Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 23

Onderwerp: Reisschema Syl71: Miami-Key West-Ft. Lauderdale-Orlando

  1. Top | #1
    Vaste Bezoeker Syl71's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Hengelo OV
    Berichten
    60

    Standaard Reisschema Syl71: Miami-Key West-Ft. Lauderdale-Orlando

    Hallo allemaal,

    Wij zijn in Florida van 6 juli t/m 27 juli 2008.
    Ons reisschema is te vinden op ons weblog.
    www.floridafun.web-log.nl

    We vragen ons af of we er goed aan doen om zolang in Ft. Lauderdale te blijven, ik heb het idee n.a.v. verslagen/verhalen hier dat dit wel eens te lang zou kunnen zijn??

    graag tips.

    Bij voorbaat dank,
    Sylvia
    Florida 1996 - Westkust USA 1997 - Florida 2005 - Florida 2006 - Florida 2008



  2. Top | #2
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Reisschema Miami-Key West-Ft. Lauderdale-Orlando

    Je hebt blijkbaar al een idee gekregen van de mogelijkheden in Ft. Lauderdale, en daaruit geconcludeerd dat het voor jou mogelijk te lang is wat je nu hebt ingepland (ik ken anderen die daar graag twee weken doorbrengen).

    Wat wil je dan voor tips van ons?

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  3. Top | #3
    Florida Fanaat Mickey99's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    1.908

    Standaard Re: Reisschema Miami-Key West-Ft. Lauderdale-Orlando

    Misschien is het handig als je je reisschema ook in dit topic vermeld i.p.v. alleen op je weblog? Dan hoef je namelijk niet eerst je weblog aan te klikken om het schema te zien :wink:
    Florida:1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2 x 2004/2 x 2006/2 x 2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015/2016
    New York: 2006 / 2007 / 2009 /2015 Zuidwesten: 2008 / 2009 / 2013 /2016. Noordwesten: 2013
    Noordoosten: 2009. Mid- en zuidwesten: 2010. Zuidoosten: 2011. Alaska: 2014

  4. Top | #4
    Vaste Bezoeker Syl71's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Hengelo OV
    Berichten
    60

    Standaard Re: Reisschema Miami-Key West-Ft. Lauderdale-Orlando

    Hallo beiden,

    nou Michael... een idee heb ik echt nog niet hoor.
    Ik wilde enkel de mening van anderen eens horen, meer niet.
    Natuurlijk zullen er mensen zijn die hier 2 weken willen verblijven, dat geloof ik meteen. Maar geldt dat niet voor overal? :-k
    Ft. Lauderdale is gewoon het enige stukje tijdens ons verblijf waarvan ik gewoon niet helemaal zeker ben of we hier nu 4 nachten moeten doorbrengen of niet. En waar kun je een beter beeld vormen over de meningen dan hier?

    En ja.. Mickey, je hebt helemaal gelijk.
    Ik bedacht me dat het schema erg duidelijk op het log stond maar kan het hier natuurlijk ook plaatsen, bij deze :-D

    ** 4 dgn KEY WEST **
    6 t/m 9 juli (3 nachten)

    ** 5 dgn FORT LAUDERDALE en omstreken **
    10 t/m 14 juli (4 nachten)

    ** 14 dgn ORLANDO en omstreken **
    15 t/m 27 juli (13 nachten)
    Florida 1996 - Westkust USA 1997 - Florida 2005 - Florida 2006 - Florida 2008



  5. Top | #5
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Reisschema Miami-Key West-Ft. Lauderdale-Orlando

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Syl71 Bekijk Berichten
    Ft. Lauderdale is gewoon het enige stukje tijdens ons verblijf waarvan ik gewoon niet helemaal zeker ben of we hier nu 4 nachten moeten doorbrengen of niet.
    Waarom heb je het dan gekozen voor 4 nachten?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Syl71 Bekijk Berichten
    En waar kun je een beter beeld vormen over de meningen dan hier?
    Ja, da's waar, hier kun je er goed over praten. Maar dan wel met de redenen waarom je ergens voor kiest. De keuzes in Florida zijn zo divers en voor ieder weer anders, daarom zou ik graag willen weten: wat vind je leuk, wat verwacht je ergens van?

    Of verwacht je hier een brainstorm-sessie?
    Laatst gewijzigd door Michael66; 27-01-08 om 15:07.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  6. Top | #6
    Vaste Bezoeker Syl71's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Hengelo OV
    Berichten
    60

    Standaard Re: Reisschema Miami-Key West-Ft. Lauderdale-Orlando

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael66 Bekijk Berichten
    Waarom heb je het dan gekozen voor 4 nachten?
    Ja, da's waar, hier kun je er goed over praten. Maar dan wel met over der redenen waarom je ergens voor kiest. De keuzes in Florida zijn zo divers en voor ieder weer anders, daarom zou ik graag willen weten: wat vind je leuk, wat verwacht je ergens van?

    Of verwacht je hier een brainstorm-sessie?

    Ik heb een reisschema opgezet, en heb nog nérgens definitief voor gekozen in deze omgeving.
    Dit is alleen ons idee voor Ft. Lauderdale, en de enige antwoorden die ik eventueel verwacht is of 4n. te lang is of niet. De ervaringen die anderen hebben in dit gedeelte dus. Volgens mij stelde ik een heel normale vraag Michael.

    Verder raakt je laatste zin kant noch wal, daar reageer ik niet eens op!
    Florida 1996 - Westkust USA 1997 - Florida 2005 - Florida 2006 - Florida 2008



  7. Top | #7
    Florida Fanaat Mickey99's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    1.908

    Standaard Re: Reisschema Miami-Key West-Ft. Lauderdale-Orlando

    Het is allemaal zeer persoonlijk en net wat je allemaal van plan bent. Ik ben tot nu toe een paar keer in Ft Lauderdale geweest en heb aan 2 nachten genoeg. We gaan dan shoppen in Sawgrasmill en een beetje bij de boulevard en in de haventjes kijken. Eventueel een dagje naar het strand. Persoonlijk zou ik 5 dagen (4 nachten) te lang vinden.

    Verder zag ik in je onderschrift dat je al eerder in Florida bent geweest maar toen ben je waarschijnlijk niet in Ft Lauderdale geweest?

    Succes met beslissen.
    Florida:1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2 x 2004/2 x 2006/2 x 2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015/2016
    New York: 2006 / 2007 / 2009 /2015 Zuidwesten: 2008 / 2009 / 2013 /2016. Noordwesten: 2013
    Noordoosten: 2009. Mid- en zuidwesten: 2010. Zuidoosten: 2011. Alaska: 2014

  8. Top | #8
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Reisschema Miami-Key West-Ft. Lauderdale-Orlando

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door syl71
    Dit is alleen ons idee voor Ft. Lauderdale, en de enige antwoorden die ik eventueel verwacht is of 4n. te lang is of niet. De ervaringen die anderen hebben in dit gedeelte dus. Volgens mij stelde ik een heel normale vraag Michael.
    Ja, een heel normale vraag. En volgens mij ook een heel normale vraag die ik steeds stel (en waarop je nog steeds geen antwoord hebt gegeven): Wat is de reden waarom je naar Ft. Lauderdale wil, waarom je die plaats in je reisschema hebt opgenomen? Zolang je die reden niet opgeeft kunnen we hier niet beoordelen of het aantal dagen dat je daar wilt verblijven genoeg / te weinig / te veel is. Echt niet.

    Je zegt dat je nergens definitief voor gekozen hebt, maar Ft. Lauderdale staat inmiddels wel voor 4 dagen / nachten in je schema. Dat heb je toch niet zomaar gedaan? Je verwacht er dan toch iets van? Wat is dat dan?

    Ben gewoon (nog steeds) erg benieuwd naar je redenen.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 18-01-08 om 06:40.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  9. Top | #9
    Florida Fanaat pascalbrouwers's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    1.054

    Standaard Re: Reisschema Miami-Key West-Ft. Lauderdale-Orlando

    Hallo syl71,
    Mening van michael66 deel ik.
    Wat wil je in ft lauderdale gaan doen.en zeker niet onbelangrijk wat verwacht je ervan.

    Wij zijn er dit jaar 3 dagen geweest ( 2007).
    Wat ons betreft tekort.
    Normaliter als wij naar florida gaan nemen we altijd ft lauderdale in ons schema op.
    Vorig jaar ( uh 2006 nog effe wennen aan 2008) niet kunnen gaan, daar mijn vrouw ziek was geworden en zijn we vervolgens in Orlando gebleven.

    Ons bevalt het er altijd prima, en hebben er leuke herinneringen aan overgehouden tijdens onze eerdere vakanties.

    1 vakantie hebben we er zelfs 2 weken doorgebracht, met een korte onderbreking in Key west.

    Het blijft natuurlijk persoonlijk.
    Voordeel zou kunnen zijn dat je de hele reis niet van te voren vastlegd en ter plekke beslist wat je gaat doen.
    Wil je dan langer blijven, dan pas je het schema aan.

    Ik zou in ieder geval minimaal 2 dagen gaan.


    Het is:
    +/- 40 minuten rijden naar miami
    een dik uur rijden naar de everglades.
    Al eerder vermeld de grootste mall van fl --> sawgrassmill +/- 25 minuten rijden.
    Mooi strand met een leuke boulevard ( gelegen tussen sunrise en las olas boulevard).

    Mocht je voor deze stad kiezen, probeer dan een hotel te boeken in de buurt van las olas boulevard.
    Hier kun je lekker eten, zijn er veel leuke barretjes, en natuurlijk voor de dames shoppen in de vele kleine winkeltjes.




    groet,
    Pascal
    1998 New York 2 X.
    1999 Californie en Vegas.
    2000 New York 2010 New York
    1997, 1998, 2006 , 2007 , 2008

  10. Top | #10
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jul 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    191

    Standaard Re: Reisschema Miami-Key West-Ft. Lauderdale-Orlando

    Wij gaan naar Ft.Lauderdale in Mei en dan gaan we naar Sawgrass Mills. Volgens ons de ALLERGROOTSTE OUTLET(in ieder geval die wij hebben gezien) Je kunt daar echt wel een dagje doorbrengen en dan heerlijk eten bij de Cheesecake Factory. Ik heb nog geen hotel geboekt. Dat wil ik via Priceline doen en dan vlakbij het strand. Als ik me goed herinner is er ook een stickey van iemand die een heel verhaal had over Ft.Lauderdale en die gaf allemaal leuke tips om te doen. Volgens mij bevindt de stickey zich op dit forum. Veel plezier hoor. Je blog ziet er mooi uit(ga mijn man vragen ook zo'n mooi kaartje met de route voor me te maken voor op ons blog) en volgens mij word het een mooie reis. Voor de Keys kun je ook nog even een post opzoeken van NatasjaL. Die heeft prachtige foto's gemaakt en ook wat leuke plekjes en restaurantjes. Ik zie al bijna door de bomen het bos niet meer zoveel is er te doen\\/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •