Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Even voorstellen: swassie

  1. Top | #1

    Standaard Even voorstellen: swassie

    Hallo allemaal,
    Ook wij gaan in de meivakantie (van 26 april t/m 12 mei) naar Florida.
    We vertrekken vanuit Brussel en vliegen via Frankfurt naar Orlando met United Airlines. Heeft er iemand ervaring met deze vliegmaatschappij?
    De eerste 5 nachten verblijven we in Orlando in het Springhill suites at little lake Bryan. We twijfelen nog of we voor deze dagen ook een auto moeten huren, tips hiervoor zijn erg welkom. We zijn van plan om 2 dagen naar de parken te gaan, en de andere dagen lekker aan het zwembad te liggen. Wel willen we graag buiten het hotel een hapje eten, zijn hier veel gelegenheden in de buurt?
    Vanuit Orlando vertrekken we naar St. Pete beach waar we 2 nachten in het beachcomber hotel verblijven. We willen hier gaan fietsen op het Pinellas trail. Heeft hier iemand ervaring mee?
    Vervolgens gaan we naar Naples, 3 nachten in het Gulfcoast Inn. Vandaaruit willen we ook de westelijke ingang van de Everglades bezoeken.
    Daarna via de oostelijke ingang naar de Everglades en door naar Key Largo, 1 nacht in het marriot Key largo.
    Dan vertrekken we naar Key West, naar het Doubletree grand key resort waar we 3 nachten verblijven.
    En tenslotte naar Miami, 1 nacht in het Newport Beachside hotel.
    We reizen met 2 kinderen van 9 en 10 jaar oud.
    Alle tips mbt leuke uitstapjes zijn uiteraard van harte welkom.

    Groetjes Francoise

  2. Top | #2
    Florida Groupie Marjol's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2006
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    457

    Standaard Re: even voorstellen: swassie

    Hallo Francoise, welkom op dit leuke forum! Leuk dat jullie ook al in de meivakantie naar Florida gaan!

    United Airlines is ons in 2006 perfect bevallen. Ook wij vliegen dit jaar weer met hen.
    Op je andere vragen heb ik helaas geen antwoord, maar ik wens je veel plezier met de voorbereidingen van jullie reis!

  3. Top | #3
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: even voorstellen: swassie

    Ik heb al een paar keer geslapen in SpringHill suites Lake Buena Vista (de officiële naam, maar hetzelfde hotel als jij bedoelt) en het is me prima bevallen.
    Er zijn een paar restaurants vlakbij, maar een auto is toch eigenlijk onmisbaar.
    Je bent niet afhankelijk van de shuttlebustijden, je kunt wat boodschappen halen (IJskast en magnetron heb je op de kamer) en je hebt vervoer van de luchthaven.
    Ook kun je uit veel meer restaurants kiezen, want echt op loopafstand heb je er maar een stuk of 3.
    Succes, Eric

  4. Top | #4
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: even voorstellen: swassie

    Hoi Francoise,
    Welkom op het altijd zonnige Florida Forum.
    Ik zal proberen wat licht in de duisternis te scheppn m.b.t. al je vragen/opmerkingen:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door swassie Bekijk Berichten
    Ook wij gaan in de meivakantie (van 26 april t/m 12 mei) naar Florida.
    Zoals je mogelijk al gezien hebt zijn jullie dan niet de enige .... :-\"
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door swassie Bekijk Berichten
    We vertrekken vanuit Brussel en vliegen via Frankfurt naar Orlando met United Airlines. Heeft er iemand ervaring met deze vliegmaatschappij?
    Vele Florida-gangers vliegen met United. Voor hun ervaringen kun je het beste even de zoekfunctie op dit forum gebruiken, gewoon even aanklikken en "United" intypen.
    Overigens vlieg ik zelf graag met United, vanwege de in mijn ogen redelijke beenruimte in Economy Class, de videoshermpjes in elke stoel en ... gewoon een goede amerikaanse maatschappij volgens mij. Op 28 februari as. hebben ze mij weer als klant.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door swassie Bekijk Berichten
    De eerste 5 nachten verblijven we in Orlando in het Springhill suites at little lake Bryan. We twijfelen nog of we voor deze dagen ook een auto moeten huren, tips hiervoor zijn erg welkom. We zijn van plan om 2 dagen naar de parken te gaan, en de andere dagen lekker aan het zwembad te liggen.
    Volgens Expedia: "Scheduled shuttle service (surcharge) is available to several area attractions", oftewel er komt een bus bij het hotel waarmee je (tegen betaling) naar de attractieparken kunt worden vervoerd. Houd wel rekening met (zeer) beperkte mogelijkheden qua vertrek- en terugkomtijden, evenals een soms erg lange duur van de rit vanwege meerdere stops bij andere hotels.

    Auto huren? Wat mij betreft: Ja, altijd! Maar er zijn genoeg anderen hier op het forum die er anders over denken. Met auto heb je nou eenmaal wat meer tijd en vrijheid dan zonder auto. En weet je zeker dat je de niet-parken-dagen alleen maar bij het zwembad wilt liggen? Ga je geen gebruik maken van de vele andere bezienswaardigheden in en om Orlando? Ga je niet supergoedkoop en superuitgebreid shoppen in de vele (outlet) malls die Orlando rijk is? Met auto is dat allemaal wat gemakkelijker namelijk.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door swassie Bekijk Berichten
    Wel willen we graag buiten het hotel een hapje eten, zijn hier veel gelegenheden in de buurt?
    "In de buurt" is een heel ander begrip in de VS dan in NL. Ja, er is wel wat "in de buurt", maar misschien zegt het je al wat als ik je vertel dat "three minutes from here" in NL meestal wordt geinterpreteerd als drie minuten lopen, terwijl dat in de VS "drie minuten met de auto" is. Afstanden zijn daar nou eenmaal iets anders.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door swassie Bekijk Berichten
    Vanuit Orlando vertrekken we naar St. Pete beach waar we 2 nachten in het beachcomber hotel verblijven. We willen hier gaan fietsen op het Pinellas trail. Heeft hier iemand ervaring mee?
    Ik heb 'm gezien, niet zelf gefietst. Een schitterend 34 mijl lang fietspad dat door verschillende leuke plaatsjes loopt. Zeker de moeite waard. Let wel op: het weer in Florida kan het een zeer zware tocht maken. De tropische warmte en vooral ook de vochtigheid putten je snel uit, en dan blijkt die 50 kilometer in Florida toch wat langer te zijn dan 50 kilometer in Nederland ... Zorg dat je veel drinkt.
    Je komt via deze trail in ieder geval door Tarpon Springs, een Grieks sponsvissersdorpje in Florida. Erg leuk om daar voor $1 p.p. de trolleybus te nemen en zo een kijkje in dat dorpje te nemen.

    Zo, even genoeg geschreven. Over je overige bestemmingen kunnen anderen je misschien beter inlichten.

    Tip: maak vooral veel gebruik van de zoekfunctie op dit forum. Er zijn volgens mij weinig onderwerpen waarover nog niets is geschreven. En vind je toch zo'n onderwerp: stel je vraag!

    Veel plezier!
    Laatst gewijzigd door Michael66; 16-01-08 om 03:20.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •