Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 11 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 103

Onderwerp: Bagage: Handbagage

  1. Top | #1
    Newbie
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Locatie
    Zwijndrecht
    Berichten
    6

    Standaard Bagage: Handbagage

    hallow,
    ik heb even een vraag over hoeveel handbagage je mag meenemen per persoon :?:
    misschien dat deze info ergens anders op de site al staat maarik kon het niet vinden.

    voor mijn zoon heb ik nagevraagt bij martinair dat ik zijn autostoel EN zijn buggie mag meenemen tot aan het vliegtuig. zijn buggie als zijn handbagage en zijn autostoel om in te zityen tijdens de vlucht. :wink: hier ben ik erg blij mee anders had ik na het inchecken joshua moeten dragen tot we zouden vliegen

    :-k alleen vraag ik me af hoeveel kg ik voor mezelf mag mee nemen en hoe groot dit mag zijn. wie heeft ervaring op de site va martinar staat alleen dat het max 40x50x25 (LxBxH), in totaal 115 cm mag zijn maar ik neem aan dat hier ook een aantal kilo's aan zit ?

    ik hoop snel een andwoord te krijgen alvast bedankt [-o<

    groetjes mamalief

  2. Top | #2
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    189

    Standaard

    Wij hadden ook de buggy en een autostoel mee voor onze dame en beide nog twee grote volle rugtassen van denk ik wel rond de 6-7 kilo. De handbagage wordt eigenlijk niet geckecked tenzij je natuurlijk met een koffer het vliegtuig instapt, ik heb wel mensen met nog grotere tassen enzo gezien dna wij al hadden.

    De volgende text heb ik van de martinair site geplukt.

    A. Baby's reizend op 10% tickets
    Baby's, waarvoor 10% van het volwassene tarief is betaald en geen recht op een stoel hebben, mogen één stuk bagage met maximale afmetingen van 114 cm (45 inch) (L+B+H) en met een maximaal gewicht van 10 kg (22 lbs) meenemen.

    Tevens mag er één van de navolgende items mee worden genomen:
    Een volledig inklapbare kinderwagen of buggie
    Of een maxi cosi
    Of een kinderzitje voor in de auto

    Note: Deze items mogen alleen in de cabine worden vervoerd, wanneer deze in de kastjes boven uw hoofd of onder de stoel voor u kunnen worden geplaatst. In alle overige gevallen moet het item worden ingecheckt.

  3. Top | #3
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Toch drank uit Schiphol-winkels in handbagage

    Bron: ANP

    Passagiers naar de Verenigde Staten kunnen toch op Schiphol gekochte drank, gel en parfum in hun handbagage meenemen. De luchthaven overhandigt deze producten voortaan pas aan de gate. De artikelen gaan eerst door de scanner, zo zei een woordvoerster van Schiphol donderdag.

    De beveiligingsmaatregelen op vluchten naar de VS en van Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen zijn aangescherpt, nadat Groot-Brittannië aanslagen had verijdeld op een aantal passagiersvliegtuigen. De vermoedelijke aanslagplegers wilden de toestellen, die allemaal richting de VS zouden vliegen, laten ontploffen met vloeibare explosieven.

    Drank, gel, parfum en andere vloeistoffen zijn niet langer toegestaan in de handbagage, behalve als reizigers deze artikelen in de See Buy Fly-winkels op Schiphol hebben gekocht. Als Schiphol geen oplossing voor de aangescherpte beveiligingsmaatregelen zou hebben gevonden, zou dat de luchthaven jaarlijks een paar miljoen euro aan omzet hebben gekost.

    Passagiers naar de VS en op vluchten van Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen kunnen nu niet meer kort voor vertrek drank, gel of parfum aanschaffen. Dat moet ongeveer 1,5 uur voor vertrek gebeuren. "We hebben tijd nodig om de spullen door de scanner te halen en bij de gate te krijgen", lichtte de zegsvrouw van Schiphol toe. Winkeliers zullen hun klanten hierover inlichten.

    Bij de gate staat nu voor vertrek een vertegenwoordiger van de winkel die de artikelen aan de reizigers overhandigt. Schiphol heeft dertig extra werknemers moeten inhuren om dit mogelijk te maken.

    Schiphol heeft de maatregel afgekeken van luchthavens in de Verenigde Staten. Daar is het al lange tijd gebruikelijk om gekochte drank pas bij de gate af te leveren. De afgelopen dagen heeft het vliegveld overleg gepleegd met luchtvaartmaatschappijen, winkeleigenaren en de Amerikaanse autoriteiten. De maatregelen geldt alleen voor reizigers naar de VS en op vluchten van Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen.

    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  4. Top | #4
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Leuk als je een rechtstreekse vlucht hebt. Als je een tussenstop hebt, heb je een probleempje, want dan kun je met je gele tasje je tweede vlucht niet in, tenzij je het tijdens de tussenstop in je ruimbagage stopt.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  5. Top | #5
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael66
    Leuk als je een rechtstreekse vlucht hebt. Als je een tussenstop hebt, heb je een probleempje, want dan kun je met je gele tasje je tweede vlucht niet in, tenzij je het tijdens de tussenstop in je ruimbagage stopt.
    Shoot!!

    Ben je mooi klaar mee... want dat betekent dat je van te voren al ruimte gemaakt moet hebben in je koffers... of het hele zaakje snel moet gaan opdrinken.:shock: tijdens de tussenstop... :lol:
    Daar hebben ze dus mooi niet aan gedacht... (maar ja... het ging alleen maar om de omzet van de winkeliers)
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  6. Top | #6
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Nieuwe regels handbagage

    Ik weet niet of dit al geplaatst is... (vanavond in het journaal)
    In dat geval, Sorry, maar het leek me handig om te weten...
    (het meeste wisten we al... (denk ik)

    Vanaf 6 november aanstaande gelden er nieuwe regels voor wat mee mag in de handbagage

    Verandering voor reizigers:
    nieuwe regels voor uw handbagage op alle vliegvelden binnen de Europese Unie
    Vanaf 6 november 2006 gelden voor alle vliegtuigpassagiers binnen de Europese Unie (EU) nieuwe regels voor wat mee mag in de handbagage. Vloeistoffen, gels en spuitbussen in de handbagage mogen alleen in kleine hoeveelheden (max. 100 ml per stuk) én op de juiste manier verpakt worden meegenomen. Dit geldt voor alle passagiers die vertrekken van, of overstappen op, een vliegveld binnen de Europese Unie.
    De nieuwe regels gelden voor vloeistoffen zoals water en andere drankjes voor consumptie. Ook geldt het voor gels, pasta's, lotions en de inhoud van spuitbussen. Toiletartikelen zoals tandpasta, scheerschuim, haargel, lipgloss en crèmes vallen hier dus ook onder.
    Dit zijn de regels voor vloeistoffen in uw handbagage:
    1. u kunt alleen nog vloeistoffen en gels meenemen in verpakkingen van niet meer dan 100 milliliter
    2. deze verpakkingen mogen alleen worden meegenomen in een doorzichtige plastic zak
    3. per persoon mag één doorzichtige plastic zak worden meegenomen
    4. de doorzichtige plastic zak mag niet groter zijn dan 1 liter
    5. de doorzichtige plastic zak moet hersluitbaar zijn
    U kunt een geschikte doorzichtige plastic zak van thuis meenemen. Tijdens de introductieperiode ontvangt u de doorzichtige plastic zak gratis op alle Nederlandse luchthavens.
    Er zijn twee uitzonderingen:
    1. babyvoeding, die u tijdens de vlucht nodig heeft
    2. medicijnen, die u tijdens de vlucht nodig heeft
    Aankopen op de luchthavens en aan boord
    Na de ticket- en/of paspoortcontrole kunt u op de Europese luchthavens en in het vliegtuig van een Europese luchtvaartmaatschappij nog steeds uw (taxfree) aankopen doen. Vloeistoffen en gels die u ná de ticket- en/of paspoortcontrole of in het vliegtuig heeft gekocht, worden door de winkel of aan boord - wanneer nodig - voor u verpakt en verzegeld. Het zegel is één dag geldig. Als u op een volgend vliegveld moet overstappen mag u het zegel niet verbreken tot u op uw eindbestemming bent aangekomen.
    Apart aanbieden van uw handbagage
    Bij de handbagagecontrole moet u alle vloeistoffen apart aanbieden. Voor de doorzichtige plastic zak geldt dat de verpakkingen er gemakkelijk in moeten passen en de zak gesloten is. Ook jassen, colberts en grote elektrische apparaten, zoals laptops, moet u apart aanbieden bij de handbagagecontrole.



    Toelichting en Q&A's
    Waar zijn deze regels voor nodig?
    Deze nieuwe regels voor handbagage zijn ingevoerd na de arrestaties van terrorismeverdachten in Groot-Brittannië, in augustus 2006. De verdenking bestaat dat deze personen vloeibare explosieven wilden gebruiken voor een terroristische aanslag. Om de kans daarop te verkleinen, wordt het meenemen van vloeistoffen in de handbagage beperkt en strenger gecontroleerd.
    Waarom vloeistoffen?
    Er is veel onderzoek gedaan naar vloeibare explosieven. Het blijkt dat voor het veroorzaken van een explosie grotere hoeveelheden nodig zijn. Daarom mogen passagiers geen grote hoeveelheden vloeistof meer meenemen in de handbagage.
    Vloeistoffen en gels gekocht op de luchthaven worden extra gecontroleerd en van huis meegebrachte vloeistoffen en gels mogen alleen nog maar in kleine hoeveelheden mee in de handbagage.
    Wat kan ik verwachten bij de controle op de luchthaven?
    Bij de beveiligingscontrole gaat alle handbagage op een lopende band door een scanner. Hier wordt ook gecontroleerd of u vloeistoffen in uw handbagage hebt. Als u dus vloeistoffen mee wilt nemen in uw handbagage, dan moet u voor vertrek -thuis of op de luchthaven - alles verpakken volgens de nieuwe voorschriften.
    Als u vloeistoffen en gels tóch los in uw handbagage houdt, moet u er rekening mee houden dat ze bij de beveiligingscontrole worden ingenomen.
    Vóór de controlepunten vindt u speciaal ingerichte plekken waar u een plastic zak kunt krijgen en uw vloeistoffen en gels kunt ompakken.
    Bij de handbagagecontrole moet u alle vloeistoffen apart aanbieden. Voor de doorzichtige plastic zak geldt dat de verpakkingen er gemakkelijk in moeten passen en de zak gesloten is. Ook jassen, colberts en grote elektrische apparaten, zoals laptops, moet u apart aanbieden bij de handbagagecontrole.
    Waar kan ik een zakje verkrijgen?
    Vooralsnog is het doorzichtige plastic zakje dat aan de Europese eisen voldoet moeilijk verkrijgbaar in de winkels. Tijdens de introductieperiode ontvangt u de doorzichtige plastic zak gratis op alle Nederlandse luchthavens.
    Kan ik nog winkelen na de paspoortcontrole / taxfree shoppen?
    Ja, na de ticket- en/of paspoortcontrole kunt u op een EU-luchthaven en in het vliegtuig van een Europese luchtvaartmaatschappij nog steeds uw (taxfree) aankopen doen. Vloeistoffen en gels die u ná de ticket- en/of paspoortcontrole of in het vliegtuig heeft gekocht, worden door de verkoper - wanneer nodig - voor u verpakt en verzegeld. Het zegel is één dag geldig. Als u op een volgend vliegveld moet overstappen mag u het zegel niet verbreken tot op uw eindbestemming bent aangekomen.
    Aankopen op niet-Europese luchthavens en aan boord van niet-Europese luchtvaartmaatschappijen
    Als u vloeistoffen en gels (taxfree) koopt op een niet- Europese luchthaven en u stapt over op een Europese luchthaven, moet u er rekening mee houden dat uw aankopen bij de beveiligingscontrole worden ingenomen. Dit geldt ook voor (taxfree) aankopen die u aan boord van een niet-Europese luchtvaartmaatschappij hebt gedaan.
    Waarom in het kleine plastic zakje?
    Het doorzichtige plastic zakje is nodig voor de controle op de luchthaven. Als alle verpakkingen bij elkaar in het doorzichtige zakje zitten, kan het beveiligingspersoneel in één oogopslag zien of de regels zijn gevolgd. Voor de doorzichtige plastic zak geldt dat de verpakkingen er gemakkelijk in moeten passen en de zak gesloten is. De controles zullen sneller gaan als alle passagiers hun spullen op deze manier verpakken. Daarom moeten alle verpakkingen ook gemakkelijk in de doorzichtige plastic zak passen en moet de zak gesloten zijn. Als u vloeistoffen en gels tóch los in uw handbagage houdt, moet u er rekening mee houden dat ze bij de beveiligingscontrole worden ingenomen.
    Gelden deze regels overal?
    In alle 25 landen van de Europese Unie gelden dezelfde regels, op alle luchthavens. Dus als u vertrekt of overstapt in de Europese Unie, dan gelden deze regels. In de Verenigde Staten en Canada gelden vergelijkbare regels voor handbagage. En voor landen buiten de Europese Unie kunnen andere regels gelden. Houdt u daar rekening mee.
    Waar kan ik deze regels vinden?
    Vanaf 6 november 2006 gelden voor alle vliegtuigpassagiers binnen de Europese Unie (EU) dezelfde regels voor handbagage. De handbagageregels kunt u vinden op teletekstpagina 762 of op de websites van uw luchtvaartmaatschappij of luchthaven.
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  7. Top | #7
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Nieuwe regels handbagage

    Fles whisky in één keer leeg


    SCHIPHOL - De nieuwe regels voor het meenemen van handbagage leidden gisteren op Schiphol tot overlast voor passagiers.






    Vooral overstappende passagiers moesten spullen als shampoo, contactlensvloeistof en drank weggooien.

    Een passagier dronk in één keer de fles whisky leeg die hij net taxfree had gekocht. De man is afgevoerd naar de EHBO. Een vrouw die wilde overstappen op een vlucht naar Duitsland, vond de maatregelen zo overdreven dat ze de trein pakte.

    Sinds gisteren mogen er in heel Europa alleen maar kleine hoeveelheden vloeistof worden meegenomen. Op Schiphol werden gisteren 82.000 mensen gecontroleerd. De luchthaven heeft voor de controles 600 extra mensen aangenomen.

    Bron
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  8. Top | #8
    Regelmatige Bezoeker bowie13's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Berichten
    46

    Standaard Re: Nieuwe regels handbagage

    Kan iemand mij ook vertellen waar ik de maten van de handbagage kan vinden bijv. van Delta.
    Wij willen graag zo'n klein koffertje meenemen.
    56Hx34Bx17D dit is ongeveer de maat.
    En ik had ergens gelezen dat de handbagage nu 10Kg mag zijn inplaats van 8kg.
    Wie kan mij helpen.

    Groetjes,
    Bowie13

  9. Top | #9
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  10. Top | #10
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard Re: Nieuwe regels handbagage

    Een korte update nu ik weer thuis ben.

    Ik had vloeistoffen en gel (in mijn geval een chapstick voor de lippen) braaf in een hersluitbaar plastic zakje verpakt en in m'n handbagage gestopt. Op Schiphol heb ik het er niet uit hoeven halen voor controle, dus ik snap het nut er niet helemaal van. Of het moet zo zijn dat het zakje te zien is in de scanner bij de gate. Precies hetzelfde was het geval op OIA op m'n terugreis.
    Wat me wel opviel op beide luchthavens was dat men de reizigers er nog eens extra op attendeerde dat losse flesjes met water of limonade niet zijn toegestaan voorbij de checkpoints. Weggooien of opdrinken dus.
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •