Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 4 van de 11 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 103

Onderwerp: Bagage: Handbagage

  1. Top | #31
    Florida Groupie Natasja L.'s Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Momenteel woonachtig in Great Falls, VA, USA.
    Berichten
    320

    Standaard Re: Handbagage

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lady-M Bekijk Berichten
    Ik was eigenlijk van plan om een lekker flesje wijn op Schiphol te kopen in plaats van het risico te lopen met een fles bocht uit de Amerikaanse supermarkt te komen zitten. Ik kan maar heel weinig alcohol drinken, dus als het me niet smaakt, kieper in het zo in de gootsteen. Hier in Nederland weet ik ongeveer wel wat ik lekker vind, maar om nou eerst een berg flessen daar te kopen voordat ik er een tegen kom die lekker is....:-(
    In de (grotere) Amerikaanse supermarkten verkopen ze wijn uit verschillende landen. Het is echt niet alleen maar 'bocht' wat ze verkopen. Wij houden niet van Amerikaanse wijnen. Van Italiaanse, Spaanse wijn tot zelfs wijn uit Chili (die overigens erg goed/smaakvol zijn!), het is er allemaal te krijgen. Wij hebben regelmatig een fles Chileense Sauvignon Blanc gekocht! Dus volop keuze. Ik neem aan dat je zelf wel weet wat voor soort wijn je uit een bepaalde streek/land wel lust! Die ga je daar echt wel vinden hoor!

  2. Top | #32
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    123

    Standaard Re: Handbagage

    Hoi Natasja,

    Wij houden ook niet van Amerikaans, maar inderdaad wel van Frans (Bordeaux) en Chileens, maar dan wel rood. Okee, dan moet er dus wel iets te vinden zijn. En ach, zo niet, dan ga ik ook niet meteen dood hoor :razz:
    Laatst gewijzigd door Michael66; 02-06-08 om 12:51. Reden: Full quote eruit

  3. Top | #33
    Stamgast Saskiac1977's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    169

    Standaard Re: Handbagage

    Een fles wijn van thuis mag je gewoon meenemen in je koffer, dus je checked bagage.
    Aangezien jij via Gatwick vliegt mag je je tax free aankopen dus gewoon meenemen (is een rechtstreekse vlucht vanuit europa (Lodon) naar de VS)
    Als je een tussenstop maakt op een luchthaven in de VS moet je ze in je koffer moet doen voordat je bij security komt en je volgende vlucht neemt.......laatst nog een man met 2 flessen whisky...had ie niet in zn koffer gedaan...laat maar staan hoor.....eeuwig zonde!!!!!!!!

  4. Top | #34
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    123

    Standaard Re: Handbagage

    Toevallig is manlief gisteren thuisgekomen van een paar dagen Canada. Hij had een rechtstreekse vlucht met KLM vanaf Schiphol naar Montreal. Op Schiphol had hij een flesje Grand Marnier en een flesje 43 (Quarantai Tres geloof ik) gekocht en als handbagage meegenomen. So far so good. Hij dacht dat hij ze wel weer mee terug kon nemen naar Nederland als handbagage, maar helaas. Hij moest ze in zijn kleine trolley stoppen en die moest het vrachtruim in. Toen hij op Schiphol zijn trolley van de band haalde, droop dus de drank uit de trolley vandaan :-( Zijn kleren en andere spullen waren doorweekt en er komt een heel zoetig geurtje uit de trolley nu :smile: Ik denk dat ik dus maar geen flesje wijn in mijn koffer stop. Ik koop daar wel iets en waarschijnlijk heb ik niet eens de tijd om het op te drinken.

  5. Top | #35
    Florida Groupie Natasja L.'s Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Momenteel woonachtig in Great Falls, VA, USA.
    Berichten
    320

    Standaard Re: Handbagage

    Op een vakantie zou je eigenlijk moeten ontspannen, relaxen en genieten. Als ik dit zo lees, lijkt het wel of jullie helemaal afgebrand zijn als je terugkomt. ;-) Vakantie of niet, wij nemen het er altijd van hoor. Op zijn tijd een heerlijke cocktail of een goede glas wijn. Dat hoort er toch bij....
    Laatst gewijzigd door Michael66; 09-06-08 om 22:28. Reden: volledige quote van voorgaand bericht eruit gehaald

  6. Top | #36
    Florida Fanaat Dr. Phlox's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    N-Br
    Berichten
    846

    Standaard Re: Handbagage

    Kan iemand eventueel aangeven wat het gewicht mag zijn voor de handbagage van United airlines. de afmetingen kan ik wel vinden maar het gewicht niet.
    De afmetingen : 55 x 35 x 22 cm (lengte x breedte x hoogte) of 112 cm (lengte + breedte + hoogte samen (55+35+22=112 cm))
    Grz
    Ton
    Laatst gewijzigd door Dr. Phlox; 17-06-08 om 09:03. Reden: Lettertype + lxbxh
    Zie op onze site (www.don-damen.nl) zowel de reisverslagen als de foto's van onze vakanties in 2004, 2008 en 2011 in Florida, 2013 en 2015 in het westen van de USA, 2018 rondje Denver en in 2019 een week in New York.

  7. Top | #37
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    123

    Standaard Re: Handbagage

    Zou het niet zo zijn dat het gewicht van de handbagage niet uitmaakt zolang je het zelf maar tilt? Is dat maximum gewicht niet ingesteld vanwege de ruggen van het personeel dat ze in de vliegtuigen moet zeulen? Ik weet het niet zeker hoor, maar het klinkt logisch :-)

  8. Top | #38
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Handbagage

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lady-M Bekijk Berichten
    Zou het niet zo zijn dat het gewicht van de handbagage niet uitmaakt zolang je het zelf maar tilt? Is dat maximum gewicht niet ingesteld vanwege de ruggen van het personeel dat ze in de vliegtuigen moet zeulen? Ik weet het niet zeker hoor, maar het klinkt logisch :-)

    Nee., die vlieger gaat niet op.
    Zie bijv. de KLM site:


    Economy Class1 bagagestuk van 55 x 25 x 35 cm (lxbxh)*Het totaalgewicht, inclusief accessoires, mag niet meer bedragen dan 12 kg

    lijkt mij ook niet meer dan logisch, anders zouden de overheadbins veel te zwaar worden met alle risico's vandien tijdens bijv. turbulentie.

    Knaapje

  9. Top | #39
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    123

    Standaard Re: Handbagage

    O, okee. Tja, dat klinkt dan ook wel weer logisch eigenlijk ops: Ik probeer het voor mezelf zo licht mogelijk te houden in ieder geval, anders loop ik me een breuk te zeulen. Doe ik toch al, want de laptop gaat mee als handbagage en die wordt na verloop van tijd behoorlijk looiig. Ik heb er wel een rugzak voor gekocht en daar passen dan ook meteen de digitale camera en camcorder in. Mijn stoere sterke man (lees: pakezel) moet ik helaas thuislaten en de kleine mannetjes hebben nog geen echte spierballen, maar op de heenweg zal het wel meevallen met die bagage ;-)

  10. Top | #40
    Florida Groupie Chicco68's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Het Zonnige Zuiden
    Berichten
    290

    Standaard Re: Nieuwe regels handbagage

    Ik heb de regeltjes nog eens doorgelezen... Klopt het heel zwart/wit dat ik alle gels/vloeibare spullen tot max 100 ml mee mag nemen middels een doorzichtige hersluitbare plastic zak?
    Verder vertrekken wij vanaf de luchthaven in Düsseldorf. Is het iemand bekend of we daar die plastic zakken ook kunnen krijgen of moeten we zelf zorgen voor deze plastic zak?
    Verder vraag ik me af of deze plastic zak in de handbagage MOET of mag deze ook in het koffer welke in het ruim gaat?



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •