Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 50

Onderwerp: Bagage: Insealen

  1. Top | #1
    Newbie Ronald van der Meij's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Oegstgeest
    Berichten
    13

    Standaard Bagage: Insealen

    Heb al een aantal vragen en antwoorden gelezen in dit forum over koffers; op slot of open laten? heeft er iemand ervaring met het insealen van je koffer op Schiphol, waardoor je, voor afreizen naar Amerika, niet bang hoeft te zijn dat er "vreemden" in je koffers zitten?

  2. Top | #2
    Webmaster Daniel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    883

    Standaard

    Volgens mij is sealen geen probleem. Ik kan er niets over vinden op www.tsa.gov :?

    Als je een tussenstop hebt dan kan het natuurlijk wel zijn dat de TSA de koffers moet openmaken en ze zullen dan de seal kapot moeten snijden. In dat geval zullen ze een briefje achterlaten in je koffer, zodat je weet dat zij het zijn geweest.

    Groeten,

    Daniel

  3. Top | #3
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard

    Hallo Ronald
    Je zult altijd bang moeten zijn dat er vreemden in je koffer kijken je koffer is nl minstens 9 uur uit het zicht en je hoopt dat er niets ergs mee gebeurd. Het Sealen van de koffer is dus alleen voor je eigen gemoedsrust.
    Ik dacht dat ze al een tijdje geleden met het sealen op schiphol gestopt waren wegens te weinig belangstelling maar dat weet ik niet zeker. Het sealen is geen garantie dat de douane je koffer niet open maakt. Het openen van je koffer gebeurt meestal vlak voordat je de koffer moet afgeven op schiphol. Daarna heb je geen tijd meer om hem te sealen. Bij terugkomst heb je geen enkel zicht op het openen van je koffer dat merk je pas als je hem terug krijgt.
    Harm

  4. Top | #4
    Stamgast
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    131

    Standaard

    Wil niet lullig doen hoor. Maar het sealen op schiphol is nou niet echt goedkoop:

    Wilt u uw bagage tijdens de reis beschermen tegen diefstal of beschadigingen? Of bent u bang dat uw koffer openspringt? Laat dan uw bagage vóór het inchecken door Seal & Go sealen in plasticfolie.

    Zij verzegelen uw bagage binnen 1 minuut.

    Het sealen van 1 stuk bagage kost, ongeacht de afmetingen, EUR 7. U vindt Seal & Go in Vertrekhal 3 bij balies 17 en 27 en tussen Vertrekhal 1 en 2 bij balie 9 naast de balie van Valet Parking.
    Florida: juli 2001, augustus 2003, juli 2004, december 2004 en februari 2005. Nou maar weer alvast gaan plannen voor november 2005......

  5. Top | #5
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Volgens mij heeft dat sealen geen enkele zin, De security snijdt het plastic gewoon weer open als ze de koffer willen inspecteren.
    Dus als je koffer van de band afkomt, en het plastic is er af, weet je nog steeds niet, of iemand er wat in heeft gestopt.
    Maar er worden per dag op schiphol vele tienduizenden koffers verstuurd, dus de kans dat er wat met je koffer gebeurd is gewoon nihil.
    Als je echt wilt weten of er vreemden aan je koffer hebben gezeten , is er een heel goedkope oplossing: doe hem niet op slot, maar doe een tie-rib door de oogjes van het slot, als de security hem dan openmaakt, sluiten zij hem ook weer af met een nieuwe tie-rib.
    Zorg wel dat je extra tie-ribs bij je hebt voor de terugweg.
    Succes, Eric.

  6. Top | #6
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eric
    Als je echt wilt weten of er vreemden aan je koffer hebben gezeten , is er een heel goedkope oplossing: doe hem niet op slot, maar doe een tie-rib door de oogjes van het slot, als de security hem dan openmaakt, sluiten zij hem ook weer af met een nieuwe tie-rib.
    Zorg wel dat je extra tie-ribs bij je hebt voor de terugweg.
    Succes, Eric.
    Hallo eric
    je bedoeld zeker een sporttas??? aan mijn en ik denk geen enkele koffer zitten oogjes voor een trek bandje.
    Harm

  7. Top | #7
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Danny
    Wil niet lullig doen hoor. Maar het sealen op schiphol is nou niet echt goedkoop:

    Wilt u uw bagage tijdens de reis beschermen tegen diefstal of beschadigingen? Of bent u bang dat uw koffer openspringt? Laat dan uw bagage vóór het inchecken door Seal & Go sealen in plasticfolie.

    Zij verzegelen uw bagage binnen 1 minuut.

    Het sealen van 1 stuk bagage kost, ongeacht de afmetingen, EUR 7. U vindt Seal & Go in Vertrekhal 3 bij balies 17 en 27 en tussen Vertrekhal 1 en 2 bij balie 9 naast de balie van Valet Parking.
    Ik had even het idee dat ze waren gestopt met sealen. Binnen europa is het zinvol, naar amerka is het een ander verhaal. Om je koffer toch goedkoop te sealen. Even een bon uitprinten en het kost je maar €5. Het heeft echter weinig zin als je even voor het inchecken je koffer moet openen.
    Harm

  8. Top | #8
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Hallo eric
    je bedoeld zeker een sporttas??? aan mijn en ik denk geen enkele koffer zitten oogjes voor een trek bandje.
    Harm
    Dan heb ik geluk, bij mij kan er een hangslot(je) op, en dus in de plaats van het slot een tie-rib.
    Maar als je dat niet hebt wordt het moeilijk, want dan heb je ook niks aan die speciale slootjes, waar de security lopers voor heeft.
    Dus dan is echt de beste oplossing om ze open te laten.
    Overigens ga ik verscheidene malen per jaar, en zomers vaak met een groep van een man of 25 (voetbalteam), en is er nog nooit wat met onze bagage gebeurd.
    Dus ik zie altijd wel, tot nu toe zijn we in 15 jaar naar en via de usa reizen nog nooit iets kwijt geraakt.
    Eric

  9. Top | #9
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Hoorn NH
    Berichten
    292

    Standaard sealen

    In verband met mijn komende trip heb ik ook even hier en daar geinformeerd, met name bij de mensen die iets met veiligheid te maken hebben. Hun advies is, koffer open laten en je waardevolle voorwerpen meenemen in je handbagage. Zeker met de huidige veiligheidsmaatregelen worden seals zonder pardon verwijderd en in sommige gevallen zelfs sloten geforceerd! Bijkomend voordeel van de waardevolle voorwerpen in de handbagage is, dat je er dan ook bij bent als ze bijvoorbeeld een apparaat ook nog eens van de binnenzijde willen bekijken. Ik heb het zelf ook overwogen om mijn koffers te laten sealen maar ik zie daar dus van af. Wij hebben met zijn vieren ieder een koffer en als daarvan alle vier de seals worden doorgesneden, dan trekt men toch even minimaal 20 euries door de plee, toch zonde van het geld. :wink:

  10. Top | #10
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Hoorn NH
    Berichten
    292

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eric
    Maar er worden per dag op schiphol vele tienduizenden koffers verstuurd, dus de kans dat er wat met je koffer gebeurd is gewoon nihil.
    Succes, Eric.
    Helaas is de realiteit dat er nog steeds goederen uit koffers verdwijnen. Dit gebeurt op elke luchthaven en dus ook op de Amerikaanse. Daarnaast wil er nog wel eens wat gesmokkeld worden hier en daar. De kansen zou ik dus niet op nihil inschatten.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •