Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 5 van de 11 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 103

Onderwerp: Bagage: Handbagage

  1. Top | #41

    Standaard Re: Nieuwe regels handbagage

    Ik heb de regeltjes nog eens doorgelezen... Klopt het heel zwart/wit dat ik alle gels/vloeibare spullen tot max 100 ml mee mag nemen middels een doorzichtige hersluitbare plastic zak?
    P.p. mag je 10x 100ml vloeistoffen/gels in je handbagage meenemen, verpakt in plasticzakje.
    Verder vertrekken wij vanaf de luchthaven in Düsseldorf. Is het iemand bekend of we daar die plastic zakken ook kunnen krijgen of moeten we zelf zorgen voor deze plastic zak? Of de zakjes vrij verkrijgbaar in DUS zijn, weet ik niet, misschien even de website van vliegveld raadplegen?
    Verder vraag ik me af of deze plastic zak in de handbagage MOET of mag deze ook in het koffer welke in het ruim gaat?
    Deze vloeistof/gel regeling heeft betrekking op handbagage, in je koffer mag zoveel vloeistoffen meenemen als je wil, al dan niet in een plastic zak.

  2. Top | #42
    Regelmatige Bezoeker yviera24's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2008
    Locatie
    Zandvoort aan Zee
    Berichten
    21

    Standaard Re: Nieuwe regels handbagage

    Owww via Dusseldorf ehhh woon je niet vlakbij Schiphol, kan je even op vertrek parkeren en snel zo'n zakje halen? Ik werk zelf op Schiphol en zie een hoop mensen met een toilet tas die bv doorzichtig is, geen idee waar ze die vandaan hebben, denk even bij de etos/kruidvat kijken !!

  3. Top | #43
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2008
    Berichten
    75

    Standaard Re: Nieuwe regels handbagage

    Als Limburger vlieg ik vaak vanaf Dusseldorf (sta binnen 40 minuten aan de incheck bali incl parkeren) Let echter op: Dusseldorf is strenger met vloeistoffen in je -hand-bagage dan b.v. schiphol of brussel. Ze gooien echter niet zomaar iets weg maar geven je de gelegenheid het alsnog in te checken of je kunt zakjes kopen (vroeger gratis, nu 1 euro automaat bij de douane, voor 3 zakjes) om alles in te pakken. Mits individuele verpakking onder de 100 ml is. Alles wat je er na de douane koopt wordt gesealed verpakt. Let ook op indien je nog ergens een tussenlanding maakt! Weiger je echter je handbagage vloeistoffen (minder dan 100ml) in te pakken of in te checken, dan gaat het gewoon de prullebak in. Indien je een flacon heb van b.v. 250 ml en die is b.v. maar voor 25% gevuld, Dan dien je dit in te checken.
    Tevens heeft Dusseldorf Na de Douane nogmaals een check van je paspoort. En nog iets: De vertrekhal voor internationale vluchten is momenteel onder verbouwing. Er zijn echter winkeltje open. (Stand 19 Sept. 2008 Vlucht naar Cleveland)
    Succes
    Fatma

  4. Top | #44
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chicco68 Bekijk Berichten
    ik heb even gekeken op de site van Air Berlin en daar geeft men aan dat je zelf een plastic zak kunt kopen bij de plaatselijke supermarkt.
    Staat er niet bij dat de plastic zak beslist een bepaald formaat moet hebben?

    3-1-1 for carry-ons means: 3 ounce bottle or less (by volume) ; 1 quart-sized, clear, plastic, zip-top bag; 1 bag per passenger placed in screening bin. One-quart bag per person limits the total liquid volume each traveler can bring.

    Voor alle info over deze voorschriften: http://www.tsa.gov/311/index.shtm

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fatma30 Bekijk Berichten
    Indien je een flacon heb van b.v. 250 ml en die is b.v. maar voor 25% gevuld, Dan dien je dit in te checken.
    Kan je ook vertellen waar je deze informatie vandaan hebt? De verpakking mag immers niet meer dan 100 ml kunnen bevatten. Een flacon met 250 ml met 25 % inhoud komt m.i. niet door de controle.
    Laatst gewijzigd door Mickey99; 24-09-08 om 18:48. Reden: samengevoegd



  5. Top | #45
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2008
    Berichten
    75

    Standaard Re: Nieuwe regels handbagage

    Een flacon met 250 ml met 25 % inhoud komt m.i. niet door de controle.
    Klopt. vandaar dat je de keus krijgt dit alsnog in te te checken of weg te gooien. Je kunt dit niet verpakken in een plastic zakje.

  6. Top | #46
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Nieuwe regels handbagage

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fatma30 Bekijk Berichten
    Je kunt dit niet verpakken in een plastic zakje.
    Maar hoe check je het dan in? One-quart bag per person limits the total liquid volume each traveler can bring.
    Laatst gewijzigd door Teleton; 24-09-08 om 18:54.



  7. Top | #47

    Standaard Re: Nieuwe regels handbagage

    Fatma bedoelt (tenminste ik neem aan dat ze dat bedoelt )dat je dan nog de gelegenheid krijgt om dat in je in ruimbagage te stoppen en in te checken. Op Schiphol heb je die gelegenheid trouwens niet, daar check je eerst je koffers in en vervolgens ga je door de security.
    Laatst gewijzigd door pyca; 24-09-08 om 20:56.

  8. Top | #48
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Nieuwe regels handbagage

    Een doorzichtig zip zakje van 1 liter...

    Da's maar een heel klein zakje hoor...

    En dan mag de inhoud er ook niet ingeperst zitten...

    De zip mot nog goed kunnen sluiten... zoals de Amerikanen zeggen
    "Must fit comfortably in a transparant quart size ziplock bag"
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  9. Top | #49
    Florida Groupie ietie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    gelderland
    Berichten
    485

    Standaard Re: Nieuwe regels handbagage

    De zakjes van dit voormaat zijn te koop bij de action ( een goedkope versie van bv blokker).
    Wat ik wel gemerkt heb dat ze bij de douane in washington niet echt een nauwkeurig blik werpen op wat er nu precies in het zakje zit.
    Bij sommige drogisterijen verkopen ze al pakketjes met allemaal kleine lege plastic flesjes van max 100 ml die je zelf kan vullen in een doorzichtig toilet tasje mischhien ook een idee.
    Ik zelf koop vaak de mini uitvoering voor onderweg ( tandpasta,shampoo ect) omdat ik het prettig vind om wat bij mij te hebben mochten we ergens stranden zonder baggage.

  10. Top | #50
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2008
    Berichten
    75

    Standaard Re: Nieuwe regels handbagage

    Ik bedoel idd dat je nog de gelegenheid krijgt het in je ruimbagage te stoppen. Hoe je dit alsnog moet doen is mij ook een raadsel, aangezien de bagage reeds ingechecked is aan de bali. Gezien de volle prullebak bij de douane denk ik dat de meeste mensen het alsnog weg laten gooien en op bestemming iets nieuw kopen.
    Fatma



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •