Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 4 van de 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 48

Onderwerp: Crystal River - Citrus County

  1. Top | #31
    Florida Groupie Iris02's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    444

    Standaard Re: Crystal River

    Dank je wel Tini :-). Het was heel bijzonder. Vanaf het moment dat wij in het water waren en in de buurt kwamen van de manatees, kwamen zij naar ons toe. Heel apart, maar 1 manatee kwam naar mij en zwom in de lengte onder mij door. Jeetje, wat is het een groot beest!!! Daarna bleef hij/zij de hele tijd in mijn buurt. Dit was wel een voor mijn gevoel hele speciale felicitatie :-)
    Iris
    Florida 1996, 2010, 2012, 2015

  2. Top | #32
    Vaste Bezoeker de jantjes's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2010
    Locatie
    Home sweet Home
    Berichten
    55

    Standaard Re: Crystal River

    Super dat het een bijzondere dag was, alsnog van harte met je verjaardag

  3. Top | #33
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Berichten
    15

    Standaard Crystal water

    Hallo allemaal,

    Ik heb gisteren dit forum ontdekt en nu al mijn reis aangepast. Ik ga volgende meivakantie met man en dochter van 10 naar Florida, we willen 10 dagen in Orlando blijven, dan 1 dag naar crystal water om te snorkelen met lamantijnen dan door naar Napels voor de everglades, 1 dag naar key west, 1 dag naar key largo en dan nog 1 dag naar Miami.

    Wie heeft er ervaring met lamantijnen snorkelen? Of met crystal water? Hebben jullie nog tips voor iets anders of iets leuks rondom key largo? En ik zie veel mensen enthousiast over sarasota, is dit leuker om te doen dan Napels?
    Ik las dat iemand vroeg of hij zijn Esta had geregeld, wat is dat?
    We hebben in kissimmee een hotel geboekt, welke site raden jullie aan om eventueel een appartement of kleine villa te kijken, goed en niet al te duur?
    Kan ik beter in nederland de hooperpass kopen voor Disney en de tickets voor universal en sea worldgate of in Orlando zelf en waar moet ik dan zijn?

    Zo heeeeel veel vragen op jullie afgevoerd hahaha
    groetjes,
    ilse

  4. Top | #34
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    83

    Standaard Re: Crystal water

    Ik neem aan dat je Crystal River bedoeld ipv Crystal Water?

    Zijn daar in 2010 geweest en hebben goede ervaringen met Sunshine Rivertours aldaar.

    ESTA is een soort verplicht visa wat je aan moet vragen voordat je naar Amerika gaat(anders kom je er echt niet in!)
    Is op zich heel eenvoudig via internet aan te vragen en is twee jaar geldig.

    Gebruik nog evem de zoekfunctie op dit forum. Over veel van jouw vragen bestaan reeds uitgebreide topics

  5. Top | #35

    Standaard Re: Crystal water

    Hallo,

    Crystal River is hardstikke leuk... Wij zaten onlangs in de Plantation Inn en vanaf dat hotel kon je een boot of kayak huren en naar de Three Sisters Spring gaan. Helaas waren wij daar maar 1 middag en hadden we er geen tijd voor maar in het "kanaaltje" / riviertje pal langs de bar aan het zwembad zwommen manatees en zelfs een dolfijn. We konden niet direct onze kamer in maar wachten bij dat barretje was zo geen straf !

    In Key Islamorada kwamen de manatees het kleine haventje bij het hotel (Chesapeake Beach Resort) in zwemmen om zich vrijwillig te laten besproeien met een een tuinslang met heerlijk zoet water. Je kon er zelfs bij in het water gaan staan en ze laten drinken uit die slang. Misschien niet helemaal de bedoeling om het wildlife zo half tam te maken maar met alligators zie ik meer gevaar. Deze dieren heben er denk ik niet van te leiden.

    Een onvergetelijke ervaring die NIETS kost...snorkelen/zwemmen wordt aangeboden tegen $$$

    EDIT : Ik zie nu pas jullie reisschema... Key Islamorada zit er niet bij...wellicht nog bij te boeken voor of na Key West ?...en onderweg nog even langs Robbie om te kayakken en tarpons en pelikanen een visje uit je hand te laten happen ?
    Laatst gewijzigd door Erica en André; 08-09-12 om 11:17. Reden: correctie op eerdere info

  6. Top | #36

    Standaard Re: Crystal water


  7. Top | #37

    Standaard Re: Crystal water


  8. Top | #38
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Re: Crystal water

    Mmmm van orlando naar crystal river reden wij bijna 1,45uur . Dus denk ik dat de trip van crystal river naar napels wel eens zo een 4 uur rijden is . Om daarna van napels naar key west te rijden wat zo een 5 uur rijden is . Blijven jullie telkens een nacht op 1plaats of niet ? Wij zijn vorig jaar gaan zwemmen via groupon met mannetees het was geweldig echt een aanrader . We hebben erna ook nog een beetje rond gesnorkeld in the three sister spring ook super leuk . Tip nu is er op groupon ook een manatee coupon te kopen.

  9. Top | #39
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Berichten
    15

    Standaard Re: Crystal water

    Hoi,

    Bedankt voor jullie tips en uitleg! Wij verblijven inderdaad overal 1 nacht, behalve in Orlando daar verblijven we 11 nachten. Is islamorada leuker dan key largo?

  10. Top | #40

    Standaard Re: Crystal water

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ilse73 Bekijk Berichten
    Hoi,

    Bedankt voor jullie tips en uitleg! Wij verblijven inderdaad overal 1 nacht, behalve in Orlando daar verblijven we 11 nachten. Is islamorada leuker dan key largo?
    Key Largo ken ik niet maar is denk ik wel groter/bekender dan Key Islamorada. Bij KL is dat grote State Park (John Pennecamp o.i.d.) en daar kan je ongetwijfeld ook snorkelen en kayakken. De pelikanen en tarpons (en alligators en haaien) bij Robbie waren indrukwekkend maar ik weet niet of dat iets voor kinderen is. Als jullie dochter niet bang is en je past goed op dan kan het wellicht wel maar ik heb zelf geen kinderen dus dat oordeel moet je zelf maar vellen.

    http://www.robbies.com/tarpon.htm

    http://www.youtube.com/watch?v=LpOmwHMrLc4

    (Die tarpons hebben trouwens geen tanden; zo'n bloederige hand had ik ook maar als je er even wat water langs laat lopen zie je haast niks meer... maar daar zou ik toch geen kinderen aan wagen)



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •