Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 106 1231151101 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 1058

Onderwerp: Hotels via Priceline

  1. Top | #1
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Hotels via Priceline

    Hallo,

    Heeft er iemand ervaring met het bieden op hotelkamers in Florida via bijv. Priceline?

    Groetjes.
    Laatst gewijzigd door Ta2 Gerrit; 13-02-09 om 11:04. Reden: Opschonen en logisch maken topic

  2. Top | #2
    Webmaster Daniel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    883

    Standaard FAQ: Op hotelkamers bieden via Priceline.com

    Hallo allemaal,

    Omdat het onderwerp vaak naar voren komt leek het me een goed idee om een FAQ op te stellen over Priceline.com. Het leuke is dat je met Priceline.com heel veel kunt besparen. Zo zijn er voorbeelden van mensen die voor $55 in een superdeluxe hotel zaten wat normaal $150 kost! Je moet alleen wel even weten hoe een en ander in elkaar steekt. Hopelijk zorgt deze FAQ voor wat meer duidelijkheid.

    De informatie in deze FAQ is afkomstig uit verschillende bronnen: uit diverse posts van MattRob (waarvoor mijn dank!), de website van Priceline.com en de website van Biddingfortravel.com.

    1) Wat is Priceline.com?
    Priceline.com is een Amerikaanse website waar je online op (o.a.) hotelkamers kan bieden. Door dit biedsysteem zijn vaak spectaculaire kortingen te behalen. Priceline.com claimt kortingen tot 50% en geeft zelfs een laagste-prijs garantie af.

    2) Hoe werkt Priceline.com?
    Priceline.com geeft je de mogelijkheid te bieden op (o.a.) hotelkamers. Je biedt echter niet op een specifiek hotel, maar op een hotelcategorie in een bepaalde plaats. Je weet dus nooit exact welk hotel je krijgt, maar wel in welke plaats (ook wel zone, area of neighborhood) en in welke klasse. Sommige zones hebben slechts één hotel; de kans dat je in dit hotel komt (als je bod geaccepteerd wordt) is dus groot maar nooit 100%, want dagelijks kan Priceline hotels toevoegen in elke zone en in elk gebied!

    3) Hoe registreer ik mezelf bij Priceline.com?
    Priceline.com lijkt alleen voor Amerikanen, maar je kan je gewoon als niet-Amerikaan inschrijven. Je hebt wel een credit card (Visa, Master Card, American Express) nodig, maar dat ligt voor de hand. Bij je credit card gegevens moet je je adres ook opgeven. Laat dit zoveel mogelijk lijken op een Amerikaans adres. Bijv.:
    Code:
    Jan Klaasen
    Schoolstraat 1
    9845ZA Amsterdam
    020-1234567
    wordt:
    Code:
    First Name: Jan
    Last name: Klaasen
    Billing address: Schoolstraat 1
    Zip: 12345
    State: Delaware
    City: Amsterdam THE NETHERLANDS
    Phone: 020-123-4567
    4) Welke hotels gebruikt Priceline.com?
    Praktisch elke grote hotelketen is vertegenwoordigd in de database van Priceline.com. Daarnaast zijn er ook nog een aantal onafhankelijke hotels aanwezig in de database. Uiteraard komen er steeds hotels bij en gaan er hotels weer af. Eigenlijk kun je dus geaccepteerd worden voor elk hotel.

    5) Hoe begin ik?
    Allereerst moet je weten waar je wilt overnachten, bijv. Lake Buena Vista, Kissimmee, etc. Vervolgens moet je voor jezelf bepalen welke categorie/klasse hotel je wil boeken en wat je daarvoor wil betalen. Op www.BiddingForTravel.com kun je heel veel informatie vinden. Je kan er o.a. vinden wat anderen geboden hebben op hotels in jouw klasse en zone en wat de resultaten daarvan waren.

    6) Hoe werkt het bieden?
    Als je weet in welke zone en klasse je wilt boeken en je de hoogte van je bod hebt bepaalt (zie ook vraag 9), kun je beginnen met bieden. Vul alle gegevens in op de website van Priceline.com en plaats je bod. Je krijgt vervolgens te horen of het gelukt is. Zo niet, dan moet je ofwel een zone erbij kiezen, of de sterrenklasse veranderen en opnieuw bieden (mag hetzelfde bedrag zijn, of zelfs lager, maar dat is meestal niet zo praktisch). Het beste is een zone te kiezen, waarvan je weet dat daar geen hotels in jouw klasse zijn. Dan kan je feitelijk 'gratis' een nieuw bod doen, want je weet praktisch zeker (maar nooit 100%) dat je in die zone geen hotel zal krijgen. Eenzelfde bod op dezelfde zone en dezelfde klasse mag slechts eenmaal in de 72 uur.

    7) Kan ik mijn boeking nog annuleren of wijzigen?
    Nee, als je bod eenmaal geaccepteerd is kun je je boeking niet meer annuleren of wijzigen. Let dus goed op voor je je bod plaatst en kijk alles nog een keer na!

    8) Is het verstandig om ver van te voren te boeken of juist niet?
    Hier valt niets over te zeggen aangezien de hotels bepalen wanneer en tegen welke prijs welke kamers worden aangeboden bij Priceline.com. Het moment waarop je de beste prijs krijgt kan dus met de dag (of sneller; of langzamer) veranderen.

    9) Hoe hoog moet mijn bod zijn?
    Om de hoogte van je bod te bepalen, moet je de prijzen weten die de hotels rekenen voor de dagen dat jij er zou willen verblijven. Idealiter check je 3 websites voor prijzen om zo een goed beeld van je bod te krijgen. Kijk voor de prijzen op de officiele websites van de hotels. Dus bijv. op www.hyatt.com en www.marriott.com. Priceline.com hanteert een minimum voor elke klasse:
    • 1 ster: $15
    • 2 sterrren: $17
    • 2.5 sterren: $19
    • 3 sterren: $25
    • 4 sterren: $40
    • 5 sterren: $55
    • Resort: $40
    • Boutique: $50

    10) Wat als ik per se een kamer wil met twee bedden? Of een niet-roken kamer?
    Als je bod geaccepteerd wordt ben je verzekerd van een kamer voor 2 personen (double occupancy). Het hotel bepaalt of er 1 bed (meestal King Size) in staat of dat er 2 bedden (meestal Queen Size) in staan. Uiteraard staat het je vrij om te vragen naar een kamer met je voorkeur, maar het hotel is niet verplicht om daaraan te voldoen. Ditzelfde geldt uiteraard voor een roken/niet-roken kamer.

    11) Moet ik mijn credit card nog in het hotel laten zien?
    In principe niet; je betaalt via Priceline.com, op het moment dat je inchecked heb je dus al betaald voor je kamer. Je credit card gegevens zullen ook niet worden doorgegeven aan het hotel.
    Wel is het mogelijk dat het hotel of resort je alsnog vraagt om een credit card. Dit heeft niets met Priceline.com te maken, maar een soort van verzekering. Denk hierbij aan de minibar, schade aan het meubilair, etc. Indien er na je verblijf niets is om af te rekenen, krijg je je credit card print weer terug of wordt ie verscheurd.

    12) Waar kan ik meer informatie vinden?
    Deze FAQ is uiteraard niet compleet; het is slechts bedoelt als een "starting-point". Als je overweegt een bod te plaatsen, is het verstandig om de site van Priceline.com goed door te nemen. Je kan ook heel veel informatie vinden in de forums en FAQ van www.biddingfortravel.com.

    13) Dit is niets voor mij; ik wil toch meer zekerheid. Weet je nog andere sites waar ik voordelig kamers kan boeken?
    Om van de lage tarieven van Priceline.com te genieten, moet je enigzins flexibel zijn. De een is dat van nature en de ander weer niet. Mocht je tot de laatste groep behoren, dan kun je altijd je hotelkamers boeken op de traditionele manier. Er zijn een aantal betrouwbare sites die toch ook stevige korting bieden op de normale tarieven (de zg. rack rates):
    • Expedia.nl is de grootste aanbieder van hotelkamers. Je kan online foto's van de hotels zien en via een kaartje kun je zien waar de hotels liggen.
    • Hotelopia.nl heeft ook heel veel hotels in haar database. Ze claimen de laagste prijzen te hebben en stellen daar zelfs een prijsgarantie tegenover.
    • NL.Hotels.com zegt dat hun voordeeltarieven tot 70% goedkoper zijn dan de normale hoteltarieven. Ook hier is het aanbod erg groot.

    TIP: Uiteraard is het verstandig om de prijzen van deze hotelsites naast elkaar te leggen voor je boekt; maak eventueel gebruik van een prijsgarantie.

    Probeer zoveel mogelijk je vragen, opmerkingen en aanvullingen in dit topic te plaatsen; zo blijft alle informatie omtrent Priceline.com makkelijk te vinden voor iedereen!

    Succes!!

    Daniel

  3. Top | #3
    Webmaster Daniel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    883

    Standaard Priceline.com FAQ toegevoegd!

    Hallo allemaal,

    Ik heb zojuist een FAQ mbt Priceline.com geplaatst in het Hotelervaringen forum. Hopelijk maakt deze FAQ het systeem van Priceline.com wat duidelijker voor iedereen; je kan er nl. veel geld mee besparen!

    Daniel

  4. Top | #4
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Waalwijk
    Berichten
    83

    Standaard Re: FAQ: Op hotelkamers bieden via Priceline.com

    7) Kan ik mijn boeking nog annuleren of wijzigen?
    Nee, als je bod eenmaal geaccepteerd is kun je je boeking niet meer annuleren of wijzigen. Let dus goed op voor je je bod plaatst en kijk alles nog een keer na!
    Wij hadden een hotel op Key West geboekt (1 nacht) via Priceline voor een bepaalde datum. Door orkaan Frances waren echter alle vliegvelden dicht en moetsen wij 3 dagen in Philadelphia blijven. Wij hadden het telefoonnummer van het hotel bij en onze reservering kon zonder probleem een paar dagen opgeschoven worden. (Zorg er dus voor dat je altijd de gegevens bij je hebt, telefoonnummer van het hotel, maar ook het reserveringsnummer dat je van Priceline ontvangt.) Regel het dan direct met het hotel en niet via Priceline!!

    Daar aangekomen moesten we evacueren vanwege orkaan Ivan.
    We mochten de nacht blijven maar aangeraden werdt meteen om te keren ivm met de verwachte evacuatie drukt de volgende dag. Natuurlijk was er 's avond ook niets te beleven.
    Wij legden haar uit dat we via Priceline geboekt hadden en dus toch ons geld kwijt zouden zijn, maar zij vertelde ons dat we een cancel nummer zouden krijgen en hiermee ons geld terug konden vragen.

    Indien je om wat voor reden moet annuleren terwijl je ter plaatse bent, bv. een sterfgeval vraag dan altijd een cancel nummer. Het hangt waarschijnlijk van de situatie af, maar met dit nummer kun je proberen om het geld terug te krijgen via Priceline. (Zonder nummer ben je nergens.)


    8) Is het verstandig om ver van te voren te boeken of juist niet?
    Hier valt niets over te zeggen aangezien de hotels bepalen wanneer en tegen welke prijs welke kamers worden aangeboden bij Priceline.com. Het moment waarop je de beste prijs krijgt kan dus met de dag (of sneller; of langzamer) veranderen.
    Je moet gewoon geluk hebben. Wij hebben 3 november geboekt voor 24 maart t/m 1 april, springbreak en dus hartstikke druk. Ons 2e bod werd geaccepteerd.


    9) Hoe hoog moet mijn bod zijn?
    Om de hoogte van je bod te bepalen, moet je de prijzen weten die de hotels rekenen voor de dagen dat jij er zou willen verblijven. Biddingfortravel.com zegt dat je idealiter 3 websites zou moeten checken voor prijzen om zo een goed beeld van je bod te krijgen. Hier kun je een uitgebreide lijst met websites vinden voor het nazoeken van de tarieven.
    Priceline has set minimums at each quality level by which they will not even consider your bid if it is below their self-imposed minimum. Those minimums are:
    1* $15; 2* $17; 2.5* $19; 3* $25; Boutique $50; 4* $40; 5* $55; Resort $40
    Minimums revised 8/5/04

    Wij beginnen met max 5 dollar boven het minimum, wat de originele prijs ook is. Als het bod niet geaccepteerd word, kun je na 72 uur een nieuw bod uitbrengen.
    Wat wij doen is een hotel uitzoeken wat we anders zouden reserveren, naar dat bedrag kijken en vervolgens een luxere klasse proberen te boeken met als maximum het bedrag van onze andere keuze.
    Gokken is leuk, maar voor ons is het de bedoeling om juist om voor hetzelfde bedrag (of minder) een luxer hotel te krijgen dat wat we eerst zelf uitgezocht hebben. Voor de prijs van bv Days Inn zitten wij nu in het Sheraton!!

    Een heel leuk systeem. Ik wens iedereen die dit ook wil proberen veel succes!! \/
    Zeg niet dat je arm bent als je dromen niet
    in vervulling zijn gegaan;
    Noem jezelf arm als je nooit hebt gedroomd.

  5. Top | #5

  6. Top | #6

    Standaard

    Mag ik erop wijzen dat je via Hotwire op een vergelijkbare manier kan bieden op hotelkamers met dat verschil dat er hier wat meer zekerheid kan zijn over het hotel dat je zal krijgen doordat ze enkele icoontjes tonen per hotel en dat je via de combinatie van icoontjes soms kan achterhalen voor welk een hotel je dus een bod krijgt.
    www.hotwire.com

  7. Top | #7

  8. Top | #8
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard

    Inderdaad, iets meer zekerheid over wat je krijgt, maar .... gaat wel ten koste van de prijs. Hotwire is in principe altijd duurder dan Priceline :lol: !
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  9. Top | #9
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard

    Nu lees ik op het prikbord van de amerika.pagina dat je een creditcard met een amerikaans billingadres moet hebben voor priceline. Is dit waar ? Ik heb namelijk dezelfde ervaring met expedia.com, een mooie packagedeal New York - Orlando uitgezocht, helemaal geregeld met hotels, vervoer en vluchten, werd het niet geaccepteerd omdat je voor de vluchten een american based creditcard moet hebben. Bummer !! :cry:
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  10. Top | #10
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ta2 Gerrit
    Nu lees ik op het prikbord van de amerika.pagina dat je een creditcard met een amerikaans billingadres moet hebben voor priceline. Is dit waar ? Ik heb namelijk dezelfde ervaring met expedia.com, een mooie packagedeal New York - Orlando uitgezocht, helemaal geregeld met hotels, vervoer en vluchten, werd het niet geaccepteerd omdat je voor de vluchten een american based creditcard moet hebben. Bummer !! :cry:
    dit staat bij puntje 3 in de FAQ ook aangegeven. Zoalang het dus maar lijkt op een amerikaans adres bij het registreren...
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •