Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 12 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 116

Onderwerp: Vliegtax

  1. Top | #1
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    stein
    Berichten
    237

    Standaard Vliegtax

    ik heb een boeking vanaf dusseldorf gemaakt
    vertrek 21-7-2008
    tot mijn verbazing moet ik toch vliegtax betalen
    ik dacht dat het alleen bij vertrek vanaf een nederlandse luchthaven is.
    heeft iemand hier al iets van gehoord?

  2. Top | #2
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: vliegtax

    Welke maatschappij, waar heb je geboekt?
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  3. Top | #3
    Stamgast hockey's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Locatie
    Groene Hart
    Berichten
    191

    Standaard Re: vliegtax

    wij vliegen vanaf Brussel en gaan terug naar Amsterdam en betalen GEEN vliegtax. (american airlines)

  4. Top | #4
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Vliegtax

    Wat bedoel je precies met "vliegtax"?

    Als je de luchthavenbelasting bedoelt, die komt er overal bij, waar je ook boekt.

    De Milieubelasting (zoals dat genoemd wordt) gaat waarschijnlijk in per 1 juli.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  5. Top | #5
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    stein
    Berichten
    237

    Standaard Re: Vliegtax

    Ik bedoel vliegtax zoals het ook op mijn rekening genoemd wordt en in onderstaand artikel:


    Het kabinet wil volgend jaar een heffing op vliegtickets invoeren om consumenten te stimuleren tot minder milieubelastend gedrag. De bond vindt dat deze Vliegtax de keuzevrijheid van consumenten en het recht op toegang tot deze producten in gevaar brengt en wil dat het kabinet zijn plannen herziet.

    Ik moet de vliegtax betalen voor een reis naar Thailand geboekt bij een ned. reisburo, vertrek in juli .Bij onze reis naar florida in juni geldt dit nog niet.
    ik wilde weten of er hier mensen zijn die geboekt hebben in Nederland en vertrekken vanaf Dusseldorf en die dit ook moeten betalen.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 10-02-08 om 19:36.

  6. Top | #6
    Stamgast deh78's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    178

    Standaard Re: Vliegtax

    Ik vetrek in September vanaf Brussel naar New York en ik hoef absuluut geen milleu tax te betalen...dit was ook een van de reden dat we vanaf het buitenland gaan reizen.

    Dennis

  7. Top | #7
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2007
    Berichten
    114

    Standaard Re: Vliegtax

    Volgens mij is het heel simpel en zitten ze gewoon fout.

    Bij vertrek vanaf Duesseldorf is geen vliegtax verschuldigd zoals deze voor vertekken vanaf Nederland per 1-7-2008 wordt geheven.

    Even achteraangaan bij het reisburo, en laat hier ook ff weten hoe het afloopt.

    Mvg,

    Roy.
    Laatst gewijzigd door rolthof; 11-02-08 om 21:51.

  8. Top | #8
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    stein
    Berichten
    237

    Standaard Re: Vliegtax

    ik kreeg net een mail terug, was een "foutje", ik krijg een nieuwe factuur zonder vliegtax.

  9. Top | #9
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Vliegtax

    Ik hoop niet dat ze dat foutje standaard maken en het alleen corrigeren als iemand erover klaagt...
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  10. Top | #10
    Stamgast Saskiac1977's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    169

    Standaard Re: Vliegtax

    Gisteren nog even Radar gezien waar aandacht aan dit onderwerp geschonken werd.
    ANVR, luchtvaartmaatschappijen en luchthavens gaan hun krachten bundelen en naar de rechter.....dus we moeten nog zien of het er daadwerkelijk komt.....er komen toch steeds mer geluiden dat de "milieubelasting"niets te maken heeft met het milieu maar een manier is om de staatskas te spekken.
    Verder blijft het in strijd met het verdrag van Chicago (vrij reizen verdrag), waar ook Nederland voor getekend heeft.
    Ik ga echt lachen als het er niet door komt....moet iedereen zn geld weer terug gaan halen...dat wordt een klus want elke touroperator heeft de tax al gerekend....ben benieuwd...



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •