Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 16 van de 16 EersteEerste ... 6141516
Resultaten 151 tot 157 van de 157

Onderwerp: Vliegen met Iberia

  1. Top | #151
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Berichten
    97

    Standaard Re: Vliegen met Iberia

    Wellicht heeft iemand hier ervaring?
    Wij vliegen met Iberia komend jaar de volgende vluchten:
    Dus - MMA MAD-MIA
    MIA - LHR LHR - DUS

    Nu 2 vragen:
    1.
    Voor stoelreserveringen op de intercontinentale vluchten moet ik extra betalen. Minstels 15-30 euro per stoel per vlucht. Wij reizen met onze 2 jaar oude dochter. Betekent dit dat wanneer we niet reserveren, we de kans lopen dat wij als volwassenen elders zitten dan zij met jaar 2 jaar oud? 1 volwassene elders vind ik nog niet zo'n probleem.

    2.
    Qua bagage werkt Iberia anders dan bijvoorbeeld United. Je mag voor een kind hetzelfde meenemen als een volwassene + een extra opvouwbare kinderwagen OF autostoel. Bij United is dit EN.
    Totaal mogen wij dus 3 grote koffers, 3 handbagage, 1 opvouwbare buggy OF autostoel meenemen.
    Nu is mij na veel discussie met Iberia het volgende gebleken:
    We mogen ook een autostoel meenemen i.p.v. 1 koffer. Deze kan natuurlijk in een tas welke je verder tot aan je gewichtslimiet volpropt. Dit betekent wel dat je deze stoel niet in het vliegtuig tot je beschikking hebt voor je kind. Je mag hem wel gate-checken zodat hij niet onder in het ruim wordt geflikkerd.
    Wat we ook mogen doen is de autostoel mee de cabin in nemen zodat onze dochter erin kan zitten tijdens de vlucht. Echter; er staat nergens beschreven (en uitgelegd) of je deze dan UIT die tas mag halen zodat de rest van die tas netjes mee gaat.
    Dus: ik kom aan met 3 koffers waarvan 1 gevuld met een autostoel, 3 handbagage en 1 opvouwbare kinderwagen. Ik wil 2 koffers balie checken en 1 koffer gate checken. Na het gate-checken haal ik de kinderstoel eruit voor in de cabin. Niemand weet momenteel het antwoord hierop.

  2. Top | #152

    Standaard Re: Vliegen met Iberia

    1) een kind van 2 zit nooit alleen maar altijd met minimaal 1 van de ouders.
    2) ik snap niet wat je bedoeld. Daar kan ik je niet mee helpen. (Behalve dat bij de gate inchecken ook gewoon het ruim in gaat)

  3. Top | #153
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Berichten
    97

    Standaard Re: Vliegen met Iberia

    1.) Ah dat wist ik niet. Scheelt mij een stoelreservering.
    2.) Ik bedoel dat ik dus i.p.v. 1 koffer ook 1 autostoel mee mag nemen. Nu kan ik dan de tas waar deze inzit natuurlijk verder vullen met wat dingen. Je hebt immers voldoende loze ruimte bij een autostoeltje. Alleen stel ik zou de autostoel willen gebruiken in de cabin (wat mag) waar laat ik dan de rest van die spullen. Of is de keuze gewoon
    -OF een tas met autostoel en wat je er dan nog bij propt => ruim
    -OF een tas met ALLEEN autostoel => cabin

  4. Top | #154
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Berichten
    97

    Standaard Re: Vliegen met Iberia

    Blijkbaar:

    The infant can travel with a carseat or a stroller + a checked bag. If the carseat has less than 158cm and 23kg, it can substitute the checked bag

  5. Top | #155
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    871

    Standaard Re: Vliegen met Iberia

    Ik kan alleen op vraag 1 antwoorden.
    Behalve dat je echt niet apart gezet wordt van je kind is er ook een optie om 24 uur van te voren gratis je stoelen te reserveren.
    Je zal zien dat je dan al ergens geplaatst bent maar dan kan je eventueel zelf een andere plaatst zoeken en boeken.

  6. Top | #156
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    87

    Standaard Re: Vliegen met Iberia

    Bellen met Iberia doet wonderen! Wij vliegen heen met BA vanaf Dusseldorf en daar kon ik tegen betaling stoelen vastleggen.
    Terug vliegen we met Iberia via Madrid en hiervoor kon ik online geen stoelen vastleggen. Ik heb ze net gebeld en nu staan er kosteloos stoelen voor ons vast. Drie naast elkaar dus daar hoef ik me in ieder geval niet meer druk om te maken. (zat me toch niet lekker om te wachten tot de incheck op Miami airport)

  7. Top | #157
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Berichten
    97

    Standaard Re: Vliegen met Iberia

    De baggage blijft toch wel onduidelijk. Op hun website staat dat je OF een autozitje OF een kinderwagen mee mag nemen.
    Er staat nergens of je de autostoel mee neemt de cabin in of incheckt.

    Hier staat weer dat je bij Iberia beide mee mag nemen:
    http://www.iberia-groups.com/SWK1821..._Allowance.pdf



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •