Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 6 van de 56 EersteEerste ... 4567816 ... LaatsteLaatste
Resultaten 51 tot 60 van de 554

Onderwerp: Vliegen met TUIfly Belgium (voorheen Jetairfly)

  1. Top | #51
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    873

    Standaard Re: Vliegen met JetAirFly

    Oldgrumpy, je zegt het zelf al. Naar MEXICO gevlogen. Dan ben je, zelfs als je het toestel verlaat, alleen maar in transit.
    Natuurlijk ga je dan niet langs de Amerikaanse immigratie. Je blijft en gaat toch niet naar de USA.
    Maar wel als je , waar dan ook in de USA gaat verblijven moet je bij de immigratie langs.
    En, neem dit maar aan van mij, wat b767-300er opschrijft klopt altijd.
    Ik heb veel van zijn inzendingen gelezen en ook zijn website bezocht www.vliegschemas.nl/forum en ben ernstig onder de indruk van zijn kennis. :-)

  2. Top | #52
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Berichten
    83

    Standaard Re: Vliegen met JetAirFly

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oldgrumpy Bekijk Berichten
    wij zijn een aantal jaar geleden eens naar Mexico gevlogen met Jetait en zijn toen ook in Miami geland(om passagiers op te pikken)
    wij zijn zeker niet moeten uitstappen toen.
    Weet niet of dat onder dezelfde regeling valt maar dat is dan toch ook anders dan hier wordt gezegd ?
    Dan heeft JetAir de regels overtreden, het is absoluut niet toegestaan. Martinair had ooit een vergelijkbare route naar Costa Rica en en MIA moest echt iedereen er uit.

  3. Top | #53
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Berichten
    55

    Standaard Re: Vliegen met JetAirFly

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 76-er Bekijk Berichten
    Dan heeft JetAir de regels overtreden, het is absoluut niet toegestaan. Martinair had ooit een vergelijkbare route naar Costa Rica en en MIA moest echt iedereen er uit.
    oeps, mijn vrouw vertelt me dat we geen tussenstop in Miami gemaakt hebben maar Varadero.
    Dat zou dan wel kunnen, neem ik aan.
    Mijn excuses voor het misverstand! De leeftijd he :-)

  4. Top | #54
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    873

    Standaard Re: Vliegen met JetAirFly

    76-er, ben ik toch even nieuwsgierig.
    Mijn ervaring is dus niet via de USA verder maar ik heb toch redelijk veel internationale vluchten gemaakt waarbij ik gestopt ben in vele landen.
    Ik geef maar een voorbeeld.
    Nederland via diverse landen en tussenstops op weg naar Australie.
    Een paar maal mag je er niet uit en een paar maal wel.
    Als je er wel uit mag kan je alleen wat rondjes lopen in de Tax-free ruimte en krijg je een transitcard.
    Is het nu zo dat als je via de USA naar wat voor bestemming dan ook ALTIID langs de immigratie moet?
    Dat is dan voor mij iets nieuws.
    Zo zie je maar weer. Je bent nooit te oud om iets te leren. :-)

  5. Top | #55

    Standaard Re: Vliegen met JetAirFly

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frans1949 Bekijk Berichten
    Is het nu zo dat als je via de USA naar wat voor bestemming dan ook ALTIID langs de immigratie moet?:-)
    Klopt, zodra je maar 1 voet (of wiel) op USA bodem zet moet je door immigratie en dien je in bezit te zijn van geldige ESTA.
    2 uitzonderingen. Vanaf Dublin kan je daar al door immigratie en reizigers met de Canadese nationaliteit op doorreis naar Canada hoeven geen ESTA te hebben (maar wel door immigration)

    Bij andere landen heb je dit nagenoeg niet, zoals je zelf al schetst. soms wel en soms niet van boord, al dan niet in een transit ruimte.



  6. Top | #56
    Florida Fanaat hannie's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Berichten
    1.111

    Standaard Re: Vliegen met JetAirFly

    Misschien een hele blonde vraag maar ik begrijp onderstaande regel niet van Jetairfly.

    De maximum afmetingen van de bagage bedragen 80 x 60 x 25cm, maar het totaal mag nooit 158cm overschrijden.

    Die afmetingen die zij opgeven zijn toch 165 cm!

  7. Top | #57
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    873

    Standaard Re: Vliegen met JetAirFly

    # Hannie, ik lees het zo max 80 hoog, max 60 breed en max 35 diep.
    Maar het totale aantal cm mag niet meer zijn dan 158 cm.
    Je kan dus niet drie keer het max aantal cm gebruiken

  8. Top | #58
    Florida Fanaat hannie's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Berichten
    1.111

    Standaard Re: Vliegen met JetAirFly

    Oh ja, dat kan ook.
    Weet iemand hoe strikt ze hierin zijn bij Jetairfly?

  9. Top | #59
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Locatie
    Heiloo
    Berichten
    1.503

    Standaard Re: Vliegen met JetAirFly

    Ben ik ook wel benieuwd naar.
    Vlieg ook met Jetair in februari. Had 1,5 week geleden ofzo een vraag gesteld over handbagage bij Arke, over de afmetingen. Netjes antwoord gekregen. En was blij met het feit dat er geen maximum aan gewicht was.
    Toen die mail dat het over gaat naar Jetair, wist ik natuurlijk al van te voren, maar nu moet je je ook houden aan de handbagageregels van Jetair, doei handbagage zonder max. gewicht... (was net van plan om wat geurkaarsen van Bath en Bodyworks terug in de handbagage te doen...)
    Ben ook benieuwd naar Jetair in het algemeen.
    Reisverslag: Orlando 2012 + 2013 + 2014 + 2015 http://cindyhelmich.blogspot.nl/
    Reisverslag: Florida 2016 + NY 2016 + Florida 2017 + Florida 2018 + Florida 2019 + Florida 2020 + NY 2022 http://cindyinflorida.blogspot.nl/

  10. Top | #60
    Florida Groupie Bieg's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Locatie
    Noord Holland / Windermere, Fl
    Berichten
    387

    Standaard Re: Vliegen met JetAirFly

    Ik weet in ieder geval dat je maar 1 stuks handbagage mee mag nemen bij Jetair, dit in tegenstelling tot andere maatschappijen. Dat wordt een leuke uitdaging . Verder schijn je geen eigen eten mee aan boord te mogen nemen (weet niet of dat ook vanaf Schiphol gaat gelden maar voor Brussel wel). Ik neem toch de gok om mueslirepen en zo mee te nemen, ik mag toch aannemen dat dat wel toegestaan is? We laten wel weten hoe Jetair is bevallen Cindy!


    Volg ons op ons blog : http://www.biegjes.nl



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •