Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 13 van de 64 EersteEerste ... 311121314152363 ... LaatsteLaatste
Resultaten 121 tot 130 van de 639

Onderwerp: Vliegen met British Airways (BA)

  1. Top | #121
    Vaste Bezoeker brutus's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    63

    Standaard Re: Vliegen met British Airways

    vorig jaar was het spannend met de aswolk nu vertrekken we 1 mei met BA. maar hopen dat dit goed gaat.

    meer info kun je trouwens hier vinden.
    http://www.britishairways.com/travel...t/public/en_gb

  2. Top | #122
    Vaste Bezoeker elpedro's Avatar
    Ingeschreven
    May 2010
    Berichten
    55

    Standaard Re: Vliegen met British Airways

    Bedankt voor de link.
    Maar hoe moet ik de informatie via die link nu eigenlijk interpreteren? Ik lees hieruit dat BA, tijdens een eventuele staking, zal zorgen voor het laten doorgaan van vliegtuigen volgens planning!? En dat zij de verplichting hebben dit 7 dagen voor de ingang van staking te melden via (officiële) kanalen.

    Of lees ik dit verkeerd?

    En wat is de minimale verplichting van BA met zo'n situatie:
    - zijn zij verplicht tot restitutie van kosten?
    - zijn zij verplicht tot het geven/organisaren van alternatieven?

    Gelukkig heb ik geen ervaring met dit soort gebeurtenissen, maar het zorgt wel voor onzekerheden.
    Elke hulp en ondersteuing (in de vorm van tips) zijn van harte welkom.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 29-03-11 om 10:52. Reden: fqe

  3. Top | #123
    Vaste Bezoeker brutus's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    63

    Standaard Re: Vliegen met British Airways

    dit staat op de site bij de vragen.
    Which airports will be disrupted if the strike goes ahead?
    Flights operating to and from London City and London Gatwick airports will not be affected.
    We aim to fly 100 per cent of our longhaul operation into and out of London Heathrow and we aim to fly a substantial proportion of our shorthaul operation into and out of London Heathrow.
    • Shorthaul flights include our UK domestic services and flights within Europe, Israel, Russia and North Africa.
    • All other routes are considered longhaul.
    wij vliegen via gatwick en zoals ik het lees zal dat geen probleem opleveren :-?

    volgens dit verhaal zal er ook geen probleem zijn met lange vluchten, misschien heb je een probleem als je van amsterdam naar Heathrow vliegt en dan verder naar de usa.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 29-03-11 om 17:45. Reden: fqe

  4. Top | #124
    Vaste Bezoeker elpedro's Avatar
    Ingeschreven
    May 2010
    Berichten
    55

    Standaard Re: Vliegen met British Airways

    Brutus, bedankt voor je reactie.
    Wij vliegen gelukkig ook via Gatwick en als ik de informatie lees begrijp ik ook dat dit voor ons hopelijk geen effect gaat hebben.

  5. Top | #125
    Regelmatige Bezoeker Boterletter's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Locatie
    Heemstede
    Berichten
    47

    Standaard Re: Vliegen met British Airways

    Pfff wat een opluchting. Ook wij (op eerste paasdag) via Gatwick :-)

    John
    Florida: 1995, 1996, 1997, 1999, 2003, 2004, 2008, 2011, 2012, 2015, 2016, ​2019
    New-York: 1988, 2000, 2004. California: 2002, 2003. Nevada: ​2018. Indiana: 2009. Colorado: 2002 Texas: 2001, 2003, 2018. Illinois: 1988. Georgia: 1999. Ohio: 1988, 1991


  6. Top | #126
    Vaste Bezoeker elpedro's Avatar
    Ingeschreven
    May 2010
    Berichten
    55

    Standaard Re: Vliegen met British Airways

    22 april vliegen we vanaf Schiphol via Gatwick naar Orlando.
    We gaan m.b.t. de vlucht van Schiphol-Gatwick en Gatwick-Orlando met British Airways, dus één en dezelfde maatschappij.
    Bij Gatwick hebben we precies één uur voor de overstap.

    Nu is mijn vraag het volgende:
    - worden de koffers bij Schiphol al doorgelabeld m.b.t. de overstap in Gatwick en de verder vlucht naar Orlando of moet jezelf hier in Gatwick nog iets voor regelen (moet jezelf zorgen voor de overgang van de bagage);
    - of moet je alleen opnieuw inchecken voor de overstap naar het andere vliegtuig?

  7. Top | #127
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: Vliegen met British Airways

    De koffers worden al doorgelabeld en je hebt hier geen omkijken meer naar.
    Je hoeft ook niet meer opnieuw in te checken. Op Schiphol krijg je de boardingpaas voor je vervolgvlucht.

    In geval je naar de andere terminal moet voor de vervolgvlucht:
    Dit staat op de site van Gatwick:

    Changing terminals

    Simply take the inter-terminal shuttle which runs 24 hours a day and takes just two minutes.

    If you are connecting on to international destinations you do not have to clear Customs and Immigration but can make your way through Flight Connections. If you need to change terminals, use the free Flight Connections bus which runs every 10 - 15 minutes. But to use Flight Connections, you must have either a boarding card or ticket for the onward flight, and your hold luggage must be through-checked to your final destination.

    Fijne vakantie!!!
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  8. Top | #128
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Elst, in de Betuwe
    Berichten
    1.026

    Standaard Re: Vliegen met British Airways

    22 april vliegen we vanaf Schiphol via Gatwick naar Orlando.
    We gaan m.b.t. de vlucht van Schiphol-Gatwick en Gatwick-Orlando met British Airways, dus één en dezelfde maatschappij.
    Bij Gatwick hebben we precies één uur voor de overstap.




    Oei!
    1 uur overstap op Gatwick is wel heel krapjes!!
    Ik hoop voor je dat het gaat lukken!

    We zijn met BA en Virgin Atlantic gevlogen (via A'dam naar Gatwick naar Miami) maar we hadden de overstaptijd van ca 3 uur echt wel nodig!!
    Nu waren dit wel 2 verschillende vliegmaatschappijen maar toch...

    We gaan straks weer met BA naar Miami maar hebben bewust gekozen voor ca 3 uur overstap op Heathrow!

    succes!

  9. Top | #129
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: Vliegen met British Airways

    Ik ben 2 keer met BA van AMS naar Tampa gevlogen. De eerste keer hadden we, door giga vertragingen op Schiphol, slechts een overstaptijd van 20 minuten. En dit was toen de inter-terminal shuttle er nog niet was. Ze stonden ons netjes op te wachten en het vervolgtoestel stond ook op ons te wachten. Alleen... de bagage had wel ongeveer een uur nodig om van het ene toestel naar het andere gebracht te worden. Dus die kwam pas een dag later in Florida aan. Onkosten voor toiletspullen en schoon ondergoed netjes door BA vergoed gekregen.

    De 2e keer hadden we 2 of 3 uur overstaptijd en toen hebben we toch een hele tijd zitten wachten.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  10. Top | #130
    Vaste Bezoeker elpedro's Avatar
    Ingeschreven
    May 2010
    Berichten
    55

    Standaard Re: Vliegen met British Airways

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door trails Bekijk Berichten
    Alleen... de bagage had wel ongeveer een uur nodig om van het ene toestel naar het andere gebracht te worden. Dus die kwam pas een dag later in Florida aan. Onkosten voor toiletspullen en schoon ondergoed netjes door BA vergoed gekregen.

    De 2e keer hadden we 2 of 3 uur overstaptijd en toen hebben we toch een hele tijd zitten wachten.
    Ik vertrouw er op dat BA netjes wacht als er al vertraging mag zijn vanaf schiphol aangezien we bij dezelfde maatschappij blijven.
    Het is inderdaad wel een goed uitgangspunt om alle belangrijke formaliteiten inclusief alle info m.b.t. villa, tickets (van de pretparken) e.d. in je handbagage te houden, mocht onverhoopt de bagage vertraging oplopen of kwijt raken.
    Dan kun je in ieder geval wel de villa in en koop je alleen noodzakelijke spullen voor de eerste dagen.

    We gaan het allemaal wel meemaken en probeer me er in ieder geval niet al te druk om te maken.... het vakantiegevoel moet wel blijven hé :grin:.

    Bedankt voor de toelichting en tips m.b.t. Gatwick!

    nb. ben wel blij dat ik niet via Heatrow vlieg [-o<



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •