Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 23 van de 56 EersteEerste ... 13212223242533 ... LaatsteLaatste
Resultaten 221 tot 230 van de 554

Onderwerp: Vliegen met TUIfly Belgium (voorheen Jetairfly)

  1. Top | #221

    Standaard

    Dan ga ik het eens andersom brengen....
    Heb je zelf wel eens op zon vertraagde vlucht gezeten?

    Heb je wel eens gehoord hoe de passagiers (met name bij dit soort vakantiecharters en met name de Nederlanders) soms tekeer gaan tegen personeel en crew. Heb dit meerdere keren gezien en schaam me echt kapot dan.

    Social Media is het afvoerputje van de maatschappij. Natuurlijk kunnen de airlines altijd in informatievoorziening verbeteren, maar om dan meteen naar SM te grijpen. Vaak zie je ook nog maat eens hakve gesprekken omdat of profielen zijn afgeschermd of er via PM al gesprekken hebben plaatsgevonden. Mijn advies: Bespreek het daar gewoon netjes met de afhandeling ter plaatse.

    Heb geen jetairfeestboek dus kan daar ook niet kijken, maar vlak de passagiers ook niet meteen uit.

    Mijn prrsoonlijke ervaring is dat als je zelf netjes en correct blijft je ook netjes antwoord krijgt ter plaatse. En je kan zelf een telefoonnummer bellen voor de antwoorden. Verwacht je nu echt dat een theemuts van 19 dis als bijverdienste een baantje heeft als e commerce medewerker "jouw problemen" (wat een probleem trouwens) even vanaf 9000km afstand kan oplossen? Gewoon met de lokale afhandeling ter plaatse regelen.

    Een vertraging ligt buiten je eigen invloedssfeer. Je kan je er druk om maken, maar daar wordt de vertraging niet korter door. Als mensen zich eens wat minder druk zouden maken om dingen die buiten hun invloedssfeer liggen, zou het overal een stuk rustiger zijn.

    Facebook en social Media. Ze zouden het af moeten schaffen.

    Nog een kleine toevoeging

    Het is heel lastig oordelen over iets waar je zelf niet bij bent geweest.
    We baseren onze mening op enkele berichten op feestboek zonder inhoudelijk op de hoogte te zijn van wat er echt aan de hand is en wat er echt ter plaatse gebeurt.
    Vaak zijn we dan ook nog eens geneigd om aan te nemen dat alles klopt wat er gezegd wordt door de passagiers zonder enig hoor en wederhoor toe te passen.

    Ben je zelf aanwezig geweest is MIA?
    Heb je zelf gehoord wat de airline in MiA heeft gezegd cq gedaan?
    Heb je zelf gehoord wat de afhandeling ter plaatse heeft gedaan?

    Nee. We baseren ons op wat we horen wat we zien en wat we lezen van anderen en nemen gemakshalve aan dat dat allemaal maar waar is. Hoe krom kan het zijn.

    Ik zeg overigens nergens dat de airline het wel netjes oplost. Laat ik dat ook nog even vermelden.
    Ik weet het gewoon niet omdat ik er zelf niet bij ben. En daarom oordeel ik er ook niet over.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 04-02-15 om 17:58. Reden: 1+1



  2. Top | #222
    Florida Groupie Fleurida's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Berichten
    569

    Standaard Re: Vliegen met JetAirFly

    Dan ga ik het eens andersom brengen....
    Heb je zelf wel eens op zon vertraagde vlucht gezeten?

    Ja, vanaf Chicago met United wegens weersomstandigheden meer dan een dag.We kregen ook slechte info gehad van de airline. Daar hebben we melding van gemaakt, geen klacht ingediend. United heeft dit opgelost met businessclass tickets voor de volgende vakantie. Vertraging kan een airline niet altijd wat aan doen, slechte info naar de passagiers wel.

  3. Top | #223

    Standaard Re: Vliegen met JetAirFly

    Klopt. Dat geef ik zelf ook aan zoals je kunt lezen op de vorige pagina ;-)
    Echter je mening baseren over een Airline op basis van wat FB berichten gaat mij gewoon een stapje te ver.

    Vaak is het geval zo dat de vraagsteller op FB maar 1 antwoord wenst. Op het moment (vaak dus) dat dat ene gewenste antwoord niet wordt gegeven (simpelweg omdat het niet kan) is het hek vaak van de dam... Vaak gaat er al een hele wisseling van berichten aan vooraf die wijzelf niet eens te lezen krijgen...

    Feit is, vertraging is vervelend, informatievoorziening soms onvoldoende, maar het vliegtuig gaat er echt niet eerder door vertrekken, hoe graag je het ook zou willen.

    Ik zou juist blij zijn te horen dat de crew van het Portugese vliegtuig de werk en rusttijden regeling serieus neemt. Geeft in ieder geval aan dat veiligheid belangrijker is dan het commerciele resultaat. De vkucht een dag vertragen kost commercieel gezien namelijk klappen met geld.

    $ 0,02



  4. Top | #224
    Florida Groupie Fleurida's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Berichten
    569

    Standaard Re: Vliegen met JetAirFly

    Op de facebooksite van Jetair staat geen vraag maar een constatering, iedereen kan dit zien, is een gewone openbare pagina. De boel wordt niet netjes afgehandeld door Jet Air. En dat is vaak het probleem. Als ze hun passagiers serieus nemen krijg je dit soort verhalen niet. En een vertraging is wat het is en dan kun je er alleen maar het beste van maken. Wij hebben met de extra overnachting in Chicago zelfs de toren van Pisa gezien daar.

  5. Top | #225
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Berichten
    86

    Standaard Re: Vliegen met JetAirFly

    wij vliegen 26 september van brussel naar miami en 12 oktober terug.
    Ik vraag mij nu af door wie deze vlucht wordt uitgevoerd. Wij hebben geboekt bij Jetairfly maar ik heb hier zien passeren dat de vluchten voor het zomerseizoen uitgevoerd worden door arke?
    Verder heb ik gezien dat het gewicht van de handbagage opgetrokken zou zijn? Ik zou dit wel heel leuk vinden maar zou het wel graag weten. Iemand een idee?

  6. Top | #226
    Newbie
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    14

    Standaard Re: Vliegen met JetAirFly

    Wij zaten dus wel op deze vlucht en zijn dus pas vanmorgen aangekomen na bijna 23 uur vertraging....wat een drama maatschappij is dat. geloof me wat er op FB staat is nog netjes. Nu gaat het grote wellus niets spel beginnen, bij Arke geboekt en na contact met klantenservice daar de klacht en vordering neergelegd na 2 uur al bericht dat ze niet verantwoordelijk zijn en dat ik het bij Jetair mag proberen. Deze zonet een mail gestuurd met het ingevulde formulier voor compensatie vliegvertraging. Ook gelijk even onze rechtsbijstand ingeschakeld dus zal uiteindelijk wel goed komen.

    weet iemand of dit adres van Jetair klopt (dan stuur ik daar mijn aangetekende brief naar toe)
    Gistelsesteenweg 1
    8400 OOSTENDE
    België
    Laatst gewijzigd door Michael66; 04-02-15 om 18:00. Reden: vraagje toegevoegd

  7. Top | #227
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Locatie
    België, in de winter Florida
    Berichten
    331

    Standaard Re: Vliegen met JetAirFly

    Correct, echter maak er even B-8400 Oostende van.
    Voertaal Nederlands of Frans ook voor formulieren.

    Groetjes Henke.

  8. Top | #228
    Newbie
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    14

    Standaard Re: Vliegen met JetAirFly

    Bedankt Henke, inmiddels al van de verzekering gehoord dat we vergoeding gaan krijgen en dat ze op voorhand €1000 gaan uitbetalen. mochten ze de complete 1200 hebben dan storten ze het verschil ook nog....lang leve de rechtsbijstandverzekering!
    Ik ben bezig met een verslag over onze ervaringen met Jetair, post het straks hieronder.

  9. Top | #229
    Newbie
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    14

    Standaard Re: Vliegen met JetAirFly

    Even een verslag van onze reiservaringen met Jetair:
    vertrek vanaf Schiphol, redelijk op tijd weg dus we dachten dat gaat goed...toen op Brussel geland nadat er niet eens gemeld werd dat we landen...was gewoon boem op de grond. Na een uur aan de gate zonder dat er passagiers bijkwamen werd er omgeroepen dat er een nieuw neuswiel op moest en we nog ongeveer een uur extra tijd aan de gate zouden staan. uiteindelijk na 3,5 uur op brussel weer de lucht in en op naar Miami...na in totaal dus 15,5 uur in het toestel eindelijk er uit...dus niet de loopbrug kregen ze niet in positie dus nog even 20 wachten…dan eruit, wat was dat een verademing. Douane ging redelijk snel en de koffers idem. Huurauto uitgezocht (was weer prima met Alamo)en op naar ons eerste hotel. top week gehad totdat we op de dag van vertrek al gezien hadden dat het toestel pas laat van amsterdam zou vertrekken dus we waren al voorbereid op een vertraging. Op naar de Mall voor de laatste shopping. Onderweg een sms van Arke dat de vlucht vertraagd werd tot 3/2 12 uur en we ons moesten melden op de luchthaven voor een Hotelkamer. dus maar gelijk doorgereden om dat te regelen voordat iedereen voor de balie zou staan. Bij de balie was er niemand en zelfs niemand die ons iets kon vertellen of uitleg gaf. Er kwamen meer mensen die zelfs naar jetair in belgie gebeld hebben en doodleuk hoorde dat er niets aan de hand was....Ook kwamen er mensen die niet eens op de hoogte gebracht waren over een vertraging. Na enige tijd ontvingen wij een voucher voor het Courtyard hotel en werden gewezen op vervoer voor de deur, deze bus met nog 12 man genomen en afgezet bij het Courdyard mia airport...daar waren we niet welkom want zij deden geen zaken met Jetair...er werd ons verteld dat we maar de airline moesten bellen. Hier had ik geen zin in en vertelde haar dat er nog ongeveer 200 man kwam met een voucher waarop ze verschrikt de manager er bij riep. na een paar telefoontjes bleek dat we in een van de andere 26 vestigingen moesten zijn, dus weer terug naar de luchthaven en 1,5 uur wachten op een andere shuttle. In het hotel aangekomen waren ze niet op de hoogte van onze komt (waren ze even vergeten door te geven van Jetair) maar na een telefoontje was dit geregeld. gelukkig hadden ze passagiers gesplitst en zaten er hier maar ongeveer 40 man. Hier ging het nog even mis met de rekening omdat dit op onze CC werd gereserveerd terwijl dit voor kosten airline was, dus ook hier weer achteraan en uiteindelijk een factuur op 0 (reservering staat er nog dus even in de gaten houden). na een korte nachtrust om 7 uur klaarstaan voor vervoer naar de airport, hotel had maar klein busje dus wij voorzagen al problemen...bleek dus ook want een hoop gasten hebben uiteindelijk zelf een taxi geregeld om er te komen. Op airport totaal geen info te vinden bij balie, geen sign helemaal niks. Na enige tijd (2,5 uur) kwamen er 3 medewerkers van servisair die de afhandeling voor Jetair doen. Toen bleek het computersysteem niet te werken waardoor er dus lange rijen stonden en ze nog steeds niks nada aan info gaven. Pas na 4 uur staan kwam er de bevestiging dat we konden gaan inchecken echter bleek bij de eerste persoon dat alleen de passagiers voor brussel in het systeem stonden en de passagiers van amsterdam er nog even (handmatig) moesten worden ingezet…80% was amsterdam…comfortclass voor NL reizigers was er niet in het vervangende HiFly toestel, de first en businessclass werd gevuld door Belgische reizigers. We kregen nog een voucher voor lunch (niet iedereen want door al het handwerk met aanpassen van boardingpassen etc kregen de laatste 60 man niks). Na wederom 2 maal de tijd te zien worden aangepast mochten we om 3 uur gaan boarden. Aangezien nog niet iedereen door de douane was en het vliegtuig niet klaar voor vertrek was (moesten nog tanken terwijl hij al een dag aan de gate stond) en er nog een computerfail was stonden we daar nog 2 uur voordat we om 17 uur eindelijk naar de startbaan konden. Die krappere plek kom ons gestolen worden naar huis willen we…. En dan tijdens de vlucht hoor je dat er maar 96 warme maaltijden zijn (die een dag in het vliegtuig hebben gestaan want alles was uitgedroogd) en maar 2 maal een drankje krijgen. Het was echt slecht en er dreigde zelfs een opstandje te ontstaan omdat de Belgische passagiers wel hottowels etc aangeboden kregen. Bij navraag door een van de andere passagiers werd verteld dat ze niet wisten wie er comfortclass had geboekt en het wegens gebrek aan spullen maar alleen voorin deden. Ook was er geen water, spuugzakjes en wc papier voldoende aanwezig in het toestel. Het leek alsof jetair ons voor een zo laag mogelijk bedrag naar amsterdam wilden vliegen omdat ze al wisten dat het een hoop geld ging kosten.
    Al met al voor ons absoluut geen Jetairfly meer, afgelopen zomer met Arke naar Sanford was top maar Jetair NOOIT MEER.

  10. Top | #230
    Florida Groupie Bieg's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Locatie
    Noord Holland / Windermere, Fl
    Berichten
    387

    Standaard Re: Vliegen met JetAirFly

    Toen Hannie en ik in november terugvlogen met Jetairfly vonden we de informatie ook al minimaal. Op Sanford hadden we vertraging, dat hoorde ik 's-morgens gelukkig van iemand die een reactie op mijn blog gaf (niets gehoord van Jetair), zodat we al later naar het vliegveld gingen. Ook toen moesten we nog lang wachten en hoorden we niets..... De vertrektijd werd niet aangepast op de schermen en er werd ook niets omgeroepen. Ook aan boord viel het ons op dat het personeel zich erg richtte op Belgische en Franse passagiers, de Nederlanders vielen er een beetje buiten en we werden niet bepaald vriendelijk geholpen. In mijn blog staat het hele verhaal dus wie het wil lezen nodig ik hierbij uit! In april vlieg ik wederom met Jetairfly (geboekt via Arke) dus ik ben zeer benieuwd, ik blijf zelf altijd vriendelijk maar verwacht dat anderen dat natuurlijk ook doen!
    Laatst gewijzigd door Bieg; 04-02-15 om 21:29.


    Volg ons op ons blog : http://www.biegjes.nl



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •