Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 11 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 103

Onderwerp: Bagage: Handbagage

  1. Top | #21
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Huidige regels mbt handbagage (Mascara, lipstick etc)

    De genoemde 100 ml gaat om de verpakking, hier moet dat opstaan. Een flesje cola van 200 ml die meer dan de helft leeg is mag niet door de eerste check op schiphol. Dus je kan ook niet meer drinken voor het wachten bij de gate meenemen. Wat bij ons wel is doorgelaten(waarschijnlijk niet gezien) zijn kartonnen pakjes drinken, zoals je vaak voor kinderen haalt. Ik denk dat deze niet opvallen o.i.d. in de scan.


  2. Top | #22
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Berichten
    22

    Standaard Handbagage

    Hoi,

    Binnen een 4tal weken reizen we met united airlines naar Orlando.
    Vorige zomer toen we naar New York gingen mocht je op de vlucht geen handbagage meenemen.
    Hoe zit het nu in elkaar? Mag dit nog steeds niet?

    Groetjes Liesken

  3. Top | #23
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Handbagage

    Belangrijkste zijn inderdaad de vloeistoffen. Voor de rest kan je nog best veel meenemen. Als je ziet hoeveel flessen (ongeopende) drank er altijd bij de douane stond.... slaat nergens op. Je zou dan een vloeibaar explosief er van kunnen maken. Maar een berg pakjes kauwgom laten ze wel toe... ipv kauwgom zou het ook wel eens semtex kunnen zijn... 250 gram is al genoeg om een vliegtuig neer te laten storten als dat de bedoeling zou zijn. Maar we hadden vorig jaar richting Mallorca een pakje of 10 van die dingen in de handbagage. Geen haan die er naar kraaide.

    Of denk ik nou moeilijk en zijn er weinig terroristen die een kauwgominpakmachine hebben? Al is natuurlijk de export van het goedje drastisch verminderd en wordt alle export gecontroleerd. Maarja, niet alles is natuurlijk te controleren.

  4. Top | #24
    Newbie sandrake777's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Locatie
    Erembodegem
    Berichten
    6

    Standaard Re: Handbagage

    Wij vertrekken ook naar Florida.
    Daar mijn zoon een kunstijsschaatser is neemt hij uiteraard zijn schaatsen mee.
    Deze mogen met 100 % zekerheid niet mee in de handbagage.
    Het is dik tegen zijn zin maar hij zal ze moeten afgeven samen met de andere bagage.
    fijne vakantie
    url=http://www.TickerFactory.com/]

    [/url]

  5. Top | #25
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Handbagage

    Eten mag je meenemen in je handbagage. Zolang je het maar opgegeten hebt bij aankomst (geldt vooral voor verse dingen zoals belegde broodjes etc).

    Roseetje meenemen lijkt me overbodig - die kun je daar ook kopen. Hagelslag is wel handig - ze kennen dat daar niet (alleen als taartversiering in kleine verpakking). Pindakaas en chocopasta hebben ze wel.

    Meer hier (in het engels): http://www.tsa.gov/travelers/airtrav...ted-items.shtm
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  6. Top | #26

    Standaard handbagage

    Wij willen graag een trolly-koffer meenemen als handbagage met de afmetingen:
    hoogte: 50 cm , breedte 35 cm en diep 25 cm.

    Weet iemand van jullie of dit toegestaan is bij Delta Airlines.
    Op de site staat maximaal 114 cm, wat we weten niet wat dit inhoudt.

    groetjes

    Menno & Petra

  7. Top | #27

    Standaard Re: handbagage

    Hiermee bedoelen ze lengte + breedte + hoogte.
    In jouw geval dus 110 cm, dus toegestaan
    Take care!

    Florida Minded Biker

  8. Top | #28
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard Re: handbagage

    De 114 cm = 45 inch slaat op de handbagage. De gewone bagage is 50 pounds = 22,5 KG en 62 inches = 157 cm is lengte + breedte + hoogte van de koffer
    Laatst gewijzigd door Mickey99; 05-04-08 om 22:59. Reden: lettertype standaard gemaakt

  9. Top | #29
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    123

    Standaard Re: Handbagage

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael66 Bekijk Berichten
    Alleen als je een rechtstreekse vlucht hebt of het bij de tussenstop alsnog in je check-in bagage stopt. In de VS wordt nl. de gesealde zak met je aankoopjes niet geaccepteerd bij je tweede vlucht.
    In feite betekent dit dus dat je geen vloeistoffen belastingvrij kunt aanschaffen op Schiphol als je, zoals wij, van Amsterdam naar Gatwick en dan naar Orlando vliegt?
    Ik was eigenlijk van plan om een lekker flesje wijn op Schiphol te kopen in plaats van het risico te lopen met een fles bocht uit de Amerikaanse supermarkt te komen zitten. Ik kan maar heel weinig alcohol drinken, dus als het me niet smaakt, kieper in het zo in de gootsteen. Hier in Nederland weet ik ongeveer wel wat ik lekker vind, maar om nou eerst een berg flessen daar te kopen voordat ik er een tegen kom die lekker is....Rosé, witte wijn en die zoete dingen die ze winecoolers noemen vind ik echt niet lekker. Het enige wat ik dan nog zou kunnen doen is een flesje wijn in de koffer stoppen bij het inpakken, maar ja, dat idee vind ik ook weer niet fijn. Ze schijnen zo te gooien met die bagage en met een flesje rode wijn erin....:-(

  10. Top | #30
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2008
    Berichten
    31

    Standaard Re: Handbagage

    Ik dacht dat je geen voeding mee mag nemen naar de VS? Of is dat alleen zo voor handbagage?



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •