Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 14 van de 16 EersteEerste ... 41213141516 LaatsteLaatste
Resultaten 131 tot 140 van de 157

Onderwerp: Vliegen met Iberia

  1. Top | #131
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Berichten
    97

    Standaard Re: Vliegen met Iberia

    vr 20/04 07:55u Düsseldorf (DUS) International vr 20/04 10:35u Madrid (MAD) IB 3137 (2u40m)
    vr 20/04 11:50u Madrid (MAD) vr 20/04 15:40u Miami (MIA) International, FL IB 6123 (9u50m)

    vr 11/05 19:35u Miami (MIA) International, FL za 12/05 09:15u Londen (LHR) Heathrow IB 4251 (8u40m)
    za 12/05 10:45u Londen (LHR) Heathrow za 12/05 13:10u Düsseldorf (DUS) International BA 938 (1u25m)

    Iberia dus.......dan neem ik aan dat ze er toch min of meer voor proberen te zorgen dat je de overstap haalt. Je zal niet de enige zijn in dat vliegtuig die overstapt en als iedereen ze 600e kost.....

    Is er voor de heenweg ook zo'n regeling?

  2. Top | #132

    Standaard Re: Vliegen met Iberia

    Je vluchtnummer op je ticket moet een EU maatschappij zijn bij vluchten van een Niet-Europees naar een Europees veld.
    Voor wat betreft de heenreis:Bij vertrek vanaf een Europees veld naar een ander willekeurig (al dan niet Europees) veld maakt het niet uit.

    Dus maar de states maakt het niet uit of je met een EU of non EU maatschappij vliegt, terug naar Europa wel.

    Compensatie krijg je vanaf een AANKOMSTvertraging van meer dan 3 uren en kan al naar gelang de duur van de vertraging en de vliegafstand oplopen tot 600 eur pp. Er zijn echter wel een hoop uitzonderen (buitengewone omstandigheden) maar een aansluiting missen in Madrid omdat je vlucht uit de states komt en je dan pas de volgende dag doorvliegt naar DUS kan je dus 600 eur/pp opleveren als er bijvoorbeeld geen stakingen of slecht weer meespelen.

    Sommige maatschappijen geven je een keuze. Zo heb ik dit weekeinde een zaak namens een aantal passagiers tegen KLM succesvol afgerond en kregen de passagiers de keuze tussen 600 euro contant of 800 euro aan KLM waardecheques.
    Laatst gewijzigd door b767-300er; 02-07-17 om 10:04.

  3. Top | #133

    Standaard Re: Vliegen met Iberia

    Ze zullen het altijd proberen maar het lukt lang niet altijd.

  4. Top | #134
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Berichten
    97

    Standaard Re: Vliegen met Iberia

    Dus stel ik mis bij mijn DUS - MAD - MIA vluchten de overstap in Madrid dan heb ik nergens recht op, behalve een overboeking op een andere vlucht.

  5. Top | #135

    Standaard Re: Vliegen met Iberia

    Nee. Dat staat er niet.

    Daar heb je wel degelijk recht op. Het maakt met een vlucht met een vertrekhaven in Europa niet uit of je met een EU of non EU maatschappij vliegt.

    Simpel gesteld:
    Vertrekken vanaf Europa naar een veld waar ook ter wereld: de compensatieregeling geldt voor ALLE maatschappijen.

    Vertrekken naar Europa vanaf een veld waar ook ter wereld : compensatieregeling geldt alleen maar voor EU maatschappijen (uitzondering is als je vlucht zowel vertrekt en aankomt op een EU veld, dan geldt het voor alle maatschappijen)

  6. Top | #136

    Standaard Re: Vliegen met Iberia

    Vertrek je dus met Delta Airlines vanaf DUS naar MIA dan geldt de regeling wel, maar terug met Delta Airlines van MIA naar DUS geldt de regeling niet.

    Jouw vluchtschema zou binnen de compensatieregeling vallen, mits er geen sprake is van buitengewone omstandigheden.

  7. Top | #137
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Berichten
    97

    Standaard Re: Vliegen met Iberia

    Laten we erop hopen dat ik gewoon de overstappen haal. Wie weet wordt t nog 20x aangepast.

  8. Top | #138
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    871

    Standaard Re: Vliegen met Iberia

    Ook ik ga straks overstappen in Madrid.
    Begrepen heb ik al dat er een beste afstand afgelegd moet worden.
    Ook heb ik begrepen dat 70 minuten een tijd is die te halen is.
    Maar moet ik dan ook weer door een security heen of is dat niet nodig?

  9. Top | #139
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Vliegen met Iberia

    Vorig jaar had ik daar geen security check van handbagage volgens mij. Wel een extra check van reispapieren vlakbij de gate.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  10. Top | #140
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2016
    Berichten
    334

    Standaard Re: Vliegen met Iberia

    Ik ga op de terugweg ook met Iberia en overstap in Madrid. Oorspronkelijke overstaptijd was 1h15 en nu nog maar 55 minuten. Zal er dus ook om spannen of we het halen. Maar naar ik begreep is voldoet dit nog aan de minimale overstaptijd en daarom kon ik dit niet kosteloos laten aanpassen.
    Maar tips over hoe tzt zo snel mogelijk de aansluiting te laten halen, zijn welkom !



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •