Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 60

Onderwerp: Kanoën / Kayakken in Florida

  1. Top | #11
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: 156 mile kayak trek on Florida’s Indian River Lagoon

    Verslag van:

    Dag 1 ("Against the wind and tide")



    Dag 2 ("Weary, Wet, Worn")

    Laatst gewijzigd door Michael66; 29-12-11 om 06:17.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  2. Top | #12
    Regelmatige Bezoeker Dick's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    31

    Standaard Re: Kanoën Wekiwa river

    Ben er net geweest, het is er prachtig en je ziet wilde dieren.
    Het ligt ongeveer 45 min rijden vauit Orlando, entree is $5, kano voor 2 uur huren is $10 en ze hebben er zat.
    http://www.canoewekiva.com.Vergeet je niet in te smeren tegen insecten !
    Laatst gewijzigd door Njit; 25-07-07 om 08:50.
    Honolulu, Los Angeles, Miami, New York, Orlando, Salt Lake City, San Fransisco, Seattle, St Louis

  3. Top | #13

    Standaard Re: kayakken op Wekiva River

    http://members.virtualtourist.com/vt...&m=0&x=23&y=15

    Hier bij virtual tourist staat het een en ander.

  4. Top | #14
    Florida Groupie A3's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Heesch
    Berichten
    544

    Standaard Re: Kayakken op Wekiva River

    Hallo Maya,
    Lees hier maar eens: http://floridaforum.nl/showthread.php?t=2077&page=6 Pagina 6 en 7 staan er vol mee.
    Het is erg leuk om te doen; ook de voorafgaande bronnen, Wekiwa Springs en Rock Springs Run in hte Kelly Park, zijn zeer de moeite waard.
    Een absolute aanrader.

    MVG
    A3
    Laatst gewijzigd door Michael66; 29-12-11 om 06:18. Reden: lege regels
    Lees: http://www.floridaforum.nl/showthrea...-baco%92s-2013

    States Visited: All! Muv Alaska & Hawai............

  5. Top | #15
    Stamgast
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    maarssen
    Berichten
    162

    Standaard Kayak varen (Captiva Island)

    Hoi, een aantal maanden geleden,stond er in de telegraaf een heel artikel over florida reizen.
    Daarin las ik dat je bij captiva island een leuke kayaktocht kunt maken met kinderen,nou heb ik al op de site gekeken,maar er staan geen prijzen bij vermeld.Mijn vraag is of iemand dit al eens gedaan heeft,en wat zo'n tour ongeveer kost.

  6. Top | #16

    Standaard

    Wij hebben hier vorige week mee rondgevaren op Sanibel island, http://www.tarponbayexplorers.com/home.html
    Een aanrader als je er in de buurt ben, als je je los kan maken van het prachtige strand aldaar.

    Het was gewoon door de week. Hoe het in een weekend is weet ik niet. Denk dat het er dan druk kan zijn.

    Onze meid van 9 vond het witte strand met ontelbare schelpen het einde, dit zeker als je net voor het eerst in het water staat en er op 10mtr 5 dolfijnen voorbijkomen
    Laatst gewijzigd door Michael66; 29-12-11 om 06:21. Reden: 1+1+1

  7. Top | #17
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Berichten
    27

    Standaard Key West: Kayak tour bij Blue Planet

    Hallo,
    ik heb een tripje geboekt om te gaan kayakken in de mangroves bij http://www.blueplanetkayak.com.
    Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb al zitten zoeken op dit forum maar kon helaas niets vinden...:-(

    Ik hoor het graag.
    Groetjes Roza
    Laatst gewijzigd door Michael66; 29-12-11 om 06:19. Reden: lege regels

  8. Top | #18
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2008
    Berichten
    19

    Standaard Kayakken met kinderen?

    Door jullie reisverslagen te lezen, zijn we enthousiast geworden van de natuurparken in Florida. Nu lijkt het me helemaal gaaf om te gaan kayakken. Maar onze jongste is, als we gaan, net 7 jaar. Is dit wel iets voor die leeftijd?
    En hoe zit het met die gators, als je omslaat?:???:

    We zijn een week in Fort Myers en een week in Kissimme, dus tips zijn welkom.

    Groetjes Jeny

  9. Top | #19
    Florida Groupie angelique100's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    493

    Standaard Re: Kayakken met kinderen?

    Wij zijn afgelopen zomer gaan kayakken met onze 4 kids. De jongste is 7 duurde precies 5 min tot zij de slag te pakken had. Juist omdat die kleintjes weinig wegen gaan ze als een speer. Wij hebben dit wel op de keys gedaan (vrij ondiep) en geen gators. We zijn ook wel eens in Orlando en Marco Island gaan kayakken maar dan moeten de twee jongste echt bij ons, soms zwemmen de gators op een halve meter afstand met je mee! Die dieren lijken rustig en hopen erop dat je ze iets toewerpt maar als je omslaat ik weet het niet volgens mij zijn ze niet zo nauwkeurig en happen ze naar alles en iedereen. Ik vind het in ieder geval dood eng,..
    Laatst gewijzigd door angelique100; 21-10-11 om 21:12.
    2006 Orlando 2007 Bonita+Orlando 2008 Orlando+Cape Coral 2009 Orlando+Bonita+Keys 2010 Marco Island+Orlando 2011 Cape Coral+Keys 2012 Orlando+Keys 2013 Keys 2014 Keys 2014 New York 2015 Las vegas+Anaheim+LA 2016 Keys 2017 New York- Florida ​2018 Florida




  10. Top | #20
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Kayakken met kinderen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door angelique100 Bekijk Berichten
    (...) soms zwemmen de gators op een halve meter afstand met je mee! Die dieren lijken rustig en hopen erop dat je ze iets toewerpt(...)
    Van nature zijn alligators vrij schuw en normaal gesproken zullen ze afstand houden. Maar de combinatie toeristen/alligators is een levensgevaarlijke. Ze verliezen hun schuwheid vrij snel als ze erachter komen dat er wat te halen valt. Het voeren van alligators in het wild is, juist daarom, ten strengste verboden en er staan hoge boetes op. Helaas wordt dat verbod nogal eens genegeerd. Dit is het gevolg. Meezwemmen en schooien om hapjes is geen natuurlijk gedrag voor alligators.

    Een alligator zal geen verschil zien tussen een iets lekkers dat je overboord gooit en een "iets lekkers" dat overboord slaat. Dus als je omslaat zou het zomaar eens hap kunnen zijn. Ik begrijp eigenlijk niet zo goed hoe de praktijk van kanootjes verhuren onder die omstandigheden gewoon kan; er zijn kennelijk nog niet genoeg ongelukken gebeurd.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door corrus Bekijk Berichten
    In ieder meer(tje) of rivier(tje) in Florida kunnen zich alligators bevinden... (eigenlijk overal)
    Klopt. Maar ik ken best plekken waar mensen zwemmen of in het water staan om te vissen. Zolang de alligators hun natuurlijke gedrag vertonen is er niet zoveel aan de hand.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •