Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 108 EersteEerste 12341252102 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 1071

Onderwerp: Navigatiesysteem: Meenemen, gebruiken, kopen, POI's, etc

  1. Top | #11
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    752

    Standaard

    TT3-USA is nog niet uit. Je kunt enkel TT2-USA kopen. Een dezer dagen zal TT3-USA uitkomen, maar dan duurt het nog wel even voordat deze op eBay te koop is. OOk zijn de landenkaarten van TT2 niet te gebruiken op TT3, dus de Europese TT3 werkt niet als je daar TT2-kaarten van de USA bij installeert.

  2. Top | #12
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    189

    Standaard

    OK, ik begrijp het...

    Ik denk er ook nog over na of ik een keer met 'Neverlost' zal gaan rijden in USA.

    Overigens een prettige vakantie toegewenst,

    René :wink:
    Laatst gewijzigd door Michael66; 08-02-09 om 15:48.

  3. Top | #13
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard

    Volgens mij maakt TT 2 of TT 3 niet veel uit. Ik heb nog TT 2 USA, maar heb wel TT 3 Europa. Ik vond het in de US echt super, ondanks dat het wellicht niet moeilijk rijden is in de US, maar ik heb toch nog wel eens lopen zoeken, meerdere keren. Met TT 2 USA heb je daar echt geen last meer van ! Echt een genot !

    MattRob
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  4. Top | #14
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Soest
    Berichten
    27

    Standaard

    TomTom 3 USA is inmiddels uit.

    Voor de liefhebbers; wij hebben Florida en aangrenzende staten op CD en installeerbaar vanaf PC en Apple Macintosh.

  5. Top | #15
    Stamgast
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    131

    Standaard

    Ik heb nu twee keer bij Hertz gebruik gemaakt van het Neverlost systeem en ik moet zeggen (het werkt perfect :!: ).

    Je hebt er alles instaan, van wegen tot de Yellow pages, Hertz locaties, noem maar op. En aangezien het in de wagen zit kun je het ook niet verliezen. Daarnaast ziet er nu ook digitale radio bij....(standaard bij Hertz Neverlost). Is ook wel geinig om te hebben (niet dat je het veel gebruikt).

    In februari ben ik weer in de VS maar ook dan gewoon Neverlost bij mijn auto. Ik rij liever niet meer zonder. En dat voor $6,- per dag. Praat je op dit moment dus over ongeveer € 4,58 per dag. Als je op vakantie bent zou ik niet op dergelijke kosten besparen als je ziet wat voor gemak je ervoor terug krijgt.

  6. Top | #16
    Newbie
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Dongen
    Berichten
    1

    Standaard Met de gps door Florida.

    De gps begint in deze tijd zo langzamerhand gemeen goed te worden. Ik heb zelf de Garmin 176C en beschik over de wegenkaarten van geheel de USA. Ik kan me voorstellen dat er personen zijn die in Florida geweest zijn en hun reis hebben gemaakt met de gps. Nu zou ik het fijn vinden om daar een tracklog van te mogen ontvangen, zodat ik exact de zelfde reis kan gaan maken en niet thuis hoef te puzzelen. Misschien wilt U wel een copy hebben van de gps-kaarten (mapsource Roads and Recreation USA). Enfin, ik hoor (lees) het wel op dit forum.
    Always on route.

  7. Top | #17
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    189

    Standaard

    Gaaf hoor, zo'n GPS!

    In de huurauto's van Hertz zit het systeem Neverlost, ook zo'n mooi GPS systeem!

    Als je in steden vertoeft is het handig, anders heb je het naar mijn mening niet echt nodig.

    Toch blijft het een leuke gadget en erg handig,

    groet,

    René :idea:

  8. Top | #18
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard

    Het is de sport en de voorpret die je hebt bij het zelf bepalen van de route. Als je iemand anders zijn route rijdt weet je nooit of die route jou smaak is. :!:

    Mijn advies is om lekker zelf te puzzelen. Om inspiratie op te doen kan je het beste eerst de reisverslagen op deze site lezen.

  9. Top | #19
    Stamgast
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    131

    Standaard

    Het Neverlost systeem kan ik zeker aanraden (werkt perfect) :!:

    Waarom zou je je eigen spullen meenemen, met alle kans op verlies, diefstal e.d., terwijl je voor $ 6,- per dag of $ 40 per week, het Neverlost systeem kan huren.

    Tuurlijk, als je drie weken blijft wordt het wel een dure grap....

  10. Top | #20

    Standaard Mapopolis

    Ik heb net een paar dagen zitten zoeken naar het ultieme GPS systeem voor Florida. Hier gebruik ik ook TomTom, maar om voor twee weken Florida € 189 voor alle kaarten van de USA te betalen, dat ging me iets te ver. In mijn zoektocht, kwam ik een interessante pagina tegen: http://www.gpspassion.com/en/software/NavOverview.htm. Daaruit blijkt dat TomTom voor de USA helemaal niet de beste is. Ik was toen Mapopolis al tegengekomen en vond hun aanbod qua prijs aantrekkelijker en verder is het handig dat je bij hun software en kaarten gewoon online kunt kopen. Ook kun je trial versies van kaarten downloaden. Ik weet natuurlijk nog niet hoe het 'in het echt' gaat werken, maar de recenties zijn best goed en thuis op de bank werkt het best aardig. Minder gebruikersvriendelijk dan TomTom en het kaartje wat tijdens het navigeren overblijft is wat klein, maar het aantal POI's bijv. is weer erg indrukwekkend. Toch wel handig volgens mij om straks als we ergens op een camping zitten snel te kunnen vinden welke supermarkten er in de buurt zitten of waar we een ATM kunnen vinden.

    Nu heb ik $ 100 betaald voor de kaarten van de USA. Ze zijn niet beveiligd en ik heb er weinig moeite mee ze te delen met anderen. Ja, officieel mag dat natuurlijk niet, maar kom op. Als ik een papieren kaart koop van zo'n gebied en ik hoor dat iemand anders later ook naar dat gebied gaat, mag ie ook mijn kaart hebben. Maar om de kosten wat te delen, zoek ik naar max. twee anderen die wellicht ook belangstelling hebben voor deze kaarten. Ik vraag er € 25 voor. Zijn we dan met z'n drieën, hebben we dus allemaal € 25 betaald voor de kaartjes. Vind ik eigenlijk wel een mooie prijs voor twee weekjes vakantie. Let op: de kaarten zijn geschikt voor Palm OS 3/4/5. Mapopolis verkoopt ze ook voor PocketPC, maar dan moet je een ander pakket kopen. Voor de software zelf (gratis) en gratis demo kaartjes, zie http://www.mapopolis.com.

    Heb je belangstelling, stuur maar een e-mail naar hans@dontlook.nl.


    Groetjes,
    Hans.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •