Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 9 van de 11 EersteEerste ... 7891011 LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 90 van de 103

Onderwerp: Bagage: Handbagage

  1. Top | #81
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Berichten
    78

    Standaard Re: Handbagage

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marjoleinenrick Bekijk Berichten
    tot 100 ml dacht ik toch?

    Bij continental staat dit op de site;
    Carry-on Bag

    Continental will permit one bag plus one personal item (see below), per customer to be carried on the aircraft.
    The maximum combined linear measurement (L + W + H) of the carry-on bag is 45 inches (115 cm)up to 14 in x 9 in x 22 in. The maximum weight of the carry-on bag is 40 pounds (18 kg).


    18!!!!! kilo, begrijp ik dit verkeerd of is het echt zo, want dat zou mega veel zijn haha.
    Let wel op dat je maar 1 stuk handbagage plus 1 stuk 'personal item' mag meenemen per persoon. Camera kan een personal item zijn, laptop idem dito. Beiden apart; mag niet als je daarnaast ook nog eens een trolley voor die ene persoon mee wilt nemen. Je 'personal item' moet daarnaast onder de stoel voor je passen en/of in het opbergplekje voor je (aan de stoel van de voorganger, direct onder het uitklapbare tafeltje).

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hzengerink Bekijk Berichten
    Ik vind het het überhaupt al knap dat je aan 10 kilo handbagage plus 23 kilo normale bagage op de heenweg kan komen, gok trouwens ook niet dat ik dat haal op de terug weg, maar wellicht ligt dat aan mijn kleine beautycase:-$??

    Mijn laptop moet ik overigens wel altijd uit de koffer halen en ook uit de laptophoes, welke ik daarna nooit meer heb meegenomen.. Heeft iemand ervaring met een Ipad in de handbagage die in een applecase zit? Deze case zit er behoorlijk strak omheen en is er ook niet voor bedoeld om hem eraf te halen
    Alinea 1; jij hebt duidelijk nog nooit met mij gevlogen. Ik kom met gemak aan minimaal 2 koffers, 2 full size carry ons en nog meer ruimte innemend andersoortigs op de heenweg. Zonder beautycase formaat ijskast, 51 paar schoenen en meer van die onzin. Voor 3 weken gaan er hooguit 6 sets kleding de koffer in, wasmachine en droger doen de rest.

    Je weet maar nooit wat er in iemand anders koffer en handbagage zit en waarom. Het zou je zo maar eens kunnen verbazen. :-s

    Voor wat betreft de iPad; of het nu wel of niet de bedoeling is, als de marrechaussee besluit jou eruit te pikken voor een controle dan zal de iPad op hun wens toch echt uit de case moeten komen. Bij het inpakken; let erop dat je de iPad op een handige plek inpakt. Bij dit soort elektronica wil het soms nog wel eens voorkomen dat de X-ray er niet goed genoeg doorheen kan zien, waardoor je bij de TSA-controle in Amerika op dat soort momenten de tas/trolley open kan doen om te laten zien wat die X-rays tegen houdt etc. Niets 'verbodens' aan, wel oncourant en tijdslurpend. Zorg dus dat de iPad bij voorkeur op een plaats ligt waar dit het zicht op de rest van de carry on niet belemmerd tijdens het scannen.

  2. Top | #82
    Florida Groupie Iris02's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    444

    Standaard Re: Handbagage

    Ik had mijn al in Nederland aangeschafte iPad en iPhone (4G) gewoon in mijn handbagage. Voor de zekerheid van beide de factuur meegenomen om te kunnen bewijzen dat ik ze niet in de US had gekocht.
    Ik heb geen enkele vraag o.i.d. erover gehad. Gewoon in de bakjes gelegd bij de douane en daarna weer in mijn tas gestopt
    Iris
    Florida 1996, 2010, 2012, 2015

  3. Top | #83
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Handbagage

    Waar je het in bakjes legt is niet de Douane, dat is de beveiliging en die zal het worst zijn of je het hier of daar hebt gekocht. Die zoeken alleen wapens en drugs.


  4. Top | #84
    Florida Groupie Iris02's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    444

    Standaard Re: Handbagage

    Is dat zo? Dan interesseerde het dus gewoon niemand dat ik een iPad/iPhone bij me had :grin:
    Ik dacht trouwens altijd dat de douane interesse had in wat er in het land werd ingevoerd cq uitgevoerd (dus ook drugs en/of wapens).

    Overigens bleek er na ons een tas te staan zonder eigenaar. Daar werd niet lichtzinnig over gedaan !
    Laatst gewijzigd door Michael66; 03-09-10 om 19:59. Reden: fqe
    Iris
    Florida 1996, 2010, 2012, 2015

  5. Top | #85
    Stamgast marcelis10's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    tilburg
    Berichten
    234

    Standaard Re: Handbagage

    Wij hadden vandaag een klein koffertje, een fototas, laptop, cameratas, 2x rugzak en een handtas met zijn vieren en er werd nergens moeilijk over gedaan. Alleen toen mensen hun handbagage niet goed kwijt konden in de bovenvakken., werd er gezegd dat 1 stuk baggage tussen je benen moet staan en 1 stuk mag bovenin. Dit was bij Continental. Je handbaggage mag inderdaad 18 kilo wegen, dus dat is behoorlijk.

    Groetjes Monique

  6. Top | #86
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard Re: Handbagage

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door verwijderd Bekijk Berichten
    Nee, je leest niet wat er staat. Waar je Ipad in de bakjes gaat dat is de beveiliging, iets verderop ga je langs de douane ambtenaren en moet je je paspoort laten zien.
    Je maakt het de lezer ook niet echt gemakkelijk. Je corrigeert haar, maar je komt vervolgens zelf met een vreemde uiteenzetting van de ‘sequence of events’. Althans, ik kan de volgorde die je aangeeft ook niet plaatsen. Of er moet sinds een week iets zijn veranderd.
    De meeste adviezen in dit draadje zijn zo wie zo vooral klok klepel verhalen (de douane die je paspoort controleert, marechaussee die is geïnteresseerd in je iPad etc. etc.). En dat terwijl dit onderwerp al voor de zoveelste keer op dit forum wordt besproken.
    Ik begin steeds beter te begrijpen wat Teleton heeft bewogen om even afscheid te nemen van dit forum. Ben benieuwd hoelang het gaat duren voordat er iemand gaat roepen dat dit ‘off topic’ is. Waarom hebben we hier eigenlijk geen smiley voor? Lijkt me wel zo gemakkelijk.
    Laatst gewijzigd door Guus; 04-09-10 om 07:18.

  7. Top | #87
    Florida Groupie Iris02's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    444

    Standaard Re: Handbagage

    Nee, je leest niet wat er staat.

    Volgens mij lees (begrijp) ik heel goed wat jij schrijft. He
    Iris
    Florida 1996, 2010, 2012, 2015

  8. Top | #88
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard Re: Handbagage

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Iris02 Bekijk Berichten
    Nee, je leest niet wat er staat.

    Volgens mij lees (begrijp) ik heel goed wat jij schrijft. He
    Ik denk het niet, maar dat maakt op zich niet uit. De Nederlandse douane is weldegelijk zeer geïnteresseerd in je Apple producten. Indien je een kopie meeneemt van de aankoopbonnen dan kun je altijd gelijk ter plekke aantonen dat je de spullen in Nederland het gekocht. Ik kan uit ervaring vertellen dat dat een hoop tijd scheelt.

  9. Top | #89
    Newbie DennisB's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2010
    Locatie
    Berlijn
    Berichten
    3

    Standaard Re: Handbagage

    Op Schiphol kan je pech hebben dat je er net uitgepikt wordt. Als ik elecronische produkten meeneem uit de States of laat meenemen, doe ik dat altijd zonder verpakking en de stickertjes er af halen. Tot nu toe geen 1 keer problemen gehad!

    Handbagage wordt op Schiphol zover ik weet nooit op gewicht getest, alhoewel er bij Nl maatschappijen vaak een limiet is van 10Kg zoals eerder gezegd.

  10. Top | #90
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Locatie
    België, in de winter Florida
    Berichten
    331

    Standaard Re: Handbagage

    Zaterdagochtend is onze handbagage op de Europese vlucht Toulouse-Brussel gewogen en bij de controle volledig uitgeplozen.
    Op onze USA vluchten nemen wij voor de camera en Apple macbook ons aankoopbewijs mee, om problemen te voorkomen.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •