Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 48

Onderwerp: Crystal River - Citrus County

  1. Top | #21
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Crystal River

    Het lijkt me een mooie ervaring. Helaas vind ik het te ver van Sarasota vandaan. Het staat wel op ons lijstje om een keer te doen.
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  2. Top | #22
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Crystal River

    Wij gingen met River Ventures voor 45 dollar pp.
    Ook met wetsuit, flippers, snorkel, duikbril videouitleg en een handige noodle om nog beter te blijven drijven.
    Drinken is dan wel aanwezig, eten niet.. maarja, zwemmen en eten gaat volgens mij sowieso niet helemaal goed samen.

    Three Sisters Springs is waanzinnig mooi en heel erg helder. Helaas daar geen manatees, maar wel rondom de TSS. Ik ga nog een keer terug in de winter om ze hopelijk ook in TSS te vinden.

  3. Top | #23
    Florida Groupie Iris02's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    444

    Standaard Re: Crystal River

    Ik heb gisteren geboekt met de Groupon aanbieding http://www.snorkelwithmanatees.com/
    Ik heb er eigenlijk helemaal niet bij nagedacht om eerst te kijken of dit bedrijf goed staat aangeschreven :-( Nu maar hopen dat het goed gaat komen.
    De kinderen verheugen zich er enorm op en mijn man vind het ook geweldig. Zelf vind ik het vooral heel erg spannend. De manatees lijken mij fantastisch, ik ben vooral bang om ander wild (lees alligators/slangen) tegen te komen ;D Misschien dat ik wel lekker in de boot blijf zitten en de rest van de familie laat snorkelen !

    Heeft iemand ervaringen met deze aanbieder?
    Iris
    Florida 1996, 2010, 2012, 2015

  4. Top | #24
    Florida Groupie rolandino's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    536

    Standaard Re: Crystal River

    Wij zijn afgelopen maart met hun het water op gegaan (zie ons reisverslag van die dag). Dit was in de overgangstijd, waarbij de manatees richting de zee gaan. Helaas hadden wij de pech dat ze bijna allemaal al weg waren. Wel enkele gezien, maar die waren al opgefokt door een groep tieners, waardoor het geen zin had om het water in te gaan.

    Bij terugkomst konden we gebruik maken van het aanbod om later nog een keer te gaan. Helaas zaten ze al zo vol dat het niet meer lukte in de periode van onze vakantie. Het alternatief was dus geld terug (via groupon). Dat laatste vond ik heel netjes, want we zijn wel enkele uren het water op geweest.

    Volgens mij werken ze in de zomer maanden trouwens op een andere manier. Je gaat snorkelen, en met geluk zie je één van de vaste manatees die de zee niet meer op kunnen. Garanties geven ze denk ik niet.

    Over je vrees: Ja we hebben ook een (baby) aligator gezien, maar die schoot heel snel weg. Slangen niet, wel dolfijnen die lekker met elkaar aan het spelen waren Niks aan de hand dus, er gaan elke dag duizenden mensen het water in bij Crystal river. Als het gevaarlijk zou zijn, zou daar niemand te vinden zijn.
    Laatst gewijzigd door Ta2 Gerrit; 18-05-12 om 10:31. Reden: FQE
    NY Mei 2009
    FL April/Mei 2011, Maart 2012, reisverslag

  5. Top | #25
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Re: Crystal River

    Wij zijn met hen geweest kan er niets slecht over zeggen alleen dat het een heel stuk varen is naar de tss. En omdat er in april geen manatees waren in tss gingen wij in het grote meer in het water. Er waren maar vier manatees, het was geweldig om met ze in het water te zijn je zag geen meter onder water zo toebel was het. vraag aan de kapitein of hij ook wil varen naar tss want hij wou dit in eerste instantie niet doen omdat hier toch geen manatees te zien waren in deze tijd van het jaar. Maar je moet dit gewoon zien het is er prachtig.

  6. Top | #26
    Florida Groupie Iris02's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    444

    Standaard Re: Crystal River

    Voorlopig gaat het contact met "snorkelwithmanatees" nog niet heel soepel :-(. Ze willen alleen maar telefonisch een reservering maken. Het probleem is echter dat wij niet verder komen dan het antwoordapparaat. Op die manier is de Groupon korting snel verspeeld ! Ik heb vandaag zo'n 20 keer gebeld en dat vind ik wel even mooi geweest. Zojuist een vriendelijke mail verzonden met het verzoek of we toch aub per e-mail kunnen reserveren. Even afwachten dus maar.....
    Iris
    Florida 1996, 2010, 2012, 2015

  7. Top | #27
    Florida Groupie rolandino's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    536

    Standaard Re: Crystal River

    Je belt direct, zonder tussenkomst van een goedkoper tussen nummer denk ik? Zelf heb ik ze toen via een goedkoper tussen nummer gebeld, nl: 09001443. Dat kost 2 cent per minuut. Ook kun je even naar skype kijken, volgens mij bel je daarmee ook gratis naar de VS, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Helaas niet gratis zie ik na even zoeken.

    Ook ik had trouwens moeite erdoor te komen, maar na ongeveer 20/30 keer was ik erdoor. Ze gaven aan dat het kwam door het succes van de actie. Nu hebben ze de actie wel erg vaak, dus volgens mij leven ze alleen op groupon mensen ;-) Hopelijk hebben ze plaats voor je in jouw weken!
    Laatst gewijzigd door rolandino; 18-05-12 om 21:46. Reden: Skype opmerking aangepast.
    NY Mei 2009
    FL April/Mei 2011, Maart 2012, reisverslag

  8. Top | #28
    Florida Groupie Iris02's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    444

    Standaard Re: Crystal River

    Het is uiteindelijk gelukt We hebben telefonisch contact gehad en een reservering gemaakt. Niet op de dag waarop wij graag wilde, maar dat is niet zo'n probleem. We gaan nu op mijn verjaardag :-) Dat is weer eens een andere manier van je verjaardag vieren !
    Overigens kregen we ook een vriendelijke reactie op mijn e-mail en was het mogelijk om de reservering via de mail te maken. Achteraf gezien niet meer nodig.
    Iris
    Florida 1996, 2010, 2012, 2015

  9. Top | #29
    Florida Groupie Iris02's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    444

    Standaard Re: Crystal River

    Wij hebben vandaag gezwommen met de manatees in Crystal River. Wat een ontzettend bijzondere ervaring :-). Er waren meerdere manatees en ze bleven de hele tijd heel dicht bij ons. Wauw ! Dit hadden we veel eerder moeten doen!
    Iris
    Florida 1996, 2010, 2012, 2015

  10. Top | #30
    Stamgast Tini's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    150

    Standaard Re: Crystal River

    Ow Iris wat leuk. Dat was dan wel een heel bijzondere ervaring en nog wel op je verjaardag. Alsnog van harte gefeliciteerd!!



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •