat wij met z'n 5en bij elkaar kunnen zitten?

    Het zijn veel vragen maar ik hoop toch dat iemand hier antwoord op heeft!

    Gr, Dani

  7. Top | #137
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Berichten
    21

    Standaard Re: Vliegen met British Airways

    Als je nu inlogt bij BA kun je toch al je plaatsen reserveren!
    Laatst gewijzigd door Ta2 Gerrit; 07-05-11 om 18:11. Reden: fqe

  8. Top | #138
    Florida Groupie cloggie68's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Locatie
    De Meern
    Berichten
    670

    Standaard Re: Vliegen met British Airways

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mail.eve Bekijk Berichten
    Als je nu inlogt bij BA kun je toch al je plaatsen reserveren!
    Nee hoor Danii heeft gelijk, eerder dan 24 uur van te voren kan dat alleen tegen betaling. Gezinnen met kinderen zetten ze zoveel mogelijk bij elkaar maar verder zal het afhangen van de bezetting van het vliegtuig krijg ik de indruk.

  9. Top | #139
    Vaste Bezoeker dennis-oostveen's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    96

    Standaard Re: Vliegen met British Airways

    Of je eten mee mag nemen weet ik niet, drinken in ieder geval niet, wij hebben wel eten mee kunnen nemen onder het mom van "is voor het kind", drinken voor mijn zoon moest ik in Londen proeven onder het toeziend oog van de douanier.Als je eigen eten mee mag nemen (neem voor de zekerheid contact op met BA, ook 020 nummer) moet je het in het vliegtuig achterlaten aangezien je niets mag invoeren in the states. Wees gerust, je krijgt voldoende eten (2 maaltijden) en drinken (komen langs anders gewoon vragen)

    Op BA.com kun je kijken of je eigen schermpjes hebt. Naar Miami in de 747 in ieder geval wel.

    Je kunt inderdaad niet eerder dan 24 uur van te voren je plaatsen reserveren of je moet betalen. Reizigers met kinderen kunnen bij reservering direct stoelen reserveren alsmede frequent flyers met een bepaalde status. Je kan BA bellen om te vragen of jullie bij elkaar kunnen zitten. BA houdt hier in de regel wel al rekening mee. Wij hadden bij het boarden ineens andere stoelen toegewezen gekregen, omdat wij reisden met een zoontje van 1. We zaten nu bij een zogenaamde "bulkhead seat" en kregen een reiswieg. Hebben wij dus niet om gevraagd.

    Alle informatie staat op ba.com als je inlogt met je reserveringsnummer en achternaam.

    Ik hoop dat je hier wat aan hebt, maar heelveel info kun je vinden op de site van BA

  10. Top | #140
    Florida Groupie hrjhaan's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2010
    Locatie
    Veendam
    Berichten
    412

    Standaard Re: Vliegen met British Airways

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Danii Bekijk Berichten
    Ik vlieg namelijk deze zomer ook naar Florida met BA, maar mijn vraag is of je zelf ook eten mee aan boort mag nemen, zoals brood en verpakte koekjes?
    Brood en verpakte koekjes zijn geen probleem. Nemen wij ook altijd mee. Let wel op wat voor beleg je op de broodjes doet. Je mag nl. geen vlees invoeren in de VS. Ik neem meestal krentebollen mee met alleen boter erop. Vorig jaar ook netjes bij de douane in Miami aangegeven dat we broodjes en koekjes bij ons hadden. Was geen enkel probleem, konden zo doorlopen.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •