Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 9 van de 19 EersteEerste ... 7891011 ... LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 90 van de 183

Onderwerp: Vliegen van/naar/via Dusseldorf

  1. Top | #81
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Vliegen van/naar/via Dusseldorf

    Sorry, rekenfoutje.
    Dit soort reis- en aankomsttijden weerhoudt mij ervan om naar reizen via Brussel of Dusseldorf te kijken. Ik moet naar beide meer dan 2 uur rijden en Schiphol 1 1/4 uur of ik word gebracht en gehaald. Jammer want het scheelt zomaar EUR 250 per reis.

    Ik zag trouwens, dat je in KW in het BW Hibiscus hotel zit.
    Een aanrader!!
    Ik heb er in oktober j.l. in een (King) kamer gezeten. Het was een klein appartement met koelkast, magnetron en kleine kitchenette, aparte slaapkamer en zitkamer en pal ervoor een terras.

    Knaapje
    Laatst gewijzigd door knaapje; 06-02-12 om 21:30.

  2. Top | #82
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Berichten
    20

    Standaard slechte ervaring met vliegen via Dusseldorf

    Hallo
    Ik vlieg meestal 1 of 2 maal per jaar naar Orlando
    De laatste keer ben ik voor het eerst met Lufthansa via Dusseldorf gevlogen.
    Het parkeren bij de luchthaven was perfect, het vliegtuig, de bediening en de beenruimte waren ook goed .
    Alleen met de bagage was het een stuk minder.

    Als we uit Florida terug komen zitten we bijna allemaal vol met onze bagage.

    Op mijn reisbescheiden en op de website van Lufthansa staat ( nu nog )
    als je een extra koffer mee terug neemt dat je dan $ 50,- bij moet betalen.

    Dit is bij alle maatschappijen zo dus ik vind het prima.
    Toen ik echter aan de bali kwam in Miami moest ik niet $ 50,- per koffer betalen maar $70,-.
    Ik was het er niet mee eens en liet ze mijn papieren zien, maar daar hadden ze niets mee te maken.
    Ze zeiden dat de koers van de dollar gezakt was.
    Ik heb hier later in nederland (waar ik mijn vlucht geboekt had ) een klacht over in gediend, maar ze konder er niets aan doen .

    Maar als je dan bij de douane komt in Dusseldorf ,kijken ze daar een stuk strenger als een Nederland.
    En als ze dan merken dan je Nederlander bent Kijken ze alles na, en komen meteen met hun bonnenboekje.

    Natuurlijk zijn ze niet allemaal zo, maar de kans dat je er zo een treft is groot.

    Ook al lijkt via Dusseldorf vliegen goedkoper, ik ga voortaan maar weer via Schiphol.


    groetjes peer

  3. Top | #83
    Florida Groupie belgske's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Locatie
    in de Noorderkempen, Belgie
    Berichten
    368

    Standaard Re: slechte ervaring met vliegen via Dusseldorf

    Nu... ik vind het zalig Düsseldorf als begin/eindpunt te hebben. Het is veel relaxter dan Schiphol (waar IK altijd de pineut ben bij de douane!!!!!).
    Jouw probleem heeft echter niet zoveel met de luchthaven Düsseldorf te maken, maar eerder om het feit dat je $20 meer hebt moeten betalen.
    Ik heb de indruk dat doordat je extra hebt moeten doneren aan de luchtvaartmij vd Oosterburen, je je bent blijven irriteren aan alles wat er nog op je pad verscheen.
    Of vergist deze Zuiderbuur zich?[-(
    reisverslag '08 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7594
    reisverslag '10 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=11040
    reisverslag '12 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?p=168065

  4. Top | #84
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: slechte ervaring met vliegen via Dusseldorf

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peer Bekijk Berichten
    Op mijn reisbescheiden en op de website van Lufthansa staat ( nu nog )
    als je een extra koffer mee terug neemt dat je dan $ 50,- bij moet betalen.

    Dit is bij alle maatschappijen zo dus ik vind het prima.
    Toen ik echter aan de bali kwam in Miami moest ik niet $ 50,- per koffer betalen maar $70,-.
    Ik was het er niet mee eens en liet ze mijn papieren zien, maar daar hadden ze niets mee te maken.
    Ze zeiden dat de koers van de dollar gezakt was.
    Da's dan een flinke koerswijziging, $20 meer. Heb je een bonnetje gevraagd? Want het lijkt mij er meer op dat deze baliemedewerker voor zichzelf wat extra centjes wilde verzamelen.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  5. Top | #85
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Elst, in de Betuwe
    Berichten
    1.026

    Standaard Re: slechte ervaring met vliegen via Dusseldorf

    Tsja...., je kan natuurlijk gaan mekkeren over $20 (zeg 15 euro) maar je zou je ook kunnen afvragen wat heb ik bespaard? Je zegt het zelf al: meer comfort, parkeren was perfect en zo zullen er nog wel een paar zaken zijn.

    Zelf zijn wij ook een keer via Dusseldorf naar Canada gevlogen, en ik moet zeggen dat was heel relaxed.

    Je staat wellicht in je gelijk hoor daar wil ik niet aankomen, maar ach nogmaals, $20 .... Waar hebben we het over?? De volgende keer gewoon flink wat drinken bestellen op je vlucht dan pak je het weer terug!!

    Wat Belgske al zegt, op een andere luchthaven heb je weer wat anders...

  6. Top | #86
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Berichten
    20

    Standaard Re: slechte ervaring met vliegen via Dusseldorf

    hallo
    Het gaat me niet om die $ 40,- dollar wie ik teveel betaald heb ,maar om de streken van de douane.

    Elke persoon mag € 430,- belastingvrij invoeren

    Ik had voor $200,- machine onderdelen, toen de douane dit zag vertelde hij mij dat die € 430,-alleen voor prive geld niet voor zakelijke doeleinde .
    Ik wist dit niet dus hierin moet ik de douane gelijk geven.

    Normaal zit op $ 200 ongeveer € 30,- btw en € 2,60 invoerechten,omdat ik een btw verlegingsnummer heb hoef ik meestal de btw niet te betalen.
    soms moet het wel maar dan kan ik hem later terug vorderen.

    Dus door dit niet aan te geven heb ik € 2,60 belasting ontdoken zeiden ze .

    Ik heb nu € 100,- borg moeten betalen als zekerstelling voor de boete , en mijn onderdelen zijn in beslag genomen ,hier moet later een hogere ambtenaar naar kijken en bepalen wat ik precies moet gaan betalen.

    Als dit bekent is moet ik terug naar dusseldorf om mijn onderdelen op te halen en alles af te werken.

    Als ik dan vraag of dit altijd zo de gang van zaken is zeggen ze dat ik altijd een advokaat kan nemen.

    En onder elkaar staan ze je achter je rug uit te lachen.

    Op schiphol heb ik altijd onderdelen bij , en als ze dan zien dat het om een laag bedrag gaat nemen ze de moeite niet on het in te klaren en sturen me gewoon door.

    Eigenlijk hoort het overal in de EU gelijk te zijn.
    Daarom vlieg ik voortaan via schiphol

    Overigens snap ik nu wel waarom bijna alle Duitse inwoners ( wie oldtimimers in amerika kopen ) alle auto's via Rotterdam invoeren .

    gr. peer

  7. Top | #87
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: slechte ervaring met vliegen via Dusseldorf

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peer Bekijk Berichten
    Elke persoon mag € 430,- belastingvrij invoeren

    Ik had voor $200,- machine onderdelen, toen de douane dit zag vertelde hij mij dat die € 430,-alleen voor prive geld niet voor zakelijke doeleinde .
    Ik wist dit niet dus hierin moet ik de douane gelijk geven.
    Ook de Nederlandse Douane heeft deze regel in haar voorschriften staan. Dat ze in de praktijk niet nageleefd worden is dan jouw geluk. Maar je kan de Duitse Douane moeilijk verwijten dat ze het wel doen:

    Persoonlijke bagage zijn alle gebruiks- en verbruiksgoederen zonder handelskarakter die de reiziger bij de douane kan aangeven. Het betreft alleen goederen bestemd voor persoonlijk gebruik van de reiziger of voor gebruik door leden van het gezin of bestemd om als geschenk te worden aangeboden. Er mag geen sprake zijn van een commercieel karakter.
    http://www.belastingdienst.nl/wps/wc..._van_belasting
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  8. Top | #88
    Florida Groupie SpaceAce's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    593

    Standaard Re: slechte ervaring met vliegen via Dusseldorf

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peer Bekijk Berichten
    Op mijn reisbescheiden en op de website van Lufthansa staat ( nu nog ) als je een extra koffer mee terug neemt dat je dan $ 50,- bij moet betalen.
    Ik weet niet of ik het juiste gevonden heb op de site van lufthansa, maar bedoel je dit?
    Daar staat 50 euro en niet dollar... (en daar achter die 70 dollar inderdaad). Of heb jij een linkje van lufthansa waar 50 dollar staat? Wellicht kijk ik verkeerd? Ik kijk in ieder geval hier: http://www.lufthansa.com/online/port...en&cid=1000327

    Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.huizedenbosch.nl
    en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar omgeving Great Lakes & more: https://usatour2018.wordpress.com/

  9. Top | #89
    Stamgast sleepwalker's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Geldrop
    Berichten
    148

    Standaard Re: slechte ervaring met vliegen via Dusseldorf

    Als ik het zo lees moet de titel van de bericht gewijzigd worden in: eerst lezen, dan klagen.
    De Duitse douane doet over het algemeen juist veel minder moeilijk dan de Nederlandse douane.

    Ik vraag me overigens af waar je aangifte dient te doen. Als ik goederen inkoop elders in Europa dan wordt de BTW verlegd, dwz dat ik deze eerst moet betalen en vervolgens direct mag aftrekken als voor BTW. Ik dacht dat dit ook geldt voor producten buiten de EU.
    (btw verhaal, niet de invoerrechten)

  10. Top | #90
    Stamgast charly's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2010
    Locatie
    limburg
    Berichten
    218

    Standaard Re: slechte ervaring met vliegen via Dusseldorf

    Wij hebben nu twee keer vanaf Dusseldorf gevlogen en beide keren geen problemen gehad bij de douane. Ze hadden duidelijk geen intersse. Ook voor ons gold dat het prijsverschil in tickets en het goedkoper parkeren veel voordeel heeft opgelverd.

    Groetjes,
    Charlotte
    Onze blogs: 2010:www.familygoesflorida2010.blogspot.com/ 2012:http://familygoesflorida2.blogspot.com/ 2013:http://familygoesflorida2013.wordpress.com/ 2014:http://familygoesflorida2014.wordpress.com/ 2016: https://familygoesflorida2016.wordpress.com
    1987 California, 2011 Noord-Oost USA en Canada, 2015 Midwest,1993/2010/2012/2013/2014/2016 Florida



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •