Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 29

Onderwerp: Tampa

  1. Top | #11
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Berichten
    151

    Standaard Re: Tampa - Ybor City - MOSI - aquarium

    Voor een Amerikaanse stad heeft Tampa met Ybor City een gezellig uitgaanscentrum. Leuke kleine winkeltjes, mooie bioscoop, restaurantjes, barretjes en clubs. Op vrijdag- en zaterdagavond is het heel druk met dronken jongeren en schaars geklede dames die je de clubs in willen praten. Er is veel aandacht voor de sigarenmakerijen die vroeger in Ybor gevestigd waren en ook de Italiaanse invloeden zijn nog duidelijk zichtbaar. Ik vond het wel de moeite waard voor een avondje uitgaan.
    Als je alleen 's avonds gaat kun je na een bepaalde tijd (dacht na 20:00 of 21:00 uur) gratis parkeren op de openbare parkeerplaats aan het begin van Ybor. Anders kost het je zo'n $10,00 op een prive/parkeerplaats.

  2. Top | #12
    Florida Groupie reneefrankrijk's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Chateau Guibert, Frankrijk
    Berichten
    397

    Standaard Re: Tampa - Ybor City - MOSI - aquarium

    Hoi Carlo,
    Bedankt voor je bericht. Het is niet de bedoeling om 's avonds te gaan maar overdag, evt. gecombineerd met het MOSI. Ben je alleen 's avonds in Ybor City geweest?
    Iemand anders misschien met persoonlijke ervaringen of is er echt niemand in MOSI, Ybor en het aquarium geweest?

  3. Top | #13
    Stamgast
    Ingeschreven
    May 2007
    Berichten
    177

    Standaard Tampa en omgeving

    Wij gaan deze keer ook naar Tampa, nu willen we een dag rond gaan rijden. Wat moeten we zeker doen en wat niet. Tarpon spring, clearwater en Petersburg wat is daar aan te bevelen en wat kan je in een lange dag doen.

    Connie

  4. Top | #14
    Vaste Bezoeker esther-disney's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    de Meern
    Berichten
    90

    Standaard Re: Tampa en omgeving

    Hai Connie,
    wij zijn in Tarpon Springs geweest en het is wel gezellig, maar echt veel te zien is er niet. Het zijn veel souvenirswinkels met sponzen, douchegel e.d. en schelpen.
    Wel leuk om even te zien.
    Tampa schijnt Yabor city het leukste gedeelte te zijn, maar wij zijn er uiteindelijk niet geweest. Wij hebben MOSI gedaan, maar weet niet of jullie dat leuk zouden vinden, het is een soort Nemo in amsterdam. Ken je dat?

    In st. petersburg is The Pier wel leuk om te zien, in het gebouw zijn winkeltjes, en bovenop het gebouw heb je een prachtig uitzicht over de stad. Ook de skyway bridge is indrukwekkend om te zien. Verder hebben we alleen Sunking Gardens gezien in St. petersburg maar dat was wel wat aan de kleine kant.
    Ook is er een Dali Museum als je van kunst houd.

    Hoop dat je zo wat info hebt. Als je meer vragen hebt, zeg het gerust!

    Esther
    Walt Disney World en Florida zijn helemaal geweldig!

  5. Top | #15
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Berichten
    151

    Standaard Re: Tampa en omgeving

    In st petersburg heb je een holocaust-museum, erg indrukwekkend maar moet je van houden. Ybor city is naar onze mening alleen leuk op vrijdag- en zaterdagavond. Verder is een soortgelijke vraag op dit forum al eens gesteld volgens mij, dus even met de zoek-functie kijken. Voor strand: Fort de Soto!

  6. Top | #16
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Tampa en omgeving

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carlo Bekijk Berichten
    Verder is een soortgelijke vraag op dit forum al eens gesteld volgens mij, dus even met de zoek-functie kijken.
    Gevonden!! http://floridaforum.nl/showthread.php?t=1853

    Stranden? http://sptimes.com/2007/webspecials0...s/beach-guide/

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  7. Top | #17
    Stamgast
    Ingeschreven
    May 2007
    Berichten
    177

    Standaard Re: Tampa en omgeving

    Nee, Eshter dat ken ik niet leg eens uit, wie weet is het iets voor ons.

  8. Top | #18
    Stamgast
    Ingeschreven
    May 2007
    Berichten
    177

    Standaard Re: Tampa en omgeving

    Ga ik de rest nog eens lezen voor tips,maar ik had met de zoekfunctie niks gevonden.

    Is Pier 60 in clearwater wat?

  9. Top | #19
    Seca
    Guest

    Standaard Re: Tampa en omgeving

    Er is aan de kust bij Spring hill ook nog een leuk park heet Weeki Wachee.

    http://weekiwachee.com

    Groeten,

    Seca

  10. Top | #20
    Regelmatige Bezoeker Rickie's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    spijkenisse
    Berichten
    18

    Standaard Re: Tampa en omgeving

    Hoi Connie
    Wij hebben madeira beach bezocht met de "john's Pass". Dit is een houten boardwalk langs winkeltjes en het water. Veel pelikanen en vissers ter plekke. Leuke shopjes en even wat anders.

    Ook zijn wij ten zuiden van tampa (rechts van Sarasota) naar het myakka river staet park geweest. http://www.myakkariver.org/ Hier kan je met een boot een rondvaart maken en we hebben daar ong. 30 krokodillen gezien t.o.v. van 2 in de everglades. Mooie vogelsoorten een schitterende roofvogels.
    Ook hebben ze een klein pad op de hoogte van de boom toppen waar je een schitterend uitzicht hebt over het hele park.

    Misschien heb je er wat aan.

    marijke



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •