Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 63 van de 108 EersteEerste ... 1353616263646573 ... LaatsteLaatste
Resultaten 621 tot 630 van de 1071

Onderwerp: Navigatiesysteem: Meenemen, gebruiken, kopen, POI's, etc

  1. Top | #621
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Berichten
    75

    Standaard Re: Navigatiesysteem meenemen naar Florida?

    Ta2 Gerrit,

    al heel erg bedankt..
    We hebben nog even voordat we gaan (iets minder dan 4 weken) dus daar hebben we nog wat tijd voor.
    Het is ook niet zo, dat we geen of weinig tijd hebben, dat als we daar zijn, om de adressen in te voeren.. Maar ik begrijp van vele al dat het makkelijker is om dat thuis te doen. En natuurlijk leuker..

  2. Top | #622
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Berichten
    374

    Standaard Re: Navigatiesysteem meenemen naar Florida?


  3. Top | #623
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Navigatiesysteem meenemen naar Florida?

    Yep, that's the one !
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  4. Top | #624
    Newbie
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    10

    Standaard Re: Navigatiesysteem meenemen naar Florida?

    Net een week terug uit Florida. Tomtom meegenomen, werkte perfect, ook oplaarbaar in de huurauto. In Nederland de kaart van West Europa verwijderd (naar de computer gekopieerd natuurlijk) en de kaart van Florida erop gezet, helemaal TOP! Als ik dit kan dan kan iedereen dit, succes

  5. Top | #625
    Vaste Bezoeker FloridaFrankie's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2008
    Locatie
    Leiderdorp
    Berichten
    105

    Standaard Auto navigatie

    Wie helpt? ga voorjaar 2010 naar Florida en wil graag een autonavigatie gebruiken (TomTom o.i.d.). Ben het nu zat om in het donder na de afslag tot de conclusie te komen dat ik weer 15 miles door moet rijden of mijn huwelijk op het spel moet zetten bij de combinatie kaart lezen/ autorijden :-$ . Vorig jaar is deze door de autoverhuurder aangeboden voor $ 6/dag (en natuurlijk niet gedaan!).
    Kan me voorstellen dat je er dan beter een in de USA kan kopen, maar ... ik wil deze daarna ook in NL gebruiken en die kaart zal er vast niet bijzitten. Kun je deze daarna los kopen/ downloaden/ o.i.d.
    Kan er ook een hier kopen en dan een USA kaart op de kop tikken. Kan dat? Zo ja, hoe werkt dat? Downloaden/ kopen/ ...?
    Je ziet: ik heb er echt nul-komma-nul ervaring mee. Alvast dank!

    FloridaFrankie
    1992 Miami/ Orlando/ Florida Keys 1995 Los Angeles/ San Francisco/ Las Vegas 1997 Washington DC & NYC 2008 Orlando 2009 Orlando april/ mei 2010 Florida Keys / Orlando / Cocoa Beach oktober 2010 Orlando mei 2011 Orlando okt 2011 NYC dec 2011 Orlando zomer 2012 San Francisco/ Las Vegas/ Los Angeles dec 2012 Orlando zomer 2013 Florida Keys / Orlando / Cocoa Beach dec 2013 Orlando / Tampa aug 2014 Orlando / Fort Myers / Treasure Island

  6. Top | #626
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Auto navigatie

    Heb je al eens goed op dit forum gekeken met zoekterm navigatie bijv.?
    Er is zowat een half forum over navigatie en TT/Garmin/kaarten e.d. volgeschreven.

    Knaapje
    Laatst gewijzigd door knaapje; 16-09-09 om 21:26.

  7. Top | #627
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    45

    Standaard Re: Auto navigatie

    Gaat heel simpel & paar opties:

    Koop een nieuwe Navi naar wens hier. Kijk of er een USA kaart bij zit; zo ja je hoeft niets te doen (o.a. Tom Tom) Zo nee koop een losse kaart. Ik werk alleen met TomTom dus weet hoe het daarmee werkt. Simpel een kaar bestellen bij TomTom.Afrekenen, installeren klaar. TomTom Home regelt alles voor je, kind kan de was doen.

    Hoe luxe je wilt navigeren en welk apparrat het beste voor je is moet je zelf bepalen.

    Ik kocht een TOMTOM One XL in de aanbieding bij Saturn voor 150 euro. Florida kaart 25 euro en voor 175 klaar. Navigatie in heel westeuropa + florida.

    Koop je een veel durdere Tom dan kan hij meer en zit er soms ook een Amerika kaart bij. Voor mij wat dit van de zomer de beste prijs/kwaliteitsverhouding.

    Ideaal:

    Je kunt vooraf routes plannen als je wilt op PC om Tomtom en vanaf de eerste minuut in je huurauto werkt alles "at no extra cost"

    Succes met uitzoeken & prettige reis.

  8. Top | #628
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Berichten
    374

    Standaard Re: Auto navigatie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door parrot Bekijk Berichten
    Tomtom en vanaf de eerste minuut in je huurauto werkt alles
    Dat valt nogal tegen, het kan(na keuze van een nieuwe kaart) wel tot 10 minuten duren voordat de juiste satelieten gevonden worden.

  9. Top | #629
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    45

    Standaard Re: Navigatiesysteem meenemen naar Florida?

    Ja dat had ik dus ook gelezen op het forum. Wat is nu het gekke. In Florida was het systeem binnen 1 a 2 minuten parraat. Ik had het apparaat wel eerst 1x aangezet thuis om te checkken of de kaart erop zat. Terug in NL doet het appaaraat er wel heel lang over om de satellieten weer te vinden. Blijkbaar goede ontvangst gehad in Florida!

    Wat van zeer grote invloed kan zijn is of je een warmte werende folie in de voorruit hebt. Hebben we nl. in NL wel en ik ben er niet zeker van dat onze RAV daar er ook een had. In het geval van zo'n voorruit: even raampje open en apparaat buiten houden of appaaraat opstarten voor je in stapt (je staat toch lang te wachten bij Alamo dus voordat je een auto hebt is Tom al klaar!)

  10. Top | #630
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Navigatiesysteem meenemen naar Florida?

    Dit is inherent aan de werking van het navigatiesysteem. De chip in je TomTom moet weten waar alle satellieten zich bevinden. Als dit eenmaal bepaald is worden deze posities opgeslagen. Maar als je je systeem naar de andere kant van de wereld brengt dan kloppen die opgeslagen posities niet meer (de data is maar geldig voor een bepaald gedeelte van de horizon en voor een beperkt aantal uren).

    Hetzelfde heb je als je je systeem een paar dagen niet gebruikt hebt - dan duurt het ook langer om een fix te krijgen.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •