Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 25

Onderwerp: Reisschema lindaatje: Orlando - Orlando

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Berichten
    41

    Standaard Reisschema lindaatje: Orlando - Orlando

    Hallo allemaal,

    Wij gaan in juni voor de eerste keer naar florida en willen in totaal 15 nachten daar zijn.We zijn er nooit geweest dus alle tips wat betreffende reissschema is welkom ! We hebben de volgende reis uitgestippeld:
    Miami 2 nachten - key west of key largo 1 nacht- fort myers of sansibel 2 nachten- clearwater beach 2 nachten- orlando 7 nachten- miami of fort lauderdale 1 nacht.
    We hebben voor miami gekozen als begin en eindpunt omdat we dan een rechtreekse vlucht kunnen boeken.
    We vragen ons wel af of de rit naar fort myers vanuit key west niet te lang is zeker omdat we dan de everglades willen meepikken.

  2. Top | #2
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: reisschema: miami-key west- fort meyers-clearwater-orlando-miami

    Hoi Linda(atje),
    Allereerst een hartelijk welkom op het Florida Forum. Je gaat hier vast een heleboel leuke info vinden die je tijdens je aanstaande vakantie goed kunt gebruiken.

    Rechtstreeks vliegen? Met Martinair zeker? Daar zijn de meningen nogal over verdeeld, zoals je hier kunt lezen. Ach, ieder zijn ding, toch?

    Je schema ziet er wel goed uit. Twee weken totaal, waarvan één week Orlando en één week rondtoeren. De plaatsen die je aangeeft zijn ook ged verdeeld. Ja, wat mij betreft heb je een goede keuze gemaakt.

    Keuze Ft. Myers of Sanibel Island: Ja, moeilijk. Afhankelijk van wat je wilt en wat je wil betalen. Sanibel heeft hotels direct aan het strand, en daar betaal je ook wat meer voor. Ikzelf verblijf begin maart twee nachten in die regio, en kies ervoor om goedkoper landinwaarts te overnachten. Mijn ogen gaan liever voor $40 dicht en weer oper dan voor $100 of nog meer. Overdag kun je dan nog overal heen en alles gaan zien.

    Ritje Key West - Ft. Myers: da's zo'n 6,5 uur zonder stops als je door de Everglades rijdt (US41). Tsja, de rest van je vakantie zijn de reisroutes niet zo lang, dus waarom niet?? Is best wel te doen, wel een lange autodag. Maar je ziet ook wel wat van Florida op die manier.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  3. Top | #3
    Vaste Bezoeker huug & Astrid's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2007
    Locatie
    Nieuw-Vennep
    Berichten
    69

    Standaard Re: Reisschema: Miami-Key West-Fort Myers-Clearwater-Orlando-Miami

    Wij zijn er in April/Mei vorig jaar geweest en verbaasde ons elke keer weer over de tijden die Tommie aangaf. Geloof me, het duurt echt zo lang! Persoonlijk vind ik 6,5 uur te lang.
    Voor wat betreft de keuze, Sanibel Island is erg rustig en héél mooi, onze persoonlijke voorkeur.

  4. Top | #4
    Florida Groupie Yvet's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    622

    Standaard Re: Reisschema: Miami-Key West-Fort Myers-Clearwater-Orlando-Miami

    Van harte welkom op dit forum.

    Heel veel leesplezier gewenst en dat je maar veel tips hier zal opsteken.
    Lees alvast lekker wat reisverslagen door en daar zul je al vele antwoorden kunnen vinden.
    Gebruik daarnaast de zoekfunctie en er is een antwoord op je vraag.
    Geen antwoord nog gevonden, stel je vragen gerust en wij op dit forum zullen proberen deze dan zo goed als mogelijk te beantwoorden voor je.

    Groet Yvet

    December 2012 met 8-daagse Disney Fantasy Cruise.
    Mei 2013 met 15-daagse Trans Atlantische Disney Magic cruise


  5. Top | #5
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Berichten
    41

    Standaard Re: Reisschema: Miami-Key West-Fort Myers-Clearwater-Orlando-Miami

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door huug & Astrid Bekijk Berichten
    Wij zijn er in April/Mei vorig jaar geweest en verbaasde ons elke keer weer over de tijden die Tommie aangaf. Geloof me, het duurt echt zo lang! Persoonlijk vind ik 6,5 uur te lang.
    Voor wat betreft de keuze, Sanibel Island is erg rustig en héél mooi, onze persoonlijke voorkeur.
    We hebben inmiddels ons schema iets aangepast.
    We gaan dus ook niet rechtreeks vliegen maar heen miami en terug orlando om zo toch optimaal van de dagen te kunnen genieten :
    dag 1 aankomst: miami
    dag 2 : miami
    dag 3 :key west
    dag 4 :miami
    dag 5 :fort myers/sansibel
    dag 6 : fort myers
    dag 7 : clearwater
    dag 8 t/m 16 orlando

    Kan nog veranderd worden maar we willen wel volgende week boeken dus we speuren het forum goed af ! We hebben gekozen voor nog een dag extra orlando omdat we 1 dag in clearwater genoeg vonden. De rit van key west naar fort myers vinden we te lang,zeker ook omdat we er nog de everglades bij willen pakken . Dus nu gaan we vanuit miami op weg naar fort myers en dan lang de everglades voor een stop.
    Bedankt voor jullie tips !
    Laatst gewijzigd door lindaatje; 20-01-08 om 12:27.

  6. Top | #6
    Florida Fanaat pascalbrouwers's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    1.054

    Standaard Re: Reisschema: Miami-Key West-Fort Myers-Clearwater-Orlando-Miami

    Voor 1 dag naar Key West.... zou ik niet doen.
    Je wilt wel 4,5 uur rijden (enkele reis) naar key west, en 6,5 uur van Key West naar Ft Meyers vind je te lang.
    Vergeet niet dat je voor 1 dag wel erg veel moet rijden, en je kunt minder genieten van al het leuks dat KW te bieden heeft

    Persoonlijk zou ik 2 nachten verblijven in Key West.
    Vervolgens in allervroegte vertrekken ( +/- 6 uur) om door te rijden naar de everglades ( per slot van rekening kom je er toch al langs), om daar een alligatorfarm te bezoeken. Trek daar een kleine 3 uurtjes voor uit en rijd dan door naar Ft Meyers.
    Dan is deze niet weggegooid aan alleen rijden. maar combineer je dit met iets wat toch al op jou planning staat.
    Ander voordeel is dat die 6,5 uur zich niet zo lang trekken.

    Miami is natuurlijk ook leuk om heen te gaan, maar in jullie geval zou ik dit overslaan en meteen doorrijden.

    Ben benieuwd wat het gaat worden ( ik zou het wel weten :twisted, ieder geval succes met beslissen en boeken.

    Greetz,
    Pascal
    Laatst gewijzigd door Mickey99; 25-05-08 om 15:40. Reden: full quote verwijderd
    1998 New York 2 X.
    1999 Californie en Vegas.
    2000 New York 2010 New York
    1997, 1998, 2006 , 2007 , 2008

  7. Top | #7
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Berichten
    41

    Standaard Re: Reisschema: Miami-Key West-Fort Myers-Clearwater-Orlando-Miami

    We willen graag ook nog wat tijd doorbrengen in miami dus daar nog een extra nachtje verblijven kwam voor ons goed uit. Maar we zullen het eens overwegen. De plannen kunnen nog wel een aantal keer wijzigen totdat we het weekend gaan boeken !

  8. Top | #8
    Florida Fanaat Mickey99's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    1.908

    Standaard Re: Reisschema: Miami-Key West-Fort Myers-Clearwater-Orlando-Miami

    Ik ben het met Pascal eens, voor 1 dag naar Key West is zonde. Het is een behoorlijk lange rit en je zou daar minimaal 2 nachten moeten blijven wil je een beetje induk krijgen van de sfeer. Als je echt naar Key West wil en de rest van het schema ook wilt doen zou ik in dit schema 1 dag minder in Orlando doen alhoewel je daar ook genoeg te doen hebt.

    Succes met beslissen.
    Florida:1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2 x 2004/2 x 2006/2 x 2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015/2016
    New York: 2006 / 2007 / 2009 /2015 Zuidwesten: 2008 / 2009 / 2013 /2016. Noordwesten: 2013
    Noordoosten: 2009. Mid- en zuidwesten: 2010. Zuidoosten: 2011. Alaska: 2014

  9. Top | #9
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Berichten
    41

    Standaard Re: Reisschema: Miami-Key West-Fort Myers-Clearwater-Orlando-Miami

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mickey99 Bekijk Berichten
    Ik ben het met Pascal eens, voor 1 dag naar Key West is zonde. Het is een behoorlijk lange rit en je zou daar minimaal 2 nachten moeten blijven wil je een beetje induk krijgen van de sfeer. Als je echt naar Key West wil en de rest van het schema ook wilt doen zou ik in dit schema 1 dag minder in Orlando doen alhoewel je daar ook genoeg te doen hebt.

    Succes met beslissen.
    We denken erover om toch maar 2 dagen langer te blijven :-D .......beter meteen goed dan gehaast en als we het kunnen regelen met het werk dan doen we dat. 2 overnachtingen meer zijn ook de kosten niet.
    Dan zou ons schema weer een andere wending krijgen.
    aankomst miami 3 nachten - key west 2 nachten - fort myers/sansibel 2 nachten - clearwater beach 1 nacht -orlando 8 (of 9)nachten

  10. Top | #10
    Florida Fanaat Mickey99's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    1.908

    Standaard Re: Reisschema: Miami-Key West-Fort Myers-Clearwater-Orlando-Miami

    Ik vind het een mooi schema zo! =D>

    Let maar op; je zult geen spijt krijgen van de 2 nachten op Key West ;-)

    Groetjes,
    Sonja
    Florida:1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2 x 2004/2 x 2006/2 x 2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015/2016
    New York: 2006 / 2007 / 2009 /2015 Zuidwesten: 2008 / 2009 / 2013 /2016. Noordwesten: 2013
    Noordoosten: 2009. Mid- en zuidwesten: 2010. Zuidoosten: 2011. Alaska: 2014



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •