Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17

Onderwerp: [Reisverslag] Michael66: Spring Training 2008

  1. Top | #1
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard [Reisverslag] Michael66: Spring Training 2008

    De plaatjes bij dit verslag staan alleen maar op de website: http://www.chantalsweb.nl/reisversla...ngtraining.htm

    Het lukte helaasniet om ze hier te koppelen.



    Hallo allemaal,
    Ik ben inmiddels in Orlando aangekomen en zal proberen jullie de komende tijd met mijn beslommeringen in Florida te gaan vervelen.

    Ik zet alles op mijn eigen website www.chantalsweb.nl, maar aangezien ik bezig ben die te reorganiseren weet ik niet of alles werkt en zal ik e.e.a. ook hier even wegzetten.

    Sorry.

    De eerste dag:

    Donderdag 28 februari 2008

    Eindelijk!
    • Verblijfplaats: Amsterdam - Orlando
    • Temperatuur 10˚ C in Nederland, -1 ˚ C in Washington, 11˚ C in Orlando
    • Doel van de dag: Heenreis
    Vandaag begint mijn droom: De Major League Baseball Spring Training live meemaken!


    Vannacht weinig geslapen. Is niet gek ook: hier heb ik lang naar uitgekeken. Ik wil om half acht de deur uit om de trein van 7.45u naar Schiphol te halen. Om half zeven heb ik Chantal maar wakker gemaakt, douchen, aankleden, jongetje wakker gemaakt en om tien over zeven zitten we elkaar beneden aan te kijken: te vroeg klaar. Het is een geoliede machine bij ons.

    Uiteraard (te) vroeg op het station, en het is best koud. Steven heeft gen jas meegenomen en we besluiten bij de auto afscheid te nemen. Wel raar, zo helemaal alleen op reis gaan. Afscheid is dan ook moeilijk. Er wordt dan ook nogmaals heel hard gezwaaid als Chantal en Steven wegrijden.

    De trein is iets te laat. Ik ga van Gouda via Duivendrecht naar Schiphol. De overstap is net op het nippertje, mijn koffertje wordt nog net niet geplet tussen de NS-deur. Dat was de eerste keer rennen. Niet de laatste ...

    Op tijd op Schiphol heb ik heerlijk de tijd om even rond te kijken. Op zoek naar de Starbucks zie ik dat ik een aantal Sms'jes heb gekregen, o.a. van Paula. Iedereen wenst me een fijne reis. Heerlijk hoe zoveel mensen aan me denken en meeleven. Nog even bij de AH wat te drinken halen en dan is het al tijd om in te checken. Bij balie 26 gaat het supersnel: e-ticket neerleggen ("nee, geen koffers inchecken") en binnen 2 minuten heb ik mijn boardingpasses. Bij de douane staat ook nauwelijks een rij en om half tien ben ik al klaar voor vertrek. Daat duurt echter nog bijna drie uur. OK, even rondlopen, wat tijdschriften halen en eens kijken waar de ABN AMRO Preferred Banking Lounge is. Die blijkt op de 1e etage te zitten, en als Preferred Banking klant kun je daar binnen even relaxen, gratis wat te drinken krijgen en je laptop op de elektra inpluggen (internet is helaas niet gratis).

    Dan is het tijd om naar het vliegtuig te gaan. Door de veiligheidscontrole, standaardvragen bij de gate, allemaal op tijd het toestel in (United vlucht UA947 met een Boeing 767) en om exact 12.20u vertrekken we. Ik zit prinsheerlijk aan het gangpad op stoel 27F. Naast mij zit Dagmar, een heel aardige dame van 56 jaar uit Eindhoven, waarmee ik tijdens de vlucht over van alles en nog wat praat. Je kunt er maar geluk mee hebben, je kunt in een slechter geval naast een slecht ruikende dikke vent zitten die alleen maar zit te mokken en te snurken.

    De vlucht duurt lang. Letterlijk: door tegenwind duurt het een half uur langer dan gepland, negen uur. Figuurlijk: moe van de weinige slaap en de uren lijken zeker aan het begin eeuwig te duren. Ik mis de afleiding van Chantal en Steven. Opvallend is ook de rust in het vliegtuig. Er zitten nauwelijks kinderen en baby's in, wel wat anders dan in de vakantieperiodes waarin we gewoonlijk reizen.

    Aankomst in Washington. Snel uit de kist en op naar de douane. Lange smalle gangen door vanuit gate C12 en dan ... DAMN!!! Op de trap voor de ruimte van de douane staan we al stil. Ik krijg alweer visioenen van de taferelen die we twee jaar geleden daar hebben meegemaakt van scheldende mensen die koffers aan het gooien zijn ... Gelukkig blijkt maar een deel van de "zaal" gevuld te zijn en langzaam maar zeker loopt de rij door. Na veel gemopper om me heen (hahaha! alsof dat helpt..!) ben ik na ruim drie kwartier aan de beurt. Paspoort met groene en witte kaart afgeven, fotootje, left finger, right finger en op naar Agriculture. Nog 15 minuten om mijn volgende vlucht te halen. OK, volgende stop: veiligheidscheck. Alles op de scanband ("schiet nou op, stomme Duitsers"), schoenen uit, riem af, pieppieppiep, stomstomstom horloge vergeten, terug, nu OK. Alles weer inpakken/aantrekken, en met losse veters RENNEN!! Bij gate C17 lijkt de vlucht vertraging te hebben, gelukkig. Uithijgend bel ik Chantal even dat alles goed is gegaan. In NL is het inmiddels 11 uur, dus ze klinkt moe. Maar wel blij om wat van me te horen. Dan boarden: Welcome in TED's Sardine-world, where people get squized in a too small airplane". Mij hoor je niet klagen, ik ben dan wel moe (understatement!) maar over twee uur ben ik in Orlando!!
    Klokslag acht uur loop ik in Orlando het vliegtuig uit. De smile op mijn gezicht is onbeschrijfelijk: IK BEN ER!!!!

    Met de monorail ben ik snel in het hoofdgebouw. Daar loop ik zo snel mogelijk naar de roltrappen die me twee niveau's lager brengen waar de balies van de autoverhuurders zijn. Ik loop een aantal mensen voorbij die ik later achter me in de rij bij Alamo terug zie. Slechts tien minuten in de rij bij Alamo valt me mee, even later zijn de wachttijden flink opgelopen. Marty, de gespierde mederwerker van Alamo die mij helpt, vint het opvallend dat zoveel Duitsers ( Ik: "I'm not from Germany, I'm from The Netherlands!" Marty: "Oh, that's close enough.") een midsize SUV huren. Goh, wat verrassend, volgens mij boeken alle Nederlanders en Duitsers zo'n beetje die klasse via de schitterende aanbiedingen van USAreisen.de of FTI.de. Volgens hem kiezen de meeste Amerikanen tegenwoordig voor de "gewone" auto's, klein en zuinig vanwege de voor Amerikaanse begrippen hoge benzineprijzen. OK, zal wel. Ik wil gewoon mijn auto. No paid upgrades, no extra's.

    In de garage staan bij de Midsize SUV's geen Equinoxen. Verrassend .... nee, niet echt. Wel een stuk of zeven-acht Toyota RAV4's en een verdwaalde Vue. Het wordt een RAV4 4WD, een blauwe net als afgelopen zomer. Op naar Kissimmee. TomTom wijst me in het donker de weg naar de 417. Daar neem ik - zeer tegen de zin van TomTom - de afslag naar John Young Parkway. Ik wil eerst nog even boodschappen doen bij Walmart aan de 192, TomTom wil dat ik omkeer. Ik win! Walmart staat er nog en is na 20 minuten zo'n $ 15 rijker. Ik heb een koelbox en wat te eten en te drinken.

    Het Orlando Sun Resort by Lexington heb ik zo gevonden. Even voorbij Old Town in Kissimmee draai ik de US192 af en rijd het terrein op. De receptie ziet er uit als een hoerenkans met allemaal vage, rode lichten. Ach, alles kan in Orlando. Inchecken gaat snel en kamer 1452 heb ik al snel gevonden. Ik heb deze kamer voor $35+tax. En het is echt boven verwachting. Groot bed, alles zit erin en is vooral ook schoon. Later deze week zit ik er nog twee keer, dan volgt een beter verslag. In ieder geval is er gratis internettoegang, vandaar mijn snelle verslag. Nu slapen, voor zover dat lukt. Na ruim 30 uur op te zijn geweest wordt dat lastig.

    Welterusten! Morgen de eerste honkbaldag.

    Foto's heb ik nog niet ... Ja toch, eentje. Van het vliegtuig op Schiphol aan de slurf. Er volgen er nog genoeg, maar gisteren had ik er gewoon even geen zin in.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 17-03-13 om 19:53.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  2. Top | #2
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Reisverslag Michael66: Spring Training 2008

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Phlox Bekijk Berichten
    Wat was eigenlijk je overstaptijd?
    Officieel twee uur, door vertraging anderhalf uur, na aftrek van de tijd tot aan de vertrek-gate: 5 minuten.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mickey99 Bekijk Berichten
    Ik neem trouwens aan dat je op de terugweg wel koffers als bagage hebt?? :mrgreen:
    Ja, één of twee koffers, even afhankelijk van wat er allemaal ingeslagen wordt, of moet worden. Ik kan gelukkig tot het laatste moment beslissen, Walmart is 24/7 open voor de aanschaf van koffers of tassen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mickey99 Bekijk Berichten
    Ik wens je véééél plezier en als je Mickey tegenkomt; Doe hem de groeten van mij
    Hij was vandaag in WWoS omdat het stadion vanaf vandaag Champion Stadium heet, dus voor de "doop". Ik heb naar hem geroepen: "De groeten van Sonja!!!", maar helaas ... hij heeft het volgens mij niet gehoord.



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paula Bekijk Berichten
    ... en dat half uurtje vertraging maakte toch niet zo veel uit met zo'n leuke dame naast je:-D
    Wel wat oud ... over de vijftig. :-&
    Laatst gewijzigd door Michael66; 04-03-08 om 04:20. Reden: quote goed gezet

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  3. Top | #3
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Reisverslag Michael66: Spring Training 2008

    Vrijdag 29 februari 2008

    Los Angeles Dodgers @ Atlanta Braves: 3-10

    Verblijfplaats: Orlando, Disney's Wide World of Sports
    Temperatuur: 27 graden Celsius
    Doel van de dag: Game 1: Los Angeles Dodgers - Atlanta Braves


    OK, eerst even een plaatje van gisteren. Ik had gewoon helemaal geen zin om foto's te maken, dus daar is ook niet van gekomen. Alleen een plaatje van het toestel waarmee ik gevlogen ben, ik heb 'm hierboven erbij gezet.


    En dan de eerste dag Spring Training. Ik heb best veel moeit om daar wat van te vertellen. Voor mij is het namelijk vooral een ervaring, een belevenis.

    OK, gaan met die banaan. Op naar Disney's Wide World of Sports, de thuishaven van de Atlanta Braves tijdens Spring Training. Mijn ticket kan ik ophalen bij het speciale Ticketmaster Will Call loket. Alleen mijn ticket voor vandaag, die van 4 maart kan ik nog niet meekrijgen. In het winkeltje naast de loketten vind ik een hele mooie goudkleurige Yankees-pin. De eerste op m'n pet.

    Gauw naar binnen. Het is pas half tien en de wedstrijd begint pas om iets na énen. Ik ga dan ook nog niet het stadion in, maar loop de richting de andere velden. Er is een hoop te doen, overal is wel wat aan de hand. Het voorjaar is namelijk ook de tijd dat er in Disney's WWoS voor verschillende andere sporten een Spring Training wordt georganiseerd op college- en highschool-niveau. Scholen kunnen daarvoor inschrijven en onder professionele trainers oefenen en er worden dagelijks diverse wedstrijden / toernooitjes gespeeld. De schitterende accommodaties zijn erg goed onderhouden en het is inderdaad wat Disney van WWoS zegt: Een plek waar amateurs kunnen spelen in een professionele omgeving.

    Het is echt heerlijk weer! Ik loop twee keer het hele park rond en geniet van alles wat er om me heen gebeurd. Als ik Chantal even bel schiet ik vol: enerzijds omdat ik zo geniet, hier zo ontzettend naartoe heb geleefd, anderzijds omdat ik Chantal en Steven mis. En niet zo'n beetje ....

    Rond twaalf uur ga ik het stadion in. Het is alweer tien jaar geleden dat ik hier was en het is helemaal niets veranderd. Overal staan stands met eten en drinken en uiteraard allemaal leuke hebbedingetjes. Ik graai snel een balpen met honkbal bovenop van de tafel, samen met wat stikkers. En een paar sleutelhangers, wat flessenopeners blijken te zijn. Een goed begin. In de Braves-shop vind ik nog een mooi oranje T-shirt met "Spring Training" erop. Dat blijkt later geen overbodige luxe, want als de zon soms even weg is koelt het best wel af en is een extra laagje wel zo prettig.

    Tijd voor de wedstrijd. Biertje erbij en een grote bak popcorn, zout en vet. Ik heb een goede plek achter het 1e honk en zit daar het eerste uur. De Braves doen het goed en staan al snel flink voor: twee punten in de 3e inning, de inning daarna nog een score en meteen daarna een breakout-run met zeven (!!) punten. En als toppunt nog de homerun van Javi Lopez, de catcher van de Braves. De Dodgers hebben dan wel Joe Torre als coach (de afgelopen tien jaar was hij coach van de Yankees) maar kunnen er maar drie puntjes tegenover stellen. Ach, er is ruimte voor verbetering zullen we maar zeggen.

    En ik .... IK HEB GENOTEN!!!!!!! Ieder zijn ding, en dit is dus echt, absoluut mijn ding. Heerlijk buiten zijn, heerlijk in een omgeving waar veel te doen is, heerlijk ... gewoon HEERLIJK!!! Ik weet niet meer met hoeveel mensen ik heb gepraat, over hoeveel verschillende honkbaldingetjes ik van gedachten heb gewisseld, hoeveel ... nee, echt, ik weet het niet meer. Is ook niet belangrijk.

    Tijd om mijn tweede hotel op te zoeken: het Four Points by Sheraton. Ik had eigenlijk geen beeld bij dit hotel. Het blijkt de "toren" naast Wet 'n Wild te zijn met de goudkleurige wereldbol op het dak. Aan de noordkant van International Drive dus. Inchecken is nog een "situatie". Er staat een duidelijk onervaren Hispanic achter de receptie en ik heb vier nachten geboekt in drie verschillende boekingen via Priceline. Hij staat zwaar te zweten en zijn vrouwelijke collega moet meerdere keren helpen. Sorry. Tja, da's nou eenmaal de praktijk van Priceline, een goedkope kamer kan altijd goedkoper.

    Als ik de kamer binnenkom slaat mijn hart over: dit is geweldig! Ik zit op de vierde verdieping met uitzicht op I-drive, Wet 'n Wild, het zwembad .... fantastisch! De kamer zelf is ruim, twee bedden met ieder vijf (!) kussens, een schitterende badkamer, grote televisie met ESPN en HBO, een fluiterstille airco, gratis flesje water en gratis internet (via draad, dat dan weer wel ...). En dat allemaal voor slecht $38+tax per nacht!

    Ik heb een NL-stekkerblok bij me met een Amerikaanse stekker eraan, die sluit ik snel aan op het stopcontact onder het bureau. Lader van de foto-accu erop en ook de laptop. En internet doet het meteen, en snel nog ook. Maar ik ben te moe, te vol van de vele ervaringen die ik vandaag heb opgedaan. Ik besluit daarom om alleen even het Florida Forum te bezoeken en dan in bed te gaan liggen.

    Man ... dit was een dag om nooit nooit nooit nooit te vergeten!
    En morgen ... morgen ga ik naar St. Petersburg. Naar de Rays. Eens kijken hoe hun nieuwe outfits er uitzien.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 17-03-13 om 19:44.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  4. Top | #4
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Reisverslag Michael66: Spring Training 2008

    Zaterdag 1 maart 2008

    Toronto Blue Jays @ Tampa Bay Rays: 2-5

    Verblijfplaats: Orlando en Progress Energy Park in St. Petersburg
    Temperatuur 27 graden Celsius
    Doel van de dagGame2: Toronto Blue Jays - Tampa Bay Rays


    AUW! Auw? Ja, een beetje. Gisteren was de eerste dag in Florida en ondanks de bewolking kwamen er toch behoorlijk wat UV-straaltjes op mijn huid terecht. En die huid is nog in wintermodus. En ik was een beetje vergeten dat je je in moet smeren met een hoge beschermingsfactor. Four Points by Sheraton heeft echter goede service, waaronder een goede body lotion in de badkamer. Die heb ik dan ook vannacht goed ge(ver-)bruikt en is nu op. Mijn huid is gelukkig dankbaar en vergevend. Wel behoorlijk "gekleurd", in mijn geval betekent dat: Rood. Douchen voelt even vervelend aan, daarna gelukkig helemaal geen last meer. Snel naar de Walmart voor een paar tubetjes factor 30 en dan: op naar St. Petersburg.

    TomTom en Cruisecontrol brengen me in zo'n uur en drie kwartier bij Progress Energy Field. Ik ben vrij vroeg, half elf. Vijf dollar voor parkeren is "no problem" en ik sta op zo'n 20 meter van de ingang. Het stadion is nog niet open. Mooi, even de tijd om wat mooie foto's te maken van de RAV4. Het is in mijn ogen echt een plaatje, ik zou 'm zo zelf ook wel willen hebben in NL. Laat mijn groene diesel-Almeraatje het maar niet horen.




    De Rays hebben in de afgelopen winter hun naam en uiterlijk veranderd. "Devil" is uit de naam gehaald en het mooie groene uniform is in het "standaard" blauw-wit veranderd. Jammer. Ik ben niet de enige die daar zo over denkt. Niets aan te doen echter, dus zoals Barry Stevens altijd zo mooi zegt: "Gewoon doorgaan!" Dat doe ik dan maar, en koop bij het standje buiten het stadion maar een mooie stikker en sleutelhanger met het nieuwe logo. Die stikker gaat op mijn koffertje, dat wordt mijn Spring Training-Trofee. En een pin voor op mijn pet.

    Ik loop ook nog even om het stadion heen. Wat een prachtige omgeving. Het stadion ligt aan de haven met een schitterend uitzicht over de Tampa Bay, de baai tussen St. Petersburg en Tampa. De Rays willen hun huidige (overdekte) stadion verlaten en hier een nieuw, open stadion neerzetten voor het luttele bedrag van zo'n $ 450 miljoen. Of dat gaat lukken?



    Inmiddels gaat het stadion open. Ik loop naar binnen, op zoek naar "mijn" plekje. Ik heb vandaag een "berm"-plaats. Dat is het gedeelte aan de rechterkant, waar geen tribune meer is maar gewoon een stuk gras waar je kunt gaan staan of zitten. Nou, eerst maar eens het stadionnetje verkennen. Er zijn veel "Concessions", stand .waar je eten, drinken en Rays-spulletjes kunt kopen.

    Bij één van de stands hebben ze 40 soorten bier, dus besluit ik me daar eens in te verdiepen. Ik vraag de verkoper of hij weet wat ik als Nederlander voor bier zou kiezen. Hij weet het niet; hij drinkt geen bier. Nou, volgens mij heeft hij geen idee wat hij verkoopt. Als ik dan een NL's Grolschje bestel geeft hij aan dat hij dacht dat dat Belgisch is ... OK, dat kan ... hij verkoopt ten slotte ook Stella Artois en heeft geen idee waar dat vandaan komt.

    Als ik buiten kom besluit ik Chantal even te bellen. Het is twaalf uur, in NL dus 18.00u. Chantal en Steven zitten in de auto, op weg naar huis. Ondanks het slechte geluid begrijp ik dat het wel weer wat beter gaat met mijn schoonvader, maar wel een terugval ten opzichte van en paar weken eerder. Ik vertel van het heerlijke gevoel van de zon, de omgeving, het honkbal, alles. En ik mis ze. Heel erg! Profeet Johan (Cruijff) zei het ooit: "Ieder foordel hep se nadeel", en dat klopt. Ik ben hier en geniet, toch zou ik het liefst genieten met hun. Maar dit is mijn "ding", mijn moment. Ik geniet wel samen met ze, op afstand. Moeilijk.


    De wedstrijd: Niet zo belangrijk. Ik geniet van alles. Van de plaats die ik heb: op een paar meter afstand van de werpers van de Rays. Alles kan ik meemaken, alle voorbereidingen, alle opmerkingen, alle bewegingen. SUPER!! Ik MOET Chantal even bellen om dat te melden. Dit is ... ik weet gewoon geen superlatief te verzinnen, zo gaaf is dit! Ik zit vrij laag en kan net over het hek de wedstrijd volgen. Om me heen gebeurt van alles. Gezinnen met kleine kindertjes die ... ja, wat doen ze eigenlijk? Ik weet alleen dat ze genieten van de wedstrijd, hun kids, er even "uit" zijn, whatever. Ik krijg vele "I'm sorry"s over me heen van ouders wiens kids mij als trapleuning gebruiken, ik lach ze allemaal weg, ik geniet. De wedstrijd gaat grotendeels langs me heen.


    Op weg om een footlong hotdog (30 cm) te halen kom ik Raymond tegen, de mascotte van de Rays. Hij is verkleurd, zijn vacht heeft een andere kleur dan vorig jaar. Zal ook wel het gevolg zijn van de kleurwijziging van het team. Ik vraag een security-dame om even een foto te maken van mij naast Raymond. Dan roept ze hem en reageert meteen. Mijn Yankees-pet wordt (uiteraard) eventjes omgedraaid en dan ...


    Ik ben alweer even de gelukkigste mens op deze wereld. Waarom? Gewoon omdat het leuk is. Omdat IK het leuk vind. Dit is MIJN ding! MIJN moment! Ik SMS Chantal dan ook meteen: Ik sta op de foto met Raymond!!!!!!!!!


    De rest van de wedstrijd breng ik door met Sam. Hij spreekt me aan en vraagt waar ik vandaan kom. Op mijn "From the Netherlands" reageert hij dat hij net nog in Arnhem is geweest, bij vrienden. We spreken vervolgens over van alles en nog wat; de politiek in NL en VS, Goudse kaas, de "red light district" waar hij niet is geweest (Yeah, right!), de vooroordelen over NL en FL, de plannen voor het nieuwe Rays-stadion ... en dan sluiten Dan, Haley en Kent zich aan en we hebben een heel gezellige tijd.

    Uiteindelijk blijken de Rays te hebben gewonnen: 5-2. Conclusie: het was .... tja, wat was het eigenlijk? Gezellig? Ja! Heerlijk? Ja! Wat ik ervan verwachte? JA! En meer dan dat. Het was letterlijk een fantastische dag, een fantastische belevenis. Het was gewoon ... heerlijk. Gewoon heerlijk.


    Bijna twee uur later ben ik in Kissimmee. De terugreis was een roes, was zo voorbij. Ik ben nog "high" van de belevenis en besluit nog even door Kissimmee te rijden. Geen doel, gewoon even genieten van alle mooie dingen die daar zijn. Ineens zie ik de winkel van JoAnn's, de hobbywinkel. Van Chantal heb ik een lijstje gekregen van dingen die ze graag wil hebben, en JoAnn's is DE winkel daarvoor. OK, even naar binnen. Ze heeft vooral de Cuttlebug (een scrapbookding om vormen te stansen) op de lijst staan. Ik zie dat die daar $90 kost. Niet duur, in NL kost dat ding €100. Maar toch te duur, vorige week hadden ze een aanbieding voor $50. Als ik naar buiten loop (met lege handen) valt mijn oog op een folder. In die folder een bon voor 50% korting op elk niet-afgeprijsde artikel. Dus: Cuttlebug = $45+tax. Terug!!!!!!!! Nog even nagevraagd bij de klantenservice, yep, 50% korting. Halve prijs. Wat zal Chantal blij zijn! Meteen gekocht natuurlijk, met nog wat andere dingen erbij (kan niet verklappen wat dat is, blijft een verrassing).

    Ik kon het niet houden. Vannacht om half twee (half acht 's ochtends in NL) Chantal gebeld met de fantastische mededeling. Ze is erg blij, kan het nauwelijks geloven. Nu nog zien hoe ik dat zware kreng mee ga nemen.

    Nog even bij de Lake Buena Vista Outlet geweest, zonder echt "resultaat". Wel een paar Nike's gekocht (Nike Air Monarch III), Tommy heeft te weinig aanbiedingen.

    Tijd voor bed. Four Points is toch wel een behoorlijk eind rijden vanuit Kissimmee. No problem:
    I'm in Florida! Unbelievable!

    Welterusten.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 04-03-08 om 04:28.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  5. Top | #5
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Reisverslag Michael66: Spring Training 2008

    Zondag 2 maart 2008

    Shop 'til you drop!

    Verblijfplaats: Orlando
    Temperatuur: 28 graden Celsius
    Doel van de dag: Chantal's lijstje en de rest ...


    Na twee dagen "fun in the SUN" is zijn mijn armen en nek wel even toe aan een non-sunday, oftewel even niet in de zon. Shoppen dus. En kan dat in Orlando e.o. JA!!

    Wat vinden jullie trouwens van mij koffertje? Hij wordt nog veel "voller".

    Eerst eens uitslapen. Maar om half twaalf ga ik uiteindelijk shoppen. Eerst de Pr1me, die zit om de hoek. Op weg daarheen kom ik langs een Golf/shop. Kan gebeuren. En het gebeurt± ik vind er eerst een paar schoenen en letterlijk tegelijkertijd een golfclub ... niet te geloven!!! Merk is Callaway en gewicht en "shaft" zijn direct goed. Even geprobeerd op de testdrive en ... verkocht.
    Shit, die $150 kom ik wel te boven, maar hoe ga ik die club meenemen? Ik zie wel, da's iets voor 10 maart. Hoppa, weer $300 voor meneer Visa.

    Voor de rest kan ik kort zijn. Ik ga naar zo'n beetje alle Outlet Malls. Pr1me, Premium, LBV. En JoAnn's en Walmart. Vooral Chantal's verlanglijstje afwerken, maar helaas zijn haar wensen nog wat erg "vooruitstrevend", een aantal dingen blijken nog te nieuw te zijn voor de Orlando-winkels. We heb ik wat (denk ik) leuke andere dingen voor haar gekocht. I'm a sucker for those things. En ik houd van m'n meisje, doe alles voor haar. En meer.

    O ja, tussendoor nog wat gescoord bij de Dollarstore en Ross: Dress for Less. En een grote reistas bij Walmart; die zal ik nodig hebben.

    Gelukkig ben ik ook niet karig naar mezelf toe. Bij de Premium-Tommy koop ik nog een mooie oranje trui. Het is bij de Premium op dit moment trouwens behoorlijk dringen, het grote parkeerterrein aan de voorkant wordt namelijk verbouwd.

    Morgen ... morgen is het feest! Groot feest! Morgen komen de Yankees naar Kissimmee om de Houston Astros een pak slaag te geven. En ik mag daar bij zijn. Jippie!
    Laatst gewijzigd door Michael66; 17-03-13 om 19:45.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  6. Top | #6
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Reisverslag Michael66: Spring Training 2008

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ta2 Gerrit Bekijk Berichten
    Hé Michael, super verslag en volgens mij heb ik je enthousiasme hierover zien waaien.
    Wij gaan Vrijdag onze eerste baseball doen; Braves - Tigers, maar er wacht eerst nog een NBA morgen. Blijf schrijven, je maakt de mensen thuis gek :-) ;-)
    Hoi Gerrit,
    Eerst even een waarschuwing: Wat ik schrijf is volledig MIJN ervaring. Dat zegt absoluut niets over hoe het voor iemand anders is, hoe iemand anders het ervaart. IK ben een honkbal-gek, IK houd ervan om met anderen over honkbal te ouwehoeren, da's MIJN ding. Uiteraard probeer ik op mijn manier anderen te enthousiasmeren voor dit "gebeuren", maar denk niet dat je het op dezelfe manier zult beleven. (Lees ook maar eens de ervaring van Marjol in haar reisverslag)

    Ik "ben" al 30 jaar een honkbal-belever (=iemand die honkbal "beleeft"), en zelfs dat is hier soms nog erg kort. Ik weet en beleef een heleboel, en als ik het dan vergelijk met sommigen hier ... dan voel ik me vaak nog een rookie, nog nat achter de oren.

    Ik wens je veel plezier! En ik raad je (jullie) aan om vooral ook veel rond te lopen, je ogen en oren open te houden en "op te zuigen" wat er rond je gebeurt en gezegd wordt. It's Amerca's Pastime!

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  7. Top | #7
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Reisverslag Michael66: Spring Training 2008

    Oké Michael, ik snap hem helemaal. Ik heb hetzelfde, maar dan met en ander Amerikaans fenomeen, de Harley Davidson. En op dit moment nog een paar M/V meer, zoals je wel gezien zult hebben.
    Voor een boel mensen is het gewoon een (mooie) motor, maar voor mij iets ;-) meer.
    Maar we gaan er Vrijdag helemaal open voor staan, en hopen op een mooie dag.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  8. Top | #8
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Reisverslag Michael66: Spring Training 2008

    Maandag 3 maart 2008

    New York Yankees @ Houston Astros: score???

    Verblijfplaats: Orlando, Kissimmee's Osceola County Stadium
    Temperatuur: 28 graden Celcius
    Doel van de dag: Yankees!! Of toch niet ...


    Eerst even wat foto's van het uitzicht vanuit mijn kamer:
    Op naar Kissimmee, op naar de Yankees. Leuk? Ja! of toch niet ...?

    Het is druk op de weg. Via John Young Parkway rijd ik naar het zuiden, naar Osceola County Stadium, de thuishaven van de Houston Astros in het voorjaar. Het verkeer is niet alleen druk, ook wat "agressief". Is dit een voorteken? Eenmaal bij het stadion wordt ik afgesneden door twee auto's, met een "vinger" als toegift. OK, this is New York ...

    De sfeer is overduidelijk gezet.

    Mijn kaartje is zo gevonden bij het Will Call loket. Ticketmaster heeft dat goed voor elkaar. Door naar de entree en daar weten ze het juiste kaartje uit het envelopje te halen. Yes, ik ben binnen! Snel naar het veld, eens kijken wat er allemaal te doen is. Kijken? Nee, ik wordt meteen naar mijn plaats geboden, staan en rondlopen rond het veld en in de gangpaden wordt strikt in de hand gehouden; zitten! Jammer. Ik houd me daar uiteraard niet aan, ga eerst eens kijken of ik ergens wat te eten en te drinken kan krijgen.

    Dat valt niet mee, rijen van een half uur ... Oh, wat is dit ... is dit nou de Yankees-belevenis?

    Ik besluit al snel dat dit het niet is voor mij. Te massaal, te druk, te ... gewoon "té".

    Teleurgesteld bel ik Chantal even, en zij zegt dat ik me daar vooral niet te druk om moet maken, gewoon weggaan als ik dat zo voel. Fijn als er met je meegeleefd wordt. Ik wil nog een laatste rondje doen door het stadion en dan ... dan volgt het hoogtepunt van de dag. Altijd onverwacht, als je er maar open oor staat. Het hoogtepunt van vandaag is het USSSA museum, helemaal achteraan, achter het rechtsveld van het stadion. Gratis entree.

    USSSA = United States Slow-pitch Softball Association. Oftewel een soort van softball waarbij niet hard maar juist zachtjes wordt aangegooid. Het is een heel apart spel, en een hele subcultuur in de VS. Een beetje afwijzend ten opzichte van het snelle, harde van de dagelijkse werkelijkheid, maar wel degelijk een sport waar velen erg fanatiek mee bezig zijn. Als ik het museum binnenkom wordt ik van harte (!) welkom geheten door de host, Sam. Het is rustig hier, heel anders dan de drukte twintig meter verderop. Tranquillity heet dat, of zoiets. Het zindert voor mijn gevoel door de ruimte. Wat is dit... ? Sam legt me uit hoe e.e.a. werkt, dat er een aantal ruimtes zijn met uitstallingen van belangrijke memorabilia, aandenken aan belangrijke momenten van deze sport die nog zo onbekend is voor mij. Als ik aangeef hier helemaal niets van te weten en - als Nederlander - toch heel geïnteresseerd ben win ik zijn hart. Deze man is zo overduidelijk een fan in hart en nieren. Geen Yankee-aanwezige zoals zo velen vandaag, gewoon iemand die houdt van wat hij doet. Net zoals ik, soms.

    Sorry, ik ben helemaal vergeten om foto's te maken. Ik heb alles zo lekker op me in laten werken dat ik dat nou juist vergeten ben. Ach, de foto's zijn niet zo belangrijk, die zitten toch al in mijn hoofd.

    Meer dan een half uur heb ik in een stoel gezeten in de eerste ruimte. Video gekeken, waarin iemand uitlegt waarom dit allemaal zo leuk is. Leuk .. Lees: passie! Ik zie allemaal families passeren, kinderen alle beelden in zich opnemen, pappa's en mamma's hun kinderen vertellen wat er te zien is, wat er allemaal gebeurd is. Life is so simple, life is so beautiful!

    Tijd om te gaan. Maar dat gaat niet zomaar. Sam - de host - staat erop om mij twee mooie ansichtkaarten van het sportcomplex te geven, en een pin van de USSSA. "Nee" komt niet in zijn woordenboek voor, dus ik bedank hem hartelijk. En dan zet hij me nog op de foto, "NO is not an answer!" Hij heeft gelijk.

    Eenmaal buiten is weer de harde Yankee-werkelijkheid. Er wordt veel geschreeuwd en gevloekt, de Yankees staan 5-6 achter. Snel nog even een pet aangeschaft (mijn collectie bevat pas zo'n 30-40 Yankees petten) en dan snel het stadion uit. Nee, dit is nou net niet mijn ding.

    Maar waar staat mijn auto? In de roes van de dag heb ik hem ergens neergezet en weet nu niet meer waar. Ergens rechts naast het stadion op een veld, naast een grote GMC pickup truck. Zoeken dan maar, vijf minuten, tien minuten, een kwartier, en dan ... ineens sta ik naast "mijn" lieve RAVje. Snel weg, wegwezen hier. Even 4WD aan en grasjes omploegen! Sorry, moest even afreageren. Dag Kissimmee, tot in juli/augustus.

    I call it a day. Nog even een bezoekje aan Walmart en dan "naar huis", ik ben moe. Wat een dag. Enerzijds teleurgesteld door de jammerlijke Yankee-ervaring (ik weet niet eens hoe de wedstrijd is verlopen), anderzijds "dronken" van de fantastische ervaring in het USSSA-museum. Ik weet nog niet hoe ik deze dag ga "kwalificeren" op de schaal van 1 tot 10.

    Eén ding: Ik ben blij met deze ervaring. Mijn ervaring.

    Welterusten. Morgen een drukke dag: Braves baseball en Magic basketball. En de confrontatie met Ta2Gerrit ... ;-)
    Laatst gewijzigd door Michael66; 17-03-13 om 19:47.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  9. Top | #9
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Reisverslag Michael66: Spring Training 2008

    Weer even de inspiratie gevonden:

    Dinsdag 4 maart 2008

    Braves & Magic!!

    Verblijfplaats"Orlando / Kissimmee, Disney's Wide World of Sports
    Temperatuur: Warm!
    Doel van de dag: Having fun!


    Vanmorgen heb ik mezelf één ding beloofd: Have fun! Ik ga het vandaag leuk hebben. Allereerst uitchecken bij het fantastische Four Points by Sheraton. Ik ga het missen, dit was een heerlijk hotel. Daarna eens kijken of ik al kan inchecken bij het Orlando Sun Resort by Lexington in Kissimmee. Zou wel handig zijn, anders is dat een klusje tussen de wedstrijden door. We'll see.

    Het weer is in ieder geval fantastisch. Tot nu geen enkele druppel regen, even afkloppen.

    Uitchecken bij Sheraton's Four Points gaat snel; kaartjes inleveren en wegwezen. Bij het Sun Resort kan ik een half uurtje later al meteen mijn kamer in: 1610. Mooie grote kamer met twee bedden van het formaat twijfelaar. Maar straks ....

    Op naar Disney's Wide World of Sports, op naar de Braves.

    's Avonds is het tijd om naar de Orlando Magic te gaan, basketball op het hoogste niveau. In downtown Orlando, dat dan weer wel. In het donker loodst TomTom me keurig naar het Amway stadion, wat een drukte daar! Ik parkeer op de derde verdieping van .. ja, van wat? Daar kom ik later vanavond wel achter, of niet? In mijn hotel heb ik nog eventjes het Pbtje van Gerrit bekeken en de hun plek in het stadion opgeschreven:

    Huh? 218? Wat een sukkel blijk ik te zijn, ik zit de hele avond daar en hoor via het forum later dat Gerrit en Marion op 219 zitten. Domdomdomdomdom. Verdomde dom. En Gerrit heeft me nog wel gezien, en geroepen. Ach, so what, there's always another chance. En Zwolle is maar iets meer dan een uur rijden vanuit Gouda.

    De wedstrijd was wel leuk. Toch niet echt mijn ding, ik snap gewoon niet waarom ze zo vaak misgooien. Ligt aan mij, ik weet het. Toch wel een intrigerend spel.

    Was ik er echt? Ja hoor! Het "bewijs":

    En daarna? Ik heb het na drie kwarten wel gezien en wil niet in de drukte terecht komen. Dus op tijd naar buiten. Maar waar staat mij RAV4? Ik heb eerlijk gezegd helemaal geen idee. Echt helemaal niet. Gelukkig kan één van de ushers buiten aangeven dat als ik "ergens op een derde etage" sta het waarschijnlijk schuin tegenover is. Ik herken daar gelukkig snel het Will Call loket, dat ik eerder op de avond zo snel gevonden had, en waar de garage tegenover staat. Nu nog de auto vinden. Yep, hij staat inderdaad in de parkeergarage. Time to go home!.

    Drie kwartiertjes later kom ik doodmoe aan bij mijn hotel. Kamer 1610 opzoeken, kaartje in de sleuf bij de deur, en ... niets. Nog een keer, weer niets. Alleen maar een rood lichtje. Waarom gaat die deur niet open? Op naar de receptie. Daar wordt ik ook niet veel wijzer. Volgens hun zit ik in 1612, maar mijn spulletjes staan toch echt in 1610. Security wordt opgeroepen en een kwartiertje later sta ik als "verdachte" met twee bewakers mijn spulletjes van 1610 naar 1612 over te hevelen. Waarom? Ik weet het nog steeds niet. Ach ... wat maakt het uit. Binnen een half uur gaat bij mij het licht uit.

    Tot morgen!
    Laatst gewijzigd door Michael66; 17-03-13 om 19:46.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  10. Top | #10
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Reisverslag Michael66: Spring Training 2008

    Woensdag 5 maart 2008

    Legends Field, home of the Yankees!

    Verblijfplaats: Tampa / Clearwater
    Temperatuur: Zo rond de 25 graden, heerlijk!
    Doel van de dag: Yankees beleven

    Yap, vandaag gaat het gebeuren: ik ga naar Legends Field in Tampa, home of the Yankees!

    Dit stadion blijkt direct naast Raymond James Stadion te liggen, het stadion waar de Tampa Bay Buccaneers (american football) hun thuiswedstrijden afwerken. Ik vind het maar raar, twee van die stadions naast elkaar en verder eigenlijk weinig andere dingen in de omgeving. Ik blijf me hier elke keer weer verbazen.

    Vandaag vooral veel indrukken, veel foto's dus: Raymond James Stadium, Legends Field, ikzelf, nr. 2 = Derek Jeter.

    De wedstrijd? 7-5 verlies voor de Yankees. So what, this is Spring Training!
    Laatst gewijzigd door Michael66; 17-03-13 om 19:46.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •