Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 43 van de 56 EersteEerste ... 33414243444553 ... LaatsteLaatste
Resultaten 421 tot 430 van de 554

Onderwerp: Vliegen met TUIfly Belgium (voorheen Jetairfly)

  1. Top | #421
    Stamgast Sniper's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    159

    Standaard Re: Vliegen met JetAirFly

    Volgens mij heeft Jeairfly zelf geen Dreamliners.
    Florida 1991: Orlando - Florida 2012: Fort Lauderdale/Orlando - Florida 2013: Orlando/Clearwater Beach/Cocoa Beach
    Florida 2014: Orlando/Clearwater Beach/Fort Myers/Key Largo/Miami - Florida 2015: Miami/Lauderdale by the Sea/Fort Myers/Napels/Key West/Clearwater Beach-Florida 2018​: Orlando/Boca Raton/Marathon/Key West

  2. Top | #422

    Standaard Re: Vliegen met JetAirFly

    Jetair heeft wel degelijk een dreamliner. Eerder dan Arke nog.
    De OO-JDL vliegt sinds december 2013 voor JetAir.



  3. Top | #423

    Standaard Re: Vliegen met JetAirFly

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sniper Bekijk Berichten
    Ik heb verder geen boodschap aan het hoe en waarom. Er was geen sprake van overmacht. We zijn 3.5 uur te laat geland dus volgens de regels hebben de passagiers dus wettelijk recht op een schadevergoeding. Lijkt me logisch, toch?
    "ik heb verder geen boodschap aan het hoe en waarom, er was geen sprake van overmacht"

    Deze vind ik ietwat kort door de bocht. Hiermee geef je aan dat ongeacht wat er gebeurd, een vliegtuig altijd maar op tijd moet vertrekken. Ook als de vliegveiligheid in het geding komt?
    Prima. Zullen we dan bijvoorbeeld voortaan maar gewoon vertrekken, ook al doet de rechter motor het niet na een vogelaanvaring?? Dat we daarmee het leven van de crew en passagiers op het spel zetten doet er niet toe?

    Ik vind je opmerking daarom erg kort door de bocht. Ook om meteen te roepen dat er geen overmacht is? Met alle respect, wat weet jij daarvan?(let wel. Ik zeg nergens dat het wel of geen overmacht is, ik weet het in deze situatie namelijk ook niet, heb namelijk geen onderzoek gedaan naar deze vlucht.

    Het is heel simpel, Een passagier kan niet oordelen of iets overmacht is of niet. Daar hebben we, voor vluchten vanuit Amsterdam, het onafhankelijke ILenT voor. (Gelikkig)
    Ook de commerciele bedrijven met een extreem verdienmodel zoals EU Claim (bijna 500 euro innen op een een claim van 1200???) maken bij beoordeling van overmacht gebruik van de gegevens die het ILenT verstrekt.

    Verder staat overigens nergens dat je er recht op hebt. Eerder dat je er "mogelijk" recht op hebt....
    Het lijkt hetzelfde, maar is het niet. (Je kan iets krijgen, maar dat hoeft niet. De Airline mag betalen, maar hoeft niet) Daarvor zal eerst gedegen oinderzoek gedaan moeten naar wat de reden van de vertraging was. Pas als onomstotelijk blijkt dat het wel of geen overmacht is (en bv het ILenT daarover uutsluitsel geeft, of juridiche jurisprudentie in soortgelijke zaken), kan er bepaald worden of er al dan niet recht is op compensatie. Niet elke vertraging betekend dat er betaald moet worden door de Airline. Of je het nu leuk vind of niet, . Zo werkt het. En niet anders.

    Ik hoop overigens wel voor jou dat je het geclaimde bedrag ontvangt. Zou je ons daarvan op de hoogte willen houden?
    kunnen we allemaal ons voordeel mee doen!
    Laatst gewijzigd door b767-300er; 07-04-15 om 18:03.



  4. Top | #424
    Stamgast Sniper's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    159

    Standaard Re: Vliegen met JetAirFly

    Met mijn opmerking betreffende "het geen boodschap hebben over het hoe en wat" bedoel ik niet dat het vliegtuig op schema MOET vertrekken ten koste van de veiligheid. Wel bedoel ik daarmee dat er uiteindelijk geen reden kan zijn (behalve dus onmacht, waarop alle te claimen vluchten volgens Euroclaim in het voren op zijn gecontroleerd) om niet tot claimen over te gaan. Dat een vliegtuigmotor stuk is is natuurlijk hardstikke vervelend, maar desalniettemin hebben de passagiers nog steeds "recht" op een schadevergoeding. Ondanks dat de luchtvaartmaatschappij er niets (of weinig) aan kon doen. Men is namelijk hoe dan ook gedupeerd.
    Enkel post`s terug werd gezegt dat ik de vlucht dan maar kostenloos had moeten annuleren (omdat die mogelijkheid er schijnbaar was). Want nu zou ik geen aanspraak kunnen doen op een claim? Dat lijkt me toch sterk.
    Ik heb geen ervaring op dit gebied en laat me graag adviseren. Ik ben wel van mening dat ik "recht" heb op een bepaalde vorm van schadevergoeding, gezien de wetgeving op dit gebied.

    Je hebt zeker gelijk als je zegt dat Euroclaim zakkenvullers zijn. Zelf vond ik het e.a. ook behoorlijk "aan de prijs"....

    Ik hou jullie op de hoogte. Hebben meer mensen hier overigens ervaringen mee, ik zie zo niets op dit forum over dit onderwerp. Maar ik kan uiteraard ook verkeerd kijken.


    Groet Allard
    Laatst gewijzigd door Ta2 Gerrit; 07-04-15 om 16:42. Reden: Q
    Florida 1991: Orlando - Florida 2012: Fort Lauderdale/Orlando - Florida 2013: Orlando/Clearwater Beach/Cocoa Beach
    Florida 2014: Orlando/Clearwater Beach/Fort Myers/Key Largo/Miami - Florida 2015: Miami/Lauderdale by the Sea/Fort Myers/Napels/Key West/Clearwater Beach-Florida 2018​: Orlando/Boca Raton/Marathon/Key West

  5. Top | #425

    Standaard Re: Vliegen met JetAirFly

    Hallo Allard

    Bedankt coor je opheldering. Ik doelde met je uitspraak eigenlijk alleen maar dat je stelt recht te hebben en vervolgens een citaat plaatst (geen idee waarvan, hij komt zo in ieder geval niet uit de EU regelgeving) waarin stata dat het mogelijk is dat... Etc. Vandaar dat ik dat even iets nuanceerde.

    Voor jouw informatie. Een birdstrike is dus wel degelijk overmacht zie daarvoor de geldende jurisprudentie hieromtrent.
    Niet dat er in dit geval een birdstrike was. Gaf het alleen maar als voorbeeld.

    Even een misverstand wegnemen. EUClaim controleert niet van te voren op overmacht. Die dient pas een opdracht bij ILenT daartoe in als er een opdracht voor betreffende vlucht binnekomt. Voor die tijd benoemt EU claim alle vertraagde vlichten als mogelijke kanshebber voor een vergoeding tenzij zij al tekenen hebben dat het overmacht is.

    Ik heb er wel degelijk ervaringen mee met de gehele regelgeving. Zoals wellicht bekend dien ik zelf ook claims in namens andere mensen of ondersteun ze daarbij . Als een soort hobby van mij is geworden.(verdien er overigens geen boterham mee zoals de commerciele bedrijven met een extreem verdienmodel zoals EU claim dat wel doen getuige hun fee van 500 euro???)
    Tot nu toe is mijn slagingspercentage 100 procent uit claims voortvloeiende uit 19 vertraagde vluchten (dus weet ondertussen echt wel waar ik het over heb) en ik ga er ook alleen mee aan de slag als er kans is /recht op vergoeding. Heb onlangs voor mensen hier op het forum die in januari/februri met Jetair vlogen met goed gevolg afgerond wat natuurlijk ontzettend leuk is voor deze mensen. Krijgen 1200 euro terug waar anderen zelf nog lopen te stuntelen of afgewezen worden en dat is toch mooi meegenomen. Ik krijg daar veel voldoening uit.

    Vandaar ook dat ik deze kwestie kritisch volg want als blijkt dat je in dit geval van minder dan 4 uren maar meer dan 3 uren ook rechtbhebt op compensatie heb ik weer wat geleerd. Zoals eerder gezegd was ik er namelijk niet aan begonnen omdat de regelgeving mijns inziens hier niet in voorziet. .

    Voordat ik wederom commentaar krijg van mensen dat ik dit post en zien als iets commercieels en dit gaan melden bij de moderators. Deze post is niet bedoeld als reclame. Ik reken ook niet meer als een kleine onkostenvergoeding wat overeenkomt met de genaakte kosten zoals aangetekende porto naar JetAir in Belgie etc. Ik heb ook geen website en ben geen commercieel bedrijf. Dat wil ik wel even helder hebben voordat daar misverstanden over zouden kunnen ontstaan zoals een voorgaande keer.
    Laatst gewijzigd door b767-300er; 07-04-15 om 18:04.



  6. Top | #426
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Berichten
    147

    Standaard Re: Vliegen met JetAirFly

    Ik hoop nooit gebruik te hoeven te maken van je aanbod, maar fijn dat je dit doet!

  7. Top | #427
    Stamgast Sniper's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    159

    Standaard Re: Vliegen met JetAirFly

    Vind ik ook. Ik wist niet dat je zelf ook namens gedupeerden claims in dient. Goeie zaak!
    Mja, we zullen zien wat Euroclaim voor mijn kan doen, alleen maar een hoop praatjes of wellicht toch nog een positief resultaat. Dan neem ik die 450 euro maar voor lief...zelf heb ik er geen werk van.

    Groet Allard
    Florida 1991: Orlando - Florida 2012: Fort Lauderdale/Orlando - Florida 2013: Orlando/Clearwater Beach/Cocoa Beach
    Florida 2014: Orlando/Clearwater Beach/Fort Myers/Key Largo/Miami - Florida 2015: Miami/Lauderdale by the Sea/Fort Myers/Napels/Key West/Clearwater Beach-Florida 2018​: Orlando/Boca Raton/Marathon/Key West

  8. Top | #428
    Regelmatige Bezoeker Jeroen Verbaas's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2014
    Locatie
    Barendrecht, Netherlands
    Berichten
    18

    Standaard Re: Vliegen met JetAirFly

    Hoi! Wij hebben onlangs een brief ontvangen van JAF dat we 1200 EURO terugkrijgen voor onze vertraging van 25,5 uur van Miami naar Nederland (2-2-2015). Dit was ons niet gelukt zonder b767-300er. Hij heeft alles direct overgenomen van ons. Dit heeft ons een hoop kopzorgen gescheeld want het is niet makkelijk om te communiceren met een vliegtuigmaatschappij. Wij zijn in ieder geval superblij en hebben alweer geboekt!!!! Ik hoop dat niemand van jullie een nare vertraging krijgt maar mocht je dit overkomen, kan ik b767-300er van harte aanbevelen!!!
    Laatst gewijzigd door Jeroen Verbaas; 07-04-15 om 23:10.

  9. Top | #429
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Berichten
    86

    Standaard Re: Vliegen met JetAirFly

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mijnie Bekijk Berichten
    Goed om te weten.

    Ik baal een beetje van de gemengde informatie en non-informatie die Jetairfly geeft met betrekking tot het upgraden van je boeking en/of een extra bagagestuk bij te boeken. De prijzen en informatie op "mijn boeking" kloppen kennelijk niet, net zoals de informatie die te vinden is bij de veelgestelde vragen.

    Ik had een dame aan de telefoon die me een prijs noemde over een upgrade naar economy plus, kosten waren 150€ per enkele vlucht en je zou dan 10 kg meer bagage mee mogen nemen. Die informatie vind ik nergens anders terug. Grrrr!

    Iemand hier ervaring mee? Het gaat om de vluchten die met de dreamliner uitgevoerd worden.
    Hallo
    wij hebben ook voor september geboekt en wat de extra bagage betreft kon je dit gewoon bij je boeking doen. Je kon dan kiezen voor heen en terug of enkel de terugvlucht. Of je dit nog achteraf kan weet ik ook niet, maar het lijkt mij dat het wel nog mogelijk moet zijn.

  10. Top | #430

    Standaard Re: Vliegen met JetAirFly

    Kan tot 4 dagen voor vertrek geregeld worden.
    Ook nog op de luchthaven, maar dan betaal je meer.





Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •