Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 11 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 103

Onderwerp: Bagage: Handbagage

  1. Top | #11
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Nieuwe regels handbagage

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ekkie50 Bekijk Berichten
    Ik had vloeistoffen en gel (in mijn geval een chapstick voor de lippen) braaf in een hersluitbaar plastic zakje verpakt en in m'n handbagage gestopt.
    Da's dus niet de bedoeling.[-(

    Je hoort het zakje apart en zichtbaar "aan te bieden" aan de controleurs, zodat ze kunnen zien wat je bij je hebt.

    Uiteraard is het zakje niet zichtbaar op de scan, daar is het ook niet voor bedoeld.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  2. Top | #12
    Florida Groupie marisca's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    634

    Standaard Re: Nieuwe regels handbagage

    Wij hebben het ook niet hoeven te laten zien hoor!
    zat gewoon in onze rugzak afgelopen 6 mei dus!
    En er liep iemand met een fles hoesdrank dor de douane heen en die was ongeveer 500 ml en hij mocht alleen door als hij zichtbaar een slok zou nemen.
    Met de opmerking als dat als er binnen een half uur niets gebeurd met hem dan zal het wel veilig zijn om het aan boord te nemen want wij moesten toc nog even een half uur wachten voordat we aan boord mochten.
    Ik vond het een slechte zaak dat een nederlandse douanier dat als grapje zat te verkondigen.
    ik was er zelfs een beetje van slag van eigenlijk
    maar e r gebeurde niets gelukkig maar ik ging niet lekker van huis op die manier.
    Ik vind het niet kunnen om die geintjes te maken bij zoiets , en hun verwachten dat jij geen grapjes maakt maar ondertussen......


    Ik heb die man wel continue in de gaten gehouden
    Getrouwd in orlando 16 mei 1996, Rondreis 3 weken. 1997: 4 weken Californie en Lasvegas. 1998 Ny/LasVegas.Florida 00,03,04,05,06,07 LV en 07 Orlando en bahama's http://ris32.hyves.net/

  3. Top | #13
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Berichten
    1.254

    Standaard Re: Handbaggage gewicht?

    Nou zo te zien handteren ze dus geen gewicht, maar ga ervan uit dat het ergens tussen de 6-8kg zal zijn.
    Denk dat dit ook een beetje gezond verstand gebruiken is. je kunt natuurlijk niet een bag van 20kg of zo als carry-on bagage gaan inchecken.

    hierbij de gevens zoals hun zelf aangeven op hun webiste;

    For travel worldwide on United, you may carry on one bag and one personal item such as a purse, briefcase, or laptop computer.
    • A carry-on bag must fit under your seat or in the overhead bin.
    • Carry-on bag dimensions should not be more than 9" x 14" x 22" (length + width + height) or 45 linear inches (the length, height and width added together).
    United may require that a carry-on item travel as checked baggage if the item cannot be safely stowed on a particular flight.

    United exempts the following personal items from the one piece limit:
    • Child safety seats for ticketed children
    • Assistive devices (e.g. canes, crutches, etc.)
    • Outer garments (e.g. coats, hats, etc.)

  4. Top | #14
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Handbaggage gewicht?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mikdaf
    Maar als het blijkbaar te veel gevraagd is een beetje fatsoenlijk antwoord te krijgen, dan laat maar zitten.
    Kort lontje?
    We proberen je alleen maar te helpen, en de ervaring leert dat 99% van de op het forum gestelde vragen al eerder voorbij zijn gekomen, of makkelijk met een beetje googelen te vinden zijn.
    Maaar....ik heb even voor je gekeken en op de site van United staat het volgende:

    Carry-on baggage
    For travel worldwide on United, you may carry on one bag and one personal item such as a purse, briefcase, or laptop computer.
    • A carry-on bag must fit under your seat or in the overhead bin.
    • Carry-on bag dimensions should not be more than 9" x 14" x 22" (length + width + height) or 45 linear inches (the length, height and width added together).
    United may require that a carry-on item travel as checked baggage if the item cannot be safely stowed on a particular flight.

    United exempts the following personal items from the one piece limit:
    • Child safety seats for ticketed children
    • Assistive devices (e.g. canes, crutches, etc.)
    • Outer garments (e.g. coats, hats, etc.)

    En dat houd dus in, dat er geen maximum zit aan het gewicht van de handbagage die je meeneemt.
    Maaar... stel dat je 15 kilo meeneeemt, en je loopt er een hele dag mee te sjouwen, door de immigratie, door de douane, naar auto, of bij overstap nog erger naar een andere gate, hou er dan rekening mee dat 15 kilo net zoveel is als 15 pakken suiker, en loop daar eens een uurtje mee door de supermarkt om te kijken wat dat betekent.
    Verder moet je het ver boven je hoofd tillen in het bagagevak, en waarschijnlijk 10 keer eruit halen om iets te pakken wat je nodig hebt.
    Ik vlieg mag ik wel zeggen zeer regelmatig naar de VS, en ben volledig teruggekomen van de vele handbagage, bij mij gaat mee:
    Laptop
    Koptelefoon
    Paar tijdschriften of boek.
    En dat is alles !!!
    Eric

  5. Top | #15
    Florida Groupie Yvet's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    622

    Standaard Gratis handbagage vloeistoffentasje

    Bij Etos kun je een gratis hersluitbaar tasje afhalen waarin je de vloeistoffen kunt stoppen die je mee wilt nemen in je handbagage.

    Waarschijnlijk willen ze wel dat je ook een aankoop doet, maar dat staat er niet bij in de folder.

    Deze tasjes zijn ook op Schiphol gratis verkrijgbaar, maar ik weet dat er meerdere mensen zijn die graag alles al goed ingepakt hebben voordat ze vertrekken naar Schiphol.
    Ikzelf heb voor mijn reis in mei deze tasjes gekocht bij de AH en betaalde iets van € 1,50 voor een aantal tasjes die zelfs beter hersluitbaar zijn maar dan nog, dit is gratis.

    Dus hoop ik dat mensen wat hebben aan deze tip.

    December 2012 met 8-daagse Disney Fantasy Cruise.
    Mei 2013 met 15-daagse Trans Atlantische Disney Magic cruise


  6. Top | #16
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2007
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    21

    Standaard Huidige regels mbt handbagage (Mascara, lipstick etc)

    Weet iemand hoe de huidige regels zijn mbt handbagage en dan met name dus makeup artikelen meebrengen ?

    Erik
    ..nog ff en dan gaan we weer\\/



  7. Top | #17
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Huidige regels mbt handbagage (Mascara, lipstick etc)

    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  8. Top | #18
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Huidige regels mbt handbagage (Mascara, lipstick etc)

    En op de website van Schiphol staat ook een heleboel info: http://www.schiphol.nl/home/portlet/...46&bmLocale=nl

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  9. Top | #19
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Huidige regels mbt handbagage (Mascara, lipstick etc)

    Mooie site. Vooral deze is handig: http://www.schiphol.nl/media/portal/...9830814401.pdf
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  10. Top | #20
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Huidige regels mbt handbagage (Mascara, lipstick etc)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik_R Bekijk Berichten
    Weet iemand hoe de huidige regels zijn mbt handbagage en dan met name dus makeup artikelen meebrengen ?
    Alles wat vloeibaar / gel-achtig is is gelimiteerd tot 100ml per item en moet worden aangeboden in een doorzichtig ziplock-zakje (één zakje per persoon). Niet in het zakje = afstand doen = weggooien.

    Alle vloeibare mackup valt onder die regel, dus cremes e.d. ook. Zelfs een Labello-stick.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •